امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

آیت الله حائری در همایش خط قرمز: مذاکره کنندگان را ابوموسی اشعری نمی دانیم

#1
عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه نقد ما باید در چارچوب تذکرات مقام معظم رهبری باشد، گفت: بنده مجموعه‌ای که در حال مذاکره هستند را ابوموسی اشعری نمی‌دانم و آنان مجموعه‌ای بصیر و بینا هستند.
آیت‌الله محی‌الدین حائری شیرازی عضو مجلس خبرگان رهبری با حضور در همایش «خط قرمز» که عصر امروز در تالار اندیشه حوزه هنری در حال برگزاری است پیرامون لزوم رعایت خطوط قرمز تعیین شده از جانب مقام معظم رهبری در مذاکرات هسته‌ای به سخنرانی پرداخت.
او در ابتدای سخنان خود گفت: در زمان امام علی (ع) وقتی آن حضرت می‌گفتند ابن‌عباس را برای مذاکره قرار دهید عده‌ای اعتراض می‌کردند که ابن‌عباس منصوب خود شما و صلح‌طلب نیست ما ابوموسی اشعری را می‌خواهیم که بی‌طرف است. ابوموسی اشعری نیز نظرش با عبدالله عمر بود که با حضرت علی (ع) بیعت نکرده بود.
این عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه گفت: در زمان حکمیت که حضرت علی (ع) را مجبور به قبول آن کردند و مصالحه نمودند سر و صداهایی بلند شد اما حضرت اعلام کردند که باید به عهدمان وفادار باشیم اگر عهد نکرده‌ بودیم اعتراض قابل پذیرش بود اما بعد از عهد و پیمان باید به آن عمل کنیم.
آیت‌الله حائری شیرازی در ادامه با بیان اینکه زمان حاضر به هیچ وجه با آن زمان همانند نیست گفت: در حال حاضر وضعیت مانند زمان صلح امام حسن (ع) نیست الان زمانی است که به دستور امام (ره) 300 هزار نفر از این ملت در جبهه‌ها شهید می‌شوند و این در حالی است که هیچ یک از خانواده آنها کوچکترین اعتراضی را نمی‌کنند اما ما شاهدیم که در زمان امام علی (ع) زنان رزمندگان آنقدر بد می‌گفتند که حضرت علی (ع) فرمودند چرا جلوی زنانتان را نمی‌گیرید.
او گفت: اما امام خمینی (ره) تا آخر تلاش کرد و شعار جنگ جنگ تا پیروزی و تا رفع فتنه را سر داد و البته در جایی نیز گفت ما صلح می‌کنیم که البته این صلح ما تاکتیک نیست و من این جام زهر را سر می‌کشم.
این عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: ملت الان ما نیز همان ملت زمان امام خمینی (ره) هستند و من به شما مسئولان برگزار کننده این همایش می‌گویم که دلواپسی‌های شما بسیار خوب است و البته تا جایی که از خط قرمز‌هایی که رهبری فرمودند عبور نکنید.
آیت‌الله حائری شیرازی با تأکید بر این موضوع که آنچه تا امروز ما را با عزت نگه داشته است وحدت ما است گفت: اگر مقام معظم رهبری که از این دولت حمایت می‌کنند ما نیز باید حمایت کنیم و آنچه که باعث تضعیف دولت و خالی شدن پشت دولت می‌شود را نباید انجام داد در حقیقت هر چه مقام معظم رهبری صلاح دانست را ما می‌پذیریم.
این عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه سخنان خود با بیان اینکه نقدهای ما باید در چارچوب تذکرات مقام معظم رهبری باشد گفت: وقتی رهبری می‌گویند خط قرمزها را رعایت کنید ما باید حساس شویم و همه باید سخن رهبری را بپذیریم. بنده مجموعه‌ای که در حال مذاکره هستند را ابوموسی اشعری نمی‌دانم. مجموعه‌ای که زیر پوشش رهبری هستند مجموعه بصیر و بیدار هستند.
آیت‌الله حائری شیرازی در پایان گفت: شما دانشجویان هشیاری هستید و باید مواظب باشید که کار شما یک صدای جدید و ناهماهنگ با رهبری نباشد.
 
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
Subarrow برجام چگونه بن سلمان را وادار کرد از موضع پایین، به مذاکره با ایران تن دهد؟
  روزنده: مردم مخالف مذاکره با آمریکا هستند/آراء خاکستری، نگاه جناحی ندارند
Heart آبرامز: اگر ترامپ رئیس‌جمهور شود ایران با ما مذاکره می‌کند
  کوزوو، حزب‌الله لبنان را "گروه تروریستی" اعلام کرد
  وضعیت قرمز بوشهر در انتظار برنامه‌های رئیس‌جمهور
  مراقبت نکنیم به وضعیت قرمز برمی‌گردیم
  از پالایش اخبار کرونا تا مذاکره با صداوسیما برای پخش برنامه‌های زنده آموزشی
  ۲۱۰۲ مبتلای جدید کرونا در کشور/ وضعیت قرمز در خوزستان/ هشدار به ۳ استان
  اعتراف حزب‌الله به "اشتباه بزرگ" در لبنان پس از رفیق حریری
Heart ماجرای مکالمه روح‌الله حسینیان با امام زمان!

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان