امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 3
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

*جاده‌هاي ايمن؛ كاهش سوانح رانندگي*

#1
*جاده‌هاي ايمن؛ كاهش سوانح رانندگي*
كارشناس حمل و نقل:
با استانداردهاي جاده‌ ايمن فاصله داريم

يك كارشناس حمل و نقل گفت: همانطور كه فرهنگ رانندگي ما فاصله زيادي با استانداردهاي جهاني دارد، جاده‌هاي ما نيز با استانداردهاي جاده‌هاي ايمن، فاصله دارند.
علي شاه‌نوش در گفت‌وگو با خبرنگار راه خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) تصريح كرد:‌ اكثر جاده‌هاي ما متناسب با سرعت و ترافيك كم طراحي شده‌اند و همين موضوع باعث كاهش ايمني آن‌ها مي‌شود.
وي افزود: البته در طراحي جاده‌هاي جديد تغييراتي ايجاد و بهتر شده‌اند اما بايد به اين موضوع توجه بيشتري شود.
اين كارشناس در ادامه با اشاره به اين‌كه در جاده‌هاي كشور سرعت متناسب با شعاع پيچ‌ها، مورد توجه جدي قرار نگرفته است، خاطرنشان كرد: پيچ‌ها و شيب‌هاي عرضي طراحي درستي ندارند؛ همچنين بايد عرض جاده‌ها متناسب با ميزان و سرعت ترافيك باشد؛ متاسفانه اكثر جاده‌هاي پرتردد كشور را با سرعت‌هاي كم و ترافيك محدود ساخته‌ايم.
وي ادامه داد: خط كشي‌ جاده‌ها، وجود علائم راهنمايي و رانندگي و علائم هشداردهنده پيش از رسيدن به محل‌هاي خطر‌آفرين ضروري است و فقدان آن‌ها موجب پايين آمدن ايمني جاده‌ها مي‌شود.
شاه‌نوش همچنين با اشاره به اين‌كه جاده‌ها نياز به نگهداري دارند، خاطرنشان كرد: جاده‌ها برخلاف ساختمان‌ها نياز به نگهداري دارند و از اين طريق مي‌توان عمر و ايمني آن‌ها را ارتقا داد.
وي در ادامه با بيان اين‌كه موضوع ايمني جاده‌ها تنها مربوط به وضعيت جاده نيست، تصريح كرد: اين موضوع به فرهنگ‌سازي نياز دارد. رانندگان بايد با احتياط بيشتري در جاده‌ها حركت و قوانين راهنمايي رانندگي را رعايت و متناسب با ميزان سرعت مجاز در هر جاده، رانندگي كنند.
وي در پايان خاطرنشان كرد: به علت اين‌كه نيروي انساني راهدار تربيت نكرده‌ايم در زمينه اجرا دچار مشكل هستيم. بايد به موضوع تربيت نيروي انساني توجه ويژه‌اي شود.
من میمونمو سکوتم رو جار میزنم...
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان