امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 1
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

تزار

#1
تِزار (به روسی: Царь) واژه‌ای اسلاوی برای «پادشاه» است. این واژه از نام سزار گرفته شده بود.

واپسین تزار روسیه، نیکلای دوم بود که خود و خانواده‌اش در سال ۱۹۱۷ و در جریان انقلاب روسیه از تاج و تخت افتادند و سپس توسط بلشویک‌ها اعدام شدند.

ورثه تزار:

در طول سالیان دراز زنان زیادی پیدا شدند که خود را آناستازیا، دختر تزار، می‌نامیدند تا میراث بی‌شمار تزار -که توسط بلوشیک‌ها اعدام شده بود- را به دست بیاورند.اما ماجرای دختری ۱۶ ساله که در کانال آبی در برلین نیمه‌جان بیرون کشیده شد، با حقایقی همراه بود. او پس از بهبودی بلافاصله اعلام کرد که دختر تزار است. او مدعی بود که نامش "گراند دوشس آناستازیا" است و با فاش کردن جزئیاتی در باره فرارش و اطلاعات وسیعی که درباره خاندان سلطنتی داشت طرفدارانی پیدا کرد. آناستازیا مورد بررسی توسط اشعه ایکس قرار گرفت و نتایج به دست آمده با سوابق پزشکی آناستازیا مطابقت می‌کرد. سرانجام دادگاهی تشکیل شد و آناستازیا و وکلایش مدارکی رو کردند اما آغاز جنگ جهانی مانع ارائه این مدارک به دادگاه شد. سرانجام دادگاهی در هامبورگ علیه او رأی داد اما افراد زیادی اعتقاد دارند که داستان رومانفها در زیر زمین "یکاترینبورگ" به پایان نرسیده است. بررسي دي‌.ان.اي قطعات استخوان‌هاي اعضاي خانواده آخرين تزار روسيه نشان مي‌دهد كه هيچكدام از آنان از قتل عام سال 1918 جان سالم به در نبردند. در جريان قتل عام رسواي نخستين ساعات روزي در ژوئيه 1918 تزار و همسرش، پنج فرزندشان و مستخدمين وفادار آنان را در زيرزمين خانه‌اي در شهر يكاترينبورگ در روسيه مركزي با شليك گلوله و سرنيزه اعدام كردند.


به گزارش اينديپندنت كشتار اعضاي خانواده رومانف، آخرين تزار و تزاريناي روسيه شايعات بسياري درباره توطئه‌هاي گوناگون بر سر زبان‌ها انداخت از جمله اين كه يكي از بچه‌هاي تزار زنده ماند و به خارج گريخت. از آن زمان حدود200‌نفر ادعا كرده‌اند از بازماندگان رومانف‌ها هستند كه از كشتار در زيرزمين «ايپاتي‌يف» زنده مانده‌اند. اما حالا يك بررسي علمي بر مبناي دي‌ان‌اي ثابت كرده است كه هر پنج فرزند تزار و والدين آنان به دست بلشويك‌هاي عصبي منطقه اورال شوروي كشته شده‌اند زيرا بلشويك‌ها مي‌ترسيدند سربازان روسيه سفيد كه در آن نزديكي‌ها مستقر بودند اقدام به نجات خانواده تزار كنند.

بررسي‌هاي دقيق علمي استخوان‌هاي يافته شده در دوگور در نزديكي يكاترينبورگ قاطعانه نشان داده است كه تزار نيكلاس دوم و همسرش تزار يناالكساندرا و هر 5 فرزند آنان يعني 4 دختر به نام‌هاي اولگا، تاتيانا، ماريا، آناستازيا و پسر هموفيلي آنان آلكسي، وليعهد، كشته شده‌اند. تنها راز باقيمانده اين است كه آيا دختري كه در كنار آلكسي در گوري جدا از ساير اعضاي خانواده به خاك سپرده شده، مارياست يا آناستازيا.

به گزارش اينديپندنت الكساندر آودونين زمين‌شناس روسي در اواخر دهه 1970 با كشف گوري دسته‌جمعي در نزديكي يكاترينبورگ به راز قتل تزار و خانواده‌اش پي برده بود اما تا زمان انحلال شوروي خبر آن را پخش نكرد. دانشمنداني از جمله پيتر جيل انگليسي و پاول ايوانف روسي توانستند دي‌ان‌اي كافي از استخوان‌هاي 9 اسكلت به دست آورند كه نشان مي‌دهد 5 نفر از آنان شامل 3 دختر و پدر و مادرشان هستند. مقايسه آنها با دي‌ان‌اي اقوام زنده رومانف‌ها، از جمله شاهزاده فيليپ ثابت كرد اين 5 نفر عضو خانواده تزار بودند و4 اسكلت باقيمانده متعلق به پزشك و 3 مستخدم خانواده بود. اما هنوز سرنوشت دو عضو ديگر خانواده نامعلوم بود. دكتر مايكل كابل دانشمند امريكايي در مريلند مي‌گويد اين امر باعث شد داستان‌هاي فراواني درباره فرار اسرارآميز آنان از دست جلادان خود، ساخته شود.

اما بعد، در سال 2007 باستانشناسان آماتور گور ديگري را در فاصله 70 متري گور خانواده تزار يافتند كه استخوان‌هاي سوخته چند نفر در آن وجود داشت. دكتر كابل مي‌گويد از 44 قطعه استخوان و دندان كه در اين گور پيدا شد هويت دو نفر، يك مرد و يك زن مشخص شد. براي تشخيص هويت اين اشخاص از سه روش گوناگون تجزيه و تحليل دي ان اي استفاده شد: از ميتوكندريال دي ان اي كه فقط از طريق مادر منتقل مي‌شود براي بررسي خويشاوندي شاهزاده فيليپ‌ كه از مادرش به تزارينا وابسته است، از استخوان‌هاي يافته شده در گورها استفاده شد. اين آزمايش نشان مي‌داد تزارينا و چهار دخترش در دو گور به خاك سپرده شده‌اند. از دي ان اي كه فقط از پدران به پسران از طريق كروموزوم مذكر ( Yواي، ايگرگ) مي‌رسد براي تعيين رابطه بين وليعهد، آلكسي، و پدرش يعني تزار نيكلاس دوم استفاده شد. و سرانجام دي ان اي از بقيه كروموزوم‌ها استفاده شد تا معلوم شود در هر گور چه كساني به خاك سپرده شده‌اند و به اين ترتيب اعضاي خانواده از سه مستخدم و يك پزشك جدا شده‌اند.
پاسخ
 سپاس شده توسط بر پشت شیر،خورشید اثر ، ☭Nicola☭ ، The Ginkel ، .ali.
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  تزار
  (تصاویر) آخرین تزار و خانواده‌ای که با اسید سوزانده شد
  به قدرت رسیدن تزار نیکلای اول

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان