امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

در میان سایه ها | ۱۰ بازی برتر سبک مخفی کاری

#1
سبک مخفی کاری یکی از قدیمی ترین سبک های بازی های رایانه ای است از همان کنسول های اولیه و بازی های ۸ بیتی این سبک رواج داشت و هم اکنون یکی از پر طرفدار ترین سبک های بازی های رایانه ای است. سالانه تعداد زیادی بازی در این سبم روانه بازار می شود، که تعدادی از آن ها در همان نسخه اول به شاهکار تبدیل می شوند و تعدادی به یک شرمندگی برای سازندگانشان. بازی مثل dishonored در همان نسخه اول خود، نسخه اش را پیچید و به یکی از بهترین بازی های تاریخ این سبک تبدیل شد و در طرف مقابل بازی مثل Dark که افتضاحی بیش نبود. معمولا انجام این سبک بازی به کمی صبر و حوصله گیمران نیازمند است و باید خودشان را با محیط باز وفق دهند، تا شرایط بهتری را برای انجام ماموریتشان پیدا کنند. اکنون ده بازی برتر در این سبک را با یک دیگر مرور می کنیم؛ بازی هایی که اکثرا فرانچایز هستند و بیش از یک بازی را شامل می شوند.
در میان سایه ها | ۱۰ بازی برتر سبک مخفی کاری 1
۱۰٫Tenchu: Stealth Assassin

سازنده: acquire

ناشر: SMEJ, Activision

تاریخ انتشار: ۱۹۹۸

سبک: action adventure: stealth

پلتفرم: Play Station

یکی از اولین بازی هایی که با محوریت مخفی کاری و از روی نینجاها ساخته شد، این بازی بود، بازی که در دنیای فئودالی ژاپن اتفاق می افتاد و مبارزات به سبک نینجوتسو در بازی وجود داشت. نینجایی که با پریدن از روی ساختمان ها و درختان خودش را به صورت مخفیانه به محل هایی که لازم بود، می رساند و قتل های بی صدایی را انجام می داد، بازی که در زمان خودش یکی از سخت ترین بازی ها بود و بسیاری توانایی پیش روی در آن را نداشتند. تماشای ویژگی های قدیمی کشور ژاپن(حدود قرن شانزده یا هفده) یکی از جلوه های زیبای بازی بود.

بازی که توانایی دو نفره شدن را داشت و دو شخصیت بازی، ریکیمارو و آیامه بودند، ریکیمارو سلاحی بزرگ داشت و آیامه سلاحی کوچک تر، اما سریع تر. هر دو می توانستند، از ساختمان ها بالا بروند و خودشان را از دید نگهبانان مخفی کنند. حرکت های بسیار زیادی که در آن زمان در کمتر بازی یافت می شد. در بازی راه های متنوع و متعددی برای انجام ماموریت ها بود، که در نهایت شما را به هدفتان می رساند و آن هم قتل فرد مورد نظر بدون اطلاع دیگران بود.

داستان بازی هم بسیار روایت ساده ای داشت، دو نینجا که از کودکی تحت تعلیم قبیله آزوما بوده اند و به لرد گودا خدمت می کردند، از طرف دیگر جادوگری خبیث هم قصد نابودی این قبیله و فرمانده اش را داشت. مبارزه بین این دو گروه زمینه اصلی داستان را شکل می داد. بازی که توانسته متای ۸۷ را از سایت معتبر متاکریتیک کسب کند.
در میان سایه ها | ۱۰ بازی برتر سبک مخفی کاری 1
۹٫The Chronicles Of Riddick: Escape From Butcher Bay

سازنده: starbreeze studios, tigon studios

ناشر: Vivendi games

سبک: first person shooter, action adventure, stealth

تاریخ انتشار: ۲۰۰۴

پلتفرم: Xbox, PC

بازی که برگرفته شده از فیلمی با همین نام و بازی vin diesel که در سال ۲۰۰۴ اکران شد. خود ون دیزل هم در ساخت بازی مشارکت داشته که تا حدودی به بازی کمک کرده است. در بازی گیمران در نقش ریچارد ریدیک ظاهر می شوند، که قصد دارد تا از زندان butcher bay فرار کند، زندانی که بالاترین درجه امنیت را به خود می بیند. در این راه سه ژانر متفاوت fps, aa, stealth در بازی گنجانده شده اند، که تنوع مراحل را بالا می برد. در بازی شما مجبورید با ابزاری مثل پیچ گوشتی دشمنانتان را بکشید و آن ها را از دید دیگر نگهبانان مخفی سازید. در حالت نشسته، وارد حالت stealth modeمی شوید، که دشمنان کم تر شما می بینند. در مواقعی که سلامتی تان کم می شود، هم با استفاده از پاکت های سیگار سلامتی تان را باز می یابید. زندانیان، یا نگهبانان به شما در طول بازی ماموریت های فرعی می دهند، که با انجام آن ها می توانید، ابزار و اطلاعات مفیدی را پیدا کنید، که در ادامه به دردتان خواهد خورد. درگیری با زندانیان و نگهبانان هم در بازی اتفاق می افتد، که باید با دستان خالی با آن ها مبارزه کنید. از دیگر ویژگی هایی که در بازی وجود دارد و آن را از فیلم اقتباس کرده اند، وجود خاصیت eyeshine است. در این حالت، ریدیک می تواند، تاریکی ها را ببیند، اما برای مدتی در روشنایی نابینا می شود.

داستان بازی، مثل فیلم در سرزمینی افسانه ای و غیرواقعی روی می دهد، داستان بازی پیش از فیلم pitch black اتفاق می افتد و نقش اول بازی ریچارد ریدیک(ون دیزل) قصد فرار از این زندان بسیار امن را دارد. داستان بازی از جایی شروع می شود، که ریدیک در حال شکار یک حیوان است و پس از شکار او، صدایی از او می پرسد، که چشم هایت را از کجا آورده ای؟ ریدیک پاسخ می دهد، که فردی به اسم slam preacher گرفته است و ناگهان وقایعی که در زندان butcher bay برایش رخ داده است، به صورت فلش بک روایت می شود.
در میان سایه ها | ۱۰ بازی برتر سبک مخفی کاری 1
۸٫Deus Ex

نام بازی: dues ex: human revolution

سازنده: eidos montreal

ناشر: square enix

پلتفرم: PC, Xbox 360, PS3, OS X, Wii U, OnLive

تاریخ انتشار: ۲۰۱۱

تاریخ انتشار اولین نسخه: ۲۰۰۰

Dues ex بازی که در زمان آینده و در دنیایی کامپیوتری اتفاق می افتد، بازی است، که اولین بار در سال ۲۰۰۰ منتشر شد و بازی dues ex: human revolution پیش در آمدی بر بازی اصلی در سال ۲۰۱۱ روانه بازار شد، که طرفداران بسیاری پیدا کرد. بازی داستان adam Jensen را روایت می کند، یک مامور امنیت کارخانجات sarif که در ابتدای بازی مورد حمله قرار می گیرد و به سختی زنده می ماند و سپس به یک نیمه ربات تبدیل می شود، تا بازگردد و مسبب این جمله انتحاری را پیدا کند. در بازی مخفی کاری به خودی خود وجود ندارد، اما یکی از المان های بازی است و گیمران به سلیقه خودشان می توانند، با این روش به بازی ادامه دهند. استفاده از ابزارآلات پیشرفته برای این کار هم از دیگر ویژگی های بازی است. با پیش روی در بازی امکانات متنوع تر و بهتری هم برای بازیکن باز می شود، که نانوتکنولوژی در این کار نقش دارد. سلاحی قدرتمندتر از هر سلاح دیگر. ترکیب سبک های مختلف در بازی، همان چیزی است، که بازی را به یک بازی به یاد ماندنی تبدیل کرده است، چهار المان stealth, combat, hacking, social در بازی وجود دارند، که اشتباه در انجام هر کدام شما را مجبور می کند، تا وارد فاز بعدی شوید. مثلا وقتی که در حال انجام بازی به صورت مخفی کاری هستید، یم اشتباه کوچک باعث می شود، تا مخفی کاری به تیراندازی تغییر پیدا کند. اما ترکیبی از همه این سبک ها باعث جدابیت بازی می شود و شما را هیچ وقت خسته نمی کند.

در بازی اول، پروتاگونیست بازی شخصی به نام JC dentonاست، که یک کاربلد در زمینه نانوتکنولوژی است، که ماموریت می یابد، تا اعضای NFSرا بیابد. در کل داستان بازی در همه نسخه ها یک جنگ نامرئی را روایت می کند، جنگی که نانوتکنولوژی در آن بیشترین نقش را دارد و می تواند باعث پیروزی یک جبهه شود.
در میان سایه ها | ۱۰ بازی برتر سبک مخفی کاری 1
۷٫Dishonored

سازنده: arcane studios

ناشر: Bethesda softworks

سبک: action adventure, stealth

پلتفرم: PC, Xbox 360, PS3

تاریخ انتشار: ۲۰۱۲

بازی dishonoredکه پیش از انتظار چندان انتظاری از آن نمی رفت، اما پس از انتشار بسیاری مقهور بازی شدند و اغراق به بی نظیری آن کردند. یک مخفی کاری ناب، در کنار یک اکشن زیبا و انیمیشن های جالب. در بازی گیمران در نقش کوروو آتانو ظاهر می شوند، یک محافظ بسیار زبردست، او بادیگارد امپراطریس و دخترش است، اما پس از مرگ امپراطریس او خلع درجه می شود و افتخاراتش از او سلب می گردد. از آن پس او تلاش می کند، تا افتخارات و آبروی از دست رفته اش را بازپس بگیرد. تاریخ بازی به طور تقریبی در زمان انقلاب صنعتی اروپاست. شهرهای طاعون زده و برقی که تازه به وجود آمده است. کوروو وارد گروه وفاداران می شود، outsider شخص مرموزی است، که به کوروو مهارت های جادویی می آموزد و از آن پس او با نیروهای بیشتری وارد مبارزه می شود.مثل جابجایی در یک چشم بهم زدن…

گیم پلی بازی به اختیار گیمر می تواند، به مخفی کاری، اکشن یا ترکیبی از هر دو تبدیل شود. شمشیر کوتاهی که سلاح اصلی کوروو است و تفنگی که در دست چپ کوروو قرار می گیرد و می تواند، قتل های پر سرو صدایی را به وجود بیاورد.

دوربین بازی از زاویه اول شخص دنبال می شود و با این که محدودیت هایی را در دید گیمر بوجود می آورد، اما جذابیت های خاص خودش را دارد. گرافیک بازی هم که با موتور Unreal Engine 3 ساخته شده است، زیبایی های بازی را دوچندان کرده است و به قولی از فاصله بسیار دور هم مشخص است، که موتور بازی UE3 است. خوب است این را هم بدانید، که در طول ساخت بازی، محل روایت داستان بازی بارها دست خوش تغییر شد. از ژاپن قرن هفدهم به لندن قرن نوزدهم تغییر کرد و در نهایت هم شهر افسانه ای dunwall برای این بازی انتخاب شد. پایان بندی بازی هم یکی دیگر از نقاط قوت بازی بود، که بسیار خوب و زیبا بازی به پایان رسید و می تواند دنباله های متعددی هم دربر داشته باشد.
در میان سایه ها | ۱۰ بازی برتر سبک مخفی کاری 1
۶٫Thief Series

سازنده: looking glass studios

ناشر: eidos interactive/ square enix

پلتفرم: Xbox One, Xbox 360, Xbox, PS4, PS3, PC

تاریخ انتشار: ۱۹۹۸

سبک: Stealth

یک بازی دیگر با حال و هوای انقلاب صنعتی و شهرهای طاعون گرفته آن زمان، بازی که در اواخر دهه ۹۰ میلادی یکه تاز سبک مخفی کاری بود. داستان خوب، همراه با شخصیت پردازی بسیار عالی گرت، شخصیت اصلی بازی همان چیزی بود، که گیمران صبور آن زمان به آن نیاز داشتند. گرت یک استاد در زمینه دزدی که می تواند، از دیوار به راحتی بالا برود، از یک تیرو کمان استفاده می کند، که به کمک آن بیشتر در سایه ها باقی می ماند، او در شهری بنام the city زندگی می کند، شهری که در عصر ویکتوریایی است و مردمان بسیاری در فقر و تنگدستی به سر می برند. چند ماه پیش بود، که چهارمین نسخه از این سری بازی منتشر شد و نتوانست، موفقیت های نسخه های قبلی را تکرار کند.

گیم پلی این سری بازی مخفی شدن در تاریکی هاست و به آرامی و با نقشه قبلی وارد عمل شدن و دزدیدن شیء مورد نظر. گرت این اشیا را برای علاقه شخصی اش جمع می کند. در این راه داروغه شهر و برخی دیگر از افراد بلندمرتبه، در صدد قتل و یا شکنجه او بر می آیند، که منجر به کور شدن یک چشم گرت می شود. از آن پس چشمی مصنوعی جایگزین چشم نداشته می شود و گرت توانایی های بیشتری را برای دیدن اشیا و انسان ها در تاریکی پیدا می کند. یکی دیگر از بازی هایی که در سبک شوتر اول شخص نیست، اما از زاویه اول شخص دنبال می شود، که در نسخه های قدیمی تر این مورد قابل تنظیم توسط گیمر بود. در کل سری بازی های thief پتانسیل های بالایی برای تبدیل شدن به یک شاهکار را دارد، ولی در آخرین نسخه، چیز زیادی از بازی ندیدیم. بی انصافی است، اگر اشاره ای به مرحله پنجم این بازی نکنم، که بسیار زیبا و هیجان انگیز بود. امیدوارم reboot این نسخه در سال های بعد ادامه پیدا کند و باز هم شاهد گرت، این master thief باشیم.
در میان سایه ها | ۱۰ بازی برتر سبک مخفی کاری 1
۵٫assassins creed series

سازنده: ubisoft montreal

ناشر: ubisoft

پلتفرم: PC, Xbox 360, Xbox One, PS4, PS3, Wii U, OS X, PS Vita

تاریخ انتشار: ۲۰۰۷

سبک: historical fiction action adventure, stealth

بازی نسل هفتمی یوبیسافت تا به حال هفت نسخه از این بازی ساخته شده است. بازی که علاقه مندان بسیاری را در همین مدت تقریبا هفت ساله کسب کرده است. برخلاف بازی های قبلی اتفاقات این بازی ریشه تاریخی دارند و در شهرهای واقعی روی می دهند، البته، با کمی دستکاری در اتفاقات آن. درون مایه بازی در همه نسخه ها به جنگ میان assassin ها و templar ها می گردد. در نسخه ی ابتدایی، بازی در زمان جنگ های صلیبی بود، زمانی که اوج درگیری این دو گروه بود، اما در نسخه های بعدی با تغییر شخصیت بازی، مکان بازی هم به تناسب آن تغییر کرد، تا تنوع بیشتری به گیمران داده شود. نسخه دوم در ایتالیا روایت می شود، نسخه سوم در ترکیه فعلی، همین طور آمریکا. برخلاف دیگر بازی های این سبک که نیاز به مخفی شدن در سایه ها و تاریکی ها را دارد، این بازی بیشتر در مکان های شلوغ اتفاق می افتد، مخفی شدن در بین جمعیت می تواند، شما را از دید دشمنانتان حفظ کند. در این بازی هم سلاح های سرد، در کنار سلاح های گرم کاربرد دارند و مثل همیشه این سلاح های سرد هستند، که کاربردی ترند. سلاح مخصوص فرقه قاتلین hidden blade است، که می توانید، به راحتی با آن اهدافتان را به قتل برسانید و همین طور فرصت پیدا کنید، تا از مهلکه بگریزید. در بازی با سلاح هایی که می توانید به دست آورید و همین طور با قدرت بسیار بالای ضد حمله می توانید ازپس ده ها سرباز به طور هم زمان بربیایید، که شاید کمی از جنبه های مخفی کاری بازی بکاهد. نسخه های جدید این بازی امسال منتشر خواهند شد و یوبیسافت استودیویی است، که دست از سر این فرنچایز پر پتانسیل برنخواهد داشت. یکی دیگر از عوامل موفقیت این سری بازی ها طراحی لباس بازی است، که در هر نسخه تنوع خوبی دارد و این لباس ها باعث جذابیت بازی شده است و به این بازی پرستیژ خاصی داده است.
در میان سایه ها | ۱۰ بازی برتر سبک مخفی کاری 1
۴٫Hitman Series

سازنده: IO Interactive

ناشر: eidos interactive/ square enix

پلتفرم: PC, Xbox 360, Xbox, PS3,PS2

تاریخ انتشار: ۲۰۰۰

سبک: action adventure, stealth

سری بازی های هیتمن تاکنون پنج نسخه داشته است، که همه آن ها داستان یک قاتل حرفه ای به نام agent 47 است. او فردی است، که تنها برای کشتن به وجود آمده است، در نسخه های متفاوت در جریان داستانی متفاوتی قرار می گیرد و مجبور می شود، با ظاهرهای متفاوت یا با سلاح های متفاوت د مکان های متفاوت دست به کشتن افراد مختلف بزند. او برای سازمان international contract agency زیر نظر Diana burnwood کار می کند. او یکی از ماموران این سازمان است، که در ازای دریافت پول، اشخاص را به هر شیوه ای که بخواهد می کشد. گاهی قتل ها باید مثل یک تصادف به نظر بیایند، گاهی این قتل ها باید فرد خاصی را متهم کنند. گیم پلی این بازی نیز مخفی شدن در سایه ها نیست. مامور ۴۷ با پوشیدن لباس های مختلف وارد مکان هایی می شود، که اجازه ندارد و معمولا قتل هایش را بدون کثیف کردن دست هایش انجام می دهد. گیمران در بازی باید وقت بگذارند و رفتار شخصی را که هدفشان است، را ببینند. باید بدانند او به کجاها می رود و به چه وسایلی دست می زند. سپس با تغییر شیء در محیط که موجب قتل می شود، ثتل هایش را انجام دهد. البته، دو اسلحه کلت بی صدای مامور ۴۷ جزو نمادهای جدایی ناپذیر این بازی است. همچنین او همیشه با کت و شلوار و کراوات وارد عمل می شود و بدون این که لکه ای روی کتش بیفتد، از محیط خارج می شود. انواع مختلف قتل و وقت گذاشتن برای یافتن شکل بهتر قتل از عواملی است، که این بازی را جذاب کرده است. خفه کردن فرد مورد نظر با دود، وصل کردن برق به وسایلی که او قصد تماس با آن ها را دارد، سمی کردن غذای که فرد قصد خوردنش را دارد، یا به سادگی پرتاب شخص از ارتفاع بلند. البته، در نسخه های اخیر طبق روال بقیه بازی ها، هیتمن هم رنگ اکشن را به خودش دیده است و به قولی قتل های پر سرو صدا هم به بازی اضافه شده است، که باب میل طرفداران قدیمی این بازی نیست. ششمین بازی این فرنچایز به نام hitman go قرار است، که برای موبایل و تبلت ها منتشر شود.
در میان سایه ها | ۱۰ بازی برتر سبک مخفی کاری 1
۳٫Splinter Cell Series

سازنده: ubisoft montreal

ناشر: ubisoft

پلتفرم: PC, Xbox 360, Xbox, PS3, PS2,Wii U

تاریخ انتشار: ۲۰۰۲

سبک: action adventure, stealth

هر قدر که مامور ۴۷ با پوشیدن لباس های مبدل خودش را به هدفش نزدیک می کرد، در مقابل سم فیشر نقش اول سری بازی های اسپلینترسل است، که در سایه های باقی می ماند و از گجت های متنوع و پرتعدادش برای از بین بردن دشمنان استفاده می کند. استفاده از گجت ها در این فرنچایز به یک اپیدمی تبدیل شده است و سم فیشر از این وسایل الکترونیکی استفاده زیادی می کند. فرستادن انواع دوربین ها از طریق وسایل ریز و درشت، از کار انداختن دوربین های امنیتی، تفنگ های خواب آور و کلی وسایل دیگر که می تواند، به سم فیشر در انجام ماموریت هایش کمک کنند. او با استفاده از دوربین حرارتی دشمنانش را از پشت دیوارها هم می بیند و می تواند برای حمله ای بی صدا و بدون این که دیگران از او اطلاعی پیدا کنند، نقشه بکشد. سم فیشر با تفنگ بی صدایش که اصلی ترین اسلحه اش است، دشمنانش را از بین می برد. سم فیشریک مامور کارکشته و بسیار حرفه ای سازمان NSA است، که در هر نسخه از بازی به مکانی فرستاده می شود، تا اطلاعاتی به دست آورد، فردی را نجات دهد، یا بکشد. تاکنون شش نسخه از این بازی منتشر شده است و می توان انتظار داشت، که در سال ۲۰۱۵ نشخه دیگری از بازی عرضه شود. با این که نسخه های اخیر بازی از گرافیک و المان های قوی تری در گیم پلیشان برخوردار بودند، اما همگان بر این باورند، که نسخه splinter cell: chaos theory بهترین نسخه منتشر شده از این فرنچایز است. صدا گذاری سم فیشر هم از دیگر نقاط قوت بازی است، که به خوبی انجام شده است و به یاد ماندنی است، سم فیشر فردی که گروه های تروریستی را نابود می کند، یا به عبارت بهتر علاج کار را پیش از واقعه انجام می دهد، باید منتظر او در سال آینده باشیم.
در میان سایه ها | ۱۰ بازی برتر سبک مخفی کاری 1
۲٫Batman Arkham Series

سازنده: Rocksteady Studios

ناشر: warner bros. interactive entertainment

پلتفرم: PC, Xbox 360, Xbox One, PS3, PS4, Wii U, PS Vita

تاریخ انتشار: ۲۰۰۹

سبک: action adventure, stealth

قرار گرفتن در نقش بتمن، این ابرقهرمان DC به خودی خود به قدری هیحان و لذت دارد، که اگر بازی هم ضعیف باشد، به چشم طرفداران نیاید. بروس وین، یک مرد پولدار و خوش تیپ که شب ها در ظاهری مبدل به مبارزه با خلافکاران می پردازد و زندگی افراد بی گناه را نجات می دهد. بتمن در گاتهام زندگی می کند، شهری که جولانگاه بزرگترین خلافکاران عصر است، ولی همه آن ها در مواجهه با بتمن قدرتشان را از دست می دهند و نمی توانند، در برابر او مقاومت کنند. تاکنون سه نسخه از این فرنچایز منتشر شده است، که نسخه سوم یک spin off محسوب می شود. در پایان batman arkham city بتمن موفق شد، تا جوکر رقیب دیرینه اش را از بین ببرد و او را از صحنه روزگار محو کرد، البته، هنوز هم به طور قطع نمی توان مرده بودن او را تضمین کرد. نسخه آخر این فرنچایز هم در سال ۲۰۱۵ منتشر می شود، که می تواند، روزنه های تاریک داستان بتمن را برایمان روشن کند. گیم پلی این فرنچایز به مخفی کاری و از بین بردن دشمنان(بیهوش کردن) به طور مخفیانه یا درگیری کاملا پرتعداد خلاصه می شود. بتمن یک انسان معمولی است و گلوله تفنگ می تواند، او را بکشد، به همین خاطر دشمنان مسلح خطرناک تر از دشمنان با دستان خالی هستند. وجود boss fight ها متنوع هم در این فرنچایز از دیگر نقاط قوت بازی است. این بازی open world است، این اختیار را به گیمران می دهد، تا بتوانند، آزادانه در گاتهام بچرخند و ماموریت های فرعی را انجام دهند، یا easter egg های پرتعداد بازی را کشف کنند. بتمن هم از گجت های متنوعی در بازی استفاده می کند، از batarang های معروف بتمن گرفته تا claw. بتمن با دیگر ابزارش می تواند، قطعه ای یخ روی آب بسازد، یا کارهای دیگری که باعث پیشروی او در گیم پلی می شود. نسخه اول بازی برخلاف دو نسخه دیگر در arkham asylum یا تیمارستان آرکهام دنبال می شود، که یک جو سنگین بر بازی حاکم است، که باعث می شود، تا ستون های بازی از همان ابتدا محکم ساخته شود. احتمال می رود، تا batman arkham knight در سال ۲۰۱۵ بتواند یکی از مدعیان بهترین بازی سال بشود.
در میان سایه ها | ۱۰ بازی برتر سبک مخفی کاری 1
۱٫Metal Gear Series

سازنده: kojima production

ناشر: konami

پلتفرم: PS, PS2, PS3, PS4, Xbox 360, Xbox One, MSX2, NES

تاریخ انتشار: ۱۹۸۷

سبک: action adventure, stealth

همه گیمران به خصوص آن هایی که کنسول Play Station را داشته اند، با هایدئو کوجیما، کارگردان و تهیه کننده خلاق سری بازی های متال گیر آشنا هستند، بازی که توانست، این سبک را به یکی از بهترین سبک های بازی سازی تبدیل کند. حتی گیمران قدیمی تر هم، آن هایی که کنسول های NES یا MSX2 را داشته اند، با این بازی آشنا هستند. البته، در آن زمان این بازی به طور دو بعدی منتشر می شد. در این جا روی صحبت ما سری MGS است، که از سال ۱۹۹۸ آغاز شد، داستان سالید اسنیک یک مامور ویژه که آموزش دیده است، تا سلاح فوق العاده قدرتمند metal gear را نابود کند. سلاحی که می تواند، صلح را از روی زمین محو کند و شاید بردگی را پس از سال ها بازگرداند. تم داستانی زیبا همراه با روایت بی نظیرتر، عوامل موثر در خاطره سازی این بازی است. هیچ کس boss fight های این فرنچایز را فراموش نخواهد کرد. مبارزه با psycho mantis در سال ۱۹۹۸ در مغز هیچ گیمر، تازه گیمر شده ای نمی گنجید. در کنار داستان کلی این فرنچایز که همه گیمران را میخکوب می کرد، شخصیت پردازی ها و دیالوگ های منحصربفرد رد و بدل شده میان شخصیت های بازی از دیگر عوامل موفقیت بازی بود. جنگ خانوادگی که بین سه برادر اتفاق می افتد، هم از دیگر المان هایی است، که شاکله بازی را می سازد. البته، داستان بازی در دو زمان اتفاق می افتد و زندگی پدر و پسری را روایت می کند، که در یک بازه حدودا ۳۰ ساله به نابودی metal gear های زمان خود می پردازند. این مبهم ترین اتفاق بازی است، که بسیاری از گیمران در آن زمان آن را درک نمی کردند و این دو شخصیت را یک نفر می دانستند. دو مردی که آسیب های فروانی می بینند و آرامش لغتی است، که در لغت نامه دهنشان جایی ندارد. گیم پلی بازی بر روی کنسول پلی استیشن با زاویه بالا بود، ولی به مرور زاویه سوم شخص بهتری در بازی قرار گرفت. اسنیک هم گجت های متنوعی برای مخفی کاری داشت. Cardbox یکی از نمادهای بازی است، که در همه نسخه ها در بازی وجود داشت. اسنیک می توانست، این جعبه ها را روی سرش بگذارد و در زمانی که کسی اطرافش نیست، حرکت کند. در این فرنچایز اسنیک می تواند بدون کشتن حتی یک نفر مراحل را به پایان برساند و حتی کشتن افراد باعث کم شدن امتیاز گیمر می شود. نسخه های metal gear solid 4: guns of patriot و metal gear solid 3: snake eater توانستند، که نامزد بهترین بازی سال شوند. نسخه جدیدتر این بازی(matal geat solid V: the phantom pain) هم به احتمال زیاد در سال ۲۰۱۵ منتشر خواهد شد، که شانس بهترین بازی سال شدن را دارد، نسخه ای که وقایع اتفاق افتاده برای اسنیک پدر را در سال ۱۹۸۴ روایت خواهد کرد.
برای اینکه شکست نخورید
.
.
.
هیچوقت تلاش نکنید !(((=
(خواجه گشادالدین ایرانی)
پاسخ
آگهی
#2
لطفا نظر خودتون رو بدید
برای اینکه شکست نخورید
.
.
.
هیچوقت تلاش نکنید !(((=
(خواجه گشادالدین ایرانی)
پاسخ


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  شایعه: بازی Resident Evil 8 سه شخصیت قابل بازی خواهد داشت
  مخفی‌کاری بازی The Last of Us Part 2 بسیار عالی خواهد بود
  قابلیت بازی میان‌پلتفرمی به Need for Speed Heat اضافه خواهد شد
  یکی از پیام‌های مرموز و مخفی بازی Assassin’s Creed Valhalla کشف شد
  سازندگان بازی The Division 2 فعلا برنامه‌ای برای عرضه این بازی بر روی Nintendo Switch
  سازندگان بازی Days Gone در حال توسعه‌ی یک بازی AAA جدید هستند
  استودیوی سازنده‌ی بازی No Man’s Sky از عرضه‌ی محتوای بلندپروازانه برای بازی در سال ۲۰
  لو رفتن کد‌های اصلی دو بازی CS:GO و TF2 باعث نگرانی بازی‌بازها شده است
  مصاحبه با سازندگان بازی Concrete Genie در مورد موجودات بازی
  بازی های رایگان PS Plus برای ژوئیه ۲۰۱۵ می تواند شامل بازی Batman باشد

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان