امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

23 دیس جنجالی رپ فارس

#1
Music 
1. ديس صامت 1 و 2 توسط ساسي مانکن که از اسم آن هم متوجه ميشويم كه اشاره به تشكل صامت بود . ساسي مانكن در ابتدا با سروش هيچکس رابطه دوستانه اي داشته ، اما بعد از اينکه در امتحان ورود به صامت پذيرفته نشد تصميم به ارائه ديس ترك عليه صامت و به خصوص رضا پيشرو گرفت . البته خودش میدونست که به ت** صامت هم نمیرسی با اینکه آهنگش قوی بود ولی از ارزش های صامت چیزی کم نشد

2. ديس ترک پيشرو و داريا و فينچر به گروه زدبازي . اين ترک تقريبا به علت معروفيت منتشر شد . در آن زمان که زدبازي به معروفيت رسيده بود و تقريبا جز بهترين ها بود ؛ فينچر و داريا که از قبل هم با زدبازي مشکل داشتند تصميم به ارائه ديس عليه زدبازي گرفتند که بعد از انتشار آن ترك ، گروه زدبازي هم سكوت نكرد و ديس بکي را در جواب آن ديس ترك منتشر كرد.

3. ديس ترک 051 (ابليس و رپرهاي مشهد) به صامت . ميتوانيم بگوييم داستان اين ديس ترك از اين قرار است كه اولين اهنگاي رپ پارسي به صورت زير زميني و با كيفيت پايين توسط حسين (ابليس سابق) بيرون آمد ولي به طور جدي از طرف حسين رپ دنبال نشد اما از طرفي ديگر سروش هيچکس رپ را با انگيزه و كيفيت بالاتر در ضبط كارها پي گرفت و به انتشار مداوم كارهاي خود در فضاي اينترنت پرداخت ؛ همين امور سبب شد كه هيچكس خودش را پدر رپ فارس معرفي كند؛ اين موضوع سبب شد حسين كه خود را از سروش عقب تر ديده ، به ارائه ديس عليه سروش اقدام كند . پس از مدتي حسين متوجه اين قضيه شد که براي پيشرفت رپ و حتي معروفيت به همکاري نياز هست ، پس با سروش متحد شدند و پس از مدتي اهنگ تو مستي را منتشر كردند .

4. يكي ديگر از قديمي ترين ديس تركهاي رپ پارسي ، ديس ترك حسين ابليس به نام \"كتري رو گاز\" بود كه به گروه \"ته تري گاز\" كه طيب آن زمان در آن فعاليت ميكرد اشاره داشت.

5. در ادامه ميتوانيم به تعدادي از آهنگهاي گروه زدبازي اشاره كنيم كه در آهنگهايشان تاكيد زيادي بر اين داشتند كه از بقيه رپرهاي هم دوره ي خود برتر هستند و در خيلي از كارهاي اين گروه كه تا به حال منتشر شده شاهد سبك گنگ و كل كل بوديم.

6. از جمله كساني كه از ابتداي فعاليتش ، آهنگهايي با مضامين ديس در كارنامه كاري اش به چشم ميخورد شاهين فلاكت بود كه با تركهايي به نام \"بد خواه\" و \"جنگ خيابوني\" سروصداي زيادي به پا كرد و بعد از اين دو ترك ، تركي قويتر به نام \"ما آماده ايم\" به همراه پوريا فستر از او منتشر شد كه ماهيت اين ترك، ديس بك به آهنگ \"پس لاشخور نباش\" اعضاي صامت بود.

7. در اين سالها شاهد ديس تركهايي از گروه جنجال بوديم كه يكي از اين ديس تركها ،به گروه زدبازي بود كه بعد از انتشار آن ، در اقدامي جالب مهراد هيدن به تنهايي در تركي با اينرو و اوتروي جي جي پاسخ ديس اين گروه را دادند كه به نوعي آن ديس بك، مخاطبان رپ را ياد ديس بك زدبازي كه در آن هيدن اينترو و اوترو ، و ويلسون به تنهايي كار را اجرا كرده بود انداخت.

8. وقتي از ديس در رپ پارسي ياد ميشود بي شك نام حسام استپس در ذهن مخاطبين يادآور ميشود ، كه در بين آهنگهاي بيشمارش تعداد زيادي هم ديس ترك مشاهده مي شود كه از معروفترين آنها ميتوانيم به ديس هيچكس و امير تتلو اشاره كرد كه به طور مستقيم ، استپس اين خواننده ها را مورد انتقاد خود قرار داده است.همچنين او در آهنگي به نام \"حق مطلب\" اشاره اي به ياس داشته است.شايد اين آهنگها هركدام در زمان خودشان مورد توجه مخاطبين قرار گرفته باشد ولي در حال حاضر ، مخاطب و طرفدار چنداني به غير از خود حسام استپس ندارند.

9. گروه تن به 10 هم از همان ابتدا كه شروع به كار كرد ، آهنگهايي با مضمون ديس از آنها ديده مي شد به طوري كه در آهنگي به طور مستقيم هيچكس را ديس كردن و بعد از آن تقريبا سبك كارهاي اين گروه متفاوت شد ، تا اين اواخر كه امير خلوت به گروه آنها پيوست ، باز هم موضعي در مقابل دو نفر از اعضاي قديمي رپ پارسي يعني امير تتلو و حسين تهي گرفتند كه اين موضع در چند آهنگ به طور مستقيم و غير مستقيم مشاهده شد ؛ هم چنين در آهنگي به نام \"راهمون جداس\" که حاصل همکاري شارلاتان و اميرخلوت بود حسين تهي به صورت غير مستقيم ديس شد. آهنگي ديگر با عنوان \"بدو دنبال بازيت\" در کارنامه ي کاري گروه تنبه10 وجود دارد.در اين آهنگ پرهام سزار و اميرخلوت و ساتراپ حضور دارند که سزار و خلوت مستقيما حسين تهي را ديس کرده اند.

10. يکي ديگر از آهنگ هاي ديس که جنجالي در رپ پارسي به وجود آورد ، ديس ترک هاي شاهين نجفي،بيگ بوي و تيکه اندازي هيچکس در آهنگ \" انجام وظيفه\" بود. اين قضيه از جايي آغاز شد که بيگ بوي در يک آهنگ به طور مستقيم شاهين نجفي را ديس کرد. سپس شاهين نجفي در يك ديس بک ضمن به سخره گرفتن بيگ بوي ، به صورت غيرمستقيم اشاره هايی به بهرام و هيچکس به خصوص آهنگ يه مشت سرباز داشت.
پس از ديس بک شاهين نجفي به نام \" پيش قاضي و ملق بازي \" ، هيچکس در آهنگ انجام وظيفه و در ورس يک با اين تکست
\"نشسته اونور گود و ميگه بکن لنگش\" اشاره هايی در جواب شاهين نجفي داشت. بيگ بوي نيز ديس بک به اين آهنگ (پيش قاضي و ملق بازي) را منتشر کرد.اخيرا نيز شاهين نجفي با انتشار آهنگي با عنوان \" تو ازم بدت مياد \" پرونده اين قضيه را دوباره باز کرد و به اين کش و قوس ها دوباره دامن زد.

11. آهنگ چاليم || (2) يکي از نمونه هاي ديس غيرمستقيم در رپ پارسي است. اين آهنگ از کمپاني رپلرزه منتشر شد و حاصل همکاري موژان و سامان با حسين بود که با توجه به بازگشت حسين به عرصه رپ يک سورپرايز بزرگ براي رپ پارسي به شمار می آمد. در اين آهنگ بخصوص در ورس اول . هيچکس به صورت غيرمستقيم ديس شده است. مدتي بعد ، هيچکس با ارائه ي يک ريميکس روي آهنگ نفرت از آلبوم هميشگي عرفان به نوعي يک ديس بک غيرمستقيم داد.هم چنين در چندوقت اخير يکي از اعضاي جديد رپلرزه در آهنگي به نام \" بيا ديسش کنيم \" پيشرو را ديس کرد.

12. دعوایی که توی فیسبوک بین اعضای تیک تاک و پیادار با تنبه10 رخ داد سبب شد تا دیس بسیار قوی آره که به سبک فان هم هست داده بشه که تکست خیلی سنگسنو شاخی داشت که پر از تیکه به پایدار و تیک تاک بود . تو ان ترک نه فوشی داده میشه نه چیزی ولی با این همه یکی از قویترین دیس های رپ فارسه

13. دعواهای بین دیو از گروه جادوگران با عرفان پایدار سره فیت دادن با هم باعث شد تا چندین دیسو دیس بک بین این دو گروه رد و بدل بشه که قوی ترینش هم مارس از جادگران با حضور تمام اعضا بود از پایدار بود .

14. گروه پایدار بعد از دو دیس مارس و آره دیس بک یه وجب از ما رو داد که عرفان و تهم و خشایار تو این آهنگ حظور داشتن که زیاد آهنگ موفقی نبود ولی از سکوت هم بهتر بود و جواب خیلی از منتقدارو داد

15. دیس ناگهانی و بمب لول از گروه تنبه10 که یه کار گنگ واقعی بود با حضور تمام اعضای گروه و بازگشت طوفانی علی10 به گروه . این دیس بک به آهنگ یه وجب از ما و حرف های عرفان در برنامه ی پخش شده در شبکه gem tv بود که تو مصاحبه کلی تیکه به ارتش تنبه10 میندازه . تو این آهنگ تنبه10 با استایل خوف خودش عرفان پایدارو تیکه بارون میکنن به طوری که خیلی از افراد این دیس رو بهترین دیس رپ فارس معرفی میکنن که اثر خودش رو روی مخاطب میزاره و پیشنهاد میکنم اگه این ترک بمب رو گوش ندادین از دستش ندین.

16. اون مثه داداشم بود ترکی که بعد از دعواهای بین هیچکس و پیشرو بیرون اومد برای رفع کدورت ها که در آهنگ به پیشرو میگه که مثه داداشش بوده ولی خیلی ها این ترک رو به علت داشتن فعل های ماضی دیس به حساب میارن .

17. لوبیای سحرامیز دیس بک رضا پیشرو به سروش هیچکس بود که جواب مناسبی به آهنگ اون مثه داداشم بود بود و این دو آهنگ موفقی بودند که خیلی ها بهترین دیسو دیس بک رپ فارس به حساب میارن . این آهنگ کاملا گنگ واقعی بود .

18. چرا بدی بزرگترین فیت های رپ فارس بین دو قطب رپ یعنی هیچکس و زدبازی که دیس به رضا پیشرو بود که از آلبوم زاخار نامه پخش شد و بهترین ترک آلبوم هم انتخاب شد که از گروه زدبازی مهراد هیدن و سهراب ام جی حضور داشتن که تقریبا دیس بک به اثر منفی بود

19 . چ*ا*قال نامه دیس بک رضا پیشرو که بعد یک هفته از آهنگ چرا بدی پخش شد که خودش یه رکورده و خیلی تند جواب ترک تهران ماله منه و چرا بدی زدبازی رو میده و از هیچکس هم حمایت میکنه . اوترو آهنگ با حضور شایان آسفالته که باز هم خیلی تند صحبت میکنن و استایل گنگ جالبی دارن

20 . دروغ تعطیل دیس بک سهراب ام جی ازگروه زدبازی به ترک چ*ا*قال نامه و مصاحبه پیشو در gem tv بود که با استایل خوف عمو سهراب همراه بود و خیلی ها بهترین دیس بک رپ فارسی به حساب میارنش

21. ترک قول از آلبوم عدل از اشکان فدایی . فیت شاخ قاف و فدایی با استایل فرا شاخ و خوف و گنگ علی قاف که به آهنگ تهران ماله منه از زدبازی تیکه میندازه و پر از تیکه به رضا پیشرو و حصین هست که به خاطر مشکلات شخصی بینشون بوده
پیشناهاد میکنم اصلا از دستش ندین چون جزو گنگ ترین آهنگ های رپ فارسی بود که دوباره فوش دادن تو ترک هارو باب کرد

22. بعد از آهنگ 80 اولین کسی که عکس العمل نشون داد حصین بود با ترک لزجیا و لوبیا که تقریبا میشه گفت دیس به ملتفت ( هیچکس و قاف ) بود و آهنگ موفقی هم بود چون بعد از مدت بسیار طولانی حسین یه ترک گنگ داده بود

خوب میرسیم به قوی ترین دیس رپ فارسی که با اینکه خیلی قدیمی هست ولی هنوز هم بهترین دیس هست برا همین گزاشتمش آخرین ترک معرفیش کنم :

23.و بلاخره ، سراغ يكي از جنجالي ترين ديس هاي رپ پارسي مي رويم كه به جرات ميتوانيم بگوييم قوي ترين و به يادماندني ترين ديس در تاريخ رپ پارسي است و آن آهنگي نيست جز اثر منفي ازپيشرو ، فلاكت ، دياكو و گنگ من ، كه باز هم اين آهنگ گروه زدباري را سوژه ي خودش قرار داده بود . تكست و قافيه بندي اين آهنگ به گونه اي بود كه مخاطبين با وجود حرفهاي ركيك فراوان باز هم براي شنيدن دوباره آهنگ علاقه زيادي داشتند . كساني كه در آن آهنگ به يادماندني حضور داشتند مثل پيشرو و دياكو ، بعداً هم در آهنگهايي مانند \"گروه ما\" ، \"نابغه ها\" و همينطور \"صبر كن دختر\" ، اشاره هايي را به گروه زدبازي داشتند.
پاسخ
 سپاس شده توسط ☺t@k selooli☺ ، Mไ∫∫ ∫MΘKξЯ ، saeedrajabzade ، LordLas_89 ، ∆ MeRzaD ∆ ، ali62 ، Interstellar ، saeed25/12 ، Son of anarchy ، The moon
آگهی
#2
  مرسی زیبا بود .
 ولی من به نظر نویسنده اعتراض دارم .
نقل قول: 14. گروه پایدار بعد از دو دیس مارس و آره دیس بک یه وجب از ما رو داد که عرفان و تهم و خشایار تو این آهنگ حظور داشتن که زیاد آهنگ موفقی نبود ولی از سکوت هم بهتر بود و جواب خیلی از منتقدارو داد
  زیاد آهنگ موفقی نبود ؟؟؟؟

    ExclamationExclamationExclamation


 زشت نیست ؟ پایدارو کل ایران دادن بش بیست !

   بازم یه ذره از تو واسم  می چرخونتم  می چرخه دنیا من ؛
  کاش همیشه پر رگ باشم  تا تو ردشی ازم توی سرد و گرم
  آخر اگه یکی نشدیم باهم  ولی روی هم بودیم عین موج با ابر
  آهان  ببین چقد سرحالم  حتی اگه همه دنیا باهام کج باشن ..

23 دیس جنجالی رپ فارس 1


پاسخ
#3
عااالی
پاسخ
#4
واییی پیشرو عالییییی هستش بهترینه دیس هاشم حرف نداره مخصوصا همون اثر منفی وایی دمش گرم من یکی از بهترین طرف دارهای پیشرو ام هرجا اسم پیشرو میاد ذوق زده میشم بهترین دیس رپ فارسی رو دادهههههه وووووااااییییی??✌✌✌????????
پاسخ
#5
خیلییییییییییییییییییییی خوبن
پاسخ


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  علاقه امیر تتلو خواننده مشهور و جنجالی به یک دختر...
  افشای رابطه عاطفی کایلی جنر با خواننده مشهور جنجالی شد! + تصاویر
  جزییات برگزاری جشنواره موسیقی فجر فارس/ بزرگان به شیراز می‌آیند
Music همه چیز درباره ی رپ فارس
  40آهنگ برتر تاریخ رپ فارس
  معرفی آهنگ رپ (فارس و امریکن)
  در ماه آوریل چه بر رپ فارس گذشت (12 فروردین تا 5 اردیبهشت)
  ۞آلبوم زیبای "از ماست که بر ماست" با حضور بزرگان رپ فارس ۞ منتشر شد
  شایعه جنجالی دوست دختر تهی(رویا) + عکس
  همه چیز راجب رپ فارس

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان