امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

نکاتی برای خانم ها و مربیان اهل فیتنس

#1
در گذشته تصور و دیدگاه غلطی نسبت به بدنسازی خانم ها حاکم بوده و در حال حاضر هم تا حدودی این باورهای غلط در جامعه فیتنس و بدنسازی خانم ها حاکم است. البته بهتر است بگویم، دیدگاه غلط و مربیگری غلط! و چه بسا یکی از همین باورها که بدنسازی برای خانم ها، اندام آن ها را مردانه و زمخت می کند! ناشی از شیوه غلط مربیگری باشد. در این مطلب کوتاه شما را با ویژگی های اندام فیتنس بانوان و نکاتی پیرامون آن آشنا می کنیم.
ویژگی های یک خانم بدنساز یا با اندامی متناسب ( فیتنس)
در کشور ما هنوز به صورت فراگیر و عمیق روی علم مربیگری و فیتنس خانم ها تمرکز نشده، نمونه بارز آن عدم برگزاری مسابقات فیتنس برای خانم ها است و همین باعث شده تا شناخت خانم ها از اندام فیتنس درست و یا کامل نباشد. مورد دیگر اینکه چون اکثر مربیان خانم در گذشته زیر نظر مربی مرد تمرین کرده اند هنوز تا حدودی برخی معیارهای مردانه در تمرینات و شیوه مربیگری خانم ها مشاهده می شود. حتی مشاهده شده برخی خانم ها اندامی نزدیک به اندام مردانه و حتی می شود گفت گرایش به بادی بیلدینگ دارند. یعنی اندامی خارج از قواعد فیتنس خانم ها.
در این شرایط وقتی خانم های بدنساز یا اهل فیتنس تصاویر خانم های ورزشکار فیتنس یا بیکنی را مشاهده می کنند، خیلی با سلیقه فعلی آن ها تفاوت دارد. اما واقعیت همین های است که می بینید. برای درک بهتر به این توضیحات توجه کنید: شکم ۶ تکه یک خانم فیتنس باید با ورزشکار بادی بیلدینگ کاملا" متفاوت باشد. از لحاظ سایز بازو، سینه، ران، ساق و ساعد باید عضلات کوچک ( حجیم نباشد) و تراشیده باشد. یعنی شما تصور کنید یک خانم با این ویژگی، نباید از روی لباس اندام ورزیده او نمایان باشد.

باید توجه کنید که برای یک اندام فیتنس نیازی به وزنه سنگین نیست، بلکه وزنه نسبتا" سنگین باشد و همچنین به تمرینات هوازی زیاد توجه شود، این مورد حتی برای آقایان هم صدق می کند. سعی کنید تمرینات هوازی شما فقط در دویدن یا ال اپتیکال خلاصه نشود، می توانید شنا کنید و یا حتی بسکتبال بازی کنید.
نیازهای شما برای داشتن یک بدن حرفه ای
اگر بخواهیم موارد را در کنار هم بیان کنیم می توان به این موارد اشاره کرد: تمرین حرفه ای، برنامه ریزی حرفه ای، تغذیه، مکمل، خواب و استراحت کافی، اراده قوی و روحیه خوب و مهمترین گزینه، مشاور یا مربی حرفه ای.
تغذیه یک ورزشکار که می خواهد از اندامی متناسب و خوب برخوردار باشد باید با توجه به شناخت کافی از بدن و شرایط زندگی تعیین شود. سعی کنید برای رسیدن به هدفتان حتما" از مشاورین مجرب کمک بگیرید.
بدن حرفه ای، مکمل حرفه ای!
اگر شما می خواهید حرفه ای تمرین کنید، چه خانم باشید و چه مرد، بدون شک به مکمل های استاندارد و سالم نیاز خواهید داشت، اما لطفا" خودسرانه مصرف نکنید و حتما" به استاندارد بودن و سالم بودن مکمل توجه کنید. یک مکمل سالم و استاندارد باید توسط متخصصین امر تأیید شود و همچنین از تست شدن این مکمل اطمینان حاصل کنید.
در نهایت: زیبایی بدن یک بانو به کشیدگی وظرافت عضلات آن است.
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  ممنوعیت شادی گل همراه با مربیان در آسیا
  پیوس: برخی مدیران و مربیان با هم زد و بند می‌کنند/ اطرافیان دهداری در حد تیم ملی نبود
  بدترین مربیان تاریخ بارسلونا
  ناظمی: اسامی مربیان بزرگی که در فوتبال مطرح کردم تخیل نبود
  فائزی: سرمربی تیم ملی والیبال باید روانشناس باشد/ مربیان داخلی کم تجربه‌اند
  عجله عجیب سرپرست فدراسیون تنیس برای پرداخت حق‌الزحمه تمدید کارت مربیان و داوران
  ۱۰ سوال چالش برانگیز درودگر خطاب به کانون مربیان درباره تعطیلی لیگ برتر فوتبال
  سیدعباسی: مربی داخلی، بهتر از مربیان درجه دو و سه خارجی است
  مجتبی ابراهیمی: فدراسیون سابق توجهی به مربیان کشتی نداشت
  نکاتی که یک کوهنورد برای جلوگیری از شیوع کرونا باید رعایت کند

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان