امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

متن وصیت شهید حاج محسن پور محمدیان

#1
"بسم الله الرحمن الرحیم"، اعوذ بالله من الشیطان الرجیم.

 لا حول و لا قوة الا بالله العلىّ‏العظیم
"اَلْحَمْدُلِلِّهِ رَبِ الْعالَمینْ، اَلَذى لا یُدْرِكُهُ بُعْدُ الْهِمَمِ وِ لا یَنالُهُ غَوْصُ الْفِطَنْ اللهم صل على‏محمد و آل محمد"
حقیر محسن پور محمدیان فرزند قاسم بر حسب تكلیف شرعى وصیّت نامه خود را چنین مى‏نویسم:
   "اللهم فاطر السموات و الارض، عالم الغیب و الشهادة، اللهم انى اعهد الیك فى هذه‏الحیوة الدنیا بانى اشهد ان لا اله الا انت وحدك لا شریك لك و ان محمدا عبدك ورسولك. انك ان تكلنى الى نفسى تقربنى من الشر و تباعدنى من الخیر و انى لا اثق الابرحمتك."
   "فاجعل لى عندك عهداً توفّیته یوم القیمة انك لا تخلف المیعاد"
   "اِنْ تَنْصرُواللَّه یَنْصُرْكُمْ وَ یُثَبِتْ اِقْدامَكُمْ"
درس قرآن از حسین آموختیم
ز آتش او شعله ها افروختیم
نقش قرآن چون در این عالم نشست
نقش‏هاى پاپ و كاهن را شكست
فاش گویم آنچه در دل مظهر است
این كتابى نیست چیزى دیگر است
چون به جان در رفت جان دیگر شود
جان چو دیگر شد، جهان دیگر شود   اقبال لاهورى
      انقلاب اسلامى ایران با رهبرى الهى و معنوى حضرت امام خمینى به پیروزى رسید و ایران را از یك منجلاب‏فساد و متعفن بیرون كشید و به سوى فطرت خدایى اش  سوق داد و اكنون جامعه ما به حدّى رشد یافته كه دیگر قابل‏مقایسه با قبل نیست و این نیروى اسلام و حقانیت قرآن است و هر كس در مسیر قرآن قرار گیرد مى‏تواند تا آنجا به خدانزدیك شود كه ملائكه نمى‏توانند.
      پس اى كسانى كه منحرف هستید و تاكنون راه حق را نپیموده‏اید، برگردید كه راه توبه گشوده است و فضل ورحمت خداوند بى حد و حساب، و بدانید كه خداوند در سوره مائده مى‏فرماید:
   "اى كسانى كه ایمان آورده‏اید، هر كه از شما از دین خود مرتد شود بزودى خدا قومى را كه بسیار دوست دارد و آنهانیز خدا را دوست دارند و نسبت به مؤمنان فروتن و به كافران سرافراز و مقتدرند به نصرت اسلام برمى‏انگیزد كه در راه‏خدا جهاد كنند و در راه دین از نكوهش و ملامت احدى باك ندارند، اینست فضل خدا هر كه را خواهد عطا فرماید،خدا را رحمت وسیع و به احوال همه آگاه است."
      بار دیگر به یگانگى و وحدانیت خداوند شهادت مى‏دهم و حضرت محمد بن عبدالله )ص( را خاتم پیامبران وائمه معصومین از حضرت حضرت على )ع( تا امام عصر )عج( 12 تن از جانشینان پاك آن حضرت را از طرف خداى‏بزرگ مى‏دانم و به تمام امورات و سنت پیامبر و معاد و حساب و بهشت و جهنم یقین دارم و آنچه را نوشته‏ام ومى‏نویسم به دور از هر گونه اجبار و یا احساسات لحظه‏اى است، بلكه همیشه آرزویم این بود كه یك مسلمان واقعى‏باشم، بار خدایا همانطور كه تو مى‏دانى فقط به خاطر یك تكلیف شرعى در این برهه زمانى به میدان نبرد قدم‏مى‏گذارم و هیچ انگیزه شیطانى سبب آن نگشته است و از تو مى‏خواهم كه تا آخرین لحظه عمرم لحظه‏اى به خودم وامگذارى كه ضعیفم و به گناه آلوده مى‏شوم و نیكى‏ها را پشت كنم.
      خدایا مرا در این راه بزرگ و هدف عظیم كه پیاده كردن نظام اسلامى است یارى ده و توفیق شهادت رانصیبمان گردان.
      برادران، قدر این رهبر الهى را بدانید )امام خمینى( و از او اطاعت كامل داشته باشید كه اطاعت از خدا و رسول‏است و در این راه از همه وابستگى‏ها دل بكنید و "كمال الانقطاع الیك": را براى رفتن به سوى خدا شعار قرار دهید و ازكشته شدن نهراسید كه شهیدان نزد خدا روزى خوارند.
      بدانید، هر چند ممكن است شهیدان گمنام باشند و فراموش شوند كه بسیار شده‏اند "به خاطر اینكه شهادت‏هدف نیست" ولى آنچه مهم است این است كه شهادت زنده مى‏ماند و مكتب حسین)ع( تجلى پیدا مى‏كند و ظلم‏برچیده مى‏شود و اسلام ارمغان جهان مى‏شود.
      سختى‏ها را تحمل كنید كه خداوند مؤمنین را در سختى‏ها جلا مى‏دهد و روح آنان را صیقل مى‏دهد و بترسید ازروزى كه غرق در رفاهیات و مادیات شوید كه خدا را فراموش كنید و دیگر قیامت را باور نمى‏كنید.
      خدایا تو در قرآن فرموده‏اى اگر مظلومى كشته شد به ولىّ او قدرت حكومت و تسلط بر دشمن مى‏دهى براى‏انتقام خونش.
      خدایا ولىّ ما حضرت ولى عصر)عج( را در ظهورش تعجیل فرما و نائبش حضرت امام خمینى را طول عمر و ازگزند دشمنانش مصون دار.
      خدایا تو مى‏دانى هدف ما شهادت نیست، بلكه هدف رسیدن به تو و تحقق آرمان‏هاى اسلامى است و در این‏راه مقدس دعاى ما این است " اللهم انى اسئلك ان تجعل و فاتى قتلا فى سبیلك تحت رایه نبیك مع اولیائك و ان‏تقتل بى اعدائك و اعداء رسولك"
      از تو مى‏خواهم ما را در روز قیامت در صف امام خمینى كه او در صف ائمه طاهرین و پیامبر اكرم )ص(مى‏باشد قرار دهى و از عذاب مصونمان دارى.
      خدایا بر این بنده سرا پا تقصیر خود كه ادعاى بندگى تو را داشته ولى گنهكار است، رحمت خود شهادت را،نازل كن تا از معاصى پاك گردم، چون همه امیدم به توست و جز تو كسى را ندارم.
      خدایا در حساس‏ترین لحظه عمرم یعنى مرگ، مرا به خود وا مگذار، كه این بنده ضعیف و ذلیل تو زود گمراه‏مى‏شود.
      برادران بدانید كه خداى متعال بنده خود را در بالاترین درجه رشدش در زندگى و بهترین شكلش "شهادت" به‏نزد خود مى‏پذیرد.
"اللهم ما بنا من نعمه فمنك" خدایا همه نعمت ها از توست كه به ما مى‏رسد.
 
   "یا رب قو على خدمتك جوارحى و اشدد على العزیمة جوانحى"
خدایا سپاسگزارى و طریقه شكر خودت را به من بیاموز و شیرینى  طاعتت را به من بچشان.
 
      برادران: احسان، حسین، محمّد و احمد سعى كنید در همه حال دستورات اسلامى و اخلاق اسلامى را عمل‏كنید، اگرچه دیگران نخواهند یا نپسندند و مبادا در صورت شهادت من براى انتقام من به جبهه بیایید، بلكه سعى كنید به‏دور از هر گونه وسوسه شیطانى، فقط بنا به وظایف شرعى به وظیفه خود عمل كنید.
      سخن‏هاى دیگر من این است كه ولایت را محكم بگیرید و از این ریسمان محكم الهى جدا نشوید كه هیچ‏عبادتى از شما، بدون ولایت مقبول درگاه خداوند نیست.
      همیشه خدا را در نظر بگیرید و قیامت را همیشه در پیش خود حاضر ببینید تا از معاصى در امان باشید. خمس وزكوة را بپردازید و مگذارید ائمه معصومین كه باید در ]فرداى[قیامت شفیع ما به درگاه الهى باشند ما را به خاطرنپرداختن خمس مؤاخذه كنند.
      امروز جامعه ما محیط مناسبى براى پرورش جوانان و سوق دادن آنها به سوى خداست ولى باید محیط خانواده‏را هم آماده كرده، این، با رعایت تمام دستورات اسلامى از ازدواج تا تولد و از تولد تا وقتى كه فرزند را به جامعه‏تحویل مى‏دهد، مى‏باشد و در ازدواج سخت نگیرید و دختر را كالایى و پسر را خریدارى مپندارید كه اینها امانات‏الهى هستند و شما به قدر وسع خودتان براى شروع زندگى آنها، كمك كنید.
      برادران و خواهران عزیزم در خانه، من زود خشمگین مى‏شده‏ام و گاهى شما را ناراحت كرده‏ام كه دلم‏مى‏خواست تا در خانه بودم، دست شما را مى‏بوسیدم و از شما طلب بخشش مى‏كردم، امیدوارم كه مرا ببخشید و برایم‏از خداى بزرگ طلب مغفرت كنید.
      در صورت شهادت، اگر جسدى از من به دست شما رسید آن را با پولى كه در این وصیت نامه ذكر كرده‏ام،غسل و كفن كنید و در قطعه شهداء دارالسلام ]كاشان[ به خاك بسپارید.
      در پایان از پدر و مادر گرامیم كه زحمت‏هاى فراوانى در پرورش من داشته‏اند، طلب مغفرت مى‏نمایم ومى‏خواهم كه در حق من دعا كنند و من از خدا مى‏خواهم تا آنها را به سرایى هدایت كند تا در روز قیامت در بهشت‏جاودان در كنار مقربان درگاه خداوندى همجوار باشیم.
      از همه دوستان و آشنایان تقاضا مى‏كنم كه من نتوانستم در حق شما خوبى كنم ولى شما مرا ببخشید و از خداطلب مغفرت كنید.
   در پایان از همه شما التماس دعا دارم.
   "و لا تحسبن الذین قتلوا فى سبیل الله امواتا بل احیاءٌ عند ربهم یرزقون"
 
محسن پور محمدیان 1365/1/30
متن وصیت شهید حاج محسن پور محمدیان 1
پاسخ
 سپاس شده توسط خخخخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  چیزی که از 175 شهید آموختیم...به احترامشون بخونید این متنو
Rainbow کتاب زندگینامه سردار شهید حاج قاسم سلیمانی با عنوان سرباز ولایت منتشر شد + تصویر
  طلبه شهید
  شهید کیست؟
  اوّلین و آخرین شهید کربلا چه کسانى بودند؟
  شهید مدافع حرم BMW سوار! +عکس
  هشتگ میزنیم #شهید
  کلیپی دیدنی از صحبتهای همسر شهید مدافع 
  نماهنگ منم باید برم با صدای شهید محسن قُطاسلو
  درباره ی سردار شهید حاج داوود کریمی

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان