امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

سایه سرخ هلگاست ها | نقد و بررسی Killzone Shadow Fall

#1
اولین باری که لقب Halo Killer به Killzone داده شد هیچ کس فکر نمی کرد آن امپراطور ژانر شوتر اول شخص کنسولی یعنی Halo روزی توسط همین بازی به چالش کشیده شود.اولین نسخه از Killzone به طور کلی به دلیل عدم وجود هدفی مشخص و تمرکز بیش از حد برای شکست Halo (به جای تمرکز بر روی کیفیت کلی گیم پلی ) عنوانی درخشان در این سری و ژانر شوتر اول شخص محسوب نمی شود.اما با این حال آغاز گر سری بازی می شود که به راستی رقیب سر سختی برای یکه تاز شوتر کنسولی یعنی Halo شناخته می شود.Killzone 2 نقطه ی اوج این سریست.هر آنچه از یک شوتر اول شخص خوب می خواستید در این عنوان بود و از همه ی ویژگی های عالی این بازی بارز تر , هوش مصنوعی بی نظیر آن بود که همچنان در صنعت بازی انتظار می کشیم تا عنوانی حتی به آن نزدیک شود.صحنه های حماسی , سلاح های زیبا و طراحی عالی مراحل همگی از ویژگی های عالی این عنوان محسوب می شدند که هر طرفدار سبک شوتر اول شخص را تشویق می کرد حداقل یک بار هم که شده این عنوان را تجربه کند.همین موفقیت ها باعث شد که چند سال بعد ما شاهد عرضه ی Killzone 3 باشیم که به جز افت کیفیت در هوش مصنوعی , شاهد پیشرفت های چشم گیری در بخش های دیداری , تنوع مراحل , تنوع گیم پلی و … بودیم.
اکنون نسل جدید آغاز شده است.این یعنی کیلزونی جدید ساخته شده و منتشر شده است. کیلزونی با طعم نسل هشتم..کیلزونی با سایه سرخ هلگاست ها!
سایه سرخ هلگاست ها | نقد و بررسی Killzone Shadow Fall 1
عنوان: Killzone Shadow Fall
سازنده: Guerrilla Games
ناشر:  Sony Computer Entertainment
سبک: First Person Shooter
پلتفرم: Playstation 4
جنگ سرد
پس از حملات اتمی و جنگ هایی که به دان هیل مشهور شدفبحران سوخت در اولیت سیاره زمین قرار گرفت و تئوری تسخیر سیاره های دیگر توسط دانشمندان مظرح و سازمان UCN یا ملت های متحده ی استعماری شکل گرفت تا تحقیقات مربوط به زیست در سیاره های دیگر را بررسی کنند. بین سال های 2095 تا 2110 زمینیان توانستند وارد سیاره جدیدی به نام هلگان شوند و در آنجا زندگی جدیدی را آغاز کنند.اما شرایط آنطور که پیش بینی میشد نبود. هوای نامناسب و فقدان منابع طبیعی باعث شد تا خیلی زود این سیاره خالی از سکنه شود.اما بخشی دیگر از آن هنوز دست نخورده باقی مانده بود.بخشی که بسیار شبیه زمین بود. آب و هوای عالی و خاک حاصلخیز و …. مواردی بودند که می توانستند انسان ها را زنده نگه دارند. زمینیان هر روز قوی تر میشدند و تعداد مستعمره های خود را به 12 رساندند. از این رو بخش جدید هلگان که وکتا نام داشت محل آزمایشات انسانی شد. به همین دلیل گروهیی تصمیم به تجزیه این سیاره گرفتند و سعی کردند تا هلگان را به مناطقی از یکدیگر جدا تبدیل کنند اما این موضوع به شدت توسط نیرو های UCN سرکوب شد. در نهایت تجزیه ی طلبان هلگان نیرویی جهت مقابله با نیرو های UCN تجهیز کردند و به نبرد مستقیم روی آوردند. آن ها هم قسم شدند که تمامی انسان ها را نابود کرده و سیاره را از آن خود کنند.بعد از خونریزی های بی مورد هلگاست ها و زمینیان آتش بس اعلام شد و صلحی شکننده میان دو جناح برقرار شد. بر طبق این صلح وکتا به طور مساوی به 2قسمت تبدیل شد تا همه بتوانند از امکانات آن بهره ببرند.اما این شروعی برای توطئه بزرگ خواهد بود.30 سال از آخرین یورش هلگاست ها گذشته و پناهندگان هلگاست اجازه پیدا کردند تا در وکتا اقامت داشته باشند اما مانند دیوار برلین دو گروه از هم جدا افتاده و با این که صلحی میان این دو گروه برقرار شده اما جو همچنان متشنج است و در پس این صلح ارتشی از هلگاست ها در حال تجهیز است.سلاح های مرگبار پشت سر هم ساخته شده و برای استفاده به انبار های مخفی برده میشوند.نیرو ها آموزش های جدیدی می بینند و تکنولوژی اسلحه سازی پیشرفت زیادی کرده است. اما در طرف دیگر زمینیان در حال زندگی عادی خود هستند. سربازان دلاور دیگر پیر شده و بازنشته شده اند. تکنولوژی زمینیان به اندازه هلگاست ها پیشرفت نکرده است. نیرو های نظامی و ضربتی مخصوص زمینیان(ISA) دیگر همانند گذشته قوی نیست. بعد از مدتی هلگاست ها یورشی عظیم را آغاز میکنند. اکثر دیوارهای دفاعی نابود شده و قتل عام بزرگی صورت میگیرد. نیرو های ضربتی تشکیل جلسه داده و تصمیمی سرنوشت ساز گرفته می شود: اولین یورش…آخرین یورش است. در صورت شکست،زمینیان تسلیم هلگاست ها می شوند. سریعا واحد های عملیات تشکیل شده و لوکاس کلان،مامور ارشد امنیتی وظیف خطیر این عملیات را بر عهده گرفته و با هم رزمان خود راهی جنگی بزرگ می شود.
در اکثر شوتر های موجود در دنیای گیم ساهد بودیم که داستان محوری مستقیم داشته و مبتنی بر عملکرد یکطرفه بازیباز بوده است. اما این بار سازندگان بازی سعی داشته اند تا این بار نگاهی عمیق تر به داستان بازی داشته باشند. یورش هلگاست ها بعد از 30سال،ناتوانی زمینیان برای مقابله، آخرین تلاش های گروه ISA برای مقابله و…. همه این ها باعش شده است داستان حماسی ای شکل بگیرد و مخاطب را در طول بازی جذب کند. اما در پاره هایی از داستان شاهد هستیم که محور اصلی داستان رها شده و بیهوده کش پیدا میکند. شخصیت های بازی بسیار خوب پرداخته و طراحی شده اند ولی در مقایسه با نسخه های قبلی پسرفت داشته است. به خصوص هلگاست ها که در نسخه های قبلی بسیار با ابهت تر و ترسناک تر بوده و با دیدنشان ترسی در وجودمان حس میکردیم. ولی در کل داستانی جذاب ،کمی دور از کلیشه های شوترها و حماسی ای را شاهد هستیم.
سایه سرخ هلگاست ها | نقد و بررسی Killzone Shadow Fall 1
 سایه زمستان
پیشروی در ساعات آغازین نبرد نسخه جدید سعی کرده تا تکنولوژی های نسل جدید را در همه جهات به کار بگیرد. گیمپلی بازی همچنان کمی از کلیشه های قبلی استفاده می کند. اما چندین قابلیت جدید به آن اضافه شده است. از ویژگی های جدید گیمپلی میتوان به تغییر ساختار مراحل و ماوریت ها اشاره کرد. بازی از حالت خطی کامل به حالت نیمه خطی درآمده تا بازیباز احساس آزادی بیشتری داشته و آزادی عمل در محیط ها امکان پذیر باشد. محیط ها بزرگتر از قسمت دوم و سوم هستند اما این به معنی دنیای باز نیست بلکه آزادی بیشتری در محیط ها خواهید داشت. نسخه دوم و سوم به طور کامل خطی بودند. اغلب مراحل به نقطع A،B و در نهایت C ختم می شدند. اما در نسخه جدید ترکیب میان نقاط جا به جا شده است. یعنی قبلا برای پیمودن یک مسیر کجبور به گذر از یکایک نقاط از پیش تعیین شده بودید اما الان می توانید اول از نقطه C کار خود را شروع کرده و در نهایت به A یا B برسانید. امادر تمام مراحل این الگو رعایت نشده و برخی مواقع این انتخاب از بازیباز سلب میشود.
ویزگی جدید دیگر Tactical Echo است که با پایین نگه داشتن DuelShock 4 فعال می شود. این قابلیت این اختیار را به بازیباز می دهد تا فعالیت دشمنان در محیط را رصد کرده و جایگاه دقیق آن ها را تعیین کند. بنابراین راحت تر میتوان برای کشتن هر دشمن نقشه کشید که در بخش مخفی کاری بازی بسیار کاربردیست.
یکی دیگر ازقابلیت های جدید بازی و یا بهتر بگم،تکنولوژی بازی رباتی پرنده به نام OWL است. این ربات یار و یاور همیشگی بازیباز میباشد و با داشتن 4 قابلیت حیاتی میتواند نقش بسیار پر رنگی در پیشبرد بازی داشته باشد. این ربات می تواند در محیط های بزرگ بازی به کمک شما اومده و پوشش خوبی از محیط و دشمنان را به شما می دهد. 4 قابلیت اصلی این ربات شامل موارد زیر می شود:
ملخ: پرت کردن حواس هلگاست ها با ایجاد صدا
لاک پشت: حرکت کند برای جاسوسی هلگاست ها و شناسایی مکان و فعالیت آن ها
شیر:تیراندازی زیاد برای کشتن هلگاست ها
کوسه:جستجو کردن هلگاست ها در زیر آب و از بین بردن آن ها
این قابلیت در اکثر مراحل به داد بازیباز می رسد و در طول بازی به خوبی میتوان دریافت که چگونه این ربات دوست داشتنی به کمک صاحب خود خواهد آمد. هوش مصنوعی استفاده شده در این ربات پرنده دارای الگوریتم پیچیده ای است و سازندگان زمان زیادی را برای کدنویسی و نحوه تعامل این ربات با محیط اختصاص داده اند. اما هوش مصنوعیی در یاران و دشمنان بازی نسبت به نسخه های قبلی بسیار پسرفت داشته است. نسخه های قبلی بخاطر داشتن هوش مصنوعی قوی زبانزد بوده اند اما انگار در نسخه نسل هشتمی! شاهد پسرفت در این زمینه هستیم. یاران شما استراتژی مناسبی برای حمله ندارند، هلگاست ها نیز رفتار مناسبی نداشته و کار تیمی برایشان تعریف نشده است. در کل هوش مصنوعی این بازی اصلا خوب عمل نکرده و نکته منفی ای برای یک بازی نسل هشتمی محسوب می شود.
نگرش بعدی که مورد توجه بازیبازها قرار گرفته ایجاد صحنه های شلوغ و پرهیجان است. این صحنه ها در محیطی وسیع تدارک دیده شده اند و به خوبی توانسته حس یک جنگ واقعی و سرنوشت ساز را به مخاطب خود انتقال دهد. نکته بعدی که در یک شوتر اول شخص حرف زیادی را برای موفقیت می زند،سلاح است.  در این نسخه متاسفانه با تنوع کم سلاح ها رو به رو هستیم. اما همان تعداد کم اسلحه ها کارشان را به خوبی انجام داده اند و به خوبی در شرایط سخت و حساس به کمک بازیباز می آیند. همچنین برخی از سلاحها شلیک ثانویه داشته و در جنگ با هلگاست های پر تعداد حسابی به درد میخورد.
همچنین در بازی بسته های سلامتی ای به نام Adrenaline pack وجود دارد که در صورت مرگ شما،ربات باوفایتان این بسته های سلامتی را پیدا کرده و به شما می دهد.تعداد این بسته ها در هر مرحله بسیار کم است.سلامتی خودکار در بازی همچنان وجود دارد و این بسته ها نفش بهبود فوری سلامتی را ایفا می کنند. همچنین در محیط های بازی میتوان گشت زد و نکات ریزی را مشاهده کرد که به باورپذیری محیط و مکان های بازی بسیار کمک کرده: روزنامه هایی که خبرهای سیاسی را منتشر میکنند،عروسک ها و اسباب بازی هایی که سوخته شدند،کمیک بوک های معروف و…. تمام این نکات در بازی بوده و شما می توانید با دیدن این نکات، ارتباط بیشتری با محیط خود برقرار کنید.
اما می رسیم به بخشی که خیلی ها منتظر آن بوده اند،یخش چند نفره KillZone:Shadow Fall. این بخش توانسته به قدری خوب عمل کند که تا الان تعداد بسیاری از گیمرها نتوانسته اند از پای این بخش جذاب بلند شده و همچنان در حال بازی آن هستند. مهم ترین و محسوس ترین تغییری که دیده می شود،کم شدن سرعت این بخش در مقایسه با نسخه های قبلی است اما این کم شدن سرعت الکی نبوده است. بلکه باعث شده تا شما با تاکتیک بیشتری به سراغ حریفان خود بروید.
بخش پر طرفدار و محبوب Warzone همچنان خوش درخشیده و بخش های دیگری مانند deathmatch, capture the flag, domination و ….. نیز در بازی گنجانده شده اند. سه کلاس برای انتخاب وجود دارد:Recon-Assault-Support. همچنین شخصی سازی کاراکتر ها نیز بیشتر شده و دست گیمرها برای طراحی کاراکترشان را باز گذاشته است.
اسلحه های بازی در این بخش در اختیار بازیبازها قرار دارند ولی با انجام دادن Challenge های بازی جزییات بیشتری به اسلحه ها اضافه می شود. همچنین در کل 24 نفر در این بخش وجود دارد و بنا بر نوع حالت بازی این 24 نفر در گروه های مختلفی قرار می گیرند.
در کل بخش گیمپلی بازی همچنان هیجان خود را حفظ کرده است و تغییراتی که در ساختار مراحل و روند بازی انجام شده با گیمپلی خوبی رو به رو هستیم. ولی هوش مصنوعیی یکی از نکات منفی بازی است که تنها با یک آپدیت حل میشود. بخش تک نفره بازی خوب کار شده است و صرف نظر از مشکلاتی کوچیک،بسیار خوب طراحی شده است. بخش چند نفره بازی به نقطعه قوت این سری تبدی شده و تجربه ای ناب را برای بازیبازها رقم زده و در کل گیمپلی بازی حماسی،خوب و پر هبجان کار شده است.
سایه سرخ هلگاست ها | نقد و بررسی Killzone Shadow Fall 1
نسل هشتم به طعم سایه ها
ورود به نسل جدید از تکنولوژی در ابتدای راه با آمون و خطا همراه است. نسخه قبلی بازی با نهایت دقت در پردازش راسی و خطی رو به رو بود تکنیک های جدیدی را وراد عرصه بازی کرد. از این رو نسخه جدید در نسل هشتم دارای 1080p و سرعت فریم 30 است که در مقایسه با نسخه قبلی قدمی رو به جلو است. تکنولوژی به کار رفته در این بازی بسیار عالی و ظریف بوده است که به برخی از آن میپردازیم:
با مقایسه تصاویر دو نسخه قبلی و این بازی متوجه رنگ بندی و شفافیت بهتر تصاویر هستیم. محیط های کدر و تاریک گذشته جای خود را به بافت های روشن و دامنه رنگی بالا داده که باعث سرزندگی محیط ها شده. این تکنیک PS4 که Image Based Lighting نام دارد می تواند تمام نورهایی که در دنیای واقعی وجود دارد را با کمترین افت تصویر شبیه سازی کند.در نتیجه تمام صحنه از مزایای نورپردازی و نورسانی گسترده بهره مند است.از طرفی بسیاری از بازتاب ها در آب و آتش به گونه ای است که مشکل بازتاب نوری از سطح زمین کاملا حل شده.
در طرف دیگر میزان کیفیت بافت ها به نحوی بالا است که نسبت به نسخه قبلی تفوات 50% را شاهد هستیم. بافت ها به روش نوینی رندر می شوند که تا کیفیت بالایی نشان دهد.خوشبختانه گستردگی محیط باعث قربانی شدن جزییات نشده است.محیط ها وسعت بیشتری داشته و جزییات فراوانی را چه در محیط و چه در اشخاص و شخصیت ها میتوان مشاهده کرد.
ویژگی جالب دیگری که اضافه شده واکنش شخصیت ها به صداهای بازی است که تماما به صورت دینامیک طراحی شده است. در این سیستم جدید هر صدایی دامنه ای از احساسات و واکنش ها را پوشش میدهد و بدن در راستای آن حرکت میکند. این واکنش به صدا در صورت شخصیت ها نیز قابل مشاهده است واین سیتم استانداردی جدید تا الان تعریف کرده است.
سایه سرخ هلگاست ها | نقد و بررسی Killzone Shadow Fall 1
نوایی سرد اما ماندگار
موسیقی بازی بسیار خوب کار شده است. با توجه به موقعیت و وضعیت شما در بازی موسیقی های متفاوتی زده می شود که بسیار خوب نواخته شده اند. هنگامی که شما در حالت مخفی کاری قرار دارید موسیقی آهسته شده و در هنگام جنگ و تیراندازی مستقیم موسیقی شکلی حماسی و تند به خود میگیرد.
طراحی موسیقی به عهده 2 نفر بوده که هر دو شخص سابقه خوب و درخشانی در زمینه موسیقی دارند. اولین نفر Tyler Bates میباشد. کسی که در عرصه سینما آهنگ های زیبابی برای فیلم هایی همچون: The Crow: City of Angels- Halloween- Watchmen- Halloween IIو… ساخته است. همچنین او در هنر هشتم نیز سابقه داشته و آهنگساز عناوینی همچون: Transformers: Fall of Cybertron- Army of Two: The 40th Day و بازی عالی God of War: Ascension بوده است.
در طرف دیگر Lorn،موزیسین آمریکایی که در DJو موزیک الکترونیک مهارت بالایی دارد،قرار گرفته است. این موزیسین به اندازه Tyler Bates سرشناس نیست ولی آلبوم هایی محبوب همچون Nothing Else و Ask the Dust را منتشر کرده است..صداگذاری محیط و شخصیت ها بسیار خوب کار شده است. صداگذاری اسلحه ها نقطعه قوتی در صداگذاری این بازی است. تمام اسلحه ها صدای متفاوتی داشته و حتی شلیک ثانویه آنها نیز صدای متفاوتی دارد.
همچنین برای صداپیشگی شخصیت ها از اشخاص سرشناسی همچون David Harewood (صداپیشه رهبر شما، Thomas Sinclaire)، Jamie Gray Hyder(صدا پیشه شخصیت Echo) و Azura Skye (صداپیشه Hillary Massar) استفاده شده است.
در بخش صداگذاری و موسیقی بازی کاملا بی عیب بوده و شما در طول بازی لذت بسیاری را چه از صداپیشه ها و صداهای محیط و چه از موزیک حماسی بازی خواهید برد.
در کل این بازی یک بازی نسل بعدی محسوب شده و پیشرفت ها در تمامی قسمت ها دیده می شود. هر چند هوش مصنوعی بازی ضعیف عمل کرده،ولی گرافیک زیبا و عالی بازی به همراه موسیقی و گیمپلی ناب بازی میتواند این ضعف را پوشش داده و تجربه عالی ای را برای طرفداران کیلزون رقم بزند.
گرافیک: 9
گیمپلی: 8.5
داستان:7.5
موزیک و صداگذاری:8
نمره کل:8.5
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
سایه سرخ هلگاست ها | نقد و بررسی Killzone Shadow Fall 1
پاسخ
 سپاس شده توسط | NEON DEMON |
آگهی
#2
گرافیکش خیلی زیاده ایوله!
پاسخ
 سپاس شده توسط MR.KASRA
#3
لینک دانلود نداره ؟cryingcryingcryingcryingcrying
پاسخ
#4
من نوشتم نقد و بررسی لینک دانلود رو باید گجاش بذارم آخه
حرفا میزنن ملت
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
سایه سرخ هلگاست ها | نقد و بررسی Killzone Shadow Fall 1
پاسخ


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان