امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

سیب چه فواید و خواصی برای بدن دارد؟

#1
جلوگیری از زوال عقل، کاهش خطر ابتلا به دیابت و تثبیت قند خون و جلوگیری از سرطان روده از فواید سیب برای بدن هستند.

سیب چه فواید و خواصی برای بدن دارد؟ 1

یک ضرب المثل قدیمی می گوید خوردن یک سیب در روز، شما را از دکتر دور نگه می دارد مواد غذایی گیاهی و آنتی اکسیدان ها در سیب ممکن است به کاهش خطر ابتلا به ( سرطان ، فشار خون بالا، دیابت و بیماری های قلبی ) کمک کند مصرف سیب باعث افزایش مصرف مواد مغذی ضروری از جمله فیبر، پتاسیم و مواد معدنی می شود از آنجایی که سیب حاوی مواد مغذی است لذا پوست شما را تغذیه می کنند.

سیب با تقویت ویتامین C به ساختن کلاژن، پروتئین در پوست شما کمک می کند کلاژن یک جزء ساختاری مهمی از پوست است که به حفظ سد ضد آب در پوست شما کمک می کند تولید کم کلاژن ناشی از کمبود ویتامین C، منجر به بازگشایی زخم های قدیمی و پاره شدن پوست می شود. یک سیب بزرگ حاوی 10.3 میلی گرم ویتامین C است. سیب نیز منبع مس، ماده معدنی ضروری است که به سلامت پوست کمک می کند مس به ساختن ملانین، رنگدانه قهوه ای، سیاه و سفید، عامل رنگ پوست شما کمک می کند ملانین از پوست شما در برابر اشعه ماوراء بنفش خورشید محافظت می کند ملانین همچنین بخش مهمی از بافت های دیگر مانند چشم و مو را می سازد و هر عدد سیب بزرگ حاوی 60 میکروگرم مس می باشد که 7 درصد از نیاز روزانه شما را به مس را تامین می کند.

سیب چه فواید و خواصی برای بدن دارد؟ 1

اطلاعات غذایی میوه سیب


سیب تقریبا چربی، سدیم یا کلسترول ندارد. و سزاوار است که سیب را نیروگاه تغذیه بدن بنامیم
ویتامین C – یک آنتی اکسیدان طبیعی قدرتمند است و قادر است برخی از آسیب های ناشی از رادیکال های آزاد را مسدود کند و همچنین سبب افزایش مقاومت بدن در برابر عوامل عفونی می شود.
ویتامین های B کمپلکس ( ریبوفلاوین، تیامین، و ویتامین 6 B ) – این ویتامین ها در حفظ سلول های قرمز خون و سیستم عصبی در شرایط خوب نقش کلیدی دارند.
فیبر غذایی – سرویس بهداشتی ملی بریتانیا می گوید که یک رژیم غذایی با فیبر بالا می تواند به جلوگیری از ابتلا به بیماری های خاص کمک کند و به پیشگیری از افزایش کلسترول بد در خون کمک می کند.
غذای گیاهی – سیب سرشار از ترکیبات پلی فنلی است این غذاهای گیاهی به محافظت بدن در برابر اثرات زیانبار رادیکالهای آزاد کمک می کند.
سیب مواد معدنی مانند کلسیم، پتاسیم و فسفر دارد.

ارزش غذایی 100 گرم سیب با پوست

انرژی – 52 کیلوکالری

کربوهیدرات ها – 13.81 گرم

چربی – 0.17 گرم

پروتئین – 0.26 گرم

آب – 85.56 گرم

سدیم – 1 میلی گرم

بتا کاروتن – 27 میکروگرم

لوتئین و زیزانتین – 29 میکروگرم

تیامین ویتامین ( ب1 ) 0.017 میلی گرم

ویتامین A – معادل 3 میکروگرم

ریبوفلاوین ویتامین ( ب 2 ) 0.026 میلی گرم

نیاسین ویتامین ( ب3 ) 0.091 میلی گرم

اسید پانتوتنیک ویتامین( ب 5 ) 0.061 میلی گرم

ویتامین ( ب 6) – 0.041 میلی گرم

فولات ویتامین( ب 9 ) 3 میکروگرم

ویتامین سی 4.6 میلی گرم

ویتامین ای – 0.18 میلی گرم

ویتامین کا – 2.2 میکروگرم

کلسیم 6 میلی گرم

آهن 0.12 میلی گرم

منیزیم 5 میلی گرم

منگنز 0.035 میلی گرم

فسفر 11 میلی گرم

پتاسیم 107 میلی گرم

سیب چه فواید و خواصی برای بدن دارد؟ 1

خواص درمانی سیب

مجموعه ای از مطالعات تحقیقاتی نشان می دهد که سیب یکی از بهترین غذاهای است که مردم باید به رژیم غذایی خود اضافه کنند.
سیب به طور بالقوه می تواند شامل اثرات درمانی زیر باشد.
بهبود سلامت مغز و اعصاب - سیب برای سلامت عصبی مفید می باشد. این میوه حاوی یک آنتی اکسیدان به نام کوئرستین است که مرگ سلولی ناشی از اکسیداسیون و التهاب نورون ها را کاهش می دهد.
جلوگیری از زوال عقل - محققان در دانشگاه کورنل یک مطالعه انجام دادند که نشان می دهد سیب ممکن است به حفاظت سلول نورون در برابر استرس اکسیداتیو شامل مسمومت عصبی کمک کند که می تواند خطر ابتلا به اختلالات بازسازی سلول های عصبی مانند بیماری آلزایمر را کاهش دهد.
خطر ابتلا به سکته مغزی را کاهش می دهد - کاهش خطر ابتلا به سکته مغزی
یک مطالعه شامل 9208 مرد و زن نشان داد که کسانی که در طی یک دوره 28 ساله سیب بیشتری خوردند کمترین احتمال خطر سکته مغزی را داشتند. محققان نتیجه گرفتند نتایج نشان می دهد که مصرف سیب سبب کاهش خطر سکته مغزی ترومبوتیک است.
سطوح پایین تر کلسترول بد - گروهی از محققان در دانشگاه ایالتی فلوریدا اظهار داشتند که سیب واقعاً یک میوه معجزه گر است آنها دریافتند که زنان مسن تر که بطور روزمره سیب خوردند 23 درصد کاهش کلسترول بد (LDL) و 4٪ افزایش کلسترول خوب (HDL) را تنها پس از شش ماه داشتند خوردن یک سیب در روز به اندازه استاتین ها در پیشگیری از مرگ عروقی موثراست.
کاهش خطر ابتلا به دیابت - سیب نیز می تواند به کاهش خطر ابتلا به دیابت کمک کند. یک مطالعه که با 187382 نفر نشان داد افرادی که سه وعده در هفته از سیب، انگور، کشمش، زغال اخته یا گلابی خوردند 7٪ پایین تر در توسعه دیابت نوع 2 در مقایسه با کسانی که نمی خوردند داشتند.
سیب سبب تثبیت قند خون می شود - سیب با فیبر محلوی که دارد هضم غذا و ورود قند به جریان خون را آهسته می کند یک گروه از محققان کشف کردند زنانی که روزانه یک عدد سیب خوردند به احتمال زیاد 28 درصد نسبت به زنانی که هیچ سیبی نخوردند کمتر توسعه دیابت داشتند.
بخش خاموش سرطان پستان - شواهد نشان می دهد که مصرف یک سیب در روز در پیشگیری از سرطان پستان کمک می کند.
سیب از سرطان روده بزرگ جلوگیری می کند - با توجه به تحقیقات اخیر در آلمان هنگامی که الیاف طبیعی سیب در روده بزرگ تخمیر می شود مواد شیمیایی تولید می کند که به مبارزه با شکل گیری سلول های سرطانی کمک می کند مطالعات دیگر نشان داده است که یک نوع آنتی اکسیدان موجود در سیب به نام پروسیانیدها یک سری از سیگنال های سلولی ایجاد می کند که سبب مرگ سلول های سرطانی می شود.
سیب افزایش سلامت لثه می شود - سیب از مدت طولانی مسواک طبیعت نامیده شده است اگر چه خوردن یک سیب در واقع نمی تواند دندان ها را پاک کند اما گاز گرفتن و جویدن یک تحریک لثه و شیرینی سیب باعث افزایش جریان بزاق می شود که با کاهش سطح باکتری های موجود در دهان، باعث کاهش پوسیدگی دندان می شود.
سیب سبب جلوگیری از فشار خون بالا می شود - در بزرگسالان با خوردن سیب احتمال ابتلا به فشار خون بالا 37 درصد کمتر می شود.
سیب به از دست دادن وزن کمک می کند - سیب دارای فیبر و آب است بنابراین معده شما غذای کمتر را می گیرد و به علاوه، مطالعات از ایالت واشنگتن و برزیل نشان داده است که افرادی که در روز حداقل سه سیب یا گلابی خوردند وزن از دست دادند.
سیب بیماری های قلبی دفع می کند - سیب های تازه میان وعده ایده آل هستند سیب غنی از فلاونوئیدها است آنتی اکسیدان هایی که به جلوگیری بیماری های قلبی کمک می کند اما شما باید با پوست بخورید.
عملکرد بهتر تنفس - پوست سیب خود مملو از یک آنتی اکسیدان به نام کوئرستین است که ممکن است ریه ها را از آلودگی های محافظت کند. در یک مطالعه از دانشکده پزشکی بیمارستان سنت جورج در لندن دریافتند که افرادی که پنج یا بیشتر سیب در هفته بخورند عملکرد ریه بهتر از کسانی که نمی خورند دارند.

خطرات و اقدامات احتیاطی سیب

دانه سیب حاوی سیانید، یک سم قدرتمند است خوردن بیش از حد دانه سیب به طور بالقوه می تواند کشنده باشد. دانه سیب نباید مصرف شود .
علاوه بر این، به دلیل خاصیت نسبتاً اسیدی سیب، می تواند تا چهار برابر مخرب تر از نوشابه های گازدار برای دندان باشد.
سیب خشک ممکن است سبب آلرژی شود – دی اکسید گوگرد که اغلب به سیب خشک اضافه می شود واکنش های آلرژیک در افراد حساس را تحریک می کند.

یک ماسک سیب برای طراوت، رطوبت و شادابی پوست شما

دستور تهیه: 1 سیب سبز خرد شده با پوست و 1/2 فنجان انگور سبز خرد شده و 1 قاشق غذا خوری آب لیمو و 1/4 فنجان آلوئه ورا را در یک مخلوط کن بریزید و تا بدست آوردن یک خمیر ضخیم ترکیب کردن را ادامه دهید و سپس بر روی پوست صورت، گردن و دکولته مالیده و 15دقیقه صبر کرده و سپس با آب گرم بشویید.
توجه: قبل از استفاده از ماسک یک آزمون در یک منطقه کوچک از صورت یا گردن خود انجام دهید و در صورت نداشتن واکنش های پوستی مصرف کنید.
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  سیلر ماروچی چه ویژگی‌هایی دارد؟
  هولتر مانیتورینگ فشار خون چیست و چه کاربردی دارد؟
  آیا درمان خانگی فیستول با گیاهان دارویی واقعیت دارد؟
  خونریزی مقعد چه ارتباطی با بیماری بواسیر دارد؟
  دستگاه اکسیژن ساز چیست و چه کاربردی دارد؟
  بخوانید و شگفت زده شوید از فواید علمی روزه گرفتن
  رابطه زناشویی در ماه رمضان چه حکمی دارد ؟
  فواید نور خورشید برای سلامتی
  چشم بند خواب چیست و چه فوایدی برای سلامت انسان دارد؟
  فواید و خواص چوب صندل چیست؟

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان