امتیاز موضوع:
  • 2 رأی - میانگین امتیازات: 3
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

نقد بازی Worms 4: Mayhem (به همراه نکات مخفی در بازی)

#1
کرم ها: ضرب وشتم (استراتژیک – نوبتی) در این بازی شما در نقش یک سری کرم هستید که باید یا با هم مبارزه کنید یا مأموریت هائی را انجام دهید. در اغلب مرحله ها به غیر از تیم کرم های شما، یک تیم دیگر از کرم ها که دشمنانتان هستند وجود دارند

معرفی بازی:
در این بازی شما در نقش یک سری کرم هستید که باید یا با هم مبارزه کنید یا مأموریت هائی را انجام دهید. در اغلب مرحله ها به غیر از تیم کرم های شما، یک تیم دیگر از کرم ها که دشمنانتان هستند وجود دارند. هنگامی که نوبت به شما می رسد و وقت استفاده از اسلحه و نابودی دشمنان است، دشمنان از جایشان تکان نمی خورند تا نوبت شما به پایان برسد و برعکس؛ می توان همین ویژگی را یکی از دلایل شهرت بازی Worms نامید. در Worms ۴ برخلاف Worms ۳D شما می توانید کرم های تیمتان را آن طور که بخواهید بسازید، مثلاً برایشان کلاه بگذارید، دستکش بپوشانید و … . حتی می توانید سلاح را نیز طراحی کنید. این بازی برای همهٔ گروه های سنی مناسب است. بازی چند نفره نیز می شود. دید بازی سوم شخص است و از گرافیک خوبی برخوردار می باشد.

● عملکرد دکمه ها Dual Shock :

▪ حرکت دادن L3: حرکت کرم

▪ فشار دادن L3: نزدیک و دور کردن دوربین

▪ حرکت دادن R3: تغییر زاویه

▪ دایره: لیست سلاح ها

▪ مربع: پرش و کاهش درجهٔ نزدیکی دوربین Snipe

▪ ضربدر: انتخاب اسلحه در لیست سلاح ها، شلیک

▪ مثلث: افزایش درجهٔ نزدیکی دوربین Snipe، تغییر کرم با سلاح Worm select

▪ R1: دید اول شخص و هدف گرفتن

▪ R2: دیدن میدان جنگ از بالا

▪ L1: بالا بردن سلاح Girder

▪ L2: کم یا زیاد کردن زمان بعضی از نارنجک ها، پائین بردن سلاح Girder

▪ جهت بالا و پائین: تغییر زاویهٔ شلیک برای بعضی از سلاح ها، مثلاً بازوکا

▪ جهت چپ و راست: صورت کرم را به چپ و راست هدایت کردن

▪ Start: صفحهٔ توضیح کارها و …

▪ Select: بدون عملکرد

● عملکرد دکمه ها هنگامی که میدان جنگ را با R2 از بالا نگاه می کنید:

▪ مثلث: نزدیک کردن دوربین

▪ مربع: دور کردن دوربین

▪ حرکت دادن L3: حرکت دوربین

▪ حرکت دادن R3: تغییر زاویهٔ دوربین

● مخفی های ویژه: در کل مراحل حالت Story، پنج مخفی ویژه وجود دارد با گرفتن آنها نوشته ای به این صورت You” have found an easter egg” در صفحه ظاهر می شود و بعد از مرحله شما هزار سکه دریافت خواهید کرد.

▪ مخفی اول: در مرحلهٔ Carpet capers نقشه را از بالا نگاه کنید (با R۲). یک برجک وجود دارد که یکی از کرم های دشمن که نامش Egg است روی آن قرار دارد. اگر با چتر نجات به آن جا بروید، در قسمت پائین برجک که نزدیک آب است یک شکستگی روی دیوار قرار دارد، وارد آن شوید و سنگ های آبی را بردارید.

▪ مخفی دوم: در مرحلهٔ Destruct and serve، در خیابان کنار چند ماشین وجود دارد. ماشین نقره ای اسپورت را با نارنجک یا بازوکا نابود کنید.

▪ مخفی سوم: در مرحلهٔ Escape from tree rex یک دایناسور وجود دارد که یک چوب در دهانش است، روبه روی دایناسور یک تختهٔ آویزان به نخ وجود دارد که روی یک جعبه است، آن را بردارید تا دو بازوکا دریافت کنید. سپس با بازوکا به دهان دایناسور شلیک کنید.

▪ مخفی چهارم: در مرحلهٔ Nice to siege you به روی سفینهٔ پروفسور بروید و از پشت کوه پائین بروید. سمت راست یک غار وجود دارد، وارد آن شوید تا دموئی از یک کرم خرگوش شکل ببینید.

▪ مخفی پنجم: در مرحلهٔ Tin can alley به محض این که مرحله شروع شد، رویتان را به سمت چپ کنید. سمت چپ آخرین خانه یک توالت فرنگی وجود دارد؛ به آن شلیک کنید.

● طرز آزاد کردن لباس های چند کاراکتر برای ساختن کرم:

▪ لباس Alien: در حالت Story قبل از این که مراحل را شروع کنید، سمت راست کتاب در پائین، زمانی به شما داده شده است، اگر مرحله را در زیر زمان گفته شده رد کنید سکهٔ اضافی دریافت می کنید. اگر به همین ترتیب، همهٔ مراحل را در زیر زمان گفته شده رد کنید لباس Alien برای خرید آزاد می شود.

▪ لباس Cyborg (کرم آهنی): باید تمامی کاپ ها را گرفته باشید.

▪ لباس Dino: در حالت Challenges به جز ده مرحلهٔ آخر آن که Death matches است تمامی مراحل را در زیر وقت گفته شده رد کنید.

▪ لباس Worm estein: در حالت Challenges، ده مرحلهٔ Death matches را در زیر وقت گفته شده رد کنید.

▪ لباس Professor: بازی را در حالت Story به پایان برسانید.

● طرز آزاد کردن حالت The kitchen sink:

تمامی لباس های کاراکتر را آزاد کنید تا در صفحهٔ خرید The kitchen sink ظاهر شود، بعد از خریداری آن به قیمت ۲۵۰۰ سکه وارد بازی دو نفره شوید قبل از انتخاب عکس نارنجک در گوشهٔ پائین، سمت چپ یک مستطیل وجود دارد که روی آن نوشته شده Standard روی آن کلیک کنید و گزینه را روی The kitchen sink قرار دهید و ضربدر را بزنید. حالا اگر وارد میدان جنگ شوید و دایره را بزنید تمامی سلاح ها آزاد هستند.

● طرز آزاد کردن بعضی سلاح ها:

با خریداری بعضی از حالت ها، سلاحی آزاد می شود. هر حالت و هر سلاح ۱۵۰ سکه قیمت دارد.

▪ سلاح Bubble Trouble: حالت The dark sider را خریداری کنید.

▪ سلاح Holy Hand Grenade: حالت The Holy Grail را خریداری کنید.

▪ سلاح Icarus potion: حالت The Mega Power را خریداری کنید.

▪ سلاح Inflatable Scouserz: حالت It&#۰۳۹;s a mystery را خریداری کنید.

● طرز آزاد کردن کلاه ها برای ساختن بازیکن:

هرکلاه ۱۵۰ سکه قیمت دارد که باید بعد از آزاد شدن آنها، آنها را در صفحهٔ خرید خریداری کنید.

▪ کلاه Hard Hatـ ۵ مرحلهٔ اول را در حالت Story رد کنید.

▪ کلاه Royal Knightـ ۱۰ مرحلهٔ اول را با حالت Story رد کنید.

▪ کلاه Boggy the kidـ ۱۵ مرحلهٔ اول را در حالت Story رد کنید.

▪ کلاه Queen of sheebaـ ۲۰ مرحلهٔ اول را در حالت Story رد کنید.

▪ کلاه Cave wormـ ۲۵ مرلحهٔ اول را در حالت Story رد کنید.

● طرز آزاد کردن کاپ ها:

کاپ ها را می توانید در حالت Story بگیرید ولی گرفتن آنها در حالت Mulyipler (چند نفره) بسیار راحت تر است.

▪ کاپ ۳Bagger: سه کرم را با یک شلیک بکشید.

▪ کاپ ۴Bagger: چهار کرم را با یک شلیک بکشید.

▪ کاپ Animal Lover: در مجموع کل بازی هائی که انجام می دهید ۲۰۰ کرم را با سلاح حیوانی بکشید، مثلاً گوسفند

▪ کاپ Barrel Buster: در مجموع بازی هایتان ۵۰۰ بشکهٔ شیمیائی را نابود کنید.

▪ کاپ Big Blastـ ۰۰۵ عدد خون را یک جا با یک شلیک از کرم های دشمن کم کنید.

▪ کاپ Body Count: در مجموع بازی هایتان ۵۰۰ کرم را نابود کنید.

▪ کاپ Greedy Worm: در مجموع بازی هایتان ۵۰۰ جعبه جمع کنید.

▪ کاپ Hot Foot: در مجموع بازی هایتان باعث منفجر شدن ۵۰۰ مین شوید.

▪ کاپ Magic Bullet: با دو گلوله Shotgun سه کرم را بکشید.

▪ کاپ Rock eteer: با جت پکتان ۲۰۰۰ واحد را مصرف کنید.

▪ کاپ The beast within: سه کرم را با یک سلاح حیوانی نابود کنید.

▪ کاپ Weapon specialistـ ۸۰۰۰ عدد خون را در مجموع بازی هایتان از کرم های دشمن توسط سلاح بازوکا کم کنید.

▪ کاپ Bronze damageـ ۲۵۰۰۰ عدد خون را در مجموع بازی هایتان از کرم ها کم کنید.

▪ کاپ Silver damageـ ۵۰۰۰۰ عدد خون را در مجموع بازی هایتان از کرم ها کم کنید.

▪ کاپ Gold damageـ ۱۰۰۰۰۰ عدد خون را در مجموع بازی هایتان از کرم ها کم کنید.

● روش های آسان برای آزاد کردن بعضی از کاپ ها:

▪ کاپ های ۳Bagger و ۴Bagger: وارد حالت Multiplayer شوید و دو تیم ۶ بازیکنه انتخاب کرده و وارد بازی شوید. خون ۴ کرم را تا حد زیادی کم کنید، سپس ۴ تای آنها را کنار هم قرار دهید و یک دینامیت میانشان بگذارید تا ۴ تای آنها با هم کشته شوند. اگر بعد از بازی کاپ ۳Bagger را آزاد نکردید، دوباره به همین شیوه، این کار را روی سه کرم انجام دهید.

▪ کاپ The beast within

▪ کاپ Magic Bullet

▪ کاپ Greedy worm

▪ کاپ Hot Foot

▪ کاپ های Silver damage، Bronze damage، Body، Weapon specialist، Gold damage، Big Blast، Barrel Buster، Count: در صفحهٔ اصلی وارد Costomize شده و گزینهٔ Create game style را انتخاب کنید. بعد از آن روی A blank style ضربدر را بزنید. در صفحهٔ اول Worm health را روی ۲۰۰ و Turn time را روی ۹۰ بگذارید. در صفحهٔ دوم Land objects را روی Oil drums بگذارید. در صفحهٔ سوم روی Bazooka دسته را عقب دهید تا جلوی آن علامت بی نهایت بودن ظاهر شود. این کار را روی Girder و Jet pack و Worm select در صفحهٔ ششم انجام دهید. سپس علامت صحیح را انتخاب کنید و نامی بنویسید. به صفحهٔ اصلی بازگردید و در Death match، Multiplayer را انتخاب کنید. حالا نوشتهٔ Standard را در زیر نقشه انتخاب کنید. بعد از آن حالتی را که خودتان ساخته بودید و برایش اسم گذاشته اید انتخاب کنید. سپس روی نقشهٔ زمین کلیک کنید و زمین Camelot را بردارید و سپس کد ۳۵۸۰۰ ۳۶۵۱۳ را وارد کنید و دایره را بزنید تا زمین کوچک شود. حالا در Worm pot از سمت راست گزینهٔ اول را روی Double Damage بگذارید (روی هر شکلی که رفتید علامت تعجب را انتخاب کنید تا نام شکل بیاید، بدین ترتیب می فهمید که مثلاً Double Damage را انتخاب کرده اید) به همین ترتیب گزینهٔ وسط را روی Super fire arm و گزینهٔ سمت چپ را روی Super secret weapons بگذارید و بعد علامت صحیح را انتخاب کنید. سپس ۴ تیم ۴ نفره را در مستطیل های بالا قرار دهید. (تیم هائی که عکسشان رنگی است را انتخاب کنید (چون کنترل آنها با کامپیوتر است) سپس نارنجک را انتخاب کنید. با یک کرم در شروع بازی یک Girder در دورترین و بالاترین نقطه از میدان جنگ قرار دهید، سپس با جت پک به روی آن بروید و با بازوکا به درون زمین و به طرف کرم ها شلیک کنید. اگر تمامی کرم ها نابود نشدند وقتی نوبت به کرم تیم بعدی رسید به وسیلهٔ Skip Go انصراف دهید تا به همان تیم اول برسد. حالا اگر در همان تیم کرم دیگری کنترل را در دست دارد با Worm select نوبت را به همان کرم روی Girder برسانید و کارتان را ادامه دهید تا تمامی کرم ها نابود شوند. این زمین را بارها به همین شیوه بازی کنید تا کاپ های گفته شده را به دست بیاورید.

▪ کاپ Animal Lover: از روش قبل استفاده کنید و در صفحهٔ Customize روی Create Game Style کلیک کنید، به روش قبل عمل کنید اما این بار به جای بی نهایت کردن بازوکا در صفحهٔ ۴، Sheep را بی نهایت کنید. حالا در قسمت Multiplayer در قسمت Worm pot به غیر از گزینه ٔ وسط، گزینهٔ سمت راست و چپ را روی همان چیزهائی که گفته شد بگذارید. این بار گزینهٔ وسط را روی Super animals بگذارید. سپس همان زمین قبل را با همان کد انتخاب کنید و نوشتهٔ Standard را روی حالت جدیدی که ساخته اید و Sheep در آن بی نهایت است بگذارید. سپس ۴ تیم ۴ نفره بردارید و بازی را شروع کنید. در همان ابتدا یک گوسفند در زمین جلوی خودتان بیندازید و سریع آن را منفجر کنید تا تمام زمین به فنا رود. این روش را در همین زمین آن قدر ادامه دهید تا این کاپ را ببرید. البته امکان دارد موفق به گرفتن کاپ های دیگر هم از همین روش شوید.

ـ نکته: در صفحهٔ اصلی به هیچ دکمه ای دست نزنید تا دموئی از مبارزهٔ کرم ها مشاهده کنید. از این طریق می توانید با روش های بازی بیشتر آشنا شوید و مهارتتان را نیز افزایش دهید.

بازی کارتونی زیبا و بامزه مبارزه کرم ها که محصول کمپانی Codemasters که به خوبی و در محیطی سه بعدی سه بعدی و جذاب مبارزات با مزه این موجود و شخصیت های جالب را به نمایش می گذارد . کرم ها در مکان ها و محیط های مختلف در قالب چهره های مختلف با یک دیگر به مبارزه می پرداد . بازی متشکل از ۵ مرحله پرهیجان، زیبا و فوق العاده کودک پسند است !
مطمئنا علاقمندان به بازی های کارتونی و انیمیشن از این بازی جالب لذت خواهند برد !
سازنده : کمپانی Codemasters
ناشر : کمپانی Team17
تاریخ انتشار : Oct 4, 2005
وب سایت اختصاصی : Worms 4: Mayhem
رده بندی ژانر : کارتونی و انیمیشن سه بعدی .
میزان دشوار بودن : متوسط
زمان مورد نیاز برای آشنایی کامل با محیط بازی : حدود نیم ساعت
درجه بندی ESRB در مورد محتوای بازی : Everyone – مناسب برای تمامی افراد و گروههای سنی.
ویژگی های بازی Worms 4: Mayhem:
جایگیری خوب دوربین بازی سه بعدی که شما به هیچ وجه هدف خود را گم نخواهید کرد .
مکان های زیبا و بسیار جزئی طراحی شده بازی تحت عناوین Jurassic, Camelot, Arabian, Construction و Wild West .
سلاح های مختلف کوچک، قدرتمند و درعین حال بامزه .
خلق تیم مبارزاتی کرمها برای ادامه هرچه بهتر و قدرتمندتر بازی !
خلق شخصیت ها و ظاهر کرم های مورد استفاده در مسیر بازی !
و ….
نقاط ضعف و قدرت بازی Worms 4: Mayhem از دیدگاه منتقدان:
نقاط قدرت : سلاح های بامزه و داستان جالب بازی، طراحی زیبا و بسیار جذاب مراحل بازی که بازیکن رابه خود علاقمند می کند .
نقاط ضعف : نه چندان تغییرات عمده در قیاس با نسخه پیشین، برخی جلوه های ویژه ضعیف در گرافیک بازی .
سیستم مورد نیاز برای اجرای بازی Worms 4: Mayhem:
اطلاعات مورد نیاز بازی :
Number of Players: 1-4
Number of Online Players: 4 Online
DirectX Version: v9.0a
Operating System: Windows 98/2000/ME/XP
حداقل سیستم مورد نیاز :
System: Pentium III or Athlon 1GHz or equivalent
RAM: 256 MB
Hard Drive Space: 2000 MB
Other: DirectX 9-compatible sound card
سیستم توصیه شده :
System: Pentium 4 2GHz or Athlon XP 2000+ or equivalent
RAM: 512 MB
Hard Drive Space: 2000 MB
Other: GeForce FX 5xxx or Radeon 9xxx
اینم چند تا عکس از بازی
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
نقد بازی Worms 4: Mayhem (به همراه نکات مخفی در بازی) 1
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
نقد بازی Worms 4: Mayhem (به همراه نکات مخفی در بازی) 1
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
نقد بازی Worms 4: Mayhem (به همراه نکات مخفی در بازی) 1
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
نقد بازی Worms 4: Mayhem (به همراه نکات مخفی در بازی) 1
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
نقد بازی Worms 4: Mayhem (به همراه نکات مخفی در بازی) 1
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
نقد بازی Worms 4: Mayhem (به همراه نکات مخفی در بازی) 1
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
نقد بازی Worms 4: Mayhem (به همراه نکات مخفی در بازی) 1
سپاس ...
منبع : مجله بازی نما
پاسخ
 سپاس شده توسط SABER ، FARID.SHOMPET ، poya ، ღ ற£ђЯᏙVЄђ ღ ، Ma30h *_*
آگهی
#2
یادش به خیر بچه بودم نسخه ی دوشو بازی میکردم
صداقت نخستین فصل دفتر دانایی است . ((تامس جفرسن))
پاسخ
#3
من تو گوشی هم بازی کردم
الان این بازی ها قدیمی شده
پاسخ
#4
من عاشق این بازی ام ممنون
پاسخ


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  راهنمای قدم به قدم بازی Ark : Survival Evolved
Wink بهترین بازی برای موبایل
Lightbulb نقد بازی Stronghold Legends
  شهرهای برتر در تاریخ بازی های ویدیوئی
  درخواست نویسندگی در بخش معرفی و نقد بازی ها و زیرشاخه ها
  راهنمای قدم به قدم بازی Destiny 2
  چند هیولای خطرناک در بازی های ویدئویی|WUNDER-GUG-GAMERS
  چند عدد از عجیب ترین رمز ها در بازی های ویدئویی|WUNDER-GUG-GAMERS
  چند بازی که به شکل مناسبی آخر زمان رو ساختن|WUNDER-GUG-GAMERS
  چند عدد از سخت ترین بازی های تاریخ که پلیر رو حرفه ای میکنند|WUNDER-GUG-GAMERS

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان