امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

اشتباهات تغذیه ای ورزشکاران رشته های قدرتی

#1
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
تغذیه ورزشی  مناسب موضوع قابل بحث و پیچیده ای در ورزش های قدرتی است.به طوری که عامل بسیاری از ناکامی های ورزشی ورزشکاران، ناشی از عدم رعایت رژیم غذایی مناسبدیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
 تیپ بدنیشان  است. بسیاری از ورزشکاران که در زمینه ورزش های قدرتی (وزنه برداری قدرتی یا پاورلیفتینگ) به فعالیت می پردازند از اهمیت واقعی تغذیه در موفقیت های ورزشکاران رشته های قدرتی باخبرند اما در تنظیم و پیاده کردن تغذیه مناسب دچار مشکل می شوند.در این مطلب علم ورزش مهمترین اشتباهاتی که ورزشکاران قدرتی در تغذیه خود مرتکب می شوند را بررسی می کند.
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
اشتباهات تغذیه ای ورزشکاران رشته های قدرتی 1 پرخوری نکنید
پرخوری از شایع ترین اشتباهاتی است که ورزشکاران در رژیم غذایی خود مرتکب می شوند. بهتر است که غذای مصرفی خود را در طول روز و در چند وعده غذایی متعدد تقسیم و میل کنید.در بعضی موارد این ورزشکاران دچار ترشح زیاد اسید معده، (ترش کردنِ معده) و درد در ناحیه روده و شکم می شوند، بهتر است قبل از استفاده از دارو برای رفع این مشکل از مقدار غذایی هر وعده خود کم کنید.
به وعده های غذایی خود نظم دهید
حذف کردن عمدی یکی از وعده های غذایی در طول روز گذشته از اینکه باعث افت قند خون می شود از نظر فیزیولوژیکی هم مضر می باشد. حذف کردن وعده های غذایی آهنگدیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
متابولیسم  (سوخت و ساز) بدن را کم می کند و این امر منجر به تجمع چربی فراوان در باسن و پاها می شود. شما برای ساختن عضلات خود دست به هر کاری می زنید اما با رعایت نکردن اصول صحیح تغذیه و نظم در وعده های غذایی باعث حالت کاتابولیک (از دست دادن عضله) می شوید و تمام زحمات خود را به باد می دهید .
وعده غذایی قبل از خواب
منظور از وعده غذایی قبل از خواب این نیست که شما با خوردن انواع و اقسام قندها و شیرینی ها شکم خود را پر کنید.در صورتی که از تغذیه ی مناسب قبل از خواب برخوردار باشید می توانید نتایج مثبتی را از قبیل : تسریع فرآیند ریکاوری، افزایش قدرت بدنی و حجم عضلانی، افزایش میزان ذخایر نیتروژن عضله در بدن را تجربه کنید و در صورتی که تغذیه نامناسب در این وعده داشته باشید عوارضی نظیر : بی خوابی، افزایش سریع قند خون در شب، افت قند خون در هنگام تمرین، تجزیه شدن بافت های عضلانی در شب و تأخیر در رشد عضلات و کاهش قدرت بدنی خواهید داشت.پروتئین های کازئین دار مانند لبنیات و گلوتامین برای قبل از خواب توصیه می شود.
تنظیم برنامه غذایی مناسب در طول روز
مشکل عمده اغلب وزنه برداران قدرتی یا بدنسازان این است که بدون توجه به زمانبندی وعده های غذایی هر زمان که فرصت دست دهد شروع به غذا خوردن می کنند. اگر چنانچه شما بطور جدی ورزش را دنبال می کنید داشتن برنامه مشخص و رژیم غذایی برای شما ضروری است .
از مکمل های مناسب تیپ بدنی خود بهره بگیرید
وجود این قبیل فرآورده ها امکان داشتن تغذیه کامل و بی دردسر را برای ورزشکاران  فراهم می کند. این بدان معنی نیست که تمام کوشش خود را معطوف به مصرف مکمل های پروتئینی، ویتامینی و قندی کنید. همانطور که از اسم آن پیداست "مکمل " یعنی تکمیل کننده نیاز روزانه شما به انواع ریز مغذی ها .
برنامه غذایی شما مناسب دیگر ورزشکاران نیست
برای تنظیم رژیم غذایی کاهش و یا افزایش وزن علاوه بر اینکه باید در زمینه علم تغذیه تخصص و مطالعه داشته باشید مواردی از قبیل : عادات غذایی ورزشکار، تیپ بدنی، شدت متابولیسم بدن، میزان فعالیت بدنی در طول روز و … را دقیقا" در نظر بگیرید.
حتما مقالاتی تحت عنوان "رژیم غذایی آرنولد شوآرتزنگر" را تا بحال در مجله های ورزشی مختلف مطالعه کرده اید. یقین داشته باشید که پیروی از رژیم غذایی این نوع قهرمانان نه تنها شما را به بدن ایده آل تان نمی رساند بلکه به مراتب ممکن است ضررهایی هم داشته باشند.
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  ورزشکاران، المپیک توکیو را شگفت‌انگیز کردند
  میزان مناسب مصرف مایعات در ورزشکاران
  اسبقیان: در ادامه فعالیت رشته‌های معلولان با فدراسیون‌های تخصصی تجدیدنظر خواهد شد
  ورزش‌های قدرتی مناسب در منزل + مدت زمان
  آغاز فعالیت رشته‌های انفرادی از فردا
  برگزاری تمرینات ورزشکاران المپیکی به صورت مجازی
  داستان عجیب انتخاب چهره سال یک رشته ورزشی در پیج اینستاگرام با 1600 فالوئر!
  استفاده از شبیه‌ساز قایقرانی برای ورزشکاران معلول در شرایط کرونایی
  بانوی رکوردار دوومیدانی: رشته ما فقیر است
Star سخت ترین و خطرناک ترین رشته های رزمی جهان (عکس)

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان