امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

نظر من درباره سریال شــوخی کردم !

#1
بعد از سریال های درخشانی که مدیری در تلویزیون ساخت، او به شبکه خانگی پیوست که عملا براش یک شکست بود. پس از افتضاحی که سر مجموعه قهوه تلخ به بار اومد، دو سه تا سریال دیگه ساخت که آخریش همین شوخی کردمه.بزارید اول نظر شخصی خودمو درباره قهوه تلخ(یا علت اینکه مردم از مدیری یهو متنفر شدن) بگم. من نمیدونم مهران مدیری سر سریال قهوه تلخ (به تهیه کنندگی برادران آقاگلیان) چه مسئولیتی در رابطه با پخش و تولید و مسائل مالی این سریال داشت که همه چیز رو سرش شکست؟ وظیفه مهران مدیری توی این سریال فقط و فقط کارگردانی بود. نه مسئول پخش، نه تهیه کننده، نه مدیر تولید، فقط کارگردان. ولی مدیری چون دیده میشد و مردم اونو به عنوان همه کاره میدونستن همه کاسه کوزه ها سر اون شکست و شد آدم بده. طوری که کسائی که همیشه کارهاشو دنبال میکردن شدن دشمن درجه یکش.الان هم سریال شوخی کردم با واکنش جالبی از طرف مردم مواجه نشده. درواقع خریده نشده. دلیلش هم برمیگرده به همون قضیه قهوه تلخ. قضیه ای که سوء تفاهم بوده. به هر حال مدیری الان داره شوخی کردم رو میسازه و از اونجایی که توی اوضاع افتضاح سریال های ایران، ساختن چنین سریالی هنره، گفتم بد نیست دربارش نوشته بشه.

اولین چیزی که توی شوخی کردم توجهمو جلب کرد موسیقیش بود. استفاده از موسیقی اسپانیایی توی تیتراژ اول و استفاده از موسیقی های مختلف مثل راک(که اولین باره توی یه سریال ایرانی میبینم)، سنتی و... توی مجموعه های مختلف از نوع آوری های این سریاله(توی ایران. تاکید میکنم که توی ایران این یه دستاورد بزرگه). جالب اینجاست که موسیقی توی هر مجموعه با موضوع هماهنگه. مثلا توی قسمت "خشونت" از موسیقی راک یا توی قسمت"سلامت" از موسیقی سنتی استفاده شده بود. اما شاید شوخی کردم به عقیده بعضی ها لودگی داشته باشه، ولی به نظر من نداره و طنز هست. مثل خنده بازار مسخره کردن آدم ها نیست و توی یه چهارچوب موضوعی خاصی سعی کرده هر آیتم رو اجرا کنه. مثلا توی خنده بازار این چهارچوب وجود نداشت و توی اکثر جاها از لحاظ موضوعی به تکرار می افتاد و در اواخر دورانی که این سریال پخش میشد از حالت لوده بامزه هم پایین تر رفته بود و به لوده بی مزه تبدیل شده بود. با اینکه توی شوخی کردم آیتم ها اکثرا یکسان هست(اکثرا میگم چون تک و توک توی هر قسمت آیتم های ویژه هم وجود داره مثل آیتم ماشین پلیس تو "خشونت")، موضوع این آیتم ها عوض میشه و نقطه قوتش هم همینه که توی هر قسمت روی یک چیز تمرکز نمیکنن. یکی دیگه هم اینکه مدیری روی مسائل روز اجتماعی دست گذاشته و حقیقتا توی پرداخت موفق عمل کرده. به خصوص توی قسمت "خشونت" و "نوروز" که علاوه بر خنده دار بودن نقدهای اجتماعی خوبی هم انجام شده...

باید قبول کنیم که مدیری از دوران اوجش دور شده کسی که روزگاری سریال "پاورچین" رو ساخت و در ادامه مجموعه های موفقی همچون "نقطه چین" ، "شب های برره" ، " مرد هزار چهره" و "مرد دو هزار چهره" ، حال به روزی افتاده که سریال های درجه دومی همچون "ویلای من" و "قهوه تلخ" میسازه که ما در این دو سریال به وضوح میتونیم تکرار در طنز های به کار برده شده که پیش از این در سایر کار های این کارگردان وجود داشته ، رو مشاهده کنیم. این مسئله هم مربوط میشه به سطح نویسندگان این دو سریال که نه تجربه ی نویسندگانی همچون قاسم خانی ها رو دارن و نه خلاقیت این دو رو.
اما حالا برسیم به سریال شوخی کردم که به نظرم از دو سریال قبلی او بهتر بوده و دلیل این امر هم نویسندگانی هست که به این سریال اضافه شده و البته نوآوری هایی که برای اولین بار در یک سریال ایرانی شاهدشون هستیم اما هنوزم این سریال با سریال هایی که مدیری در دوران اوجش ساخته ، هزاران فرسنگ فاصله داره. ولی از این نظر که او روی مشکلات مردم دست گذاشته و این موضوع رو سوژه ی این سریالش کرده ، باید بهش تبریک گفت چون تا حالا هیچکدوم از سریال هایی که ساخته اینقدر ریشه ای به مشکلات مردم نپرداخته اما بازم اگر نویسندگی این سریال رو برادران قاسم خانی بر عهده داشتن به مراتب بهتر میشد و شاید هم به یک اثر درجه 1 واقعی تبدیل میشد.
پاسخ
 سپاس شده توسط هلنا جون m ، First Star ، GαяBagє Gιяℓ ، ★ASAL-GIRL★
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  معرفی سریال ایفوریا(Euphoria)
  معرفی سریال The End of the F***ing World
  معرفی سریال Duy Beni (صدایم را بشنو)
  سریال Baht Oyunu / بازی بخت
  احتمال بازگشت ویلسون فیسک به دنیای سینمایی مارول در سریال Hawkeye
  تریلر جدید سریال ترسناک Chucky و نمایش عروسک شیطانی
Heart سریال (تو در خانه ام را بزن) Sen Çal Kapımı
  معرفی سریال Ginny & Georgia
  معرفی سریال Skam
  معرفی سریال Elite

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان