امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

گورستان ظهیر الدوله جاذبه گردشگری تهران می شود

#1
گورستان ظهیر الدوله جاذبه گردشگری تهران می شود 1



به گزارش خبرگزاری مهر،  جلسه کمیته میراث فرهنگی با حضور شهرداران منطقه ۴ و منطقه ۱۲ برگزار شد. احمد حکیمی پور در این جلسه خاطر نشان کرد: یکی از اهدافی که از بدو تشکیل کمیته میراث فرهنگی در شورا دنبال کرده ایم تعامل با دستگاه و سازمان های ذیر بط نظیر شهرداری ، اوقاف ، سازمان میراث فرهنگی کشور و وزارت مسکن و شهرسازی بوده تا از این طریق بتوانیم بر حل مشکلات و معضلات بافت های تاریخی اقدامات مقتضی را انجام دهیم.

وی ادامه داد: بسیاری از بافت های تاریخی در اختیار این سازمان ها قرار دارند و یا اینکه برای استفاده و یا نوسازی حریم این بافت ها باید به این سازمان ها مراجعه کرد از اینرو ایجاد یک فضای تعاملی در راستای حل مشکلات شهروندان بسیار ضروری است.
[color]
[/color]
حکیمی پور گفت: خوشبختانه این امر در مسیر خوبی جریان دارد و باید گفت عملا در ریل تعیین تکلیف بافت های تاریخی قرار گرفته ایم.
[color]
[/color]
حکمی پور همچنین تصریح کرد: یکی از مشکلات موجود در بافت های تاریخی عدم استفاده اشخاص حقیقی از آن است به گونه ای که مالک نمی تواند دخل و تصرفی در ملک داشته باشد. از سوی دیگر بیشتر این بافت ها در محدوده بافت فرسوده قرار دارند و عدم اجازه نوسازی بافت های تاریخی و حریم آن موجبات به وجود آمدن معضلات بسیار برای شهروندان شده است. به بیان دیگر از یک سو بافت های تاریخی در معرض تخریب و فرسایش قرار گرفته و از سوی دیگر بافت های فرسوده تهدیدی برای شهروندان شده است.
[color]
[/color]
وی ابراز کرد: از اینرو باید  سیاست های تشویقی برای  پلاک هایی که میراث فرهنگی و بافت تاریخی  تشخیص داده شده اند و نیز  حرایم آنها اعمال شود تا این بافت ها تبدیل به یک فرصت برای مالکان آنها شود.
[color]
[/color]
حکیمی پور افزود: وقتی ترددی در یک بافت تاریخی صورت نگیرد این سازه به مرور دچار فرسودگی می شود مضاف بر اینکه نبود عواید اقتصادی برای مالک سبب خواهد شد وی نسبت به تعمیر و نگهداری آن اقدام نکند از اینرو است که لزوم اجرای سیسات های تشویقی برای مالکان بافت های فرسوده و یا بخش خصوص مشتاق باید فراهم شود تا این بافت ها از ورطه نابودی نجات پیدا کنند نظیر آنچه در شهر یزد انجام می شود و خانه های قدیمی به مهانسراهای سنتی تبدیل می شوند. این اقدام می تواند در بافت های تاریخی تهران هم صورت گیرد و آروده اقتصادی هم به دنبال داشته باشد.  کمیته میراث فرهنگی شورا بر آن است تا با ایجاد پیوند بین با کاربری های اقتصادی، هنری و فرهنگی بافت های تاریخی تملک شوند.
[color]
[/color]
حکیمی پور همچنین خبر داد: برای نیل به این هدف بافت های تاریخی تهران شناسایی و اولویت بندی شده اند که با تعامل دستگاه های مختلف امیدوار هستیم به این مهم نائل شویم. قبرستان ظهیر الدوله یکی از این مکان ها است که می تواند جاذبه مهم گردشگری در تهران شود. استفاده بخش خصوصی از این قبرستان در راستای اهدافی که ذکر شد می تواند موجبات احیای این مکان باشد  که در حال حاضر در دستور کار کمیته میراث فرهنگی قرار گرفته و در حال رایزنی و تعامل با سازمان اوقاف و امور خیریه هستیم.
[color]
[/color]
شما نه جنگیدینو بردین


ما جنگیدیم و باختیم ..
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  با موزه های تهران آشنا شوید
  از بهترین جاذبه های گرردشگری قشم غآفل نمانید
  آشنایی با جاذبه های گردشگری بوشهر
Thumbs Down آشنایی با جاذبه های گردشگری خوزستان
  10 جاذبه گردشگری پنهان در تهران
  آشنایی با جاذبه های گردشگری ودیدنی شهر ساری +تصاویر
  جاذبه های گردشگری دزفول + عکس
  جاذبه های گردشگری همدان
  پنج مقصد گردشگری کم‌وبیش گمنام در ایران
  گردشگری در تهران،زره و پول میخواهد!

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان