امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

معرفی و نقد و بررسی سریال Rectify (اصلاح)

#1
معرفی و نقد و بررسی سریال Rectify (اصلاح) 1

سازنده : Ray McKinnon


بازیگران : Aden Young, J. Smith-Cameron, Clayne Crawford

خلاصه داستان: دنیل هولدن در نوجوانی به جرم تجاوز و قتل دختری ۱۶ ساله به زندان می افتد. پس از ۱۹ سال با پیدا شدن شواهد جدید دنیل از زندان آزاد می شود و به شهرش پالی در جورجیا باز می گردد. سریال حول محور شخصیت دنیل و چالش های درونی و بیرونی او در مواجهه با دنیای بیرون و اطرافیانش است و هر اپیزود سریال یک روز از زندگی دنیل هولدن را به نمایش می گذارد.

معرفی سریال
معرفی و نقد و بررسی سریال Rectify (اصلاح) 1
Rectify نام درامی آمریکایی است که خالقش ری مک کینون است و تهیه کنندگان بریکینگ بد در ساخت آن نقش داشته اند. این سریال اولین سریال اریجینال شبکه تلویزیونی ساندنس است. بازیگران اصلی سریال شامل ایدن یانگ ، ابیگیل اسپنسر ، جی اسمیت کمرون و... همگی نقش آفرینی های خیره کننده ای دارند و بازی های قدرتمندشان از جذابیت های اصلی این سریال به شمار می رود.
اولین اپیزود Rectify در تاریخ ۲۲ آوریل ۲۰۱۳ پخش شد و فصل اول سریال دارای ۶ اپیزود بود و پس از آن شبکه ساندنس ساخت فصل دوم در ۱۰ اپیزود را در دستور کار خود قرار داد که هم اکنون در حال پخش است.
این سریال از جمله سریال های خوش ساخت در حال پخشی است که تاکنون مورد بی مهری مراسم هایی چون Emmy واقع شده و به نوعی در هیاهوی سریال های پرزرق و برق گم شده و کمتر مجالی برای پرداختن به آن بوده است.

Rectify سریالی است مصممانه که کند ، درون نگر و به غمگینیِ یک فیلمِ مستقل است. کاوشی در درونِ یک مرد که پس از گذراندن تقریبا دو دهه در بندِ محکومین به مرگِ جورجیا به زندگی بازمی گردد و تکیه بر گفتگوهای محدود دارد.
این درام جذاب که در زمان پخشش در سال گذشته هم با شش اپیزود برجسته بود، از ۱۹ ژوئن با فصل دوم به شبکه ساندنس بازگشته است.
معرفی و نقد و بررسی سریال Rectify (اصلاح) 1
ایدن یانگ به بازی قدرتمند و بردبارانه ی خود در نقش دنیل ، یک مرده متحرک که پس از ۱۹ سال با پیدا شدن شواهد (از طریق) آزمایش DNA تبرئه و آزاد می شود، ادامه می دهد. دنیل هولدن در ۱۸ سالگی به جرم تجاوز و قتل دوست دخترِ کم سن وسالش ، هانا دین ، زندانی شد.
او به طرز عجیبی در حال وفق دادن خود با آزادی و هجوم تجربیات تقریبا غیر قابل تحمل حسی است.
خالق و نویسنده ی سریال ، ری مک کینون ، دوباره سِیری پر درنگ را در نظر گرفته که بینندگان را با این چالش روبرو می کند که تازگی و تزلزلِ هر لحظه را از دیدِ دنیل تجربه کنند.فلاش بک هایی که به زمانی قبل از زندان و دوران زندانی بودن دنیل و همچنین جلوه هایی از رویای او می پردازند کاراکتر را می سازند.
دنیل مایل به بازگشت به (این) جهان است اما می ترسد که شاید برای این کار «زیادی شکسته» باشد.
معرفی و نقد و بررسی سریال Rectify (اصلاح) 1
مردم شهر از حضور دنیل در میانشان ناراحت هستند. در پایان فصل اول گروهی از محلی ها به همراه برادر هانا دنیل را بر سر قبرِ هانا کتک زده و بیهوش می کنند. در شروع فصل دوم درحالی که فقط یک هفته از آزادی دنیل از زندان می گذرد، او در بیمارستانِ آتلانتا بستری و در حالت کما است. این درام یخ زده ریتمش را با دستگاه تهویه هوا حفظ می کند. خواهر دنیل - آمانتا (ابیگیل اسپنسر) و همسرِ برادرش - تاونی (آدلید کلمنز) – با هم درباره مسائلی همچون ایمان بحث می کنند و اینکه آیا چیزی که برای دنیل اتفاق افتاد "رابطه ای علّی و معلولی بوده یا کاملا اتفاقی." تاونی، که یک مذهبی متعصب است، رابطه‌ای «خاص» با دنیل دارد و برادر دنیل، تد جونیور (کلاین کرافورد) ،که در لاستیک فروشی پدرشان کار می کند مشکوک است که آن ها به شکلی غیر طبیعی به هم نزدیک اند.
سناتور (مایکل اُنیل) علنا خواستار مرگ دنیل در آن ضرب و شتم است تا بتواند فرماندار شود و توطئه ای سیاسی در پشت پرده در جریان است.
(استفاده‌ی) کم از موسیقی با سازهای زهی محزون یا پیانو ضرباهنگ ناآرام سریال را تشدید می کند.
اگر دنبال سریالی اکشن هستید Rectify انتخاب بدی است اما برای تصویربرداری خوب ، بازی های عالی و کاوش در (چگونگیِ) بسط دادن کاراکتر این سریال همانی است که می خواهید.
اختصاصی نقد فارسی
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  بررسی مادران موازی – آلمودوار مجموعه‌ای از شادی را به جشنواره فیلم ونیز ارائه می‌کند
  معرفی فیلم یک جن زده ی آمریکایی - An American Haunting 2005
  معرفی سریال ایفوریا(Euphoria)
  معرفی سریال The End of the F***ing World
  معرفی سریال2022 Wednesday Addams
  معرفی فیلم Knives Out 2019 (چاقوکشی)
  معرفی فیلم بلوند (Blonde 2022)
  معرفی سریال Duy Beni (صدایم را بشنو)
Photo معرفی برترین فیلم های انگیزشی(پارت 2)
  معرفی فیلم قلب های شیمیایی ( Hearts Chemical)

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان