امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

آیا پلاتین بکار رفته برای درمان شکستگی باید خارج شود ..

#1
یک جراح استخوان و مفاصل اعلام کرد:آلیاژی که برای درمان شکستگی در بدن افراد کار گذاشته می‌شود به دلیل سازگاری با بدن،دچار خوردگی نمی‌شود و فقط تعداد محدودی از آنها باید از بدن خارج شوند.
عرش نیوز ؛
آرش شرافت وزیری در گفت وگو با فارس گفت:امروزه بسیاری از شکستگی ها با عمل جراحی درمان می شوند و در اغلب این شکستگی ها برای بی حرکت کردن قطعات شکسته شده از وسایل فلزی استفاده می شود.


وی ادامه داد:به این وسایل فلزی ایمپلنت Implant می گویند که از انواع مختلف آن استفاده می شود که باید دید آیا این وسایل فلزی بعد از جوش خوردن شکستگی باید همچنان در بدن باقی بمانند یا باید خارج شوند.


این جراح استخوان و مفاصل گفت:اگرچه بسیاری از مردم به این وسایل فلزی، پلاتین می گویند ولی جنس این ایمپلنت ها از پلاتین یا طلای سفید نیست. این وسایل اکثرا از آلیاژی از فولاد به نام فولاد ضد زنگ ساخته شده که ترکیبی از آهن، کروم و نیکل است.


وی ادامه داد:بدن انسان با این آلیاژ سازگار است و نسبت به آن واکنشی نشان نمی دهد. این آلیاژ همچنین در داخل بدن انسان دچار خوردگی نمی شود. گاهی از اوقات از تیتانیوم هم برای ساختن ایمپلنت ها استفاده می شود.


شرافت وزیری تصریح کرد:بنابراین ایمپلنت هایی که قسمت اعظم آنها در خارج از بدن انسان قرار دارند عموما بعد از جوش خوردن شکستگی خارج می شوند.


این جراح استخوان و مفاصل در مورد اینکه از چه پلاتین هایی در عمل جراحی شکستگی استخوان استفاده می شود،گفت: اکسترنال فیکساتور ها از این دسته اند. این وسایل معمولا بعد از گذشت چند هفته تا چند ماه توسط پزشک معالج و بدون نیاز به بیهوشی خارج می شوند.


وی ادامه داد:وسیله دیگر "پین" است که پزشک جراح از آن برای بی حرکت کردن شکستگی ها استفاده می کند. گاهی اوقات بخصوص در شکستگی های دست، بعد از جراحی سر پین در خارج از پوست باقی می ماند. در این موارد پس از گذشت چند هفته که قطعات شکسته شده به اندازه کافی به یکدیگر می چسبند پین ها در کلینیک توسط پزشک ارتوپد خارج می شوند.


شرافت وزیری افزود: پیچ ها نیز اگر به تنهایی در داخل استخوان ها بکار برده شوند معمولا نیازی به خارج شدن نداشته و می توانند تا آخر عمر بدون ایجاد مشکلی در بدن باقی بمانند البته در مواردی که سر پیچ زیر پوست باشد و بیمار را اذیت کند ممکن است نیاز به خارج کردن آن باشد.


وی تصریح کرد:بعضی از پیچ ها همیشه بطور موقت گذاشته می شوند و بعد از مدتی باید خارج شوند. مثلا در دررفتگی مفصل پایینی، پزشک جراح، پس از جااندازی با یک پیچ به یکدیگر استخوانهای دررفته را متصل می کند. این پیچ معمولا پس از 6 هفته از مچ پا خارج می شود.


این جراح استخوان و مفاصل همچنین در مورد انواع پلاک گفت:پلاک ها از ایمپلنت هایی هستند که از آنها برای بی حرکت کردن شکستگی ها استفاده می شود. از این وسایل برای بی حرکت کردت شکستگی های بازو، ساعد، لگن، ران و ساق استفاده می شود و این پلاک ها از استخوان هم محکم ترند.


وی افزود:بنابراین پس از جوش خوردن شکستگی نیروهایی که به استخوان وارد می شود همچنان توسط پلاک روی استخوان جذب می شود. این پدیده موجب می شود تا در دراز مدت استخوان تحت فشار و نیروهای خارجی قرار نگیرد. در ظاهر امر این چیز خوبی است ولی اینطور نیست.
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
Star درمان سرما خوردگی
  درمان و عکس گشادی مقعد + علائم و تشخیص گشاد شدن مقعد
  درمان خانگی کیست مویی دنبالچه + بهترین روشهای تخلیه در خانه
  هزینه درمان شقاق با لیزر چقدر است؟
  سرطان مقعد چیست؟ کشنده است؟ “درمان و علائم”
  درمان آبسه مقعدی با لیزر بدون جراحی
  هزینه درمان شقاق با لیزر و عمل جراحی 1402 + تعرفه بیمه
  انواع توده تناسلی در مردان و زنان + درمان زائده با عکس
  درمان ورم مقعدی چیست؟
  هزینه درمان کیست مویی با لیزر و عمل جراحی – سال 1401

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان