امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

هفته نامه ورزشی

#1
توپ‌ جديد ليگ برتر از هفته سوم وارد مي‌شود!

توپ‌هاي جديد ليگ برتر فوتبال از هفته سوم در مسابقات مورد استفاده قرار خواهد گرفت.
 حجت‌الله بهمني مدير روابط عمومي سازمان ليگ در خصوص استفاده از توپ‌هاي جديد ليگ برتر اظهار داشت: روز گذشته کارهاي گمرک 600 توپ انجام شد و اقدامات ترخيص آن از فرودگاه هم انجام شد، اما با توجه به اينکه تيم‌ها پيش از اين با اين توپ‌ها تمرين نکرده‌اند در هفته دوم نيز از همان توپ‌هاي قديمي استفاده خواهيم کرد.

به نقل از فارس، وي در مورد اينکه اين توپ‌ها چه زماني مورد استفاده قرار خواهد گرفت، تاکيد کرد: تيم‌ها در اين يک هفته تمرينات خود را با توپ‌هاي جديد انجام مي‌دهند و قطعا از هفته سوم ليگ برتر از توپ‌هاي جديد استفاده مي‌شود.                                                               


بايرامي: گل زدن به سپاهان افتخار بزرگي است

مهاجم تيم فوتبال گسترش فولاد تبريز در آستانه بازي حساس تيمش مقابل سپاهان گفت: در زمين خودمان فقط به گرفتن سه امتياز فکر مي‌‌کنيم و به هيچ عنوان دنبال مساوي نيستيم.
مهرداد بايرامي در مورد ديدار فرداي تيمش مقابل سپاهان گفت: بازي آساني در پيش نداريم ولي فقط براي برد بازي خواهيم کرد. در بازي قبلي مقابل استقلال خوزستان به حق‌مان که گرفتم سه امتياز بود نرسيديم ولي اميدوارم اين بازي را ببريم. طبق صحبت‌هاي کادرفني فقط براي برد به ميدان مي‌‌رويم و حتي مساوي هم به درد ما نمي‌خورد. اگر پرسپوليس و استقلال هم به تبريز بيايد ما بايد آنها را ببريم.

به نقل از تسنيم، وي در مورد اينکه خيلي‌ها معتقدند سپاهان مدعي اول قهرماني است، خاطرنشان کرد: سپاهان تيم خوبي است و ما از اين تيم شناخت کافي داريم. بدون شک سپاهان شانس زيادي براي قهرماني دارد اما انگيزه ما براي پيروزي مقابل اين تيم بزرگ زياد است.

مهاجم تيم فوتبال گسترش فولاد تبريز از فوتبالدوستان تبريزي خواست به ورزشگاه بيايند و افزود: روز پنجشنبه تراکتورسازي بازي ندارد به همين دليل از طرفداران اين تيم مي‌خواهيم که براي حمايت از گسترش فولاد به ورزشگاه بيايند. ما براي پيروزي در اين بازي نياز به حمايت آنها داريم.

بايرامي که تا به امروز موفق به گلزني قابل سپاهان نشده است، اظهار داشت: اين درست است که تا به امروز به سپاهان گل نزده‌ام ولي قطعاً تلاش خواهم کرد تا هر طور شده در اين فصل پايم به گلزني باز شود. انگيزه زيادي براي اين بازي دارم و بايد بگويم گل زدن به سپاهان افتخار بزرگي براي من محسوب مي‌‌شود. دوست دارم در اين بازي پايم به گلزني شود.

وي در پاسخ به اين سؤال که چرا قبل از شروع فصل باشگاه گسترش با پيشنهاد تيم کويتي براي جذبش مخالفت کرده است، گفت: من به اين موضوع که مربوط به گذشته است فکر نمي‌کنم و تنها تمرکزم روي بازي حساس با سپاهان است.


آيا ژاوي بهترين هافبک طراح تاريخ است؟

بازيکن افسانه‌اي اسپانيا پس از 14 سال شگفت‌انگيز از بازي‌هاي ملي اعلام بازنشستگي کرد. در مقايسه با بهترين‌هايي که تا به حال در پست او بازي کرده‌اند، او در چه جايگاهي قرار مي‌گيرد؟
به گزارش "ورزش سه"، اسپانياي سال‌هاي 2008 تا 2012 موفق‌ترين تيم ملي فوتبال همه‌ي دوران بود. هيچ تيم ديگري موفق نشده که دو جامِ ملت‌هاي اروپاي متوالي و يک جام جهاني مابين آن‌ها را فتح کند. ستاره‌ي اسپانيا در آن دوران ژاوي بود.

اگرچه او تا سن 28 سالگي به بالاترين سطح خود نرسيده بود، اما بي‌ترديد اين طراح ريزنقش براي پنج فصل بهترين هافبک مياني کره‌ي خاکي بود.

شايد هيچ بازيکني تا به حال نتوانسته مالکيت توپ و ميدان را آن گونه که ژاوي در اين ايام انجام داد، به حريف خود ديکته کند، چنان که بارسلونا و اسپانيا همواره بين 60 تا 70 درصد مالکيت توپ را به انحصار خود در مي‌آوردند. درصد پاس‌هاي موفق او در بازي‌ها عموماً به بالاي نود و پنج، و در بعضي مواقع به 100 درصد کامل مي‌رسيد.

وقتي به اين فکر مي‌کنيد که ژاوي چه بازيکن خلاقي بود، اعداد و ارقام باورنکردني به نظر مي‌رسند. او تنها بازيکني‌ست که تا کنون در دو فينال مختلف جام ملت‌هاي اروپا پاس گل داده است. او در تشخيص الگوهاي بازي درون زمين يک نابغه بود، در فهميدنِ اين که بازي در دو سه حرکت بعدي چگونه تغيير مي‌کند. قدرت تصميم‌گيري او هم حرف نداشت ـ وقتي مجبور مي‌شد توپ را نگه دارد و کوتاه کار کند، مثلث‌هاي تند و تيز خود را اجرا مي‌کرد، اما وقتي فضا براي يک پاس تودر به‌وجود مي‌آمد، يک پاس کشنده با دقت ميلي‌متري ارسال مي‌کرد.

« مايل ام قدرداني خودم را نسبت به يک بازيکن خارق‌العاده ابراز کنم»، اين‌ها را ويسنته دل‌بوسکه پس از اعلام بازنشستگي او از بازي‌هاي ملي در روز سه‌شنبه به زبان آورد. «ما يک بازيکن بي‌مانند را در تيم ملي از دست داديم و پيدا کردن يک بازيکن ديگر مثل او کاري بسيار سخت خواهد بود».

«ژاوي نقشي کليدي در سبک بازي اسپانيا و در تمامي موفقيت‌هايي که به‌دست آورديم داشته است. جاي خالي او را داخل و خارج زمين بسيار احساس مي‌کنيم.»

تيم‌ها نمي‌توانستند توپ را از چنگ ژاوي در بياورند ـ با داشتن اين هافبک در تيم خود، برتري خود را بر ميدان تضمين مي‌کرديد، و اين امر در عصر تيکي‌تاکا نهايتاً به موفقيت و شکستن رکوردها براي باشگاه و تيم ملي منجر مي‌شد. ژاوي علاوه بر سه افتخار مهم بين‌المللي، همچنين موفق به کسب هفت عنوانِ قهرماني در لاليگا و سه قهرماني در ليگ قهرمانان اروپا و همين طور پرشمار افتخارات ملي و قاره‌اي ديگر شده است. معدود بازيکناني در تاريخ هستند که مي‌توانند ادعاي کسب اين تعداد عناوين قهرماني يا شرکت در اين تعداد بازي کلاس بالا در بزرگترين آوردگاه‌ها را داشته باشند ـ که در هم کوبيدن منچستر يونايتد در ومبلي در 2009 و ايتاليا در کيف در 2012 تنها دو مورد آن‌ها هستند.

ميراث او استوار و پابرجا مانده و اين تنها به دليل پيروزي‌هاي او نيست. ژاوي در دوره‌اي از فوتبال درخشيد که ورزشکارانِ صرف آن را به سرقت برده بودند ـ اين شايد چشمگيرترين دستاورد او باشد. امروز بازيکن‌ها ـ در بيشتر موارد ـ اول ورزشکار اند و بعد فوتباليست. بر خلاف گذشته که تيم‌ها حول ستاره‌هاي تکنيکي ساخته مي‌شدند، ميل به سريع‌تر شدن، متناسب‌تر شدن و قوي‌تر شدن باعث شده که بسياري از مربيان از اعتماد به بازي‌سازهاي کوچک‌اندام مثل ژاوي سر باز بزنند.

امروز يک هافبک مياني خوب بودن عبارت است از توانايي دويدن، دويدن و بيشتر دويدن، درست مثل يک روبات برنامه‌ريزي‌شده. در اين اوضاع چه‌قدر خوشايند است که بازيکني مثل ژاوي وجود دارد، که موفق شد تا براي مدتي اين روند را متوقف کند. او بخشي از اسپانيا و بارسلونا بود، تيم‌هايي که ـ تا پيش از آن که شور فلسفه‌ي پاسکاري خود را در بياورند و تا حدودي ملال‌آور شوند ـ فوتبالي زيبا و تکنيکي ارايه مي‌کردند، ژاوي به همراه هم‌بازي‌هاي فوق‌ستاره‌اش آندرس اينيستا و ليونل مسي.

خب حالا جايگاه ژاوي در رتبه‌بندي بزرگترين هافبک‌هاي مياني همه‌ي دوران‌ها کجا قرار مي‌گيرد؟

براي کنکاش درباره‌ي اين پرسش، مهم است که ابتدا پست او را تعريف کنيم. يک هافبک مياني، نه يک پشتيبان دفاعي‌ست که در جلوي دفاع قرار مي‌گيرد تا از خط عقب محافظت کند ـ شبيه کلود ماکله‌له. و نه يک هافبک هجومي يا يک شماره ده است ـ مثل زين‌الدين زيدان.

طبيعتاً اغلب يک خط ظريف وجود دارد که بايد بين اين قبيل بازيکن‌ها کشيد. براي مثال، شما به ولفگانگ اُوِرات هافبک مياني مي‌گوييد يا هافبک تهاجمي؟ يا هر دو؟ هيچ وقت يک توافق همگاني درباره‌ي پست دقيق يک بازيکن وجود نخواهد داشت، اما يقيناً يک هافبک مياني بايد قادر باشد تا در مرکز يک 2-4-4 خطي، پست‌هاي عقبي يک 1-3-2-4 (يا همان 4-2-4 قديمي)، يا يک نقش غيرهجومي در يک خط هافبک سه‌نفره (3-3-4، 2-3-5، 2-5-3، 1-5-4 و غيره) بازي کند.

يک هافبک مياني بازيکني‌ست که ميانه‌ي ميدان را اشغال مي‌کند، و وظيفه‌اش تسلط، کنترل و هدايت بازي است. همان کاري که ژاوي در طول دوران سلطه‌ي اسپانيا و بارسلونا انجام مي‌داد.

طبيعي‌ست که نکات زيادي هستند که بايد آن‌ها را هنگام ارزيابي دوران کاري يک بازيکن مد نظر قرار داد ـ قابليت‌ها، افتخارات، ميراث، طول دوره‌ي بازي و رويدادهاي بزرگ تنها تعدادي از آن‌ها هستند ـ و مقايسه‌ي فوتباليست‌هايي از دوره‌هاي مختلف هرگز آسان نخواهد بود.

با اين وجود در ادامه گلچيني از تعدادي ديگر از هافبک‌هاي مياني بزرگ دوران گذشته را آورده‌ايم. نظر خود را در بخش نظرات در انتهاي اين صفحه بگوييد و با شرکت در راي‌گيري ما بگذاريد بدانيم که از ديد شما چه کسي بهترين همه‌ي زمان‌ها در پست ژاوي است.

راينر بونهوف (آلمان غربي): مدعي يکي از محکم‌ترين شوت‌هاي تاريخ فوتبال، که بارها روي شوت‌هاي از راه دور گلزني کرده است. بونهوف يک ماشين براي باشگاه و کشورش در دهه‌ي 1970 بود، و موفق به کسب افتخارات پرشماري به همراه آلمان غربي و بروسيا مونشن‌گلادباخ شد.

ماريو کولونا (پرتغال): ژنرال و کاپيتان طراز اول تيم بزرگ بنفيکا با حضور اوزه‌بيو که برنده‌ي دو جام قهرماني اروپا در دهه‌ي 1960 شد. او همچنين در خدمت تيم پرتغالي بود که به نيمه‌نهايي جام جهاني 1966 رسيد.

ادگار داويدز (هلند): «پيت بول» [گونه‌اي سگ کوچک و قوي، لقب داويدز] دشمنان را شکار مي‌کرد، توپ را با تکل‌هاي خشن از چنگ آن‌ها در مي‌آورد و سپس حملات برق‌آسايي را پايه‌گذاري مي‌کرد. او يک مهره‌ي کليدي در دو دوره‌ي حضور موفق مارچلو ليپي در يوونتوس بود و همچنين به تيم آژاکس بزرگ و جوان لوييس فان خال کمک کرد تا ليگ قهرمانان اروپا را فتح کند.

ديدي (برزيل): انتخاب‌شده به عنوان بهترين بازيکن جام جهاني 1958، ستاره‌ي سابق فلوميننزه، بوتافوگو و رئال مادريد و مخترع ضربه‌ي آزاد «برگ خشک»، که علت اين نام‌گذاري اين بود که اين ضربه بالا و پايين مي‌رفت و در جهت‌هاي غيرقابل پيش‌بيني قوس مي‌گرفت. او تقريباً در هر بازي بزرگي که در جام جهاني براي برزيل به ميدان رفت، حکمران ميانه‌ي ميدان بود.

فالکائو (برزيل): بهترين هافبک ميانيِ جهان در آغاز دهه‌ي 1980. او که ترکيبي از استعداد سامبا با يک مغز اروپايي را در خود داشت، محور اصلي تيم بزرگ برزيل در ابتداي آن دهه بود. او همچنين رم را به سوي يک عنوان اسکودتوي تاريخي رهبري کرد.

گرسون (برزيل): جانشين ديدي، که به ادعاي بسياري به همان اندازه خوب بود. او يک فوق‌ستاره در جام جهاني 1970 بود که کنترل ميانه‌ي ميدان را در همه‌ي بازي‌ها در اختيار داشت و در پيروزي بازي نهايي مقابل ايتاليا بهترين بازيکن زمين شد، بازي‌يي که در آن روي يک شوت مستقيم از بيرون محوطه گلزني کرده بود.

لوتار ماتيوس (آلمان): هافبک افسانه‌اي که به رکورد 150 بازي ملي براي آلمان دست يافت و براي 20 سال در بالاترين سطح فوتبال اروپا بازي کرد. يک هافبک کامل که هم در حمله و هم در دفاع بي‌نقص بود. او ستاره‌ي آلمان غربي در موفقيت آن‌ها در جام جهاني 1990 به شمار مي‌رود.

يوهان نيسکنس (هلند): يک هافبک کامل که از «توتال فوتبال» يوهان کرويف در تيم‌هاي آژاکس و هلند اوايل دهه‌ي 1970 دور از انتظار نبود. يک مبارز هراسناک با يک روحيه‌ي پيروز، که همواره يک تهديد ثابت حمله نيز تلقي مي‌شد و گل‌هاي بسيار را به ثمر رساند.

ولفگانگ اُوِرات (آلمان غربي): آن قدر خوب بود که گونتر نتسر بزرگ تنها 37 بازي ملي براي تيم کشورش انجام داد. اورات يک نابغه در کار با توپ، يک استاد در خلق موقعيت‌ها و صاحب يک پاي چپ فوق‌العاده بود. او با کسب عنوان بهترين بازيکن جام جهاني 1970، الهام‌بخش کشورش شد تا چهار سال بعد در خاک خود تورنمنت را فتح کند.

آندره‌آ پيرلو (ايتاليا): بهترين هافبک مياني دنيا بين سال‌هاي 2003 تا 2007، در آن زمان در بازي‌هاي ميلان و ايتاليا حکم‌راني مي‌کرد، همان طور که ژاوي بعدتر براي بارسلونا و اسپانيا اين کار را انجام داد. او همچنين از يک رنسانس ديرهنگام در دهه‌ي چهارم زندگي خود بهره‌مند شد تا پاياني خوش بر يک دوره‌ي طولاني باورنکردني در بالاترين سطح داشته باشد.

فرانک رايکارد (هلند): رايکارد همان قدر که در دفاع مياني عالي بود، بخشي از سه‌گانه‌ي بي‌نظير فان باستن ـ گوليت ـ رايکارد در اواخر دهه‌ي 1980 و اوايل دهه‌ي 90 بود که موفق به فتح اروپا شدند. رايکارد يک پکيج کامل بود؛ از لحاظ فيزيکي، ذهني و فني چيزي کم نداشت.

ژان تيگانا (فرانسه): موتور تيم شگفت‌انگيز فرانسه که فاتح يورو 84 شد. او در کنار آلن ژيرس، ژان فرناندز و ميشل پلاتيني ترکيبي را تشکيل داده بودند که به تحقيق مي‌توان گفت بهترين خط هافبک ملي بود که اروپا تا کنون به خود ديده است.


منچستر يونايتد به دنبال کوادرادو

منچستريونايتد آماده است با پيشنهاد حدوداً 30 ميليون پوندي به فيورنتينا مذاکره بر سر انتقال خوان کوادرادو را آغاز کند.
منچستريونايتد آماده است با پيشنهادي حدوداً 30 ميليون پوندي به فيورنتينا مذاکره بر سر انتقال خوان کوادرادو را آغاز کند. مهاجم 26 سال کلمبيايي در جام جهاني نمايش درخشاني داشت و حالا گزين يونايتد و چند باشگاه بزرگ اروپايي ديگر، از جمله بارسلونا، به شمار ميرود.

يونايتد نگران آن است که با افزايش مشتريهاي بالقو کوادرادو، فيورنتينا قيمت او را بالاتر ببرد و از دسترس شياطين سرخ دور کند. پس از پيروي 3 بر 1 يونايتد بر ليورپول فان‌خال به خبرنگاران گفت که در اين مورد چيزي نميگويد، چون ممکن است به افزايش قيمت مهاجم کلمبيايي منجر شود. يوناتيد و بارسلونا هر دو حاضرند دستمزدي بيشتر از دستمزد فعلي فيورنتينا به کوادرادو بپردازند.


خطيبي نبايد به‌عنوان سرمربي روي نيمکت بنشيند

با تأييد رئيس کميته مسابقات سازمان ليگ فوتبال ايران رسول خطيبي اجازه نشستن روي نيمکت تيم فوتبال تراکتورسازي به عنوان سرمربي را ندارد.
رسول خطيبي در فصل قبل به دليل نداشتن مدارک مدنظر سازمان ليگ به عنوان سرمربي نمي‌تواند روي نيمکت گسترش فولاد به عنوان سرمربي بنشيند.

به گزارش فارس، خطيبي امسال که به باشگاه تراکتورسازي آمده همچنان از اين مشکل رنج مي‌برد و همچون سال گذشته نمي‌تواند به عنوان سرمربي روي نيمکت بنشيند و در کنفرانس‌هاي خبري شرکت کند.

غلامرضا بهروان رئيس کميته مسابقات سازمان ليگ با تأييد اين خبر اعلام کرد طبق قانون سرمربي بايد مدرک A ليسانس داشته باشند.


انصاري‌فرد: مي‌‌خواهم به يک تيم خارجي بروم

کريم انصاري‌فرد مهاجم تيم‌ملي‌ فوتبال ايران اعلام کرد قصد دارد در فصل آينده حتما به يک تيم خارجي برود.
آقاي گل فصل گذشته فوتبال ايران در پاسخ به اين سوال مقصد تيم آينده اش کدام تيم خواهد بود اينطور جواب مي‌ دهد: در حال پنجره نقل و انتقالات فوتبال اروپا باز است و من دنبال اين هستم که بهترين انتخاب را انجام بدهم و کارم را به آدم هايي معتبري سپرده ام و آنها در تلاش هستند تا من به يک تيم خوب اروپايي نقل مکان کنم.

از انصاري‌فرد مي‌خواهيم که نام تيمش را بگويد اما او تاکيد دارد که اين کار را انجام نخواهد داد، او مي‌ گويد: از اين کار اجتناب مي‌ کنم به اين دليل که حرف و حديثي پيش نيايد ... قطعا تا زمان امضاي قرارداد هيچ کس از زبان من نخواهد شنيدکه به کدام تيم خواهم رفت.

از انصاري‌فرد درباره ادعاي مسئولان تراکتور درباره مذاکره با او سوال مي‌ کنيم که او اينطور پاسخ مي‌ دهد: من سال گذشته در تراکتورسازي آقاي گل شدم و خدا شکر با زحمت بچه ها يک جام برديم اما متاسفانه من را مثل بقيه بچه هاي تيم 15 درصد جريمه کرده اند که واقعا نمي‌ دانم به چه دليل اين اتفاق رخ داده است. به هر حال ما در تراکتور زحمت کشيده ايم و نتايج خوبي کسب کرديم و ضمن اينکه با توجه به اينکه من عملکرد فردي خوبي هم داشتم؛ اين جريمه هيچ توجيهي ندارد.

انصاري‌فرد مي‌ گويد اگر با رسول خطيبي گفت‌وگويي درباره تراکتورسازي انجام داده بحثش همين مسئله مطالبات مالي و جريمه ها بوده است. او مي‌ گويد: از قرارداد پارسال مبلغ زيادي مانده و فکر مي‌ کنم بهتر است قبل از آغاز مذاکرات براي بازگشت به تراکتور راجع به اين مسئله هم صحبت کنم و به نتيجه برسيم.
پاسخ
 سپاس شده توسط Nazanin♥Xavi
آگهی
#2
Dodgy
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
http://www.flashkhor.com/forum/showthread.php?tid=152565
هفته نامه ورزشی 1
پاسخ


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  کوین یامگا هفته آینده به تهران برمی‌گردد
  اخبار کوتاه ورزشی!
  نامه النصر به AFC برای بخشش عبدالرزاق حمدالله
  پاس گل قایدی، بهترین پاس گل هفته
  مرگ مشکوک نامزد ستاره بایرن یک هفته بعد از جدایی! (عکس)
  علی رضا بیرانوند بهترین دروازه بان هفته ۲۱ لیگ بلژیک شد!!!!
Heart نامه تند یک فوتبالی به جهانگیری؛ پاسخگوی عملکرد فدراسیون تاج باشید!
  کفاشیان طبق قانون سرپرست فدراسیون است/ موافقت فیفا با اساسنامه تا پایان هفته
  مرتجی: بعید می‌دانم هندبالیستی با این شیوه‌نامه لژیونر شود
  تختی در وصیت‌نامه‌اش چه نوشته بود؟

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان