امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

تولد نخستین مرورگر ایرانی

#1
تولد نخستین مرورگر ایرانی 1

محمدرضا توکلی، با بیان اینکه "ساینا" اولین مرورگر ایرانی است که مراحل بومی سازی آن توسط متخصصان ایرانی انجام شده اظهار داشت: در حال حاضر این پروژه مراحل تست و آزمون اولیه را طی می کند و پس از نسخه آزمایشی، نسخه اولیه آن آماده عرضه خواهد بود.
وی با بیان اینکه مرورگر ایرانی سازگار با دو سیستم عامل ویندوز و لینوکس طراحی شده است ادامه داد: اجرای این طرح، با همکاری مرکز مدیریت توسعه ملی اینترنت – متما-، شرکت ایمن رایانه امیرکبیر و مپنا به سفارش سازمان فناوری اطلاعات ایران نهایی شده است.
توکلی با تاکید بر سطح امنیت بالا در این مرورگر فارسی، امکان شخصی سازی نحوه نمایش صفحه وب، دانلودگر ویدئو و امکان مرتب سازی بر اساس پربازدیدترین، محبوب ترین و جدید ترین سایتها را از جمله امکانات این مرورگر عنوان کرد و گفت: مرورگر ایرانی به شکل متن باز – اپن سورس – طراحی شده و علاوه بر اینکه بومی سازی شده، استفاده از یک سری خدمات مانند پشتیبانی از زبان فارسی، تغییر تم، شکل و کدهای امضای الکترونیکی را پشتیبانی می کند.
سرپرست مرکز متما با بیان اینکه مرورگر یک نرم افزار است که کامپیوتر کاربر را از طریق پروتکل ها شبیه سازی می کند تا کاربر بتواند آدرس و صفحات مورد نظر خود را ببیند ادامه داد: معروفترین مرورگرها در فضای سایبر را فایرفاکس، کروم، اینترنت اکسپلورر تشکیل می دهند که اغلب کاربران از این مرورگرها استفاده می کنند اما در سالهای اخیر برخی شرکتهای داخلی در حوزه تولید مرورگر بومی ورود کردند که به موفقیت چندانی دست پیدا نکرده اند.
وی گفت: هم اکنون نسخه آزمایشی ساینا – Saina – آماده و قرار است در فازهای بعدی، از صفر تا صد این پروژه با حمایتهایی که از آن می شود توسط متخصصان داخلی کشور در اختیار کاربران قرار گیرد.
توکلی با تاکید براینکه استفاده از مرورگر فارسی ضریب امنیت کاربر را افزایش می دهد، افزود: تمام منوهای این مرورگر فارسی بوده و حتی کاربران عامه نیز می توانند از آن استفاده کنند.
سرپرست مرکز متما با تاکید براینکه هم اکنون برخی از کدهای این نرم افزار بومی سازی و فارسی شده و حتی برخی از قسمتهای این مرورگر مشابه خارجی ندارد، تصریح کرد: برای مثال بخش حمایت از خانواده در این مرورگر دیده شده تا خانواده ها این امکان را داشته باشند که اجازه استفاده بخشی از آدرسهای اینترنتی را به فرزندان خود ندهند و از طرفی امکان کنترل استفاده از IP آدرسها برای سنین مختلف در این مرورگر دیده شده است.
وی با بیان اینکه استفاده از مرورگر ایرانی سرعت کاربر را بالا می برد خاطرنشان کرد: در فاز بعدی امکانات کنترلی برای حمایت از خانواده با ارائه سرویس های "لیست سیاه" و "لیست سفید" افزوده خواهد شد.
به گفته توکلی این نرم افزار متناسب با تکنولوژی روز دنیا بوده و مشابه مرورگرهای دیگر عمل می کند اما از لحاظ طراحی متفاوت از دیگر مرورگرها است.
وی گفت: در نسخه بتا این مرورگر، امکان دریافت نظرات کاربران نیز وجود دارد تا هر ایرانی پس از استفاده از این مرورگر، نظر خود را برای هرچه بهتر شدن این محصول و رفع مشکلات احتمالی از طریق ایمیل اعلام کند.
توکلی با تاکید براینکه ایجاد و پشتیبانی از این سرویس در مرحله اول و با کمک بخش داخلی حدود 400 میلیون تومان هزینه دربر داشته است گفت: برای توسعه آتی و اصلاح و تغییرات ساختاری نیاز به 500 میلیون تا یک میلیارد تومان بودجه خواهیم داشت تا نسخه کامل فارسی این مرورگر را تا 3 سال آینده از طریق ورژن های مختلف موبایل و PC در اختیار کاربران قرار دهیم.
امکان دانلود رایگان مرورگر ایرانی ساینا از طریق مراجعه به مرکز مدیریت توسعه ملی اینترنت دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
http://www.matma.ir فراهم است
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  رمزگذاری فایل‌ها از طریق مرورگر وب
  آموزش قرار دادن وب سایت شما در Home Page مرورگر
  آموزش تنظیم مرورگر برای استفاده از ip و port به چه صورت است؟
  نکاتی درمورد خرید هاست ایرانی و خارجی
  آموزش کار با مرورگر اینترنت Vivaldi
  مشاهده صفحات وب به صورت سه‌‌بعدی در مرورگر فایرفاکس
  بازگردانی میان‌بر Backspace به مرورگر کروم
  5 قابلیت جذاب مرورگر ویوالدی که باعث می‌شود فایرفاکس و کروم احمقانه به نظر برسند!
  نحوه‌ی تغییر پوشه‌ی دانلود در مرورگر Edge
  سازمان‌دهی نوار بوک‌مارک‌ها در مرورگر گوگل کروم !

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان