امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 1
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

چگونه لکه های روی فرش را از بین ببریم؟

#1
آیا فرش تمیزتان با لکه چایی یا آبمیوه و... کثیف شده؟نگران نباشید و دقت کنید کهپاک کردن هر کدام از این لکه هاروشی مخصوص به خودشان را دارند و در صورت عدم توجه ممکن است فرش از آنچه هست خراب تر شود. در اینجا به نحوه پاک کردن تعدادی از این لکه ها اشاره می کنیم.

لکه چای و قهوه
لکه چای و قهوه روی فرش و موکت مانند لکه زدایی شیر است و باید ابتدا اضافی آن را برداشت و با آب نیمه گرم و مقداری پودر لباس شویی و اسفنج آن را تمیز کرد و اگر لکه ها باز باقی ماند از آب اکسیژنه ۵ درصد و مقداری آب لکه زدایی را ادامه دهید تا خوب پاک گردد و سپس با دستمال محل را خشک کنید و مالش دهید تا زیبایی خود را پیدا کند و مثل قبل تمیز و زیبا گردد.

لکه چسب
لکه چسب ها از جمله سمج ترین لکه هایی هستند که می توان از آن ها نام برد. این لکه ها می توانند فرش شما را از بین ببرند چرا که وارد تار و پود فرش می شوند. برای پاک کردن این لکه ها ابتدا به اندازه یک قاشق غذاخوری مایع تمیز کننده با PH متوسط را با مقداری آب ولرم مخلوط کنید و همچنین می توانید مقداری نیز آمونیاک به آن اضافه کنید تا چسب ها را به راحتی بتوانید پاک کنید. البته توجه داشته باشید که درصورت استفاده زیاد از آمونیاک ممکن است فرش شما زودتر پوسیده شود.

لکه قطرات شمع
شاید گاهی برای شما رخ بدهد که اشک های شمع در تولدها و یا در زمان قطعی برق روی زمین افتاده و لکه هایی را به وجود آورد. برای حل این مشکل یک کاغذ قهوه ای رنگ یا یک کاغذ خشک کن روی نقطه مور دنظر بگذارید و سپس یک اتوی داغ را روی خشک کن یا پاکت بگذارید پس از چند دقیقه شمع به کاغذ می چسبد در صورت لزوم این کار را چند بار تکرار کنید.

تنباکو و نیکوتین
این لکه ها از جمله سرسخت ترین و محتمل ترین لکه هایی هستند که می توانید روی فرش پیدا کنید. این نکته را در خاطر داشته باشید که بهترین پاک کننده برای این لکه ها گلیسیرین است. در ابتدا مقداری از گلیسیرین را روی محل مورد نظر بریزید و به آرامی آن را تمیز کنید سپس دوباره این کار را انجام دهید و مقداری لکه پاک کن نیز روی آن بریزید و برای نیم ساعت آن را روی محل بگذارید سپس آن را بشویید. با این کار باید تمام لکه های حاصل را از بین برود.

لکه دوده
یکی از لکه هایی که شاید کمتر با آن روبه رو شوید لکه های دوده است. البته بهتر است با نحوه تمیز کردن آن آشنا باشید تا در زمان نیاز بتوانید از آن استفاده کنید. برای از بین بردن آثار دوده بویژه بر روی فرش یا موکت تیره بایستی مقداری نمک روی لکه بپاشید.

لکه آدامس
برای از بین بردن لکه آدامس بایستی از یخ استفاده کرد بدین صورت که قطعات یخ را روی آدامس قرار دهید تا آنکه کاملاً سخت و شکننده شود سپس برای از بین بردن آثار آن از یک ماده شوینده استفاده کنید. البته به غیر از یخ می توانید از سفیده تخم مرغ نیز استفاده کنید همچنین روش استفاده از آن نیز به مانند یخ است.

لکه جوهر خودکار
در خانه هایی که دانش آموزها هستند این لکه بسیار زیادی دیده می شود. برای این منظور مقدار زیادی اسپری موی مخصوص روی لکه بپاشید.بگذارید خشک شود سپس به آرامی با محلول آب و سرکه آن را تمیز کنید. البته توجه داشته باشید که میزان سرکه ای که استفاده می کنید به اندازه ای نباشید که تارهای فرش را خراب کند.
امیدوارم به دردتون خرده باشهSmileSmile
پاسخ
آگهی
#2
جاش اینجاس دلبندم؟؟؟؟؟؟؟
پاسخ
#3
خوبه دیگه موقعی که چای یا قهوه ریختیم سریع اینطوری تمیز کنیم تا مامان نفهمهBig GrinBig Grin
عشق چیست؟
پاسخ
#4
انتقال یافت....DodgyDodgyDodgyDodgy
...عاشقی کـــــــــار هر عیاش نیست...

...غـــــم را کشیدن کار هر نقاش نسیت...


چگونه لکه های روی فرش را از بین ببریم؟ 1
پاسخ
#5
خیلی قشنگ بودSmile
پاسخ


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
Lightbulb چگونه صورت خود را استخونی و زیبا کنیم؟
  چگونه استرس را ازبین ببریم؟
  فولاد چیست؟ و چگونه ساخته می شود؟
  چگونه در ایران می توان یک مدل موفق شد؟
  چگونه زبان انگلیسی یاد بگیریم؟
  چگونه مقاله بنویسیم؟
  پنل های خورشیدی چگونه کار میکنند؟
  چگونه هر روز باسواد تر شویم؟
  چگونه با استفاده از شانه تخم مرغ اتاق اکوستیک بسازیم؟
  هوش مصنوعي چگونه به سوال‌ پاسخ مي‌دهد

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان