امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

آشنایی با هواپيمای حمل و نقل نظامی KC-390

#1
اين پيمان با حضور وزير دفاع، فرماندهان نيروي دريايي و هوايي برزيل و رئيس و مديرعامل امبرائر به امضاء رسيد. به گفته فردريکو فلوري کورادو، رئيس و مديرعامل امبرائر، پروژه توليد هواپيماي KC-390 نقطه عطف جديد در همکاري استراتژيک تاريخي ميان امبرائر و نيروي هوايي برزيل محسوب مي شود. به عقيده وي، باتوسعه و ساخت هواپيماي جديد KC-390 محصولي کارآمد در دونقش باري و سوخت رسان به خدمت نيروي هوايي برزيل خواهد آمد و به احتمال فراوان در آينده به يک محصول صادراتي موفق هم براي امبرائر و هم براي برزيل تبديل خواهد شد.
نيروي هوايي برزيل چندي پيش نيازهاي موردنظر خود از اين هواپيما را در يک اطلاعيه رسمي منتشر کرد. اين در حالي است که از مدت ها قبل محصولات موفق ديگر امبرائر مانند هواپيماهاي بنديرانت، توکائو، گونه هاي مراقبت هوايي و سنجش از دور ERJ145 و سوپر توکائو نيز در اين نيرو به کار گرفته شده اند.
با توجه به مشخصات اعلام شده از سوي امبرائر، هواپيماي حمل و نقل نظامي KC-390 با پيروي کامل از استراتژي دفاع ملي جديد برزيل، نيازهاي نيروي هوايي اين کشور را برآورده خواهد کرد. حتي مشارکت کشورهاي ديگر در برنامه توليد اين هواپيما تحت نظارت نيروي هوايي برزيل مدنظر قرار گرفته و پيش بيني مي شود هواپيماي مذکور در سال 2015 وارد خدمت شود.
 
آشنایی با هواپيمای حمل و نقل نظامی KC-390 1
 
از نظر مسئولين امبرائر، با اجراي پروژه KC-390 به دو هدف مهم مي توان نائل شد. نخست آنکه در کوتاه مدت مي توان به ايجاد اشتغال پرداخت  در بلند مدت نيز مي توان از پتانسيل توليد انواع مدل هاي صادراتي اين هواپيما و ارزش مالي آنها بهره مند شد.

مطالعات اوليه در ارتباط با هواپيماي حمل و نقل نظامي «امبرائر KC-390» حدود دو سال پيش و در زمان برگزاري نمايشگاه صنايع هوايي و دفاعي آمريکاي لاتين در سال 2007 به اتمام رسيد. بر اين اساس مقرر شد تا اين هواپيماي جت به يک محفظه بار مجهز به سطح شيب دار در قسمت عقب براي حمل و نقل طيف وسيعي از انواع محموله هاي بار شامل خودروهاي زرهي چرخ دار مجهز شود و همچنين از مدرن ترين و پيشرفته ترين سيستم هاي جا به جايي و پرتاب محموله هاي بار در آن استفاده شود. البته طراحي محفظه بار اين هواپيما به گونه اي صورت گرفته تا امکان انجام ماموريت هاي مختلف پزشکي نيز توسط آن وجود داشته باشد.
به گفته رئيس امبرائر، هواپيماي KC-390 داراي سامانه هدايت الکتريکي بوده که با کاهش حجم کار خلبان به افزايش ايمني پرواز کمک کرده و امکان بهره برداري از آن را در باندهاي کوتاه و نامناسب ميسر مي سازد. اين هواپيما همچنين به سيستم سوختگيري هوايي مجهز خواهد شد که با بکاري گيري آن هم مي تواند سوخت مورد نياز خود را در حين پرواز دريافت کند و هم مي تواند به عنوان يک هواپيماي سوخت رسان مورد استفاده قرار گيرد.
« KC-390» با توان حمل بيش از 19 تن بار مفيد سنگين ترين هواپيمايي خواهد بود که تا بحال توسط امبرائر ساخته شده است. بدين ترتيب، محصول جديد امبرائر در جايگاهي مابين دو هواپيماي آلنيا C-27J مجهز به دو موتور توربو پراپ با توان حمل 5/11 تن بار مفيد و هواپيماي مشهور لاکهيد مارتين c-130J هرکولس با توان حمل 7/21 تن بار مفيد قرار خواهد گرفت.

طبق برآورد مسئولين امبرائر، بازار بالقوه اي براي اين نوع هواپيما در سرتاسر جهان وجود دارد. بويژه براي جانشيني مدل هاي قديمي تر که طي ده سال آينده به پايان عمر مفيدشان خواهند رسيد. شايان ذکر است نيروي هوايي برزيل از مدت ها قبل برخي از ديگر هواپيماهاي ترابري ساخت امبرائر مانند EMB120 برازيليا، ERJ145 و لگاسي 600 را مورد بهره برداري قرار مي دهد. علاوه بر اينها، مي توان به ناوگان هواپيماهاي نظامي طراحي و توليد شده در برزيل مانند توکانو، هواپيماهاي مراقبت هوايي که در سيستم نظارت آمازون مورد استفاده قرار مي گيرند، سوپر توکانو هواپيماي AMX که با مشارکت ايتاليا ساخته شده، اشاره کرد. همچنين قرارداد فروش دو فروند جت امبرائر 190 به نيروي هوايي برزيل در ژوئن 2008 به امضاء رسيد که از آنها راي حمل مقامات نظامي به طور اختصاصي استفاده خواهد شد.
 
آشنایی با هواپيمای حمل و نقل نظامی KC-390 1
 
ویژگی های عمومی
خدمه : 2
ظرفیت : طول 17.75 MX عرض 3.45 ارتفاع 2.9 متر MX
بار مفید : 23.6 تن
طول : 33.91 متر
بال : 35.06 متر
ارتفاع : 10.26 متر
وزن بارگذاری شده  : 74.0 تن
 حداکثر وزن برخاست : 81.0 تن
موتور  : 2 × توربوفن، 120-129 کیلونیوتن
حداکثر سرعت : 0.8 ماخ
برد : 1320 کیلومتر
محدوده گشت : 3370 کیلومتر
سقف پرواز : 10973 متر
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  خفت(توان نظامی آلمان)
  -عکس هایی از هواپیما ترابری نظامی آنتونوف ای‌ان-۲۶-
  |-هواگردهای ترابری نظامی اتحاد جماهیر شوروی از ۱۹۶۰–۱۹۶۹-|
  -عکس هایی از هواپیما نظامی بوئینگ ئی-۳ سنتری-
  -سه مدل هواگرد آموزشی و نظامی دهه 1980-
  _سه نمونه هواگرد نظامی ساخت آمریکا در دهه 1980-
  -چهار نوع از برترین هواگرد های نظامی آمریکا در دهه 1940-
  |-خودروی نظامی پیاده نظام بی‌ام‌پی-|
  درخواست نویسندگی در بخش مسائل نظامی و زیرشاخه ها
  ||تاریخچه عملیاتی و نظامی جنگنده لاکهید مارتین اف-۳۵ لایتنینگ ۲||

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان