امتیاز موضوع:
  • 2 رأی - میانگین امتیازات: 3
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

# مخاطبمان سیگاری ها هستند .

تاثیر نیروی معنوی روی ترک مواد مخدر

اگر می خواهید غول موادمخدر را شکست بدهید بهتر است از هم اکنون احساسات معنی را در خود تقویت کنید و روح و روانتان را از پلیدی ها پاکسازی کنید تا بهتر بتوانید موادمخدر ار ترک کنید!
نتایج این مطالعه نشان داد که به وسیله مداخلات مراقبت معنوی می‌توان بر سازه پرخاشگری و سلامت معنوی معتادین اثر گذاشت که سلامت معنوی متغیر مهمی در بهزیستی روانی این گروه از افراد است که در آن ضعف دارند و رفع این ضعف می‌تواند به ترک مواد در آن‌ها کمک کند.
روش پژوهش از نوع نیمه آزمایشی با طرح پیش‌آزمون و پس‌آزمون بود. به این منظور نمونه مورد بررسی به روش نمونه‌گیری در هدفمند که با معیار اعتیاد به آمفتامین و نمره برش پایین‌تر در آزمون سلامت معنوی به عنوان نمونه تعیین شدند.
نمونه پژوهش متشکل از دو گروه 20 نفری از مردان وابسته به آمفتامین بودند که به طور خودمعرف در گروه‌های خودیار برنامه دوازده گامی شهر تهران و منطقه هفت شرکت کردند. جهت مقایسه داده‌های به دست آمده از پیش‌آزمون و پس‌آزمون دو گروه از آزمون آماری تحلیل کوواریانس استفاده شد.
اثرگذاری گروه درمانی مبتنی بر مراقبت معنوی بر کاهش پرخاشگری و افزایش سلامت معنوی مردان وابسته به مواد آمفتامین از لحاظ آماری معنادار بود.
نتایج این مطالعه نشان داد که به وسیله مداخلات مراقبت معنوی می‌توان بر سازه پرخاشگری و سلامت معنوی معتادین اثر گذاشت که سلامت معنوی متغیر مهمی در بهزیستی روانی این گروه از افراد است که در آن ضعف دارند و رفع این ضعف می‌تواند به ترک مواد در آن‌ها کمک کند.
این پژوهش با عنوان «اثربخشی آموزش مراقبت معنوی بر کاهش پرخاشگری و افزایش سلامت معنوی مردان وابسته به مواد آمفتامین» توسط دانشجوی مقطع کارشناسی ارشد روانشانسی بالینی دانشکده روانشناسی دانشگاه فردوسی، سمیرا انصاری، انجام شد. دکتر حمیدرضا آقامحمدیان شعرباف، استاد راهنما و حسین کارشکی، استاد مشاور او در این پژوهش بودند.
پاسخ
 سپاس شده توسط # αпGεʟ ، ✓SHINE AGAIN✓
آگهی
آشنایی با برخی مواد اعتیادآور

چه نوع موادی منجر به ایجاد اعتیاد در افراد مصرف کننده می شوند آیا با آن ها آشنایی دارید؟بهتر است از آن ها دوری کنید تا به بدنتان آسیبی وارد نکنند
انتخاب اعتیادآورترین مواد دنیا شاید در نگاه اول ساده به نظر برسد اما جواب به این بستگی دارد که سؤال را از چه کسی بپرسید.
از نگاه محققان مختلف، اعتیادآوری یک ماده می‌تواند به نکات مختلفی مربوط باشد؛ مثلاً بر اساس آسیبی که می زند، قیمت آن در کوچه و خیابان، مقداری که مواد، سیستم دوپامین مغز را تحریک می‌کند، لذتی که فرد از مصرف آن می‌برد، میزان علایمی که موقع ترک مواد پدیدار می‌شود و این که معتاد شدن به آن چقدر ساده است.
حتی گروهی از محققان می گویند، هیچ ماده‌ای همیشه اعتیادآور نیست.
گروهی از کارشناسان اعتیاد درباره اعتیادآورترین مواد دنیا می‌گویند:
1. هرویین؛ دومین ماده مضر برای بدن در دنیا. کافی است 5 برابر میزانی که برای «های» شدن لازم است استفاده شود تا سبب مرگ شود. به همین دلیل بسیار خطرناک است.
2. الکل؛ سازمان بهداشت جهانی برآورد می‌کند در سال 2012 بیش از 3 میلیون نفر به دلیل آسیب‌های ناشی از خوردن الکل جان خود را از دست داده‌اند. بسیاری از کارشناسان آن را مضرترین ماده مخدر دنیا می‌دانند.
3. کوکایین؛ تخمین زده می‌شود در سال 2009 بین 14 تا 20 میلیون معتاد به کوکایین وجود داشته و ارزش تجارت آن 75 میلیارد دلار بوده است. آن را پنجمین ماده خطرناک دنیا می‌دانند.
4. باربیتورات ها؛ ابتدا برای درمان اضطراب و بی خوابی استفاده می‌شد. دوز کم آن می‌تواند باعث لذت شود ولی دوز بالاترش مرگ آور است، چون نفس کشیدن را سخت می‌کند.
5. نیکوتین؛ ماده اعتیادآور اصلی در تنباکو است. وقتی کسی سیگار می‌کشد، ریه‌ها به سرعت نیکوتین را جذب می‌کنند و به مغز می‌رسانند. سازمان بهداشت جهانی تخمین می زند، در 2030 تنباکو سالانه بیش از 8 میلیون قربانی خواهد گرفت.
سایت «ایندپندنت»
پاسخ
 سپاس شده توسط # αпGεʟ ، ✓SHINE AGAIN✓
قلیان استارتی برای سیگار .

قلیان ها مضرات زیادی برای سلامتی ما دارند از جمله اینکه می توانند آغازی برای سیگاری شدن افراد علاقه مند به خود باشند در ادامه به این موضوع بیشتر می پردازیم
ثابت شده است که مصرف دخانیات، به هر شکلی با افزایش خطر بیماری‌های قلبی–عروقی، سرطان راه‌های هوایی و ریه همراه است. حتی مصرف کم دخانیات سبب بیماری‌های بسیاری خواهد بود. پس مصرف قلیان می‌تواند با مشکلات جدی همراه باشد.
به گزارش ایسنا ، فراموش نکنیم که دخانیات عامل 90 تا 95 درصد سرطان‌های ریه و 40 درصد بیماریهای قلبی–عروقی است. همچنین 50 تا 70 درصد سرطان‌های دهان، حلق، حنجره و 40 درصد سرطان‌های لوزالمعده و 30 درصد سرطان‌های مثانه در اثر مصرف دخانیات است.
همچنین طرز مصرف قلیان که در آن قسمت دهانی شلنگ بین افراد جابجا می‌شود، باعث انتقال بیماری‌هایی مانند هپاتیت، تبخال و سل می‌شود. حال اعتیاد به نیکوتین موجود در قلیان در ابتدا با تمایل به استنشاق بوی قلیان آغاز می‌شود. ‌به طور قطع قسمتی از نیکوتین قلیان توسط آب گرفته می‌شود ولی در نهایت مقدار کلی نیکوتین به حدی بالاست که چند برابر سیگار حاوی نیکوتین است.
دود قلیان بخاطر ذغالی که در سوختن آن بکار می‌رود خیلی بیشتر حاوی مونوکسیدکربن است. به جز این که قلیان در حرارت پایین‌تری نسبت به سیگار می‌سوزد و در نتیجه مونوکسید کربن و قطران بالاتری دارد. بعد از مصرف قلیان به مدت 45 دقیقه مونوکسیدکربن به 45 تا 70 PPM‌ می‌رسد که برابر است با مصرف 45 تا 70 سیگار در عرض یک ساعت. بدانیم که در اروپا وقتی مونوکسیدکربن به 35 PPM می‌رسد، ماشین‌ها اجازه تردد ندارند.
قدم اول قلیان و….
باید دقت کنیم که اولین قدم‌های اعتیاد به نیکوتین و بسیاری از سایر مواد مخدر می‌تواند با استعمال قلیان آغاز شود. توتون تنها یک چهارم وزن ماده‌ مصرفی قلیان را شامل می‌شود و بقیه آن را مواد افزودنی تشکیل می‌دهد. در نتیجه ماده‌ای که مصرف می‌شود حاوی نیکوتین و بسیاری مواد سمی دیگر است. به دلیل وجود نیکوتین کمتر پک‌های مصرف‌کنندگان قلیان عمیق‌تر و در نتیجه ضررهای قلیان نسبت به سیگار به مراتب بیشتر خواهد بود.
تهیه‌کنندگان توتون قلیان به خوبی از ترفندهای گوناگون برای فروش هرچه بیشتر محصولات خود استفاده می‌کنند. در نظر بگیریم که با مصرف قلیان در اماکن عمومی فقط قلیان آماده تحویل شما می‌شود و هرگز بسته‌های آلوده و فاسد شده توتون قلیان را نمی‌بینید. از آن گذشته سازمان بهداشت جهانی با بررسی 18 نوع تنباکوی قلیان که در کشورهای مختلف دنیا به مصرف‌کنندگان عرضه می‌شود، به این نتیجه رسید که در هیچکدام از آنها برای افزایش آگاهی مصرف کنندگان، هشدار بهداشتی و یا مشخصات محتویات آن اعلام نشده بود.
بنابراین خوب است بدانیم که در طی سال‌های گذشته مصرف قلیان بطور قابل توجهی در کشورمان افزایش یافته است. سازمان بهداشت جهانی بعد از اعلام همه‌گیری در حال رشد مصرف سیگار که در دهه گذشته بارها و بارها تکرار کرده بود، در طی چند سال گذشته اذعان کرده است که با همه‌گیری دیگری از دخانیات به نام قلیان روبرو هستیم. طبق گزارشات سازمان بهداشت جهانی دود قلیان حداقل حاوی همان مقدار ماده سمی است که دود سیگار دارد و مصرف آن برای سلامتی فرد و دیگران مضر است.
فرآورده‌ای که نیمی از مردان ایران آن را تجربه کرده‌اند
قلیان فرآورده‌ای است که نیمی از مردان ایرانی آن را تجربه کرده‌اند. در طی مطالعه‌ای که در مرکز تحقیقات پیشگیری و کنترل دخانیات در سال‌های 85 و 86 انجام گرفت، مشخص شد که 50 درصد آقایان و 37 درصد خانم‌ها تجربه مصرف قلیان دارند.
بنابر اعلام مرکز تحقیقات و پیشگیری کنترل دخانیات دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، همچنین در مطالعاتی که انجام گرفته، 23 درصد سیگاری‌ها حداقل یکبار در هفته قلیان مصرف می‌کنند. این رقم در غیر سیگاری‌ها 25 درصد است. این بدین معناست که غیر سیگاری‌ها حتی بیش از سیگاری‌ها در حال مصرف قلیان هستند و به سمت اعتیاد به آن پیش می‌روند.
پاسخ
 سپاس شده توسط # αпGεʟ ، ✓SHINE AGAIN✓
سیگار و آسیب های آن روی درآمد افراد مصرف کننده .

استعمال دخانیات چه تاثیراتی روی درامد افراد مصرف کنند میگذارد چه پیامدهایی روی هزینه ها و کسب و کار این افراد میگذارد توصیه های مختلف مشاورین در این زمینه چیست؟
سیگار کشیدن علاوه بر این که بر سلامتی روحی و جسمی آسیب می‌زند می‌تواند آسیب‌های اجتماعی نیز داشته باشد.
اخیرا محققان موفق شده‌اند که رابطه‌ای میان سیگار کشیدن و بیکاری پیدا کنند. بنا بر مطالعه‌ای که محققان بخش پزشکی دانشگاه استنفورد انجام دادند، نشان داده شد که افرادی سیگاری مدت زمان طولانی‌تری بیکار می‌مانند و درآمد آن‌ها در مقایسه با افراد دیگر کمتر تخمین زده می‌شود.
این تحقیق نشان داد که تعداد افراد سیگاری که بیکار هستند دو برابر بیشتر از افراد سالم و غیر سیگاری است. علاوه بر این، سیگار کشیدن بر استرس افراد نیز می افزاید و ممکن است سبب شود که اعتماد به نفسشان کاهش یابد و پیدا کردن کار برایشان سخت‌تر شود. از طرف دیگر، این افراد هنگامی که شغلی پیدا می‌کنند نیز در خطر بیکاری هستند زیرا به محض اینکه همکاران و کارفرمای آن‌ها از وضعیت سیگار کشیدنشان باخبر شوند، در محیط کار دچار مشکل می‌شوند و ممکن است مجبور شوند که کارشان را ترک کنند.
خطر سیگار کشیدن و استعمال دخانیات در برخی محیط‌های کاری بسیار خطرناک و اشتباه است و این افراد از ساعات کاری خود نیز ممکن است نتوانند به خوبی استفاده کنند زیرا در بازه‌ها و فواصل زمانی مشخص باید سیگار بکشند و برای چند لحظه محیط کار خود را ترک کنند. علاوه بر این، افراد سیگاری در مقایسه با افراد دیگر بیشتر خسته و کم‌انر‍ژی می‌شوند و کیفیت کاری آن‌ها نیز ممکن است به همین دلیل کاهش یابد.
پاسخ
 سپاس شده توسط # αпGεʟ ، ✓SHINE AGAIN✓
همه دگرگونی های بدن پس از ترک سیگار .
# مخاطبمان سیگاری ها هستند . 12

سیگار چه بلاهایی سر بدن شما می آورد اتفاقات لحظه به لحظه پس از ترک سیگار را در ادامه مطلب برایتان آورده ایم با ما همراه باشید
کارخانجات تولید سیگار در آلمان باید از این پس روی بسته‌های سیگار تصاویر هولناک از اعضای بیمار و فاسد شده بدن بر اثر مصرف سیگار و نوشته‌های هشداردهنده چاپ کنند.
هدف از این اقدامات که قرار بوده از روز گذشته (جمعه) آغاز شود، تشویق سیگاری‌ها به ترک اعتیاد است.
تصویرهای هولناکی چون ریه‌ای فاسد، گلویی که دچار سرطان شده و تغییر شکل یافته یا پاهایی که مبتلا به قانقاریا هستند روی بسته‌های سیگار جای خواهند گرفت و هشداری درباره پیامدها و مضرات مصرف سیگار برای سیگاری‌ها خواهند بود.
این هشدار که در بسیاری از کشورهای اتحادیه اروپا متداول است در آلمان نیز اجرایی می‌شود و به خصوص پیامی برای سیگاری‌های جوان خواهد بود تا اقدام به ترک این ماده دخانی مضر و مرگبار کنند.
به گزارش دویچه‌وله، هشدارهایی که قرار است روی پاکت‌های سیگار منتشر شوند و خطرات استعمال دخانیات را بازگو کنند، جملاتی نظیر «سیگار کشیدن به سرطان ریه می‌انجامد» یا «کشیدن سیگار می‌تواند مرگ‌آور باشد» را در بر می‌گیرند.
با ترک سیگار چه اتفاقی در بدن رخ می‌دهد؟
20 دقیقه پس از آخرین سیگار، فشارخون و ضربان قلب به حال عادی باز‌می‌گردند. نیکوتین موجود در سیگار اعصاب سمپاتیک را تحریک می‌کند. این اعصاب ضربان قلب و فشارخون را بالا می‌برند و بدن را در حالت تحریک شده و آماده فرار قرار می‌دهند.
با توقف 12 ساعته کشیدن سیگار، مونوکسید کربن خون کاهش پیدا می‌کند و به اندازه طبیعی می‌رسد. در مقابل اکسیژن خون بالا می‌رود. مونوکسید کربن بخشی از دود سیگار است که وارد گردش خون می‌شود و از جذب اکسیژن توسط سلو‌ل‌های خونی جلوگیری می‌کند.
دو روز پس از آخرین سیگار، کارآیی حس چشایی و بویایی بهتر می‌شود چون دود سیگار این دو حس را تحت تأثیر قرار می‌دهد.
سه روز پس از آخرین سیگار ریه‌ها آرامش پیدا می‌کنند و نفس کشیدن راحت‌تر می‌شود. حال دیگر نیکوتین در بدن نیست و در نتیجه نشانه‌های ترک سیگار شدید می‌شوند. از جمله این نشانه‌ها سردرد، تهوع یا گرفتگی عضلات است. بالا رفتن یکباره اشتها، افسردگی و ترس هم گاه از دیگر نشانه‌های ترک سیگار هستند.
چند ماه پس از آخرین سیگار، گردش خون بهبود پیدا می‌کند. ظرفیت شش‌ها برای جذب اکسیژن تا 30 درصد بالاتر می‌رود. سرفه‌های خشک کمتر می‌شود. تحقیقات نشان می‌دهند پرز‌های درون شش‌ها که مولکول‌های خارجی را جذب و دفع می‌کنند دوباره رشد کرد‌ه‌اند.
یک سال پس از ترک سیگار ضریب خطر ابتلا به بیماری‌های قلب و عروق تا 50 درصد کاهش پیدا می‌کند. 10 سال بعد احتمال مرگ در اثر سرطان ریه 50 درصد کمتر از افراد سیگاری است. پس از 15 سال احتمال ابتلا به بیماری‌های قلب و عروق به اندازه فردی است که هرگز سیگار نکشیده است.
ایسنا،
پاسخ
 سپاس شده توسط ✓SHINE AGAIN✓ ، Tᴀᴍᴏʀᴀ Pɪᴇʀᴄᴇ
برنامه ریزی موثر برای ترک سیگار .

روزهای اولی که تصمیم به ترک سیگار گرفته اید ممکن است برایتان سخت باشد به دلیل وجود نیکوتین در بدنتان قطعا با مشکل برخواهید خورد اما صبور باشید و سعی کنید با برنامه ریزی های مختلف از کشش به سمت سیگار پیشگیری کنید
چندی پیش در مقاله ای با عنوان ” چگونگی ترک سیگار؟ روش ها و قوانین ترک سیگار ” روش های مختلف ترک سیگار را توضیح داده ایم ٬ اما از آنجاییکه عموما روز های اولیه ترک سیگار سخت و عذاب آور است سعی داریم در این مقاله راه کارهایی ارائه دهیم تا تحمل این سختی برایتان راحت تر شود ٬ با راستینه همراه باشید .
روز های اولیه ترک سیگار چه کار هایی باید انجام داد ؟‌
جرعه جرعه آب خنک نوشیدن و کم غذا خوردن
نوشیدن آب خنک با نی میتواند کمکی برای جایگزینی مکیدن سیگار باشد. این کار همچنین باعث آزاد شدن دوپامین میشود؛ این ماده ی شیمیایی باعث احساس خوب ذهن میشود و تحقیقات نشان میدهد که باعث تسکین خلق و خوی بد میشود.
کم غذا خوردن نیزمیتواند باعث پشت سر گذاشتن اجبار سیگار کشیدن شود. غذاهای سالم و کم چرب را برای مصرف انتخاب کنید تا از افزایش وزن جلوگیری کند.
نتایج فوری را مورد توجه قرار دهید
شما نباید برای لذت بردن از فواید زندگی بدون سیگار، زیاد منتظر بمانید.
فهرست کارهای خوبی را بنویسید که شروع به توجه با آنها میکنید. این کارها ممکن است از این قبیل باشند:
احساس کنترل
پس انداز
بوی خوب
واضح تر مزه کردن غذاها
احساس انرژی بیشتر
زمانی که اجبار سیگار کشیدن آزارتان میدهد، به عنوان یک یادآور به لیست خود نگاه کنید و ببینید که از ترک سیگار چه چیزی عاید شما میشود.
بیشتر اوقات دندان هایتان را مسواک بزنید
یکی از افتخار های ترک سیگار این است که دهانتان مزه ی خوبی دارد و نفس شما بوی خوبی می دهد. بیشتر مسواک بزنید! با این کار، کمتر مایل میشوید سیکار بکشید و دهان تازه و تمیز خود را آلوده کنید.
الکل مصرف نکنید
همانطور که دین مبین اسلام مصرف این ماده را به علت مضرات فراوان آن حرام اعلام کرده ٬ مصرف الکل یکی از عام ترین مواردی است که فرد را به مصرف مجدد سیگار سوق میدهد. دلیل این امر این است که الکل باعث از بین رفتن خویشتن داری شده و تعهد شمار را به ترک سیگار از بین میبرد. همچنین، افراد زیادی مصرف الکل را با سیگار کشیدن مرتبط میدانند، بنابراین مصرف الکل شروعی برای سیکار کشیدن است.
مکان های اختصاصی خود برای سیگار نکشیدن را پیدا کنید
هنگامی که اجبار به سیگار کشیدن٬ آزارتان میدهد، به محل هایی بروید که در آنجا نمی توانید سیگار بکشید مانند سینما، کتابخانه، فروشگاه و … هرچه در این مکان ها بیشتر حواس شما بیشتر پرت شود ، امکان ترک سیگار برایتان راحت تر خواهد بود .
دلایل خود را برای ترک سیگار یاد داشت کنید
فهرستی از دلایل خود را برای ترک سیگار یادداشت کنید. این فهرست را تکثیر کرده و در مکان هایی نصب کنید که بیشتر وقت خود را آنجا میگذرانید مانند آشپزخانه، اداره، کنار آینه ی حمام یا دستشویی . این فهرست را جایی قرار دهید که دیدن آن برایتان آسان باشد، با این کار مسیر حرکت خود را به یاد می آورید. برخی از افراد سیگاری سابق که ترک کرده اند بر این باورند که قراردادن عکس های خانوادگی و افراد مورد علاقه ی آنها کنار فهرست دلایل ترک سیگار، به آنها در ترک سیگار کمک کرده است.
هر روز فعال باشید
ورزش عمل نیرومندی در برابر میل به مصرف سیگار است. زمانی که جسم شما فعال باشد، موادی شیمیایی را به بیرون میفرستد که به حس و حال شما کمک کرده و موجب تسکین فشار و استرس میگردد. پیاده روی یکی از آسان ترین ورزش ها برای اغلب افراد است. انتخاب فعالیت های متنوع باعث حفظ انگیزه ی شما میشود. زمانی را در طول روز به ورزش اختصاص دهید تا از نظر جسمی فعال بمانید به ویژه در نخستین ماه بعد از ترک سیگار .
تقویم خود را پر کنید
طی نخستین روزهای بعد از ترک این عادت، تقویم خود را با کارهایی پر کنید که دوست دارید یا نیاز به انجام آنها دارید. برای غذا خوردن با خانواده یا دوستان خود برنامه ریزی کنید و سعی کنید وسوسه سیگار کشیدن را از بین ببرید. هرچه بیشتر سرتان شلوغ باشد، بیشتر از اجبار سیگار کشیدن دور خواهید بود.
چیز دیگری را در دهان خود قرار دهید
بخشی از اجبار مصرف سیگار این است که دوست دارید چیزی در دهانتان باشد. زمانی که حس می کنید دوست دارید سیگار بکشید، به جای سیگار، از آدامس های بدون قند، شکلات های سخت یا خوراکی های سالم استفاده کنید. مطمئن باشید که همواره چیزی برای خوردن همراه خود دارید. اگر در مورد اضافه وزن نگران هستید، به گزینه هایی با کالری پایین فکر کنید.
مسیر زندگی خود را امن کنید
زمانی که به حمایت نیاز دارید از کسی بخواهید همراه شما باشد. بهترین گزینه برای این کار دوستی است که سیگار را ترک کرده است. اما هر کسی که به شما توجه دارد و از شما میخواهد سیگار را ترک کنید، میتواند در اوقات دشوار به شما کمک کند.
مصرف کافئین را محدود کنید
کافئین به برخی افراد کمک می کند سحرخیر بوده و زمانی که خسته هستند، هشیار باشند. اما ممکن است سایرین را عصبی، ناراحت و دچار استرس کند. شکستن و ترک اعتیاد به نیکوتین میتواند باعث افزایش این تأثیرات شود. اگر کافئین شما را متلاطم و مضطرب میکند، مصرف آن را متوقف کنید.
نسبت به خلق و خوی بد هوشیار باشید
احساسات منفی (فشار، عصبانیت و نا امیدی) دلیل رایج دیگری هستند که باعث بازگشت مجدد افراد به سمت مصرف سیگار میشوند. حالت های بد برای همه اتفاق میافتد و شما این شانس را دارید که در نخستین هفته های ترک سیگار، این احساسات را به اشتراک بگذارید. راه هایی برای مشغول تر کردن خود پیدا کنید. با دوستانتان همراه باشید و کارهای را انجام دهید که واقعاً دوست دارید.
از افراد یا فعالیتهای مسئله آفرین (!!) دوری کنید
اگرچه دوستان و اعضای خانواده باید نقش حمایتی داشته باشند، اما همیشه این مسئله صادق نیست. ممکن است تصمیم شما بر ترک سیگار برخی افراد را تهدید کند. حتی آنان ممکن است بهترین تلاش های شما را بی اهمیت جلوه دهند. اگر احساس میکنید که چنین افرادی در زندگی شما وجود دارد، از آنان دوری کنید. اگر این کار امکان پذیر نباشد، آنان را کنار خود بنشانید و دلایل اهمیت ترک خود را برای آنها توضیح دهید و از آنان بخواهید شما را حمایت کنند.
صبور باشید و از مسیر خود خارج نشوید
زمانی که دو هفته ی نخست ترک سیگار را سپری کردید، در مسیر زندگی عاری از اعتیاد به نیکوتین قرار میگیرید. خود را برای لغزش آماده کنید. به خاطر بسپارید: یک لغزش به معنای شکست شما نیست. اشتباهات خود را مرور کنید. سپس به راه هایی بیاندیشید که شما را از ارتکاب به همان اشتباهات باز میدارد.
به امید روزی که حتی یک عدد سیگار در دنیا تولید و مصرف نشود .
پاسخ
 سپاس شده توسط Tᴀᴍᴏʀᴀ Pɪᴇʀᴄᴇ
آگهی
کنار گذاشتن سیگار به روش طبیعی .

می توانید با کمک گرفتن از برخی داروهای گیاهی اقدام به ترک سیگار کنید و تمایل به سیگارکشیدن را برطرف کنید طب سنتی پیشنهادات جالبی در این زمینه برایتان دارد پیشنهادات مختلف متخصصین این طب را در زمینه ترک سیگار بخوانید
استفاده از برخی گیاهان علاوه بر درمان بیماری‌ها در ترک سیگار نیز موثر است. در این مطلب به چند گیاه اشاره می‌شود که مصرف آن برای افرادی که درصدد ترک سیگار هستند، مفید است.
برگ توتون هندی
این گیاه حاوی ماده‌ای به نام لوبیلین است که مانند نیکوتین عمل می‌کند و اعتیاد به نیکوتین را کاهش می‌دهد. اما از آنجا که گیاهی سمی است، افراط در مصرف آن سلامت فرد را تهدید می‌کند.
جو دوسر
این گیاه در جلوگیری از اعتیاد به دخانیات موثر است و علایمی چون بی‌خوابی، اضطراب و حالت‌های عصبی را برطرف می‌کند.
جنسینگ
استرس را از بین می‌برد و در ترک کردن دخانیات موثر است.
آب قاشقی
مصرف این گیاه، آسیب ایجاد شده بر اثر استعمال دخانیات را تا حدی برطرف می‌کند. این گیاه گردش خون را بهبود می‌بخشد و به تقویت حافظه نیز کمک می نماید.
درخت گل ابریشم
مصرف دمنوش این گیاه، علایم ناشی از ترک دخانیات مانند اضطراب و سردرد را به طور موثر کنترل می‌کند.
سنبل الطیب
علاوه بر کنترل اضطراب، استرس و بی‌خوابی، به عنوان شل کننده عضله نیز عمل می‌کند. در نتیجه برای افرادی که می‌خواهند سیگار را ترک کنند موثر است.
چای کوهی
مصرف این گیاه باعث تنظیم فعل و انفعالات عصبی می‌شود که برای ترک سیگار مفید است.
زوفا
برای کنترل کردن علایم ناشی از ترک سیگار، این گیاه مفید است. این گیاه اضطراب پس از ترک را از بین می‌برد.
پاسخ
 سپاس شده توسط Tᴀᴍᴏʀᴀ Pɪᴇʀᴄᴇ ، پـωـر عاشق
خیلی ممنون ... مطلب جالبی بود
پاسخ
افراد سیگاری دندان های زردی دارند و احتمال مبتلا به سرطان ریه و کلیه دارند
پاسخ


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  میوه هایی که بهترین خون ساز هستند
  افرادی که مبتلا به آرتروز هستند این غذاها را نخورند
  ترکیبات غذایی خوشمزه که خطرناک هستند!
  افرادی که مبتلا به میگرن هستند در فصل تابستان مواظب باشند!
  مواد غذایی که اشتها را کم می کنند کدام هستند؟
  این خوراکی ها برای سلامت بدن بسیار خطرناک هستند!
  چرا بعضی از زنان پسرزا هستند؟
  کدام ورزش های برای قلب مفید هستند و کدام مضر؟
Wink مراکز "پیوند عضو" در تعطیلات نوروز باز هستند
Thumbs Up افرادی که دچار سنگ کلیه هستند بخوانند

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان