امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

بخش شرقی سد موصل به کنترل نیروهای کرد درآمد

#1
به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران، شبکه تلویزیونی المیادین در خبری فوری گزارش داد نیروهای کرد با حمایت هوایی نیروهای آمریکایی توانست بر بخش شرقی سد موصل مسلط شود.

به گزارش این شبکه تلویزیونی، نیروهای کرد پس از درگیری های خونین که با نیروهای داعش داشتند توانستند بخش شرقی سد موصل را به کنترل خود در آورند.

در این درگیری ها تعدادی از نیروهای داعش به هلاکت رسیدند.

نیروهای کرد عراقی با پشتیبانی هوایی آمریکا از شب گذشته حملات گسترده ای برای پس گرفتن سد موصل از دست عناصر داعش آغاز کردند.

عبدالرحمن کورینی از فرماندهان نیروهای کرد گفت که افراد کرد با پشتیبانی نیروی هوایی آمریکا از بخش شرقی سد برای آزادسازی آن اقدام کرده اند.

گزارش ها حاکی است که نبرد نيروهای عراقی و کردها با داعش برای بازپس گيری سد موصل، بزرگترين سد عراق، از دست تروریستها اغاز شده و مقام های نظامی آمريکا می گويند، جنگنده های اف ۱۸ اين کشور مواضع گروه داعش را در اين منطقه بمباران کرده اند.

منابع نظامی تاييد کرده اند که عمليات مشترک نيروهای عراقی و امريکا عليه مواضع داعش برای بامداد روز شنبه برنامه ریزی شده بود.

طبق اين گزارش، براساس اين طرح عملياتی ابتدا نيروهای عراقی و امريکايی مواضع نيروهای گروه داعش را بمباران کرده و سپس نيروهای کرد از طريق زمين به مواضع تروریست‌ها حمله کرده اند.

به گزارش شبکه الجزيره، حملات هوايی آمريکا به مواضع نيروهای داعش در اطراف سد موصل در راستای پيشتبانی هوايی از عمليات نيروهای کرد و عراقی انجام می شود.

منابع کرد عراقی به اين شبکه خبری گفته اند، کردها در تلاشند با استفاده از حملات هوايی جنگنده های آمريکايی و عراقی، به منطقه تحت تسلط داعش نفوذ کنند.

طبق این گزارش ها، سد موصل در هفتم ماه اوت به اشغال داعش در آمده است.

در همين زمینه، منابع نظامی به شبکه ان بی سی گفته اند، تصميم به عمليات برای باز پس گيری سد موصل پس از آن اتخاذ شد که اطلاعات دريافت شده نشان داد که داعش در موقعيتی قرار ندارند که بتوانند سد را منفجر کنند.

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
بخش شرقی سد موصل به کنترل نیروهای کرد درآمد 1
پاسخ
 سپاس شده توسط لاراجون
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان