امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

**با خشکی پوست چکار کنیم؟**

#1
**با خشکی پوست چکار کنیم؟** 1


دکتر عاطفه امیری بیان داشت: خشک شدن بیشتر پوست نیاز پوست را به کرم‌های مرطوب ‌کننده دو چندان می‌کند تا پوستتان لطیف شود. کارشناس اداره غذا و دارو دانشکده علوم‌پزشکی نیشابور ادامه داد: در اثر خشکی لایه شاخی روی پوست ترک خورده و پوسته پوسته می‌شود و کرم‌های مرطوب‌کننده و نرم‌کننده می‌توانند این خشکی را درمان کنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت ؛ دکترامیری عنوان کرد: بهتر است همیشه قبل از خروج از خانه پوست صورت را با کرم مرطوب کننده بپوشانید و در صورت خشکی شدید پوست، این کار روزانه چندین نوبت تکرار شود. وی توضیح داد: باید کرم‌های مرطوب‌کننده به آسانی جذب پوست شده و اثری از چربی بر روی پوست باقی نگذارد.

کارشناس اداره غذا و دارو دانشکده علوم‌پزشکی نیشابور گفت: استفاده هفتگی از ماسک‌های مرطوب کننده و نیز داشتن دستگاه مرطوب کننده هوا در محیط منزل به منظور تامین رطوبت یکنواخت در محیط، می‌تواند در مرتفع کردن این مشکل موثر باشد. دکتر امیری اظهار داشت: مصرف آب در درمان خشکی پوست ضروری و بهتر است برای شستشوی صورت از صابون‌های ملایم که فاقد pH قلیایی هستند، استفاده شود.

وی خاطرنشان کرد: مقادیر کافی از پروتئین، میوه و سبزیجات می‌تواند سلامت پوست را تامین کند، همچنین مصرف میوه‌ و سبزیجات حاوی ویتامین C برای پوست بسیار مفید است. کارشناس اداره غذا و دارو دانشکده علوم‌پزشکی نیشابور یادآور شد: هویج به‌عنوان منبع مهم بتاکاروتن و ویتامین C بهتر است در برنامه غذایی گنجانده شود، همچنین ویتامین‌های گروه B نیز برای ساخت چربی‌های مورد نیاز پوست لازم است.

دکتر امیری بیان کرد: مصرف متعادل تخم مرغ و گوشت به تامین اسید آمینه‌های لازم برای سلول‌سازی پوست کمک می‌کند. وی اضافه کرد: گل همیشه بهار، اسطوخدوس، نعناع و بابونه از میان گیاهان دارویی، برای درمان خشکی پوست در اولویت قرار دارند که به صورت دم کرده یا به شکل بخور مورد استفاده قرار می‌گیرند.
پاسخ
 سپاس شده توسط ❀இℬℯѕ✟♚ℊⅈℛℒஇ❀ ، PROOSHAT
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  کیست مویی چیست و چه زمانی به پزشک مراجعه کنیم؟
  بیماری که نمیذاره عرق کنیم !
  راز اندام لاغر و پوست صاف چینی ها
  ترفند بیرون کشیدن خار کاکتوس از پوست و ...
  ویتامینی که پوست صورت را پر از جوش می کند !!
  یک قدم تا زیبایی پوست با ماسک گلیسیرین
  نکات مراقبت از پوست مخصوص خانم ها و آقایون شاغل
  مشکلات رایج پوست و موی نوجوانان
  10 مواد غذایی مضر که پوست را زشت و پیر می کند
  بوتاکس طبیعی پوست صورت در خانه با میوه هایی پرخاصیت

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان