امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

hTC one M8

#1
طراحی و کیفیت ساخت

از لحاظ ظاهری یک گوشی کاملا گیرا و جذاب است. همچنین hTC One جدید به لطف استفاده از بدنه ای با درصد بیشتر فلز نسبت به نسل قبلی خود، بسیار زیبا و دلپسندتر شده است. به طوری که در M8 حدود 90 درصد و در One قدیم چیزی در حدود 70 درصد فلز در بدنه‌شان استفاده شده است. همچنین فلز بیشتر به کار رفته در M8 سبب خوش چهره تر شدن بدنه‌ی خمیده‌ی این گوشی شده است. در واقع این 20 درصد اختلاف فلز به کار برده شده در دو پرچم‌دار اخیر hTC تنها در فریم آن‌ها بوده است. تنها قسمتی که در One از فلز استفاده نشده، فریم آن بوده است که از پلی کربنات بوده، در حالی که در M8 تنها فریم بالایی آن از فلز ساخته نشده است.
hTC دقیقه مشابه پرچم‌دار نسل قبلی خود، M8 را در سه رنگ خاکستری، نقره ای و طلایی ساخته است و با وجود بدنه‌ی فلزی خود حس فوق‌العاده ای را به کاربر منتقل می‌کند. کیفیت ساخت این گوشی در یک کلام فوق العادست و مطمئنا شما هم در نگاه اول شیفته‌ی آن خواهید شد. M8 همانند جانشین قبلی خود به طور تحسین برانگیزی سرهم بندی شده است، گویی با گوشی‌ای یک تکه روبرو هستید. این گوشی در زمینه‌ی طراحی و ساخت به راحتی قادر خواهد بود با گران‌ترین اسمارت فون ها و یا حتی گوشی‌های لوکس رقابت کند.

صفحه نمایش
صفحه نمایش 5.0 اینچی به کار برده شده در M8 از نوع Super LCD3 است که رزولوشن 1920 در 1080 پیکسل یا همان FullHD و تراکم پیکسلی 441ppi را ارائه می‌دهد. صفحه نمایش این گوشی نسبت به جانشین قبلی خود 12 درصد بزرگ‌تر شده است و همچنین دکمه های لمسی خازنی از این گوشی محو شده‌اند و جای خود را به گزینه های لمسی بر روی صفحه نمایش داده‌اند. این سازنده‌ی تایوانی تلفن‌های همراه، همیشه پرچم‌داران خود را با صفحه نمایشی با کیفیت عالی تولید کرده است و پرچم‌دار سال 2014 این کمپانی هم از این قاعده مستثنی نیست. اما صفحه نمایش این گوشی در مقایسه با دیگر پرچم‌داران سال 2014، زیاد شما را مجذوب خود نخواهد کرد. با این حال hTC M8 دارای یکی از بهترین صفحه نمایش‌های FullHD موجود در بازار است. چرا که زاویه دید آن بسیار خوب و رضایت بخش بود و متون و تصاویر هم در زیر نور مستقیم آفتاب کاملاً خوانا و شفاف بودند. همچنین تضاد رنگ‌ها در این گوشی قابل تحسین بود. در نهایت این گوشی برای مقاومت بهتر و بیشتر صفحه نمایش خود در برابر خط و خش، به یک لایه‌ی محافظ Gorilla Glass 3 مجهز شده است

دوربین
دوربین به کار رفته در hTC M8 بسیار به پرچم دار نسل قبلی خود شبیه است. این دوربین دارای حسگر 4 التراپیکسلی، با فاصله کانونی 28 میلی متر و نسبت کانونی F/2.0 می‌باشد. این سنسور نسبت تصویر 16:9 را در بیشترین حالت ارائه می‌دهد و ماکزیمم وضوح تصویر عکس‌های گرفته شده با این گوشی در این حالت، 1520×2688 پیکسل است. همچنین اگر این نسبت تصویر را به 4:3 کاهش دهید، حداکثر رزولوشن تصاویر به 1520×2048 خواهد رسید. دوربین جلویی به کار برده شده در M8 به یکی از مزیت‌های این گوشی تبدیل شده است. این دوربین دارای حسگری 5 مگاپیکسلی است. اما کیفیت خوب دوربین جلو برای این گوشی می‌تواند آن را در موقعیت بدی قرار دهد. چرا که M8 اولین تلفن هوشمند در دنیا به شمار می‌رود که دوربین جلوی آن از پشتش، رزولوشن بالاتری را ارائه می‌دهد. همچنین به غیر از دکمه‌ی در نظر گرفته شده برای حالت عکاسی در تنظیمات گوشی، می‌توانید با سوایپ کردن عمودی (بالا به پایین یا پایین به بالا) وضعیت دوربین را تغییر دهید.
دوربین اصلی این گوشی در قاب پشتی تنها نیست و دوربینی دیگر که در بالاترین قسمت قاب پشتی قرار گرفته است، آن را همراهی می‌کند. در واقع این دوربین به تنهایی قادر به انداختن عکس نمی‌باشد و به نوعی دوربین رقابتی به حساب می‌آید. کار اصلی این دوربین، عمق بخشیدن به صحنه‌ها و عکس‌ها می‌باشد و به شما این امکان را می‌دهد تا عکس‌های با کیفیتی بگیرید و همچنین افکت‌های مختلفی را در اختیارتان قرار می‌دهد. از میان این افکت‌ها می‌توان به تیره کردن تصویر پس زمینه و فوکوس مجدد عکس‌ها پس از عکاسی اشاره کرد. این دوربین همچنین امکان عکاسی به صورت سه بعدی (3D) را برای کاربرانش مهیا کرده است که با کج کردن گوشی در جهات گوناگون، این قابلیت فعال می‌شود. متأسفانه دوربین M8، بر خلاف One مجهز به لرزش گیر اپتیکال دست نیست که این عمل را برای کمپانی بزرگ hTC می‌توان یک پس رفت دانست. اما به جای استفاده از OIS در این گوشی، تثبیت کننده‌ی تصاویر دیجیتالی در برنامه‌ی این گوشی وجود دارد. طبق ادعایی که کمپانی hTC کرده است، این برنامه به خوبی OIS به کار رفته در One می‌باشد. برنامه‌ی تثبیت کننده‌ی تصاویر به کار رفته در دوربین این گوشی به طور عمده مدیون پردازنده‌ی جدید عکس‌های hTC می‌باشد. این برنامه نه تنها تثبیت کننده‌ی عکس‌ها برای دوربین M8 به شمار می‌رود، بلکه این اطمینان را به شما می‌دهد تا عکس‌هایی شفاف‌تر، واضح‌تر، بدون نویز و در مجموع با کیفیت‌تری با این دوربین بیندازید.
دوربین این گوشی دارای فوکوس خودکار می‌باشد که عملکرد سریعی را نسبت به نسل قبلی خود برای شما به همراه دارد. در کنار این دوربین یک فلاش LED دوتایی قرار گرفته که درست مانند فلاش به کار رفته در آیفون 5S، در M8 هم دو رنگ مختلف (آفتابی و مهتابی) برای آن در نظر گرفته شده است. طبیعی بود که بعد از اپل، تک تک کمپانی‌ها به یاد استفاده از فلاش دو رنگ بر روی پرچمدارانشان بیافتند. دوربین این گوشی همچنین می‌تواند نور عکس‌های گرفته شده را آنالیز کند و با ترکیب کردن و کنار هم قرار دادن عکس‌ها با روشنایی مختلف، تصاویر طبیعی‌تر و باکیفیت تری را برای شما به ارمغان آورد.
برای دوربین این گوشی، کلید شاتر اختصاصی در نظر گرفته نشده است. اما در عوض می‌توانید زمانی که گوشی در حالت استندبای قرار دارد، آن را در حالت افقی (Landscape) قرار داده و با نگه داشتن یکی از کلیدهای صدا، برنامه‌ی دوربین را فعال نمایید.
خوشبختانه برای دوربین گوشی M8 امکانات زیادی در نظر گرفته شده است. Zoe که سابقاً در One وجود داشت، در برنامه‌ی دوربین این گوشی هم گنجانده شده است. از افکت‌های خوب این گوشی می‌توان به حالت UFOCUS اشاره کرد. بعد از انتخاب این برنامه می‌توانید بر قسمت‌های مختلف عکستان فوکوس کنید و فوکوس را در ناحیه های مختلف تغییر دهید. این امکان بسیار جالب و شگفت انگیز است و مطمئنا هر کاربری از دیدن آن به وجد خواهد آمد.
تمام این امکانات در نظر گرفته شده برای دوربین این گوشی عالی به نظر می‌آیند ولی از اینکه این پرچم‌دار همچنان از همان حسگر 4 التراپیکسلی سال گذشته‌ی خود استفاده کرده است، نمی‌توان به راحتی از آن گذشت.
دوربین دوم در قاب پشتی این گوشی، به نظر ترفندی برای جلب توجه کاربران می‌باشد و شاید hTC با این کار می‌خواسته دوربین این گوشی را از دیگر پرچم‌داران متمایز کند. اما در هر حال این دوربین کار خود را به خوبی انجام می‌دهد و قابلیت‌هایی خوبی به وسیله‌ی این دوربین به برنامه‌ی آن اضافه شده است. عمق بخشیدن به تصاویر، نمایش عکس‌ها به صورت سه بعدی و تشخیص فاصله از مهم‌ترین قابلیت‌های این دوربین خاص می‌باشد.
کیفیت عکس‌های گرفته شده با دوربین 4 التراپیکسلی این گوشی کاملا راضی کننده است. همچنین کیفیت عکس‌های این گوشی در شرایط نوری کافی و مناسب، پیشرفت قابل توجهی نسبت به One داشته است. ما شاهد بهترین عکس‌های گرفته شده با سنسور 4 التراپیکسلی در گوشی‌های hTC تا به حال بوده‌ایم. اما با این وجود M8 کار سختی برای رقابت با سایر پرچم‌داران امسال خواهد داشت.

عمر باتری
hTC M8 با وجود استفاده از چیپ ست و پردازنده‌ی قوی‌تر و صفحه نمایش بزرگ‌تر نسبت به مدل سال پیش خود، از باتری نسبتا بزرگ‌تر و قوی‌تری بهره می‌برد. باتری به کار رفته در این گوشی از نوع لیتیوم پلیمری است و 2600 میلی آمپر ساعت ظرفیت آن می‌باشد. نتایج پایانی از باتری این گوشی نشان از بهبود در پایداری باتری M8 دارد. طبق نتایج بدست آمده، M8 قادر خواهد بود از 48 تا 72 ساعت (به مدت بیشتر از یک روز) برای کاربرانش شارژ نگه دارد.
بخش دیگری از بهبود در عملکرد باتری این گوشی مربوط به مکالمه با شبکه‌ی 3G می‌باشد. در طی این تست گوشی M8، شش ساعت بیشتر نسبت به One قدیمی شارژ دوام خواهد آورد. همچنین این دو پرچم‌دار جدید و قدیم کمپانی hTC در بخش‌های وب گردی و پخش فیلم تنها با هم در حدود 30 دقیقه اختلاف دارند که می‌توان گفت که شبیه به هم عمل می‌کنند.
یکی از قابلیت‌های اضافه شده به M8 که سبب بهبود عملکرد باتری آن شده، حالت Power Saving Mode است که به وسیله‌ی آن قادر خواهید بود تا تنها به ویژگی‌ها و برنامه های اصلی و اساسی دسترسی داشته باشید (مانند پیغام، تماس، ایمیل و ماشین حساب). این امکان تقریباً شبیه حالتی است که در Samsung Galaxy S5 وجود دارد. همچنین کمپانی hTC در مورد این مد به کار رفته در M8 ادعا کرده است که با وجود تنها 5 درصد از شارژ گوشی، قادر خواهید بود تا 15 ساعت از گوشی خود استفاده کنید.

جمع بندی
hTC M8 یک پرچم دار شایسته و توانا است. تیم توسعه دهنده‌ی این گوشی شایسته‌ی بهترین و والاترین تحسین‌ها می‌باشد چرا که در بهبود قدرت و سرعت این گوشی تلاش بسیاری کرده‌اند. گرچه این پرچم دار هم مانند سایر پرچم داران دیگر خالی از کاستی و عیب نیست. M8 در واقع یک آپگردیت کامل هم از نظر طراحی و هم از نظر سخت افزار نسبت به مدل نسل قبل خود می‌باشد. بدنه‌ی فلزی این گوشی بهبود داشته و آن را تبدیل به یکی از خوش ساخت ترین گوشی‌های حال حاضر بازار کرده است. حضور اسلات کارت microSD در این گوشی به معنای ارتقای حافظه‌ی آسان و کم هزینه‌ی آن می‌باشد. همچنین با ارتقای چیپ ست این گوشی به جدیدترین چیپ بازار یعنی Snapdragom 801، M8 نوید امکان اجرای راحت‌تر و روان‌تر اندروید 4.4.2 و Sense 6.0 را به کاربرانش می‌دهد. hTC بر خلاف نظر همگان از همان دوربین موجود در پرچم‌دار نسل قبلی خود، در M8 استفاده کرد و این تنها قسمتیست که hTC در گوشی‌اش بهبودی ایجاد نکرده. اما دوربین این گوشی از نظر برنامه ای پیشرفت قابل توجهی داشته و مطمئنا نظر هر کاربری را به خود جلب خواهد کرد. این تمام قضاوت ما در مورد دوربین این گوشی نبود. هم اکنون اکثر پرچم داران کمپانی‌های مختلف (مانند Galaxy S5، Sony Z2 و LG G Pro 2) قابلیت فیلم برداری به صورت 4K را دارند ولی M8 در این زمینه پیشرفتی نداشته. اما طراحی و کیفیت ساخت این گوشی نظر هر کاربری جذب خواهد کرد؛ چرا که در نوع خود بی نظیر است.

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
hTC one M8 1

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
hTC one M8 1
Jackson Pollock paint a picture, see my vision through it
پاسخ
 سپاس شده توسط Dɪʀᴇᴄᴛɪᴏɴᴇʀ~Gɪʀʟ ، ~Mahnaz~ ، armin van buuren ، ✔✘ζoΘdY✘✔ ، امیررضا*
آگهی
#2
گوشیه خوبیه ولی باتریش ضعیفه
hTC one M8 1
پاسخ
 سپاس شده توسط Jack Daniel'ѕ
#3
باتریشو نمیدونم
ولی شنیدم زیاد هنگ میکنه
Jackson Pollock paint a picture, see my vision through it
پاسخ
 سپاس شده توسط ✔✘ζoΘdY✘✔
#4
هههههههههه
خــــب دیـــگه ب چ درد میخـــوره
پاسخ
 سپاس شده توسط Jack Daniel'ѕ
#5
(23-07-2014، 20:49)کسی ک خیلی تنهاس نوشته است: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
 
هههههههههه
خــــب دیـــگه ب چ درد میخـــوره

-______________-

اصلا خوندی اون بالا من چی نوشتم ؟
Jackson Pollock paint a picture, see my vision through it
پاسخ
#6
گوشی فقط اس5
تازه اومده قیمتش هم خیلی مناسبه

از اپل5 خیلی بهتره
پاسخ
 سپاس شده توسط Jack Daniel'ѕ
آگهی
#7
هیچی به آیفون 5 اس نمی رسه
hTC one M8 1
منـ دیگـر به گذشتهـ نگاهـ نمی‌کنمـ. پشیمانـ نیستمـ. منـ بهـ آیندهـ نگاهـ می‌کنمـ. همهـ چیز بهـ یکدیگر متصـلـ هستند و منـ از آنـ برایـ افشاگریـ استفادهـ میـ کنم، برایـ محافظتـ و اگر لازمـ شد ... برایـ مجازاتـ.

(Aiden Pearce)
پاسخ
 سپاس شده توسط Jack Daniel'ѕ


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان