امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

راهکارهایی برای مقابله با صفحه‌ی آبی مرگ (Blue Screen of Death

#1
راهکارهایی برای مقابله با صفحه‌ی آبی مرگ (Blue Screen of Death 1

Blue Screen of Death – به اختصار BSOD – که ما در فارسی آن را صفحه‌ی آبی مرگ می‌نامیم، یکی از متداول‌ترین خطاهایی است که در سیستم کاربر اتفاق می‌افتد. در این مطلب راهکارهایی را برای رفع مشکل با این خطا به شما ارائه می‌دهیم.
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
راهکارهایی برای مقابله با صفحه‌ی آبی مرگ (Blue Screen of Death 1

مهم: در شروع کار پیشنهاد می‌کنیم به دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
این لینک مراجعه کنید تا لیست کامل ارورها را با شرح جزئیات در اختیار داشته باشید.
نکته: چندی از مواردی که در این مطلب در جهت رفع خطای BSOD پیشنهاد شده‌اند نیاز به اجرای ویندوز در حالت Safe Mode را دارند.
  1. BSOD در اکثریت مواقع، به دلیل نصب کردن برخی نرم‌افزارهای مخرب و یا از تاریخ گذشته رخ می‌دهد پس اول از همه عامل خود شما هستید! برای این که از این بابت مطمئن شوید سری به برنامه‌هایی بزنید که در چند روز گذشته نصب کرده‌اید و آن‌ها را به کلی از سیستم خود پاک کنید. اگر این کار عملی نبود، ویندوز را به آخرین باری که در بهترین حالت اجرا شده است، بازگردانید (Startup using last known good configuration).
  2. سعی کنید در تک تک پارتیشن‌های خود اندکی فضای خالی را آزاد کنید چرا که این باعث می‌شود سیستم در بهترین حالت از نظر Performance اجرا شود.
  3. اگر آنتی ویروس قدرتمند و به روزی روی سیستم خود نصب شده ندارید، حتما یکی نصب کنید و تک تک پارتیشن‌های سیستم را برای پیدا کردن ویروس‌های ریز و درشت اسکن کنید.
  4. درایورهای مختلف سیستم را یک به یک به روزرسانی کنید. این مورد می‌تواند درایورهای فرسوده را که حالا با نرم‌افزارهای به روزتر دست و پنجه نرم می‌کنند آماده‌ی بازدهی بالا کند که به نفع شماست.
  5. در قسمت جستجوی Windows 7/ XP عبارت Event Viewer را تایپ کرده و آن را باز کنید تا تمامی ارورهای مربوط به خطای BSOD را بریتان موشکافانه نشان دهد.
  6. تنظیمات درایورهای سیستم را در Device Manager به حالت اول (Default) بازگردانید چرا که این عامل خود به تنهایی می‌تواند باعث و بانی رخ دادن خطای BSOD باشد.
  7. مطمئن شوید که تمامی کابل‌ها، مودم‌ها و یا سخت‌افزارهای داخلی کیس به خوبی کار خود را انجام می‌دهند و به درستی سر هم شده‌اند چرا که در این صورت سیستم، بهترین بازده را در یک آن واحد نمی‌دهد.
  8. نصب دوباره‌ی ویندوز برای مقابله با این مشکل می‌تواند راه گشا باشد. با این کار نرم افزاهای سیستمی را دور می‌ریزید و با نسخه جدید جایگزین می‌کنید. اگر پس از این مرحله باز هم رایانه شما به نمایش صفحه آبی مرگ ادامه دهد، به احتمال زیاد شما با یک مشکل سخت‌افزاری روبه رو هستید.

پاسخ
 سپاس شده توسط عاشق الکترونیک
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  موزیک تو صفحه قفل ࿐•·°.
  نحوه استفاده از دستورات CSS در صفحه وب
  چگونه از صفحه دسکتاپ خود عکس بگیریم؟
  آموزش گرفتن اسکرین شات از صفحه کامپیوتر در نسخه قدیمی ویندوز 7و۸
  تایپ بدون استفاده از صفحه کلید در ویندوز
  راهکارهایی ساده برای مقابله با Hک شبکه اینترنت
  راه حل های تعمیر صفحه کیبورد کامپیوتر
  ایجاد صفحه 404 در فایل htaccess
  آموزش فیلتر کردن نور آبی صفحه نمایش در ویندوز ۱۰ و مک
  چند نکته جالب، مهم و آموزنده در تایپ و صفحه‌آرایی

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان