امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

موشک های نوین مافوق صوت روسیه

#1
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
موشک های نوین مافوق صوت روسیه 1

نخستین نمایش و مانور شلیک موشک های مافوق صوت برای سامانه پدافند موشکی ضدهوایی "پانتسیر" انجام گرفته شد.

آقای "آلکساندر دنیسوف" مدیر گروه صنعتی تجهیزات دقیق روسیه در این رابطه می گوید که سامانه ی جدید تا سال 2017 میلادی به مرحله ی تولید انبوه خواهد رسید. لازم به ذکر است که پدافند موشکی جدید خواهد توانست اهداف بالستیکی را نیز مورد اصابت قرار دهد.
متخصصان روسیه اکنون 10 سال است که در حال فعالیت برای ساخت موشک های مافوق صوت هستند. امروزه تقریبا تمامی سامانه های ضدهوایی روسیه به این نوع از موشک ها مجهز هستند که با بالاترین سرعت ممکن یعنی 3 الی 4 ماخ (معادل سرعت صوت) می توانند پرواز کنند. اکنون تحقیقات متخصصان روسیه برای افزایش سرعت موشک ها برای رسیدن به سرعت 5 الی 7 ماخ، ادامه دارد. امسال در پایگاه نظامی "آشولوک" در ایالت آستراخان روسیه، مانور شلیک از تسلیحات دقیق بر روی دشمن فرضی انجام گرفته شد. بدین ترتیب ثابت شد که روسیه نیز موشک های قابل رقابتی را در کلاس مافوق صوت ساخته است. از نکات مهم سامانه ی ضد هوایی مذکور می توان به افزایش حجم مهمات و موشک های نوین مافوق صوتی که اکنون در حال آزمایش می باشند، اشاره نمود. آقای "سعید امینوف" سردبیر سایت اینترنتی نشریه اخبار نظامی "وستنیک پ.و.او" در این رابطه می گوید:
" با این که تمامی اطلاعات مربوط به پانتسیر در رده امنیتی محرمانه قرار دارند، ولی باز هم می توان چنین استنباط کرد که اگر صحبت از موشک های مافوق صوت باشد، بدون شک سرعت این موشک ها باید از مرز 3 الی 4 ماخ فراتر رود.
برای به حقیقت نشاندن این هدف، به مقداری زمان نیاز است. مافوق صوت بودن خاصیتی است که موشک می تواند به راحتی و به سرعت، اهداف هوایی و زمینی را در فواصل نسبتا طولانی مورد اصابت قرار دهد. انتظار می رود که سامانه ای که امروز تنها 20 کیلومتر برد دارد بتواند هم از لحاظ طول برد و هم از لحاظ ارتفاع، به میزان دلخواه برسد. برای رساندن موشک به سرعت مافوق صوت دلخواه، لازم است تا موضوعات پیچیده تری حل و بررسی شوند."
در همین زمان به موازات، سیستم های نوین راداری برای تشخیص و رهگیری هدف و هدایت موشک ها برای برخورد به اهداف، در حال ساخت می باشند. بدین ترتیب از ترکیب این سیستم ها با یکدیگر، سامانه ی دفاعی متحرکی بوجود می آید که مشابه آن را در هیچیک از کشورهای غربی نمی توان یافت. چندی پیش اعلام شد که ایالات متحده در حال پیشبرد صنعت خود در زمینه ی طراحی و ساخت موشک های مافوق صوت است. گسترش این شاخه از صنایع نظامی می تواند برای آمریکا چشم اندازی خوبی را برای ساخت موشک های چند منظوره تا سال 2015 میلادی داشته باشد. تاکید داریم که این بدان معنا نیست که روسیه از برنامه های مشابه پیشبرد این صنعت عقب خواهد ماند. آقای امینوف در این رابطه می گوید که این موضوع اکنون به یکی از محورهای اصلی بحث در صنایع نظامی روسیه تبدیل شده است.
وی در ادامه افزود:
"به غیر از گروه صنعتی تجهیزات دقیق روسیه، کنسرن و اتحادیه ی تولید سیستم های ضدهوایی دور برد و میان برد روسیه "آلماز آنتی" نیز فعالیت های خود را در زمینه ی تولید نسل جدید سامانه های ضد هوایی آغاز نموده است. برای مثال، سامانه ی موشکی ضدهوایی "اس 500" از همه لحاظ قدرتمند تر و موثر تر به تولید و بهره برداری خواهد رسید. تسلیحات بکار رفته در این سامانه ی پرقدرت، براحتی می تواند از پس اهداف مافوق صوت بر بیاید.
ساخت تسلیحات مافوق صوت نیازمند حل مشکلات فنی پیچیده و مسائل ریز علمی می باشد. به همین دلیل به نظر نمی رسد که ایالات متحده بتواند تا پایان سال 2015 میلادی تولید انبوه این نوع از تسلیحات را آغاز کند. ولی در کل، موضوع "مافوق صوت بودن" یکی از موضوعات مهم و و حائز اهمیت است، چرا که برای آمادی سازی ارتش در مقابل چنین موشک ها، هم زمان بسیار محدود بوده و هم ساخت سیستم های موقعیت یابی و راداری برای این موشک ها از لحاظ فنی و تکنولوژی بسیار دشوار است. به همین خاطر است که یافتن پاسخ مناسب و مجهز نمودن ارتش روسیه به پدافند های مشابه، از اهمیت ویژه و حادی برای کشور برخوردار است. در راستای حل این موضوع، بدون شک سامانه ی موشکی ضدهوایی "پانتسیر" می تواند پاسخ مناسبی باشد. به همین دلیل، این سامانه ی ضدهوایی نه تنها در روسیه، بلکه در بسیاری از کشورهای خارجی از محبوبیت بالایی برخوردار است. اکنون حدودا 20 کشور دنیا برای دستیابی به آن ابراز علاقه نموده اند."
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  -موشک‌های هوا به هوا جنگ سرد ایالات متحده آمریکا-
  -جنگنده‌های اتحاد شوروی و روسیه دهه ۱۹۹۰-
  -ماجرای سرنگونی سوخوی ۲۴ روسیه توسط ترکیه (۲۰۱۵)-
  امکانات روسیه در فضا، نگرانی برای آمریکا
  موشک ضد تانک هدایت‌شونده طوفان+عکس
  روسیه دارای زیردریایی با توان ایجاد سونامی خواهد شد
  تحویل اسلحه های جدید خودکار کالاشنیکوف به وزارت امور داخلی و گارد روسیه
  ادامه ساخت پهپادهای تهاجمی سنگین در روسیه
  آغاز تولید موشک هایپرسونیک جدید در روسیه
  روسیه زره جدیدی برای ماشین های جنگی می سازد

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان