امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

استقرار ستادهای بازسازی مناطق زلزله زده در روستاهای آسیب دیده

#1
استقرار ستادهای بازسازی مناطق زلزله زده در روستاهای آسیب دیده 1

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از وزارت راه و شهرسازی، 'علی نیكزاد' در جلسه بازسازی مناطق زلزله زده آذربایجان شرقی، بیان داشت: پرداخت تسهیلات مقاوم سازی خانه های روستایی آسیب دیده از زمین لرزه اخیر در استان و همچنین تحویل مصالح ساختمانی در این ستادها انجام خواهد شد و روستاییان نیازی به مراجعه به شهرها برای دریافت تسهیلات یا مصالح ندارند.

وی با بیان این كه، اختیار پرداخت تسهیلات به عهده استان گذاشته شده، تصریح كرد: دولت پرداخت 125 میلیون ریال تسهیلات را تصویب كرده، اما اگر مدیریت استان تشخیص دهد این مبلغ قابل افزایش تا سقف 140 میلیون ریال است.

نیكزاد در باره جابجایی برخی روستاها نیز گفت: در روستاهایی كه به تشخیص استانداری و بنیاد مسكن باید جابجا شوند وزارت راه و شهرسازی آماده است زمین مورد نیاز را بدون هیچ هزینه ای در اختیار روستاییان قرار دهد.

وی در ادامه از آمادگی بانك مسكن برای پرداخت تسهیلات برای احداث یا مرمت واحدهای مسكونی آسیب دیده شهری خبر داد و افزود: این تسهیلات بعد از ارزیابی خسارت های وارد شده توسط بنیاد مسكن و نظام مهندسی ساختمان از محل تسهیلات مسكن مهر و بدون در نظر گرفتن بند 'ج' قابل پرداخت است.

نیكزاد همچنین بر ضرورت بازسازی راه های روستایی آسیب دیده از زمین لرزه و احداث واحدهای دامی مورد نیاز روستاییان مناطق زلزله زده تاكید كرد.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به این كه در هر نقطه ای كه مقاوم سازی صورت گرفته تلفات زلزله كمتر بوده، افزود: مقاوم سازی خانه های روستایی یكی از سیاست های محوری دولت های نهم و دهم است و تاكنون از 28 هزار واحد مسكونی روستایی در سه شهرستان اهر، هریس و ورزقان، هشت هزار واحد در این دولت مقاوم سازی شده است.

وی مشاركت مردم برای بازسازی مناطق زلزله زده را ضروری دانست و تاكید كرد: بنا نیست دولت خانه های آسیب دیده را بسازد و در اختیار مردم قرار دهد؛ پشتیبانی مالی و تامین مصالح این كار به عهده دولت است و خود مردم باید برای ساخت خانه های خود دست به كار شوند.

رییس بنیاد مسكن انقلاب اسلامی نیز در این جلسه گفت: اختیار چگونگی احداث واحدهای مسكونی آسیب دیده به عهده خود مردم است و بنیاد مسكن پشتیبانی لازم از جهت تسهیلات، مصالح و خدمات فنی را انجام خواهد داد.

'علیرضا تابش' اظهار داشت: برای بازسازی مناطق زلزله زده اقلام بسیار زیادی مورد نیاز است كه تامین آن در مدت كوتاه باقیمانده تا فصل سرما در این منطقه دشوار است؛ اما امیدواریم با همت مردم و پشتیبانی دولت این كار را در این مدت كوتاه به سرانجام برسانیم.

وی با اشاره به آغاز بازسازی مناطق زلزله زده آذربایجان شرقی تنها یك هفته پس از وقوع زمین لرزه اشاره و تصریح كرد: فاصله كوتاه بین اسكان موقت و دایمی زلزله زدگان نشانه توانمندی دولت در مدیریت حوادث غیرمترقبه است.

یادآور می شود : عملیات بازسازی مناطق آسیب دیده از زلزله شنبه هفته گذشته در شهرستان های اهر، هریس و ورزقان آغاز شد.بنیاد مسكن سه استان آذربایجان شرقی، غربی و اردبیل كار بازسازی مناطق زلزله زده این سه شهرستان را به عهده دارند.
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  تا حالا عقرب پرنده دیده اید؟+تصاویر
  دعا کنید در تهران زلزله نیاید/ برای زلزله بالای ۷ ریشتری مشکل قبر هم داریم
  |مسابقه قیمت‌ها و ستادهای بی‌خاصیت/ چرا تصمیمات دولت در بازار کارساز نیست؟
  نشست امروز شورای امنیت درباره حمایت از غیرنظامیان در مناطق درگیر
  در مبارزه با کرونا، "سُفره" و "سلامت" مردم با هم دیده شد
  حقیقتی به نام زلزله در تهران
  ملوانان آسیب دیده از کرونا حمایت می‌شوند !
Heart دستورات مهم سرلشکر موسوی به فرماندهان و نیروهای ارتش درپی وقوع زلزله شدید ۵.۱ ریشتری
  هشدار ملادینف نسبت به الحاق مناطق کرانه باختری به اراضی اشغالی
  من آن دنیا را دیده‌ام؛ بهشت واقعیت دارد ! (+عکس)

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان