امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

تجدید تسلیح ارتش روسیه با سرعت بالا انجام می‌شود

#1
دمیتری راگوزین معاون نخست وزیر، سرپرست مجتمع نظامی- دفاعی روسیه اعلام کرد که کشور ما تا سال 2020 سلاح های نیروی هسته ای راهبردی روسیه را کاملاً تجدید خواهد کرد.

این امر برای رسیدن به هدف عمده ضرورت دارد و آن ایجاد ارتش فشرده و متحرک حرفه‌ای است که بتواند در هر میدان نظامی وظایف خود را بطور ثمربخش انجام دهد.
برنامه تجدید تسلیح ارتش با آهنگی بالاتر از مقرر در چارچوب اصلاحات نظامی در روسیه پیاده می شود. به گفته دمیتری راگوزین، کشور ما تا 2020 سلاح های نیروی هسته ای استراتژیک را نه به میزان 70 درصد برنامه‌ریزی شده بلکه به 100 درصد تجدید خواهد کرد. راگوزین خاطرنشان کرد، در این روند تکیه نه به کمیت بلکه به کیفیت کاملاً جدید تسلیحات خواهد بود، خصوصیاتی که امکان بدهد قدرت دفاعی کشور ما در زمینه کاهش هدفمند پرسنل ارتش، بالا برده شود. معاون نخست وزیر روسیه چنین گفت:
مقدار سلاح ها نباید زیاد باشد. نباید مانند دوره شوروی کوهی از تسلیحات را جمع کنیم و بعد سر در گم باشیم که با آن چه کنیم. ما باید چنان ارتش فشرده ای را بسازیم تا بتوانیم آنرا به هر میدان عملیات نظانی بفرستیم که برای ما خطرساز باشد. کشور ما پهناور و بزرگترین در جهان است ولی جمعیت نسبتاً کوچکی دارد مانند فرانسه همراه با آلمان. به این خاطر وظیفه داریم چنان سلاحی را بسازیم که هر سرباز و افسر بجای پنج نفر بجنگد. بعلاوه اسلحه باید چنان باشد که بتواند سربازان را از حوزه آتشباری واقعی خارج کند.
دولت روسیه برای تجدید تسلیح پول هنگفتی تحصیص داده است. تنها در سال جاری 2014 هزینه‌های وزارت دفاع به 2/3 تریلیون روبل معادل 60 میلیارد دلار خواهد رسید. سرهنگ ویکتور لیتوفکین مفسر نظامی حساب کرد که یک پنجم این پول‌ها برای بازسازی سپر هسته ای این کشور به مصرف خواهد رسید. این کارشناس گفت:
در روز های ما زیردریای های موشکی راهبردی نوع «یوری دولگوروکی» وارد ناوگان می‌شوند و تعداد آن‌ها 8 عدد خواهد بود. هرکدام مسلح به 16 موشک دارای 6 کلاهک هسته ای است. رویهم رفته کشور ما دارای 423 موشک استراتژیم مجهز به 1494 کلاهک جنگی نصب شده بروی آن‌ها است. اگر قرارداد پراگ در باره کاهش تسلیحات تهاجمی (سالت-3 ) را بیاد بیاوریم مطابق آن حق داریم 700 موشک مستقر شده و 100 موشک دیگر موجود در انبار ها یعنی جمعا 1550 کلاهک را داشته باشیم و مساله کاهش نیروی هسته ای راهبردی برای ما مطرح نیست.
ولی تجدید این نیرو ها ضرورت دارد. مثلاً موشک افسانه‌ای قاره پیمای بالیستیک «وایوودا» با نام ناتویی «ساتان» می‌تواند تا 2026 در خدمت نظامی بماند. مدت تضمین شده کار موشک های «سوتکا» با نام ناتویی اس اس-19 استیلتو نزدیک به پایان است و بجای آن موشک بالیستیکی دارای سوخت مایع «سارمات» طراحی می‌شود که خصوصیات جنگی آن از وایوودا بالا تر است. سوتکی ها به «یارس» دارای سوخت جامد تعویض می‌شوند و تا آخر امسال سه لشگر به این موشک ها مجهز می شوند. سلاح های پیشرفته دارای دقت بالا از جمله سلاح هسته ای می‌تواند قدرت دفاعی ارتش روسیه را به مراتب افزایش دهد و هدف اصلی اصلاحات نظامی در روسیه همین است.


دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
تجدید تسلیح ارتش روسیه با سرعت بالا انجام می‌شود 1
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  -جنگنده‌های اتحاد شوروی و روسیه دهه ۱۹۹۰-
  30 تا از قدرتمند ترین ارتش های جهان
  -ماجرای سرنگونی سوخوی ۲۴ روسیه توسط ترکیه (۲۰۱۵)-
  |+تغییرات انجام شده در بالگرد طوفان+|
  سرلشکر موسوی: قدرت پهپادی ارتش در زمان تحریم ظهور کرد/ لزوم توجه بیشتر به بودجه‌ دفاع
  نیروی زمینی ارتش به فناوری‌های مهم در حوزه بالگردی دست یافته است
  وحدت نیروی دریایی ارتش و سپاه مایه افتخار نیروهای مسلح است
  تشییع پیکر خلبان شهید «بیک‌محمدی» در ستاد نیروی هوایی ارتش
  قدرت‌نمایی پهپاد ارتش در مقابل پهپاد آمریکایی
  پیوستن اولین هاورکرافت بومی به ناوگان نیروی دریایی ارتش ایران

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان