امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 4
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

تولید سورن با موتور توربو شارژ

#1
تاریخ: ۱۳۹۰/۶/۱۵ ساعت: ۰۹:۳۶
مهندس نجم الدین اعلام کرد :

سورن با موتور توربوشارژ به بازار خواهد آمد

10 هزار دستگاه سورن با موتورEF7توربوشارژ در سال آینده تولید می شود و این میزان تا پنج سال بعد، به سالانه 20 هزار دستگاه افزایش خواهد یافت .




به گزارش ایکو پرس ، مهندس جواد نجم الدین عامل گروه صنعتی ایران خودرو با بیان این مطلب گفت : تا کنون 11 دستگاه سورن مجهز به موتور توربوشارژ تولید شده که تا پایان سال این تعداد به 50 دستگاه شامل 30 دستگاه برای تست و صنعتی سازی و 20 دستگاه برای پلیس و مشتریان خاص افزایش می یابد.
وی اظهارداشت : با آغاز تولید انبوه موتورEF7 توربو شارژ در سال آینده این موتور برروی سورن و دنا نصب خواهد شد .
مدیر عامل گروه صنعتی ایران خودرو، گفت: موتور توربوشارژEF7 ، دارای 1700 سی سی گنجایش، 215 نیوتن متر گشتاور و 155 اسب توان است.
وی موتورEF7 توربوشارژ را دارای استاندارد آلایندگی یورو 4 با ای. او. بی. دی. عنوان کرد و گفت: تست های سخت گیرانه گوناگونی برروی موتور و سیستم های خاص گیربکس، اکسل و ترمز که متاثر از موتور است، انجام خواهد شد.
مهندس نجم الدین ، بهینه سازی طراحی دسته موتور ها، تغییر مسیر های ورود هوا و خروج دود، اضافه شدن اینترکولر برای سیستم هوای ورودی و تعویض لوله های اگزوز را از جمله تغییراتی عنوان کرد که به واسطه نصب موتور توربوشارژ در خودرو ایجاد شده و افزود: به این موارد، باید تغییر مدار خلاء ترمز و تغییر تمام سیستم ها برای سازگاری با قدرت و گشتاور بالایی موتور را نیز افزود.
وی افزود: حداکثر سرعت سورن مجهز به موتور توربوشارژ ، نزدیک به 210 کیلومتر بر ساعت و شتاب صفر تا صد آن، حدود 9 ثانیه است که در مقایسه با سورن فعلی با شتابی برابر 13 ثانیه چشمگیر خواهد بود.
مدیر عامل گروه صنعتی ایران خودرو ، حفظ مشخصات عملکردی موتور در ارتفاعات را دیگر مزیت عمده این موتور خواند و گفت: برای جلوگیری از کاهش بازدهی تنفسی موتور در اثر رقیق شدن هوا، فشار هوای تزریقی به آن به کمک کمپرسور افزایش می یابد و در نتیجه گشتاور آن در ارتفاعات، با سطح دریا یکی است.
وی اظهار داشت: در این موتور، علاوه بر افزودن توربو، پیستون و شاتون تقویت شده و شمع و سوپاپ های دود، واشر سرسیلندر و بدنه سیلندر و منیفولد اگزوز تغییر کرده است.
مهندس نجم الدین افزود: تمامی سیستم های خودروی مجهز به موتور توربوشارژ در یک مسافت 20 تا 160 هزار کیلومتر در شرایط اقلیمی و جاده ای مختلف تست می شود. تست های خنک کاری، نویز، ترمز، راید و هندلینگ در ایران خودرو و مواردی که توان و امکانات لازم برای آن در ایران نیست، در مراکز تست خارج از کشور انجام می شود.
وی توربوشارژ را یک فناوری جدید در ایران عنوان کرد و گفت: با توجه به لزوم تغییر گیربکس برای سازگاری با توربوشارژ، پروژه تقویت گیربکس برای تحمل گشتاور بالا در موتورهای توربوشارژ و دیزل تعریف شده است.
من میمونمو سکوتم رو جار میزنم...
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  آیا موتور سیکلت برقی نیاز به گواهینامه دارد؟
  خودرو فولکس واگن I.D5 آماده تولید به نظر می رسد
  Moto Guzzi V85 TT,موتور جدید پیاجیو برای سال 2021
  تولید یک موتورسیکلت با پوشش عجیب! + عکس
  درخواست نویسندگی در بخش ماشین ها و موتور های روز دنیا و زیرشاخه ها
  خط تولید جک T8
  نحوه تشخیص ایرادات موتور خودرو از روی ظاهر شمع
Star سیتروژن تولید جدیدNEW Ë-C4
  معرفی محصول جدید ایران خودرو به نام سورن پلاس
  علت خراب شدن و از کار افتادن توربو چیست ؟

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان