امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

مردان وفادار چه ویژگی‌هایی دارند؟

#1
همان طور كه می دانید یكی از دلایل اینكه وفاداری سخت می شود كم شدن علاقه و عشق بین همسران است. حال برای اینكه وفاداری در زندگی مشترك را بیشتر كنیم به توصیه های زیر توجه کنید:

خاطرات گذشته را فراموش كنید

امروزه به دلیل اهمیت بیشتر به جوان ها و دادن حق انتخاب برای انتخاب همسر به دختران و پسران ممكن است كه هر كدام از زن و شوهرها قبل از ازدواج، گزینه های دیگری برای این امر داشته باشند كه به هر دلیلی به ازدواج ختم نشده است. خاطرات گذشته جزء جدانشدنی در حافظه هر انسانی است اما گاهی این خاطرات ممكن است انسان را آزار دهد یا ذهنش را از مسیر اصلی زندگی منحرف كند. رابطه این خاطرات با وفاداری به این شرح است كه وقتی شما به هر دلیلی از زندگی مشترك تان دلتنگ یا عصبی می شوید، ناخودآگاه به مرور گذشته می پردازید و ممكن است زندگی فعلی تان را با زندگی در كنار افرادی كه در گذشته شما بوده اند، مقایسه كنید و همین مقایسه رفته رفته امكان دارد برای شما مشكل ساز شود. یادتان باشد زندگی مشترك در كنار بهترین زن یا بهترین مرد هم مشكلاتی به همراه دارد كه غیرقابل پیش بینی است، پس مشكلات جزء لاینفك زندگی بوده و شما نمی توانید خود را گول بزنید كه اگر در كنار دیگری بودید، مشكلی براي شما وجود نداشت. در ضمن وفاداری صرفا یك پدیده بیرونی نیست بلكه همسران باید در ذهن و فكر نیز به هم وفادار باشند.



برای اینكه بتوانید در ذهن و فكر خود نیز به همسرتان وفادار باشید در همان ابتدای زندگی (وقتی وارد مرحله جدیدی از زندگی كه زندگی زناشویی است، شدید) دیگر به پشت سر خود نگاه نكنید. شما انتخاب خود را كرده اید و تصمیم به ازدواج گرفته اید، پس دلیلی ندارد دوباره به گذشته بازگردید. با خود قرار بگذارید كه هیچ گاه به هیچ كس جز همسرتان فكر نكنید چراكه با این كار خود را بیشتر آزار می دهید. سعی كنید هر روز زندگی مشترك برای تان سرشار از خاطرات زیبا و به یادماندنی شود، طوری كه خاطرات گذشته در میان این همه روزهای زیبای زندگی شما گم شده و خود به خود فراموش شود.

وفاداری همیشگی

وقتی همه چیز خوب و طبیعی است و شما نیز خوب باشید، كار سختی انجام نداده اید. هنر زندگی كردن و پایبند بودن به زندگی، زمانی است كه مشكل یا سختی پیش می آید. معمولا زمان هایی كه وفاداری زوجین نسبت به هم به خطر می افتد، مواقعی است كه مشكلی پیش می آید. البته این نباید توجیهی باشد برای اینكه وفاداری همسران به هم زیر سؤال برود. یادتان باشد وفاداری یكی از خصوصیات لازم و ضروری همسران است كه تخطی از آن جای هیچ توجیهی را نمی گذارد.

وفاداری هنگام عصبانیت:

هیچ دو انسانی وجود ندارند كه در كنار هم بدون اصطكاك و اختلاف نظر زندگی كنند، پس لحظاتی اتفاق می افتد كه شما از دست همسرتان عصبانی هستید اما این دلیل نمی شود كه بخواهید وفاداری تان را نسبت به او نادیده بگیرید. در این مواقع سعی كنید به وسیله كاری كه شما را آرام می كند، عصبانیت تان را كنترل كنید و هیچ گاه هنگام عصبانیت تصمیم نگیرید.

وفاداری در عدم حضور همسر:

وفاداری به همسر یكی از خصوصیاتی است كه از زمانی كه ازدواج می كنید یك لحظه نیز نباید از شما جدا شود و این وفاداری به هیچ وجه نباید مشروط به حضور همسرتان یا هر چیز دیگری باشد و اگر همسرتان نبود و وفادار ماندید، كار بزرگی انجام نداده ايد و فقط به وظیفه خود عمل كرده ايد.

وفاداری در مواقعی كه همسرتان مرتكب خطایی شده است:

هر انسانی ممكن است در زندگی عملی اشتباه انجام دهد اما مجازات آن خیانت به او نیست. شما باید سعی در رفع خطاهای همسرتان و خودتان داشته باشید نه اینكه هر خطایی را با خطایی چه بسا بزرگ تر جبران كنید و زندگی تان را تحت الشعاع این اشتباهات قرار دهید. وفاداری شما به همسرتان باید همیشگی باشد و هیچ شرط و تبصره ای نیز نباید در این رابطه قائل باشید.



جلب وفاداری همسر

همان طور كه باید در زندگی زناشویی وفادار باشیم، جلب وفاداری همسرمان هم یكی از وظایف ماست. شاید خیلی از كسانی كه از مسیر وفاداری منحرف می شوند، برای خود و دیگران، رفتارهای همسرشان را بهانه می كنند، با اینكه این توجیهات قابل قبول نیست ولی می توان با رعایت بعضی نكات و دقت به آنها در وفادار بودن به خود و همسرمان كمك كنیم.

وفادار بودن: وقتی شما وفادار باشید، به همسرتان این اجازه را نمی دهید كه وفاداری را در زندگی مشترك از یاد ببرد.

صداقت: یكی از مظاهر وفاداری، صداقت است و تا وقتی كه شما با همسرتان صادق نباشید، نمی توانید وفادار بمانید.

حل مشكلات: هرگاه مشكلی بین شما و همسرتان پیش می آید، آن را حل كنید. فراموش كردن مشكلات چیزی را حل نمی كند اما با حل و فصل آنها می توانید زندگی تان را بهبود ببخشید.

گذشت بجا: زندگی بدون گذشت، زندگی بی ارزشی است. شما و همسرتان باید در مقابل هم گذشت داشته باشید تا بتوانید از اشتباهات هم بگذرید اما این گذشت باید به اندازه و بجا باشد. اگر شما بخواهید از همه مشكلات بگذرید، تمام آنها بدون اینكه حل شوند، باقی می مانند و چه بسا به مشكلاتی بزرگ تر تبدیل شوند. در مقابل اگر بخواهید از هیچ چیزي نیز نگذرید و با بغض، كینه و عصبانیت با همه مشكلات روبه رو شوید، نمی توانید زندگی موفقی داشته باشید.

رفع یكنواختی و ایجاد هیجان: زندگی و عشق را هیجان و شادی شیرین می كند و شما و همسرتان همواره به شادی و هیجان نیازمندید، پس گاهی روند یكنواخت زندگی را بر هم بزنید و نگذارید دچار روزمرگی شوید. انسان همواره در میان یكنواختی های زندگی به دنبال هیجان می گردد، پس بگذارید هیجان را با همسرتان تجربه كنید و او نیز در كنار شما از این یكنواختی زندگی ماشینی بیرون بیاید.

تمركز روی عشق: یادتان نرود یكی از دلایل مهمی كه با همسرتان ازدواج كردید، این بود كه عاشق هم بودید. شما همیشه عاشق بودن را در زندگی زناشویی باید اولین امر و لازمه زندگی بدانید. فكر نكنید روند طبیعی زندگی این است كه با گذشت زمان، عشق خودبه خود از بین می رود و تبدیل به عادت می شود، بلكه عشق مثل گلدانی است كه احتیاج به رسیدگی دارد و اگر شما آن را فراموش كنید و تمركز خود را روی مسائل پیش پاافتاده و گذرای زندگی قرار دهید، طبیعی است كه از بین برود اما اگر روی آن تمركز كرده و در تمام مراحل زندگی، عشق را دخیل كنید و آن را پرورش دهید و با همسرتان همواره در تلاش باشید كه این عشق را بیشتر و پایدارتر كنید، مطمئن باشید كه همیشه عاشقانه زندگی خواهید كرد و این عشق هیچ گاه دچار عادت، روزمرگی و یكنواختی نخواهد شد.

رفاقت: گاهی همسران در زندگی مشترك فقط برای هم یك همخانه محسوب می شوند كه به وظایف اولیه خود عمل می كنند اما باید دانست همسرانی موفقند كه با هم رفیق و دوستند و همدیگر را درك می كنند و با هم صمیمی اند و می توانند به راحتی با هم به گفت وگو و تعامل بپردازند.

حفظ اعتماد به نفس و رسیدگی به خود: گاهی بعضی همسران در مسائل روزمره و عادی زندگی غرق می شوند و خودشان را فراموش می كنند. این افراد را هرگاه ببینی یا در حال كار كردن هستند یا بی حوصله و خسته از كار زیادند و معمولا به خود نمی رسند و همیشه ظاهری به هم ریخته و روحی افسرده دارند. شما باید به جسم و روح خود اهمیت بدهید و آنها را سالم و زیبا نگه دارید تا همسر شما از وجود شما لذت ببرد. شما باید اعتماد به نفس و عزت نفس خود را همواره حفظ كنید تا جاذبه واقعی را برای همسر خود داشته باشید.

جلب رضایت همسر: شما همواره باید بدانید كه همسرتان از شما و زندگی با شما راضی است یا خیر؟ گاهی شما فكر می كنید كه به همه وظایف تان عمل كرده اید و تمام تلاش تان را كرده اید اما وقتی با همسرتان به گفت وگو می نشینید و مسائلی كه او مهم می داند را می فهمید، شاید ببینید به اكثر آنها اهمیت نمی دادید، پس همسرتان را خوب بشناسید و بفهمید با چه چیزی خوشحال و راضی و با چه چیزی ناراحت می شود. حساسیت های همسرتان را پیدا كنید و آنها را در رفتار و گفتار خود در نظر بگیرید. با گفت وگو و دقت می توانید بفهمید چگونه می توانید همسرتان را راضی نگه دارید.



حالا برای اینکه بدانید همسرتان چقدر به شما وفادار است به تست زیر پاسخ دهید:

1. عکس العمل شوهرتان در جشن تولدتان:

الف. اول صبح به شما تبریک می گوید و هدیه تان را می دهد.

ب. حول وحوش عصر از سرکارش زنگ می زند و به شما تبریک می گوید.

ج. به کلی فراموش می کند.

2. عکس العمل همسرتان برای زمانی که بيمار می شوید:

الف. آن روز سرکار نمی رود و از شما پرستاری می کند.

ب. به مادرتان تلفن می کند و می گوید برای پرستاری دخترش بیاید.

ج. بدون توجه به سرکارش می رود و شب از شما غذای خوب می خواهد.

3. برنامه ریزی همسرتان برای تعطیلات:

الف. ترجیح می دهد با مشورت شما به سفری خوب بروید.

ب. پس از اصرار شما به زور شما را به پارک می برد.

ج. به تنهایی و با دوستان به خوشگذرانی خودش می پردازد.

4. برنامه ریزی همسرتان برای اوقات فراغتش:

الف. دوست دارد در کنار شما پس از صرف یک غذای دونفره خستگی در کند.

ب. معمولا در اتاق کارش است و وقتی گرسنه مي شود به بیرون می آید.

ج. دوست دارد از خانه بیرون برود و با دوستانش باشد.

5. عکس العمل همسرتان هنگام خوردن دستپخت شما:

الف. در هر شرایطی از زحمتی که کشیده اید قدردانی می کند.

ب. غذا می خورد و بدون تشکر دنبال کارش می رود.

ج. معمولا بیرون غذا می خورد یا اصلا تشکر نمی کند.

6. عقیده او نسبت به شما:

الف. دائم به شما اعتماد به نفس می دهد.

ب. نسبت به سرو وضع تان بی تفاوت است.

ج. دائم ایراد می گیرد و اعتماد به نفس تان را از بین می برد.

7. هنگامی که جایی می روید:

الف. با اصرار خودش، شما را به مقصد می رساند.

ب. پس از اصرار شما، با کلی غرغر بالاخره شما را می رساند.

ج. اصلا از کارهای روزانه شما خبر ندارد.

8. درمورد مسائل مالی:

الف. از درآمد و مبلغی که در حساب بانکی دارد کاملا خبر دارید.

ب. تا حدودی می دانید و به زور از زیر زبانش می کشید.

ج. اصلا اجازه دخالت به شما نمی دهد و شما کاملا بی خبرید.

9. در مورد فشار کاری زندگی:

الف.خرید خانه و بخشی از امور نظافت خانه را با کمال میل انجام می دهد.

ب. پس از شکایت شما، بخشی را انجام می دهد.

ج. هیچ گونه بار مسئولیتی را از دوش شما برنمی دارد.

10. در مورد روابط خانوادگی:

الف. با مادر و خانواده تان مهربان است.

ب. با منت و اخم در مهمانی ها شرکت می کند.

ج. به هیچ وجه حاضر نیست که با آنان رفت وآمد کند.

کلید تست:

الف.۳ امتیاز ب.۲ امتیاز ج. ۱ امتیاز

عددهای به دست آمده را با هم جمع کنید و نتیجه به دست آمده را بخوانید:

نمره{۱۰ تا ۱۵} باید جهت تغییر زندگی تان فکری کنید زیرا در غیر این صورت زندگی شما دوامی نخواهد داشت و از هم می پاشد.

نمره{۱۵ تا۲۵} می توانید امیدوار باشید تا با کمی سیاست و مهر و محبت اخلاق همسرتان را بهتر کنید. پس جای تردید نیست و دست از تلاش نکشید.

نمره{۲۵ تا ۳۰} به شما تبریک می گوییم زیرا همسر شما بهترین همسر دنیاست پس با عشق و علاقه برای بیشتر شدن این عشق تلاش کنید.
 سپاس شده توسط jegar
آگهی
#2
تکراری!

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
http://www.flashkhor.com/forum/showthread.php?tid=184099


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  کدام رفتارهای زنان روی اعصاب مردان است؟
  گریه مردان برای زنان جذاب است یا زننده؟
Question به نظره خودت بهترین ویژگی که داری چیه؟؟؟؟؟
  چرا در تلفن های همراه کیبوردهای فیزیکی نسبت به انواع تاچ برتری دارند؟
  نقاشی هایی با کیفیت 10 مگاپیکسل
  عکس نوشته هایی که همین الان ساخته شده!!!(قسمت دوم)
Tongue راز هایی درباره ی دختران...!!!فقط برای خنده
  عکس هایی زیبا از لیلا حاتمی
  عکس هایی زیبا از لیلا حاتمی
  عکس هایی از هدیه تهرانی

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان