امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

بررسی صفحه نمایش تبلت گلکسی تب اس (Galaxy Tab S)

#1
سری تبلت های گلکسی تب اس سامسونگ جزو حرفه ای ترین محصولات این کمپانی هستند که به تازگی وارد بازار شده اند و با داشتن مشخصاتی بسیار عالی در کنار طراحی بهبود یافته، ضخامت کم و وزن سبک، توجهات بسیاری را به خود جلب کرده. در کنار این موارد، استفاده از صفحه نمایش SuperAMOLED با دقت تصویر 2560x1600 پیکسل ویژگی قابل توجه دیگری است که سامسونگ مانور زیادی روی آن داده و ادعا می کند که یکی از بهترین صفحه نمایش های دنیا برای تبلت ها را ارائه کرده است. با ما همراه باشید تا ببینیم این صفحه نمایش چه ساختاری داشته و در شرایط مختلف چگونه عمل می کند. همچنین در طی این تست ها یک رقیب نیز در نظر گرفته ایم که تبلت گلکسی تب پرو 8.4 محصول سامسونگ با صفحه نمایش IPS و دقت تصویر مشابه است.

استفاده از پانل SuperAMOLED به معنی نمایش مشکی به معنای واقعی آن است. در واقع زمانی که قرار است مشکلی نمایش داده شود، سلول های رنگی آن بخش به طور کامل خاموش می شوند و هیچ نوری از آنها ساطع نخواهد شد. به همین خاطر در مقایسه با یک صفحه نمایش IPS که حتی زمان نمایش مشکی اندکی نور از آن ساطع می شود، در SuperAMOLED با یک مشکی تمام عیار و کامل روبرو خواهیم بود. در نمایش میکروسکوپی این صفحه نمایش میبینیم که فاصله پیکسل ها در مقایسه با صحه نمایش IPS اندکی بیشتر است. در واقع میان پیکسل ها ترانزیستور های کنترل کننده هر پیکسل قرار دارند و در ضمن شکل پیکسل آبی رنگ نیز متفاوت از دو پیکسل رنگی دیگر است.



صفحه نمایش تبلت گلکسی تب اس مشکلی از بابت زاویه دید ندارد و از زوایای مختلف تغییر خاصی در رنگ ها ایجاد نمی شود. با این حال زمانی که از زاویه بسیار تند به صفحه نمایش می نگرید، با هاله بنفش یا سبز روی صفحه نمایش روبرو می شوید. صفحه نمایش های IPS فاقد این محدودیت هستند. این مسئله را نمیتوان چندان به عنوان ایراد مطرح کرد، زیرا شرایطی که با زاویه بسیار تند بخواهید به صفحه نمایش بنگریم غالباً ایجاد نمی شود.



یکی از مواردی که در زمان عکسبرداری از صفحه نمایش به آن روبرو شدیم، ایجاد حسی از پرش تصویر در زمانی است که سرعت شاتر بالا می رود. حتی در سرعت شاتر 1/70 ثانیه نیز این تاثیر دیده می شود. البته این مسئله تاثیری در نحوه استفاده شما از تبلت نخواهد داشت و با چشم غیر مسلح در حالت عادی دیده نخواهد شد.

بررسی صفحه نمایش تبلت گلکسی تب اس (Galaxy Tab S) سامسونگ در شرایط مختلف



حداکثر شدت روشنایی در صفحه نمایش SuperAMOLED کمتر از تبلتهایی با پانل IPS است. اما شدت نور صفحه نمایش در این تبلت به اندازه ای است که شما را در نور مستقیم خورشید آزار نخواهد داد.

بررسی صفحه نمایش تبلت گلکسی تب اس (Galaxy Tab S) سامسونگ در شرایط مختلف



زمانی که به تنهایی به صفحه نمایش SuperAMOLED این تبلت می نگرید از کیفیت آن لذت خواهید برد و به نظر میرسد همه چیز سر جایش است. اما وقتی یک تبلت دیگر کنار آن می آید، از خود خواهید پرسید در نمایش یک تصویر سفید، کدام یک واقعاً سفید واقعی است؟ با قرار گیری تبلت گلکسی تب پرو 8.4 در کنار تبلت گلکسی تب اس، این حس ایجاد می شود که سفید در صفحه SuperAMOLED دارای کمی پس زمینه رنگی است که در پانل IPS این مسئله دیده نمی شود.

بررسی صفحه نمایش تبلت گلکسی تب اس (Galaxy Tab S) سامسونگ در شرایط مختلف

یکی از کاربردهای دوست داشتنی تبلت استفاده از آن قبل از خواب و وبگردی است. البته بسیاری توصیه می کنند برای داشتن یک خواب راحت به هیچ وجه نباید از تبلت قبل از خواب استفاده کرد (اما به هر حال بسیاری از ما قبل از خواب سری به تبلت یا گوشی میزنیم). در مقایسه با تبلت گلکسی تب پرو 8.4، تبلت گلکسی تب اس حداقل نور صفحه نمایش کمتری دارد که به معنی استفاده راحتتر از صفحه نمایش در محیط کاملا تاریک است. همچنین تبلت گلکسی تب اس حالت Reading Mode نیز دارد که می تواند به ساده تر خواندن مطالب روی تبلت کمک کند.

بررسی صفحه نمایش تبلت گلکسی تب اس (Galaxy Tab S) سامسونگ در شرایط مختلف



سامسونگ چهار حالت مختلف برای رنگ بندی صفحه نمایش در نظر گرفته است. حالت Adaptive Display که به صورت پیشفرض انتخاب شده اشباع رنگی را افزایش داده و در موقعیت های مختلف نحوه نمایش رنگ ها را تغییر می دهد. حالت AMOLED Cinema برای تماشای فیلم و حالت AMOLED Photo برای تصاویر در نظر گرفته شده است. اما اگر می خواهید تصاویری مطابق با واقعیت دیده و به ویرایش تصاویر به شکل صحیح روی این تبلت بپردازید، بهتر است از حالت Basic استفاده کنید. در این حالت دیگر خبری از دستکاری های تبلت در رنگ ها و موارد دیگر نیست.

بررسی صفحه نمایش تبلت گلکسی تب اس (Galaxy Tab S) 1

بررسی صفحه نمایش تبلت گلکسی تب اس (Galaxy Tab S) 1

Би садар эм нь бэлгийн хавьталд орсон

Тэр ...  нэртэй байсан
پاسخ
 سپاس شده توسط ~~SARA:HIVA~~
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  بررسی تخصصی ASUS ZenPad S 8.0
  نسل جدید از تبلت‌های آی‌پد اپل همراه با نمایشگری بزرگ‌تر و قیمتی کمتر عرضه می‌‌شوند
  تبلت های جدید و متفاوت از سامسونگ
  آموزش روت و نصب ریکاوری تبلت با استفاده از Odin
  آموزش تعمیر تبلت
  تصاویر بزرگترین تبلت دنیا
  تبلت تاشوی سامسونگ با یک صفحه کلید و پایه در پتنت جدیدی نشان داده شد
  آپدیت اندروید مارشمالو برای تبلت ال جی جی پد ایکس 10.1 منتشر شد
  تبلت گلکسی Tab A 8.0 H آپدیت اندروید مارشمالو را دریافت کرد
  تبلت ASUS ZenPad Z8 با نمایشگر 7.9 اینچی 2K معرفی شد

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان