امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

ارتش چین، بیشترین روبات قاتل را دارد

#1
ارتش چین، بیشترین روبات قاتل را دارد
بر اساس گزارش دفتر پاسخگویی دولت ایالات متحده، تاکنون 76 کشور جهان توانسته‌اند انواعی از ماشین‌های خودکار مانند هواپیماهای بدون سرنشین تولید کنند و 16 کشور ماشین‌های خودکاری را تولید کرده‌اند که در جنگ و برای گرفتن جان انسان کاربرد دارد. ماشین‌های خودکار در حال حاضر نیز در بین ما هستند. در واقع بسیاری از اخباری که اخیرا در باره هواپیماهای خودکار و بدون سرنشین شنیده‌ایم، حاکی از ظهور نسل اول قاتلان ماشینی است؛ هواپیماهایی که بدون نیاز به کمک انسان، هدف خود را انتخاب می‌کنند و هرچه در توان دارند، برای نابودی آن به کار می‌گیرند.

سالها قبل در فیلم نابودگر(Terminator)، روبات‌های کاملا هوشمند و خودکار از آینده به زمان حال آمدند تا نسل بشر را نابود کنند. با وجود این که در باره امکان سفر در زمان ابهامات زیادی وجود دارد، فناوری بشر به گونه‌ای پیشرفت کرده است که چیزی به تولید انبوه روبات‌های قاتل خودکار باقی نمانده است. این واقعیت، پرسش‌های استراتژیک اخلاقی و قانونی جدی را درباره حمایت جامعه بین المللی از تولید روبات‌های قاتل مطرح کرده است.

وزارت دفاع آمریکا نیز برنامه خاصی را برای به کارگیری این نوع ماشین‌های قاتل در ارتش این کشور تا سال 2036 میلادی دارد. این در حالی است که اغلب کشورها به دنبال تدوین پیش نویس موافقت نامه‌ای هستند که استفاده از روبات‌های قاتل را مانند سلاح‌های شیمیایی، ممنوع کند. کشورهای چین، روسیه، انگلستان و ایالات متحده به همراه 50 کشور دیگر به دنبال تقویت زرادخانه روباتیک خود از جمله روبات‌های قاتل هستند. در این بین کشور چین با رونمایی از 27 مدل مختلف روبات‌های مسلح تا سال 2012 میلادی، مقام اول را به خود اختصاص داده است.

چندین کشور نیز نمونه‌های اولیه روبات‌های قاتل را عملا به کار گرفته‌اند. برای مثال در منطقه مرزی کره جنوبی و شمالی برای نگهبانی، از روبات‌هایی استفاده می‌شود که توانایی شناسایی انسان را با استفاده از گرمای بدن وی دارند و بدون نیاز به کمک انسان قادر به هدف‌گیری و شلیک هستند. آمریکا نیز روباتی موسوم به X47B را طراحی و تولید کرده است که قادر است در یک مسیر از پیش تعیین شده به پرواز درآید و منطقه وسیعی را تحت نظارت و پوشش امنیتی قرار دهد.

در حال حاضر این روبات توسط انسان و از راه دور کنترل می‌شوند، اما انتظار می‌رود تا سال 2019 نمونه کاملا خودکار آن در ارتش ایالات متحده مورد استفاده قرار گیرد. نیروهای نظامی کشورهای مختلف معتقدند چنین تجهیزاتی با حذف انسان از صحنه نبرد، می‌تواند جان انسان را حفظ کند، اما واقعیت این است که اختلالات نرم افزاری یا سخت افزاری یا حملات سایبری به این تجهیزات، خطرات جدیدی را برای نسل بشر ایجاد خواهد کرد.

صرفنظر از مزایا و معایب روبات‌های قاتل، همواره این پرسش اخلاقی درباره آنها مطرح است که آیا ما با خودکارسازی مرگ (استعاره از ساخت روبات‌های قاتل)، انسانیت خود را از دست می‌دهیم
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  30 تا از قدرتمند ترین ارتش های جهان
  خطر حمله آمریکا هنوز وجود دارد
  سرلشکر موسوی: قدرت پهپادی ارتش در زمان تحریم ظهور کرد/ لزوم توجه بیشتر به بودجه‌ دفاع
  نیروی زمینی ارتش به فناوری‌های مهم در حوزه بالگردی دست یافته است
  وحدت نیروی دریایی ارتش و سپاه مایه افتخار نیروهای مسلح است
  تشییع پیکر خلبان شهید «بیک‌محمدی» در ستاد نیروی هوایی ارتش
  قدرت‌نمایی پهپاد ارتش در مقابل پهپاد آمریکایی
  پیوستن اولین هاورکرافت بومی به ناوگان نیروی دریایی ارتش ایران
  آیا قاتل «اس-400» ساخته شده است؟
  سلاح آک-203 سلاح اصلی ارتش هند خواهد شد

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان