امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

نقاط حیاتی اسرائیل در تیررس موشک های مقاومت فلسطین

#1
به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه خبری پانوراما الشرق الاوسط؛ ارتش رژیم صهیونیستی از احتمال حمله موشکی رزمندگان مقاومت در نوارغزه به خط راه آهن قطار سریع السیر عسقلان به سدیروت در جنوب فلسطین اشغالی خبر دادند.
ارتش اسرائیل در این باره به نشریه عبری زبان و صهیونیست " یسرائیل هایوم " اعلام کرده است: اخیراً نوار ویدیویی از نوار غزه به دست آمده که نشان می دهد گروه های مقاومت فلسطینی از نزدیک مسیر حرکت قطار سریع السیر عسقلان به سدیروت را کنترل کرده اند که این امر نشان می دهد آنها برای حمله موشکی به این قطار آماده می شوند.
این خط جدید راه آهن ویژه قطارهای سریع السیر که چندماه قبل افتتاح شده است ایستگاه های آن را ارتش با تجهیزات پیشرفته و نظامی به دژ مستحکم مبدل کرده اما مسیر حرکت آن به گونه ای ست که با نوار کشف شده مشخص می شود ایمن نیست و رزمندگان مقاومت فلسطینی در غزه قصد دارند مسیر حرکت قطارهای این ریل را که تنها چند صد متر با مرز غزه فاصله دارد هدف قرار دهند.
این نشریه اسرائیلی در ادامه مدعی شد: نظامیان ارتش اسرائیل این نوار را از یکی از اعضای عالی رتبه مقاومت در نوار غزه به دست آورده اند که در بین نظامیان اسرائیلی این نوار به نوار تعقیب مسیر قطار سریع السیر معروف شده است.
بعد از کشف این نوار ویدیویی مقامات و مسئولان بخش راه آهن اسرائیل در فرماندهی جبهه جنوبی تماس هایی را برای فراهم کردن پوشش لازم برای آن بخش از مسیر حرکت ریل که هیچ پوششی ندارد، شده اند.
هم اکنون ارتش برای حفاظت از بخشی از مسیر حرکت این قطارها طرحی را ارائه داده و این طرح در وزارت راه و ترابری بررسی شد، اما پاسخ وزارت راه و ترابری اسرائیل به این موضوع این بوده که در زمان برنامه ریزی برای احداث این مسیر هیچ تونلی متصور نشده بود از این رو طرح افزودن تونلی که ارتش اکنون پیشنهاد داده باید از سوی وزارت جنگ این رژیم انجام گیرد.
به نوشته این نشریه عبری زبان در سال 2011 که مقاومت اقدام به شلیک چندین فروند موشک از نوک " کورنیت " به سمت یک اتوبوس کرد ارتش اسرائیل به احداث پوشش گیاهی و کاشت درخت روی آورد تا رزمندگان فلسطینی دیگر قادر به ره گیری و کنترل حرکت اتوبوس ها و نقل و انتقال لوجستیکی ادوات و وسایل نقلیه در داخل خاک فلسطین اشغالی نباشد.
در همین راستا نشریه آمریکایی وولد تریبیون در این باره فاش کرد: سرویس اطلاعات نظامی ارتش اسرائیل در چند ماه اخیر از تلاش گسترده جنبش مقاومت اسلامی حماس برای پیشبرد و تولید گسترده موشک های دور برد آغاز کرده است و این موشک ها از دقت و توان بسیار بالایی برخوردارند.
این نشریه می افزاید: بعد از جنگ بسیار کوتاهی که اسرائیل با حماس در غزه در سال 2012 داشت از آن زمان حماس برای تولید این قبیل سلاح و موشک دور برد تلاش وسیعی را آغاز کرده است.
افسران عالی رتبه سرویس اطلاعات اسرائیل در این باره اعلام کردند: حماس هم اکنون توجه بسیاری به افزایش برد موشک های خود دارد، از این رو حماس با کمک دیگر هم پیمانان فلسطینی خود سعی دارند جایگزینی برای موشک های " فجر – 5 " ساخت ایران بیابند و در این زمینه موفق شده اند موشک جدیدی تولید کنند که 80 کیلومتر برد دارد.
وی افزود: در جریان عملیات ستون ابرهای اسرائیل به نوارغزه حماس در طول این جنگ تنها 5 فروند از موشک های نوع " ام – 75 " خود را در این جنگ استفاده کرد که گمان می رود در جنگ آتی حماس شمار بیشتری از این موشک ها را استفاده کند.
این نشریه در خصوص نخستین موشکی که از نوع " ام – 75 " از سوی حماس در جنگ 8 روزه سال 2012 مورد استفاده قرار گرفت باعث نگرانی بسیار مقامات نظامی اسرائیلی شد.
این نشریه در ادامه مدعی شد: حماس و گردان های مقاومت مردمی و جهاد اسلامی و گروه های شبه نظامی وابسته به القاعده که در نوار غزه حضور دارند مقادیر زیاید موشک را تولید یا به دست آورده اند، و هم اکنون در نوار غزه بیش از 10 هزار قطعه موشک و خمپاره و غیره از تسلیحات نظامی وجود دارد و میزان این ذخایر بعد از جنگ سال 2012 جندین برابر شده است.
این نشریه همچنین مدعی شد: جنبش مقاومت اسلامی حماس در مانورها و راهپیمایی ها برای جلب نیروهای بیشتر از میان جوانان فلسطینی موشک های " ام – 75 " را برای ترساندن گروه های دیگر و جلب جوانان فلسطینی به صفوف خود استفاده کرد و البته اسرائیل هم در این بین پیام این موشک ها را دریافت کرد.
سرویس اطلاعات نظامی ارتش اسرائیل اعلام کرد: حماس طی سال های اخیر بیش از 20 % بودجه خود را صرف احداث پناهگاه و تونل برای عملیات آتی نظامی با اسرائیل کرده است و حماس از این تونل ها برای مخفی کردن و نگهداری سلاح و نیرو استفاده می کند.
این مقامات اسرائیلی می گویند: براساس تجربه ای که حماس در حفر تونل به دست آورده برخی از این تونل ها تا عمق 300 متری داخل فلسطین اشغالی نفوذ کرده اند.
نقاط حیاتی اسرائیل در تیررس موشک های مقاومت فلسطین 1

نقاط حیاتی اسرائیل در تیررس موشک های مقاومت فلسطین 1
پاسخ
 سپاس شده توسط لاراجون
آگهی
#2
همون موشک های دست سازی که به اسرائیل

پرتاب میکنن نسخه بزرگ شده سوتی که چهارشنبه

سوری استفاده میکنین در اصل هیچ کلاهک انفجاری نداره !
Би садар эм нь бэлгийн хавьталд орсон

Тэр ...  нэртэй байсан
پاسخ
 سپاس شده توسط Son of anarchy ، لاراجون


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  کره شمالی به سمت ژاپن موشک پرتاب کرد!!
  وزیر دفاع: توان صادرات موشک را داریم
  سرمایه گذاری مخفیانه عربستان در موشک های اوکراین
  استقرار موشک براهموس در مرز هند با چین
  تکالیف نظامی در لایحه ششم توسعه؛ از موشک تا تامین اقلام برای مقابله با گروههای تروریس
  روسیه به‌دنبال کاهش تهدید موشک‌های آمریکا
  سامانه دفاع هوایی اسرائیل نتوانست پهپاد ایران در سرزمین های اشغالی را هدف قرار دهد .
  کره‌شمالی زیردریایی‌هایش را به موشک مجهز می‌کند
  تجهیز یگان‌های ارتش رژیم صهیونیستی به موشک شاهین ویرانگر
  امارات به دنبال خرید موشک کروز مافوق صوت "براهموس"

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان