امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

علی کریمی اولین بازیکن درمجموعه مشاهیر فوتبال آسیا

#1
علی کریمی بازیکن سال ۲۰۰۴ فوتبال آسیا که به تازگی کفش هایش را آویزان کرده است، اولین بازیکن در مجموعه مشاهیر آسیاست که به مناسبت جشن شصتمین سالگرد تاسیس کنفدراسیون فوتبال آسیا، معرفی می شود.
علی کریمی اولین بازیکن درمجموعه مشاهیر فوتبال آسیا 1 این مجموعه به مناسبت جشن شصتمین سالگرد تاسیس کنفدراسیون فوتبال آسیا که در ماه نوامبر برگزار می شود، تهیه شده و اشخاص و رویدادهای تاثیرگذار بر فوتبال آسیا را طی این سالها معرفی می کند.
علی کریمی اولین بازیکن درمجموعه مشاهیر فوتبال آسیا 1کریمی بدون تردید به عنوان یکی از بزرگترین فوتبالیست های ایران مطرح است. او در دوران فعالیت حرفه ای خود می توانست چشم هواداران فوتبال آسیا و ایران را با بازی خود خیره کند.
علی کریمی اولین بازیکن درمجموعه مشاهیر فوتبال آسیا 1کریمی که در کنار سایر اسطوره های فوتبال ایران نظیر علی دایی، مهدی مهدوی کیا و کریم باقری قرار دارد، با ۳۸ گل در ۱۲۷ بازی سومین گلزن برتر تیم ملی ایران محسوب می شود. با توجه به اینکه اختلاف میان چهره های مهم فوتبال ایران طی این سالها امر غیرعادی محسوب نمی شود، بازیهای ملی کریمی نیز عاری از تنش نبوده است.
کریمی که در جام ملتهای آسیا در سال ۲۰۰۴ آقای گل مسابقات شناخته شد، به قهرمانی تیم ملی ایران در بازیهای آسیایی ۱۹۹۸ ، دو قهرمانی مسابقات فوتبال غرب آسیا و یک قهرمانی چلنج کاپ آسیا- اقیانوسیه در سال ۲۰۰۳ کمک کرد. او در این بازیها عنوان ارزشمندترین بازیکن را بدست آورد.
هافبک هجومی ایران که متولد کرج است در سطح باشگاهی موفق تر بود و بعد از دو قهرمانی لیگ ایران با پرسپولیس و دو جام حذفی امارات متحده عربی با الاهلی ، همانند باقری، دایی و مهدوی کیا به بوندس لیگا آلمان رفت.
کریمی که هواداران فوتبال در ایران او را مارادونا آسیا لقب داده بودند، با باشگاه بایرن مونیخ قهرمان لیگ ۲۰۰۵-۲۰۰۶ و دو قهرمانی جام حذفی آلمان شد. کریمی بعد از یک دوره بازی در باشگاه ورزشی القطر و السیلیه کشور قطر و همچنین دو فصل بازی در استیل آذین به باشگاه شالکه آلمان محلق شد و با این تیم قهرمانی جام حذفی آلمان را بدست آورد.
کریمی بعد از دومین دوران حضور خود در آلمان، برای سومین بار به پرسپولیس بازگشت و سرانجام در باشگاه تراکتور سازی تبریز به دوران فعالیت درخشان خود در مدت حدود دو دهه پایان داد. او با این تیم آخرین حضور خود را در لیگ قهرمانان آسیا که بزرگترین عرصه فوتبال آسیاست تجربه کرد.
علی کریمی اولین بازیکن درمجموعه مشاهیر فوتبال آسیا 1
پاسخ
 سپاس شده توسط Parsa**Barca
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
Video مسابقات WWE | اولین مسابقه برای قهرمانی کمربند آمریکای شمالی
  برتری پرسپولیس در اولین بازی دوستانه فصل
  خط قرمز عنایتی روی چهار بازیکن هوادار
  واکنش آذری جهرمی به آیتم جنجالی فوتبال برتر
  جدیدترین بازیکن دوملیتی ایرانی در لیگ سوئد
Information محرومیت بی‌سابقه امیر قلعه‌نویی از فوتبال
  انتشار اولین عکس اریکسن پس از ترخیص از بیمارستان
  تکرار ماجرای فصل گذشته بیرانوند در تیم فوتبال آنتورپ
  نقشه راه صعود تراکتور ایران در آسیا
  فدراسیون فوتبال و اعلام استادیوم های جام جهانی به AFC

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان