امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

ساماندهی نمای خانه‌های متروکه تهران

#1
Heart 
معاون معماری و شهرسازی شهردار تهران گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های کوتاه مدت شهرداری تهران خانه‌‌های متروکه سطح شهر کمتر از یک سال دیگر ساماندهی خواهند شد.
به گزارش جهان؛ علیرضا نادری در گفتگو با مهر با بیان اینکه آمار دقیقی از خانه های متروک پایتخت وجود ندارد گفت: یکی از موضوعاتی که در برنامه های سیما و منظر شهری پیش بینی شده است ساماندهی نمای خانه های متروک است. اگر امکان ورود فیزیکی به این ساختمان وجود ندارد می توانیم با پوشش‌های موقت دور ساختمان را پوشانده تا سیما و منظر شهر مشوش نشود. در حال حاضر در حوزه شهرسازی آمار دقیقی از تعداد این خانه‌ها نداریم اما می‌توانیم در سطح نواحی آمار دقیقی جمع‌آوری کنیم.

وی درباره خانه های نیمه کاره ای که سالها در شهر تهران رها شده اند گفت: زمانی که برای ساختمان‌های نوساز پروانه صادر می‌کنیم، مهلت شروع و ساخت تعیین می‌شودو پس از اتمام مهلت اگر مالک تقاضای پایان کار نکند، شهرداری به مالک اخطار می‌دهد. اگر به اخطارها بی توجهی شد بعد گذشت یک‌سال ، صاحب ملک باید عوارضی را به شهرداری پرداخت کند. شهرداری هم می‌تواند دور آن ملک حفاظ بکشد.

نادری با اشاره به خلاءهای قانونی که در حوزه ساماندهی خانه های متروک وجود دارد گفت: برای ساماندهی این خانه ها شهرداری در مرحله نخست باید شکایت کند تا قاضی حکم ورود به ساختمان را بدهد. بنابراین ابتدا باید بستری برای جرم محسوب شدن تخریب سیما و منظر شهر ایجاد شود تا شهرداری بتواند این ساختمانها را ترمیم کند و بعد خسارت بگیرد. شهرداری نمی‌تواند با عوارضی که از مردم دریافت می‌کند کاری برای ترمیم آنها انجام دهد، بنابراین این اقدامات نیازمند قانون است.

وی با اشاره برنامه های مدیریت شهری برای ساماندهی سیما و منظر شهری، گفت: اواخر سال گذشته دیداری با مقام معظم رهبری داشتیم و ایشان در زمینه‌های مختلف فرمایشاتی داشتند که یکی از آنها درباره سیما و منظر شهری بود و فرمودند باید در این زمینه ورود پیدا کرد؛ یک هفته بعد از فرمایشات رهبری، جلساتی در شهرداری تهران به ریاست قالیباف هر دو هفته یکبار برگزار شد در این راستا برای اینکه به هدف نهایی برسیم اقداماتی کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت در نظر داریم؛ در اقدامات کوتاه مدت بازپیرایی ساختمان‌‌های شهرداری، حذف زواید بصری، حذف اغتشاش بصری مد نظر قرار دارد که این امر در حال انجام است.

معاون شهردار تهران با بیان اینکه در جریان برنامه‌های کوتاه مدت در وهله اول ساختمان‌‌های متروکه در مناطق و نواحی شهر تهران شناسایی می‌شوند، گفت: اولویت اصلی بر روی ساختمان‌هایی است در گذرهای اصلی هستند مانند ساختمان بیمارستان هشترودی سابق که در خیابان سپهبد قرنی واقع شده و مطلع شدیم دادگاه آن را فروخته و حق و حقوق شاکی‌ها را داده و مالک جدید قرار است آن را به هتل تبدیل کند. ساختمانهایی از این دست باید شناسایی شود و شهرداری مواردی که سیما و منظر شهری را برهم زده است، با رنگ آمیزی یا پوشش موقت سامان دهد.
ساماندهی نمای خانه‌های متروکه تهران 1
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  پیج بچه پولدارا های تهران در اینستاگرام چه خبره ؟+ عکس ها
Shocked نامه عجیب سارق اموال به صاحب خانه!
  قیمت لحظه ای سهام امروزشرکت ها دربازار بورس تهران
  زالی: وضعیت تهران نگران کننده است/ خودداری از دورهمی شب یلدا
  دعوت دختران به خانه های خالی
Heart وحشت از ترامپ، کاخ سفید را متروکه کرد
  آموزش رقص و حرکات موزون در شمال شهر تهران +عکس
  دعا کنید در تهران زلزله نیاید/ برای زلزله بالای ۷ ریشتری مشکل قبر هم داریم
  فرود پلیکان غول پیکر در منزل مسکونی در تهران
Heart وقتی فیلم انفجار «فیلادلیفا» با شرق تهران جابجا می شود

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان