امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

پلمپ ۹۰ حلقه چاه در شهرستان جیرفت +گزینه‌های افزایش قیمت آب در دولت

#1
Heart 
فرماندار جیرفت گفت: با همکاری نیروی انتظامی، تاکنون ۹۰ حلقه چاه در شهرستان جیرفت پلمپ شده است.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، احمد امینی‌روش پیش از ظهر امروز در جلسه شورای حفاظت آب در جیرفت که با حضور استاندار کرمان برگزار شد، اظهار کرد: زنگ خطر بحران آب سال‌هاست که در استان کرمان به صدا درآمده، اما متاسفانه گوشی برای شنیدن وجود نداشته است.

وی گفت: منابع آب در گذشته به خوبی مدیریت نشده و کارهای بزرگ، همت مردان بزرگ را می‌طلبد.

فرماندار جیرفت با بیان اینکه کمیته آب شهرستان جیرفت از تاریخ پنجم آذرماه سال ۹۲ تشکیل شده است، افزود: این کمیته تاکنون ۱۳ مصوبه داشته و در این مدت با همکاری دستگاه‌های ذیربط کارهای قابل تقدیری انجام داده است.

امینی‌روش تصریح کرد: باید سازوکار جدیدی تعریف شده و حفر چاه‌های غیرمجاز تحت هر شرایطی به صفر برسد.

وی تصریح کرد: ۶۰ تا۷۰ هکتار از بهترین زمین‌های منطقه به تصرف زمین خواران درآمده که نشان دهنده بی تدبیری مدیران است.

فرماندار جیرفت گفت:۹۰ حلقه چاه با همکاری نیروی انتظامی پلمپ و همچنین ۳۸دستگاه حفاری غیرمجاز توقیف شده است.

امینی‌روش با اشاره به اینکه این سومین جلسه کمیته آب در شهرستان است، خاطرنشان کرد: آب‌های موجود در سراسر استان باید مهار شده و با مدیریت و برنامه‌ریزی صحیح بحران بزرگ آب از بین برود.




+++++++++
گزینه‌های افزایش قیمت آب در دولت


یک مقام مسئول در وزارت نیرو با اعلام شناسایی ۱۱۶ هزار مشترک پُرمصرف آب کشور، گفت: گزینه های افزایش تعرفه آب به دولت ارائه شده است اما در حال حاضر تنها ۳۵۰ تومان قیمت تمام شده تولید آب از مشترکان دریافت می شود.
به گزارش جهان به نقل از مهر، معصومه آذرگون با بیان اینکه مشترکان پُرمصرف به تعداد ۱۱۶ هزار، ۰.۷ درصد مشترکان کشور را شامل می‌شوند اظهارداشت: از این تعداد، ۳۵۰۰ مشترک پُرمصرف در شهر تهران هستند که متاسفانه مصرف آب شرب این مشترکان بالای ۵۰ مترمکعب در ماه است؛ در حالی که الگوی مصرف ۲۰ مترمکعب در ماه است.

مدیرکل دفتر بررسی‌های اقتصادی و خدمات مشترکان آبفای کشور اظهارداشت: هم‌ اکنون قیمت تمام‌ شده آب ۱۰۰۰ تومان است در حالی که از مشترکان ۳۵۰ تومان دریافت می‌شود و با این تعرفه، مشترکان خانگی در زمان حاضر ۳۰ تا ۳۵ درصد قیمت تمام‌ شده را پرداخت می‌کنند.

وی ادامه داد: پیشنهادهایی از طرف وزارت نیرو و آبفا ارائه شده که تعرفه این مشترکان با مشترکانی که زیرالگوی مصرف هستند، متفاوت باشد و به‌ ازای مصرف بالای ۲۰ مترمکعب تعرفه بالاتری را پرداخت کنند.

آذرگون با بیان اینکه به استناد ماده ۳ قانون هدفمندی یارانه‌ها باید تا پایان سال ۹۴ تعرفه آب به قیمت تمام‌شده نزدیک می‌شد گفت: گزینه‌ های افزایش تعرفه به دولت ارائه شده ضمن آنکه در بهمن‌ ماه ۹۲ با ۲۰ درصد افزایش نرخ به‌ صورت یکنواخت موافقت شد، اما پس از آن روند افزایش پلکانی تعرفه ادامه نیافت.

این مقام مسئول در وزارت نیرو ادامه داد: با تعرفه فعلی آب، مشترکان خانگی ۳۰ تا ۳۵ درصد قیمت تمام‌ شده را پرداخت می‌کنند؛ با این حال برخی مشترکان با همین تعرفه پایین حاضر به پرداخت قبوض خود نیستند و مشکلات متعددی را برای فعالیت‌های توسعه‌ای شرکت‌های آب و فاضلاب به وجود می‌آورند.

وی درباره امکان عملی شدن برنامه هدفمندی یارانه گفت: اگر قرار باشد تا پایان برنامه پنجم به قیمت تمام‌شده برسیم، باید در دو سال آینده سالانه ۳۵۰ تومان به قیمت آب افزوده شود؛ این یعنی افزایش ۱۰۰ درصدی تعرفه در هر سال و این امر بسیار مشکل است.

آذرگون با اشاره به برنامه‌های دفتر بررسی‌های اقتصادی و خدمات مشترکان آبفای کشور ادامه داد: در حال حاضر، برنامه ما افزایش خدمات غیرحضوری به‌ ویژه ترویج فرهنگ پرداخت غیرحضوری قبوض و مهیا کردن بستر لازم در کشور است. این کار هم‌ اکنون در بیشتر استان‌ها انجام شده و واگذاری کارها به دفاتر پیشخوان دولت نیز در همین راستا انجام می‌شود.

این مقام مسئول در آبفای کشور با اعلام اینکه آمار پرداخت غیرحضوری در بخش شهری ۷۵ درصد و روستایی ۵۰ درصد است گفت: در پرداخت حضوری با احتساب ۶۵۰ تومان کارمزد بانک و ۱۰۰۰ تومان هزینه چاپ قبض، صدور قبض‌های زیر دوهزار تومان مقرون به‌ صرفه نیست و از شرکت‌ها خواسته‌ایم که زیر این رقم قبض صادر نشود.

آذرگون ادامه داد: با وجود کارمزد ۱۰۰ تومانی پرداخت غیرحضوری توسط بانک‌ها، این نوع پرداخت برای شرکت‌های آب و فاضلاب بسیار مفید خواهد بود. وی از مشترکان آب در شهرها و روستاهای کشور درخواست کرد با توجه به وخامت وضعیت آب کشور، صرفه‌ جویی ۲۵ درصدی آب را سرلوحه کار خود قرار دهند.
پلمپ ۹۰ حلقه چاه در شهرستان جیرفت +گزینه‌های افزایش قیمت آب در دولت 1
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  قیمت لحظه ای سهام امروزشرکت ها دربازار بورس تهران
  افزایش ۱۵۰ هزارتومانی قیمت سکه
  هشدار فرابورس درباره دستکاری قیمت سهام در شبکه‌های اجتماعی
  پیش فرض انتخابات 2020 آمریکا و تاثیر آن بر قیمت ارز، قیمت طلا و سکه و قیمت نقره
  گرانترین بره جهان با قیمت 11 میلیارد تومان فروش رفت (عکس)
  |مسابقه قیمت‌ها و ستادهای بی‌خاصیت/ چرا تصمیمات دولت در بازار کارساز نیست؟
Heart دولت ترامپ ۱.۴ میلیارد دلار برای اموات چک کشید
Heart کشته شدن فرمانده نیروهای دولت منصور هادی در "مأرب"
  اقدامات کشورهای مختلف در پی افزایش مجدد شیوع کرونا
Heart تظاهرات ماموران پلیس، دولت فرانسه را به واکنش واداشت

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان