امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

گفتگوی جنجالی با بهرام رادان در خصوص فساد سینما

#1
درست بعد از تمام شدن نوروز 91 و همزمان با جنجال بر سر فیلم های نوروزی، برخی رسانه ها اقدام به انتشار مطالبی از برخی بازیگران کردند. این بازیگران در گفته هایشان بعد از مدت ها عنوان کرده بودند، سینمای ایران گرفتار فساد است و دلیل کم کاری و دوری خودشان از سینما را اوضاع نابسامان سینمای ایران دانسته بودند.

این اتفاق درست زمانی افتاد که دو فیلم روی پرده به بدترین شکل ممکن بهترین فرصت اکران نوروزی را از دست داده بودند و فیلم های دیگر جشنواره هم که خیانت را محور اصلی خود قرار داده بودند، برای اکران نگران بودند. با توجه به اینکه سینمای ایران سال خوبی را پشت سر نگذاشته است و عنوان شدن چنین تهمت هایی را برنمی تابد، بهرام رادان که اهل حاشیه و ورود پیدا کردن به این مطالب نیست، تصمیم گرفت از خانواده سینما دفاع کند و بگوید که آنهایی که می گویند سینما فاسد است، سینما را رها کنند. در ادامه گفت و گوی خبرآنلاين را با او می خوانید.

نظرشما در جریان حرف و حدیث هایی که در خصوص فساد روزهای اخیر در برخی رسانه منتشر شده چیست؟ معتقدید سینمای ایران گرفتار فساد است؟

من تمام قد از شرافت و نجابت هم صنفان خودم در سینما دفاع می کنم. همه کسانی که در خصوص فساد در سینمای ایران اظهارنظر کرده اند، ربطی به سینما ندارند. فساد یعنی چه؟ من متوجه نمی شوم که چرا باید یک مسئله ای که در همه اقشار جامعه وجود دارد، به همه سینماگران تعمیم داده شود. مثل این است که ما بگوییم در ایران دزدی هست و بعد هم یکی بگوید همه مردم ایران دزد هستند.



پس این اظهارنظرها از کجا نشات می گیرد؟

فساد به معنی انجام دادن فعل حرام است. آقا و خانمی که اصلا در سینما نیستند و در سینما کار هم نمی کنند، چرا باید با نشر اکاذیب به خانواده سینما تهمت بزنند؟ آقای کارگردانی که در تلویزیون است چطور می تواند در مورد این مسئله در سینما نظر بدهد؟ اصلا از کجا می داند که در سینما چه خبر است؟



پس چطور چنین حرف هایی رسانه ای شده؟ اصلا منظور چه فسادی است؟

ما انواع فساد داریم و باید مشخص شود که وقتی از فساد حرف می زنیم، منظورمان چه فسادی است. آقایان و خانم هایی که می گویند در سینمای ایران فساد هست، منظورشان چه نوع فسادی است؟ فساد مالی، یا کاری و یا...؟ باید مشخص بشود که از چه نوع فسادی حرف می زنیم و تازه چه کسی مصداق بارز فساد است. اگر مشخص شد آن وقت در مورد همان آدم حرف بزنیم و مثلا کار به دادگاه کشیده شود و قانون تعیین کننده باشد.



چه کسانی شایسته اظهارنظر کردن در این باره هستند؟

خانواده بی رمق سینما که حتی خانه اش را هم گرفته اند، به خصوص از نظر اقتصادی هم که سینمای ایران در حال نابودی است، دیگر نمی تواند چنین تهمت هایی را تحمل کند. من هیچ وقت وارد حواشی نمی شدم، اما احساس می کنم با مطرح شدن چنین حرف هایی از رسانه ها، به سینمای ایران ظلم شده است. این حرف ها را هم دو بازیگر خانم که یکی شان بازیگر دهه هفتاد بود و همان موقع در سینما حضور داشت و بعد از آن هم حضورش کم رنگ تر شد و یکی دیگر از بازیگران که اصلا ربطی به سینما ندارد و در سینما حضوری نداشته، عنوان کردند. چرا رسانه ها دنبال چنین افرادی می روند؟ اگر قرار است کسی درباره سینما حرف بزند، باید عزت الله انتظامی و خانم رخشان بین اعتمادو ... از این سینما بگویند. چرا کسی سراغ بزرگان سینما نمی رود؟ آنهایی که در این حوزه استاد هستند و می دانند ما چه سینمای نجیبی داریم.



فکر می کنید دلیل عنوان شدن چنین حرف هایی چه بوده؟ چرا بعضی از بازیگران به این مسئله ورود پیدا کردند؟

فکر می کنم این حرف ها برای دیده شدن، مطرح شد. آدم های کوچکی که می خواهند دیده بشوند حرف از فساد در سینما می زنند که توجه ها را به سمت خودشان جلب کنند. این کار هدف مشترک همه آدم های پشت خط مانده است و به همه کسانی که در حوزه سینما کار می کنند و موفق هستند حسادت می کنند. نمی توانند از نظر کاری بزرگ شوند و از این طریق می خواهند نگاه ها را به سمت خودشان جلب کنند. اگر یک آدم عادی و معمولی هم یک حرف عجیب و غریب بزند، همه توجه شان جلب می شود. مهم این است که ما بتوانیم با کار خودمان را بشناسیم. اگر هم کسی می گوید سینما فاسد است، آن را رها کند. یا اگر می خواهد در این سینما بماند و نیت خیری هم دارد، از راهش این مشکل را حل کند.



در حال حاضر چه کسی را موظف می دانید از سینماگران دفاع کند؟

در حال حاضر نمی دانم متولی سینما در این کشور کیست. آقایان سازمان سینمایی را به راه انداختند، اما ما دقیقا نمی دانیم این سازمان چه کار می کند. اما اگر در حال حاضر متولی سینما، سازمان سینمایی است، باید در مقابل این حرف ها از همه سینماگران دفاع کنند. کسانی که جلوی دوربین و پشت دوربین کار می کنند، برای این سینما زحمت کشیده اند تا به اینجا رسیده است. قرار نیست اشتباه یک یا چند نفر به همه کسانی که در این حوزه مشغول فعالیت هستند، تعمیم داده شود.



چرا این حرف ها پشت سر سینمایی هاست؟

این مشکلات در صنوف دیگر هم وجود دارد. این مسائل در همه اقشار جامعه هست و اجتناب ناپذیر است. هیچ کس نمی تواند ادعا کند که عاری از گناه است و به نظر من اتفاقا همان آقا و خانمی که چنین مسائلی را عنوان می کنند،گناه خودشان هزار برابر بدتر است. به خاطر همین هم جرات ندارند از کسانی که در سینما مرتکب اعمال فاسد شده اند، نام ببرند.



یعنی از کسانی که مسبب به وجود آمدن این حرف ها شده اند اسم برده شود؟

بله. من فکر می کنم این مشکل با صحبت کردن صریح حل می شود. نباید فرافکنی کنیم، اگر ما نیت حل کردن این مسائل را داریم نباید چنین جنجالی به راه بیندازیم. مطرح کردن این موضوع بی اخلاقی است که بعضی از دوستان ما در خبرگزاری ها و مجلات و روزنامه های زرد راه انداختند. با گفتن این حرف ها هیچ نتیجه ای هم نمی توان گرفت. برای اصلاح کردن مشکلات که نباید فرافکنی کرد. اگر کسی می تواند از شخصی که در این مورد گناهکار است، نام ببرد، فریاد بزند و بگوید.



فکر می کنید دید مردم با گفتن این حرف ها، نسبت به سینما، تغییر می کند؟

امیدوارم این اتفاق نیفتد. خانواده سینما یکی از نجیب ترین و باشرافت ترین صنف های موجود است و اگر مشکلی هم در این صنف وجود دارد، در همه جامعه است. همه دارند تلاش شان را در حوزه سینما می کنند. ما هم مثل اقشار دیگر جامعه کار می کنیم و اگر سینما را انتخاب کردیم برای این است که در این حوزه احساس توانایی کردیم. من بسیاری از سینماگران را دیدم که حتی در خیابان سیگار هم نمی کشند که مبادا جوان ها آن ها را سیگار به دست ببینند. با این حرف های بی ارزش فقط مردم را از سینما می ترسانیم و باعث می شویم اگر جوان شان توانایی و استعداد ورود به این حوزه را دارد، جلوی او را بگیرند. جوانی که ممکن است برای ایران در حوزه سینما افتخار آفرین باشد. مردم با خواندن تیتر و عنوان خیلی از مطالب در مورد آن ها نظر می دهند و خواندن همین مطالبی که در روز های اخیر منتشر شد، کافی است که دید آن ها نسبت به سینما تغییر کند. من برای این افراد که بی محابا چنین مطالبی بیان می کنند، متاسفم
هیچ صدایی قشنگ تر از صدای یه گیتار نیست به جز صدای دو گیتار


پاسخ
 سپاس شده توسط black devil ، shayanm95 ، The Ginkel ، negion ، Elahe Khojmele
آگهی
#2
Big GrinBig GrinBig Grin
گفتگوی جنجالی با بهرام رادان در خصوص فساد سینما 1
پاسخ
 سپاس شده توسط The Ginkel
#3
UndecidedUndecidedUndecidedUndecidedSleepySmile
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
گفتگوی جنجالی با بهرام رادان در خصوص فساد سینما 1
پاسخ
#4
منتقل شد
پاسخ


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  سینما کلاسیک:_در یک شب اتفاق افتاد_
  « سینما وحشت ! »
  پرکارترین کارگردان های تاریخ سینما را بشناسید
  دکتر اکبر عالمی، مستندساز، مجری و استاد سینما درگذشت
  تمرکز اصلی شرکت دیزنی به جای سینما روی شبکه آنلاین خواهد بود
  متاسفانه برای حضور در سینما باید به محفل‌های خصوصی و شبانه بروید
  ۲۹۶ سالن سینما در حال ساخت است
  تام هاردی احتمالا جیمز باند جدید سینما خواهد بود
Video درخواست نویسندگی در بخش فیلم و سینما و زیرشاخه ها
  ستارگان سینما بازیگران « گوتی » ریدلی اسکات شدند!

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان