امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

کاهش قیمت خودرو+جدول

#1
قیمت خودرو در هفته پایانی تابستان که اوج مسافرت ها و رشد تقاضا برای خرید خودروست، کاهشی را تجربه کرد که هیچ کسی توقع آن را نداشت.

این در حالی است که مدت زمان زیادی از اعلام کاهش قیمت ها توسط خودروسازان در تفاهم با دولت نمی گذرد اما ظاهرا رشد تولید و عرضه خودرو کار خود را کرده و قیمت ها را کاهش داده است. این در حالی است که برخی خودروسازان نیز طرح های فروش فوری جدیدی را به مرحله اجرا گذاشته اند که این امر نیز در کاهش قیمت ها بی تاثیر نبوده است.

بر این اساس و به گفته فعالان بازار، کاهش قیمت خودرو از دو هفته پیش به این سو آغاز شده و اکنون نیز ادامه دارد. هر چند آنان می گویند روند بازار قابل پیش بینی نیست و با بروز عوامل خارج از بازار ممکن است در آینده شاهد رشد قیمت ها نیز باشیم. اما اگر روند به همین شکل پیش برود کاهش قیمت ها ادامه دار خواهد بود. این فعالان همچنین وضع قیمت ها در بازار را شکننده و غیرثابت توصیف کردند.

نگاهی به تغییر قیمت برخی انواع خودروهای پرمصرف قشر متوسط نشان می دهد قیمت ها به طور متوسط بین صد تا 500 هزار تومان کاهش یافته است که البته در این میان استثناهایی هم وجود دارد که در چارچوب آن قیمت برخی خودروها کاهش بیشتری یافته است.

بر این اساس، نگاهی به قیمت خودروها در بازار نشان می دهد که خودروی پراید SE 131 که در اوایل شهریور ماه با قیمت 20 میلیون تومان معامله می شد، اکنون با کاهش 200 هزار تومانی به 19 میلیون و 800 هزار تومان رسیده است.

همچنین پراید 111 که با قیمت 20 میلیون و 900 هزار تومان به دست متقاضیان می رسید اکنون با کاهش 320 هزار تومانی به قیمت 20 میلیون و 580 هزار تومان به فروش می رسد. تیبا هم از کورس کاهش قیمت از هم نسلان خود عقب نماند و با 150 هزار تومان کاهش به 24 میلیون و 350 هزار تومان رسید.

در بخش پژوهای کلاس سدان نیز این کاهش قیمت وجود داشت. پژو 405 GLX با صد هزار تومان کاهش به قیمت 30 میلیون تومان فروخته می شود.

همچنین پژو پارس سال که ابتدای آخرین ماه فصل تابستان با قیمت 35 میلیون و 600 هزار تومان عرضه می شد اکنون با قیمت 35 میلیون و 400 هزار تومان به دست مشتریان می رسد که خبر از کاهش 200 هزار تومانی در خصوص این محصول را می دهد.

سمند SE هم که با قیمت 28 میلیون و 150 هزار تومان در بازار آزاد معامله می شد اکنون با قیمت 27 میلیون و 650 هزار تومان عرضه می شود که خبر کاهش 500 هزار تومانی این خودروی ملی را می دهد.

در همین حال، بیشترین کاهش قیمتی که در بین خودروها اتفاق افتاده به 206 صندوقدار 8V مربوط می شود که با یک میلیون و 400 هزار تومان کاهش بیشترین کاهش قیمت را به خود اختصاص داده است.

البته خودروی تندر 90 هم با افزایش قیمتی 150هزار تومانی اکنون به 40 میلیون و 50 هزار تومان رسیده است.

در بخش خودروهای چینی تولید داخل نیز کاهش قیمت وجود داشته است در این گروه، MVM 530 و MVM110 به ترتیب با یک میلیون و 230 هزار تومان و 660 هزار تومان به قیمت های 42 میلیون و 150 هزار تومان و 21 میلیون و 200 هزار تومان رسیده است.

در همین حال غلامحسین قاسمیان، رئیس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو در گفت وگو با خبرنگار ما دلیل این کاهش قیمت را افزایش تولید کارخانه ها اعلام کرد. وی گفت: اقتصاد ایران متاثر از عوامل متعدد برای افزایش یا کاهش قیمت خودرو است.

وی ادامه داد: اگر دولت همین نگاه نظارتی خود بر صنعت خودرو را حفظ کند، می تواند در بازار خودرو بیش از این تاثیر مثبت بگذارد و کاهش بیشتر قیمت ها را شاهد باشیم.

وی افزود: وضع فعلی بازار خودرو غیر ثابت است و گاه روزانه قیمت ها تغییر می کند اما روند کلی قیمت ها در بازار از دو هفته اخیر به این سو کاهشی بوده است و این احتمال وجود دارد که در روزهای آینده با فرض ثابت بودن شرایط، شاهد ادامه کاهش قیمت خودرو باشیم.

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
کاهش قیمت خودرو+جدول 1
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  قیمت لحظه ای سهام امروزشرکت ها دربازار بورس تهران
  کاهش انتشار گاز متان در سال ۲۰۲۰
  افزایش ۱۵۰ هزارتومانی قیمت سکه
  هشدار فرابورس درباره دستکاری قیمت سهام در شبکه‌های اجتماعی
  پیش فرض انتخابات 2020 آمریکا و تاثیر آن بر قیمت ارز، قیمت طلا و سکه و قیمت نقره
  گرانترین بره جهان با قیمت 11 میلیارد تومان فروش رفت (عکس)
  |مسابقه قیمت‌ها و ستادهای بی‌خاصیت/ چرا تصمیمات دولت در بازار کارساز نیست؟
Heart توافق موساد و مصر برای کاهش شدت واکنش کشورهای عربی به طرح الحاق
Heart تلاش برای تحویل زودتر از موعد خودروهای ایران خودرو
  کاهش فاصله‌گذاری‌های اجتماعی در تهران

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان