امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

آیا نخوردن صبحانه ضرر دارد؟

#1
آیا نخوردن صبحانه ضرر دارد؟ 1

تحقیقات مفصلی در استرالیا انجام گرفته که نشان می دهد:

خیلی از کودکانی که از خوردن صبحانه سر باز می زنند، سنگین وزن تر از بچه هایی هستند به طور مرتب صبحانه می خورند.

غفلت از خوردن صبحانه، عملکرد مغز را تقلیل می دهد. خوردن صبحانه به یادگیری کمک می کند، به این شکل که شما علاقه بیشتری برای یادگیری نشان خواهید داد و روی مطلب هم تمرکز بیشتری خواهید داشت.

خوردن صبحانه هایی که سرشار از فیبر هستند باعث کاهش خستگی می شود.

بچه هایی که خوب صبحانه نمی خورند در باقی روز نیز انتخاب های غذایی خوبی نخواهند داشت.

رژیم غذایی افرادی که صبحانه می خورند بسیار مغذی و مقوی تر از افرادی است که صبحانه نمی خورند. این افراد همچنین عادت های غذایی بهتری داشته و کمتر به سراغ خوردن هله هوله و تنقلات مضر می روند.

این تحقیقات نشان می دهد که هرچه سن افراد بالاتر می رود میل به صبحانه خوردن آنها هم کمتر می شود: تقریباً 15درصد نوجوانان و یک سوم افراد بزرگسال صبحانه نمی خورند.
صبحانه مفصل مانع چاقی می ‌شود

پژوهشگران اعلام کردند خوردن یک وعده صبحانه مفصل ، راز حفظ بدن سالم و وزن متعادل در میانسالی است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا پزشکان بیمارستان آدن‌بروک در کمبریج 6 هزار و 764 تن از ساکنان 40 تا 70 ساله نورفولک را به مدت پنج سال بررسی کردند.

این پژوهشگران دریافتند افرادی که صبحانه مفصل و کاملی می‌ خوردند حتی اگر به طور متوسط کالری بیشتری از دیگران دریافت کنند ، کمتر دچار اضافه وزن می‌ شوند.

دکتر "دیوید هاسلم" مجری این تحقیقات گفت: مصرف نیمی از کالری‌های مورد نیاز روزانه، در اوایل روز موجب می ‌شود این کالری به طور مناسبت‌تری سوخت و ساز شود.

وی که عضو "هیئت ملی کنترل چاقی" است افزود : افراد باید به موادی که در وعده صبحانه میل می‌ کنند توجه داشته باشند.

هاسلم اظهار داشت خوردن موادی که در بدن به کندی می‌ سوزند، مانند میوه یا فرنی در آغاز روز توصیه می ‌شود زیرا آنها تا زمان نهار دستگاه گوارش را مشغول نگه می ‌دارند و این به آن معناست که نیازی به مصرف تنقلات بین صبحانه و نهار نیست و فرد به سراغ مواد قندی و چیزهایی که انسولین را به شدت بالا می ‌برند و به اضافه وزن منجر می‌ شوند، نمی ‌رود.

به گفته پژوهشگران اما اگر صبحانه شامل غذاهای سنگینی مانند پودینگ یا گوشت سرخ شده باشد به کاهش وزن کمک نمی ‌کند.
فقط یه لحظه صبر کنید! صبحانه یادتون نره

زمانیکه شما هر صبح خود را اختصاص به آرایش صورت و پخش کردن یکنواخت ژل روی موهای خود می کنید، می توانید فعالیت مهمتری که برای سلامت شما لازم است را نیز انجام دهید اما با همان دقت و وسواس پرداختن به آرایش صورت و ژل زدن به مو.

این کار چیزی نیست جز خوردن صبحانه . همان طور که می دانید صبحانه مهمترین وعده غذایی می باشد که متأسفانه در دنیای مدرن و پر مشغله امروز به دست فراموشی سپرده شده یا خیلی بی توجه از کنار آن رد می شویم. در حالیکه :

خوردن صبحانه باعث حفظ تناسب اندام می شود: افرادی که هر روز صبحانه می خورند کمتر دچار چاقی شده و کسانی که در حفظ رژیم غذایی خود کوشا هستند هرگز این وعده غذایی را ترک نمی کنند.

خوردن صبحانه به حفظ سلامتی کمک قابل توجهی می کند: خوردن صبحانه باعث کاهش خطر ابتلا به بیماری های جدی مثل بیماری های قلبی، دیابت و سرطان می شود و سیستم ایمنی را قوی نموده و لذا مقاومت بدنی شما را در مقابل بیماری های مزمن همچون سرماخوردگی و آنفولانزا افزایش می دهد.

خوردن صبحانه هوشیاری و زیرکی شما را حفظ می کند: خوردن صبحانه باعث تقویت حافظه وقدرت تمرکز شما می شود.طبق مطالعات انجام شده مشخص گردیده که کودکانی که صبحانه می خورند در تست هوش امتیاز بیشتری کسب نموده و کمتر از بقیه کودکان دچار افسردگی ، اضطراب و بیش فعالی می شوند.
صبحانه وعد ه غذایی کامل و بسیار عالی می باشد. بسیاری از مردم هنگام صبح به خوردن لقمه ا ی کوچک آن هم در حین تر ک منز ل و با عجله اکتفا نموده و خود را از فواید بسیار زیاد آن بی بهر ه می نمایند و در عوض وعده غذایی بعدی خود را بسیار مفصل و سنگین صرف می نمایند که این عادت کاملاً غلط است.

یک صبحانه کامل حاوی کالری لازم برای بدن در فرم کربوهیدرات های ساده ای است که سطح قند خون را متعادل نگه داشته و مانع کاهش شدید انرژی در ساعات اولیه روز می گردد. یک صیحانه ایده ال حاوی بیش ا ز500 الی 600 کالری است و بعلاوه ویتامین ها ، مواد معدنی و مواد مغذی شامل حداقل 20 گرم پروتئین و 5 گرم فیبر را فراهم می کند. به عنوان مثال شیر و پنیر موجود در این وعده غذایی موادی ضروری برای حفظ ساختمان ماهیچه های بدن است. و مواد معدنی موجود در آن فشار خون را کنترل می نماید و در حد متعادل نگه می دارد. گندم موجود در ترکیب نان باعث کاهش کلسترول می شود. غذاهایی با چربی اشباع نشده مثل کره بادام زمینی سطح تستسترون خون را افزایش می دهد و همچنین در آزاد شدن مناسب انرژی نقش موثری ایفا می کند. همچنین از بلوکه شدن و بی استفاده ماند ن قند خون که باعث احساس خستگی و بد خلقی می شود ، جلوگیری می کند.

بنابراین بهتر است که در حفظ این عادت غذایی کوشا باشید و سعی نمایید مواد مغذی لازم را در این وعده غذایی بگنجانید.
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
ناشناس برام بنویس (:



«آن غار تاریکی که از ورود به آن می ترسید، همان گنجی را در خودش پنهان کرده که به دنبالش میگردید.»

کارل گوستاو یونگ
پاسخ
 سپاس شده توسط خخخخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  سیلر ماروچی چه ویژگی‌هایی دارد؟
  هولتر مانیتورینگ فشار خون چیست و چه کاربردی دارد؟
  آیا درمان خانگی فیستول با گیاهان دارویی واقعیت دارد؟
  خونریزی مقعد چه ارتباطی با بیماری بواسیر دارد؟
  دستگاه اکسیژن ساز چیست و چه کاربردی دارد؟
  رابطه زناشویی در ماه رمضان چه حکمی دارد ؟
  چشم بند خواب چیست و چه فوایدی برای سلامت انسان دارد؟
  حذف پنیرازسفره صبحانه عاقلانه نیست
  6 عارضه جدی صبحانه نخوردن
  آیا امکان مجددعمل بینی وجود دارد یا خیر؟

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان