امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

لغو رسمی اجرای جهانی‌‌ترین آلبوم ایران تنها در ایران!

#1
اجرای زنده آلبوم «رومی» معتبرترین و جهانی‌ترین آلبوم موسیقی ایران و خاورمیانه در شرایطی که پیش‌تر اعلام شد به تعویق افتاده، دقایقی پیش رسماً لغو شد تا در اتفاقی عجیب، این مجموعه مهم موسیقیایی ایران تنها در ایران به عنوان ریشه و صاحب اصلی این موسیقی، امکان اجرای زنده نیابد!

به گزارش «تابناک»، پس از کش و قوس‌های فراوان، امروز اعلام شد کنسرت «رومی» که قرار بود نخستین اجرای زنده قطعات آلبوم «ناگفته» در ایران باشد، با تاخیر برگزار می‌شود و برگزاری این کنسرت که قرار بود در شهریورماه برگزار شود، به تاخیر افتاد اما ظاهراً اتفاقی که رخ داده بیش از تاخیر در برگزاری کنسرت بوده و در پی اتفاقات روزهای اخیر، اجرای جهان‌ترین آلبوم موسیقی ایران در ایران لغو شد.
 
لغو رسمی اجرای جهانی‌‌ترین آلبوم ایران تنها در ایران! 1
 
حافظ ناظری دقایقی پیش با اعلام رسمی این خبر در صفحه رسمی‌اش نوشت: «در کمال اندوه و تاثر بعد از ۶ ماه تلاش بی وقفه و هماهنگی‌های کلیهٔ موارد، اجرای کنسرت پروژهٔ سمفونی رومی بعد از ۱۴ سال انتظار در وطن خودم کنسل شد! / With great regret and sorrow, after 14 years of absence from my country and 6 months of planning and commitment, the Rumi Symphony concert is CANCELLED in Tehran. Nothing more to say»

این اتفاق ظاهراً به واسطه عدم صدور به موقع مجوز برای ورود نوازندگان آلبوم «ناگفته» رخ داده و ظاهراً به واسطه برنامه سنگین بسیاری از نوازندگان این آلبوم، امکان تغییر زمان برگزاری و هماهنگی‌های لازم برای برگزاری در زمانی دیگر بسیار دشوار شده و به همین دلیل تاخیر در صورت مجوز ورود این نوازندگان به ایران، منجر به لغو اجرای مهم‌ترین آلبوم موسیقی ایران در ایران شد و این در حالی است که این آلبوم در بسیاری از کشورهای جهان با استقبال گسترده مواجه شده است.
 
لغو رسمی اجرای جهانی‌‌ترین آلبوم ایران تنها در ایران! 1

پیش از این حافظ ناظری اعلام کرده بود که تلاش‌هایش برای برگزاری این اجرای بسیار مهم برای موسیقی ایران، با چالش عدم ورود نوازندگان اصلی این آلبوم به ایران مواجه شده است. خالق این مجموعه تاکید کرده بود: «و بالاخره به ایران عزیزم رسیدم، ولی پس از گذشت بیشتر از یک ماه، هنوز هم در انتظار دریافت اجازهٔ ورود هنرمندان بین المللی! / Finally in Tehran and still anxiously awaiting permission from the government of Iran for our international musicians to enter the country»

علاوه بر آنکه جایگاه مولانا با عنوان «رومی» در غرب بسیار محکم و بسیار مورد توجه مردم مغرب زمین است و پیش از این نیز «تابناک» گزارشی از درج یکی از اشعار این شاعر برجسته ایران زمین بر روی بدن بردپیت گزارش کرده بود، مجموعه موسیقی که برای این اشعار در نظر گرفته شده و ساخته حافظ ناظری است، با صدای استاد شهرام ناظری و همچنین با مشارکت نوازندگان و موزیسن‌های برنده38 جایزه گرمی همراه بوده و به همین دلیل اثری منحصر به فرد محسوب می‌شد.

علاوه بر شوالیه و فرزند ارشدش، «دیپاک چوپرا» فیلسوف هندی نیز که از سوی مجله تایم، یکی از صد قهرمان و الگوی قرن انتخاب شده، «ذاکر حسین نوازنده» سر‌شناس ساز «طبلا» و برنده اولین جایزه گرمی در بخش World Music سال ۱۹۹۲ و نامزد دریافت جایزه گرمی در سال ۲۰۱۱ و «گلن ولز» نوازنده سازهای کوبه‌ای و برنده چهار جایزه گرمی، «مت هایموویتز» نوازنده ویلنسل و نامزد دریافت چندین جایزه گرمی، «پاول نیوبائر» نوازنده ویولا و کاندیدای جوایز متعدد جهانی، «ژوهانس موزر» نوازنده مطرح ویولنسل نقش داشته‌اند.

در یکی کنسرت‌های شهرام ناظری که ۲۹ مارس در سالن «نوکیا تیه‌تر» شهر لس‌آنجلس برپا شد، ۱۵۰۰ نسخه از این آلبوم فروخته شد که همین موضوع یک رکورد برای شرکت سونی به‌ شمار آمد، چون پیش از آن، بالا‌ترین میزان فروش سی‌دی شرکت سونی در یک کنسرت ۸۵۰ شماره بود و این آلبوم نیز دو هفته پیاپی در صدر جدول فروش موسیقی کلاسیک جهان بود که این اتفاق حتی برای کمتر آلبوم موسیقی مطرحی از مشرق زمین رخ داده است.
لغو رسمی اجرای جهانی‌‌ترین آلبوم ایران تنها در ایران! 1
پاسخ
 سپاس شده توسط "تنها" ، eNorto
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  بهترین نوازندگان سنتور ایران
  پرطرفدارترین خواننده ایران کیست ؟
  عجیب ترین و خوفناک ترین خواننده ای که امکان دارد بشناسید!
Rainbow اعتراض خانه موسیقی ایران به تخریب خانه پرویز مشکاتیان !
Rainbow مجمع عمومی انجمن موسیقی ایران برگزار شد ، بررسی عملکرد یک ساله !
Rainbow فینالیست «عصر جدید» در تدارک انتشار آلبوم موسیقی!
Rainbow کتاب «تاریخی‌نگری موسیقی ایران» منتشر شد !
  همکاری آریانا گرنده و زین مالیک در آلبوم جدید جاستین بیبر O_O ؟!
  مراحل گرفتن مجوز آلبوم موسیقی در ایران
Thumbs Up اجرای اهنگــ ❤هَـرجایِ شَهــــر❤علی یاسینی

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان