امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

چطور از مؤثرترین راه برای تشکر استفاده کنیم

#1
اگر شما احساس می کنید که گفتن "متشکرم" اهمیت دارد باید دانش روشنی در مورد مؤثرترین راه برای تشکر داشته باشید. این چگونه قصد دارد روی پرورش یک تشکر کامل تمرکز کند. امیدواریم بعد از خواندن این چگونه از هر فرصتی که برای تشکر (اگر واقعا مورد نیاز است) به دست می آورید خوب استفاده کنید و بهتر بگویید "متشکرم".

۱.حتما در زندگی ما زمانی وجود دارد که باید از شخصی که شادمان کرده است تشکر کنیم. همین طور ممکن است نیاز به تشکر از کسی که در برخی لحظات خاص زندگی در کنارمان بوده احساس کنیم. اما چگونه باید یک راه مؤثر برای اینکه بسیاری از مردم، اهمیت سپاسگزاری شما را درک کنند؛ یافت؟ یا چگونه می توان یک رضایت ذهنی در فردی که از او قدردانی می کنید به وجود آورید؟

اما به یاد داشته باشید سپاس از هر شخصی و برای هر چیزی نه تنها خوب به نظر نخواهد آمد بلکه عجیب می نماید و ارزش واژه “متشکرم” را کم می کند.

۲.خودتان را آماده کنید.

شما باید پیش از تشکر، کمی خود را آماده کنید. ممکن است فکر کنید تشکر که روزی صد بار آن را به زبان می آورید آسان است. اما در حقیقت این کار ساده ای نیست. اگر بخواهید تشکری کامل و به شیوه ای بی نقص که ارزش کلمات شما در آن شناخته شود؛ داشته باشید کار دشواری است. درست است که می توانید روزی صد بار به کسی بگویید “متشکرم” اما آیا واقعا لازم است.

زمانی که واقعا لازم است از شخصی تشکر کنید مدام نگویید “متشکرم” بلکه باید به شیوه ای عالی از او تشکر کنید.

به یاد داشته باشید زمانی که از کسی تشکر می کنید باید به آن فرد این احساس را منتقل کنید که واقعا از او سپاسگزار هستید. اگر شما چنین طرز فکری ندارید، در واقع شیوه تشکر شما مانند یک آگهی است که در زندگی روزمره دوباره و دوباره تکرار می شود وهیچ احساسی در آن نیست. پس به سادگی، باید هم اکنون آن را متوقف کرد.

با تشکر از افراد تنها وقتی که واقعا لازم است و در زمان کاملا مناسب حتی می توانید زندگی خود را تغییر دهید.

۳.احساسات واقعی خود را ابراز کنید.

احساسات خود را در مورد اینکه چرا واقعا سپاسگزارید به زبان بیاورید. در حالی که می گویید “متشکرم”باید توصیف کنید چرا خیلی خوشحال شده اید. تنها گفتنِ “متشکرم” خوب به نظر نمی رسد. توضیح کوتاهی در مورد علت سپاسگزاری شما ارزش بیشتری به کلامتان خواهد بخشید. به نظر شما چند بار و در چه مواردی از زندگی بدون هیچ توصیفی می توانیم فقط بگوییم “متشکرم”.

این روش بد به نظر نمی آید و کاملا طبیعی است. در واقع شما ممکن است از کلمات یکسان، چند بار استفاده کنید اما این کلمات همیشه ارزش یکسانی ندارند.

ارزش کلمات با توجه به وضعیتی که شما در آن از شخصی تشکر می کنید متغیر است. بنابراین در شرایطی که واقعا باید تشکر کنید؛ آن را از یاد نبرید؛ بهترین حالت، تشکر با توصیف کامل است. البته اگر شخص مورد نظر یکی از بهترین دوستان شماست نباید ارزش کلمات را نادیده بگیرید.

۴.اول ارزشش را درک کنید.

همان طور که قبلا گفتیم شما نباید مرتب تشکرتان را مانند یک آگهی بی احساس تکرار کنید. اگر چنین کنید هیچ کس ارزش و منظور واقعی کلمات شما را درک نمی کند. این راهی برای قدردانی و احترام به شخص مقابل و ایجاد درک در شخص برای شناخت ارزش تشکر شماست.

دو کلمه “متشکرم” در واقع دارای دو معنای متفاوت اند. شما تنها باید آن را درک کرده و از این کلمات برای ایجاد یک ارتباط بهتر با مردم استفاده کنید.
 سپاس شده توسط ~~SARA:HIVA~~
آگهی
#2
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
http://www.flashkhor.com/forum/showthread.php?tid=172076


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان