امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

آبشاری در میان سنگ‌ها

#1
اگر اهل کشف دیدنی های جدید هستید و دوست دارید یک منطقه کوهستانی و سرد را در این روزهای پاییزی تجربه کنید، پیشنهاد می کنیم به آبشار سنگان در نزدیکی پایتخت فکر کنید. جایی که فرصت خوبی برای یک سفر یک روزه کوتاه به شما می دهد و خستگی های زندگی پرتنش تهرانی ها را از آنها دور می کند.
آبشار سنگان در شمال غرب روستایی به همین نام، حدود 20 کیلومتری شمال غرب تهران و در دامنه‌های قله پهنه‌حصار قرار دارد. این آبشار 2575 متر از سطح دریا ارتفاع دارد و در شمال آن قله پهنه حصار واقع شده است.
برای دیدن آبشار سنگان، باید به قدر کافی اهل کوه نوردی و دره نوردی باشید و البته از سرما و آب هم وحشت نداشته باشید چون دره سنگان یکی از دره‌های پر آب این منطقه است و آبشار سنگان، همانطور که از اسمش پیدا است، در یک منطقه سنگی قرار گرفته است.


روستای سنگان هم که نزدیک ترین روستا به این آبشار به حساب می آید، روستایی کوهستانی و بسیار زیبا در مسیر جاده کن، شمال غربی تهران و کمی بالاتر از سولقان است که به جز دره و آبشارش، یک امامزاده هم دارد.


کی سفر کنیم؟
اوج شکوه و زیبایی آبشار سنگان در ماه‌های فروردین و اردیبهشت است اما اگر این روزها هم سری به این آبشار بزنید، زیبایی های بسیاری برای تماشا خواهید داشت. این آبشار در زمستان با یخ زدن شکلی بسیار متفاوت و جالب به خود می‌گیرد که حتما باید از نزدیک ببینید. البته اگر تحمل سرمای هوا را دارید!
برای دیدن آبشار سنگان، باید به قدر کافی اهل کوه نوردی و دره نوردی باشید و البته از سرما و آب هم وحشت نداشته باشید چون دره سنگان یکی از دره‌های پر آب این منطقه است و آبشار سنگان، همانطور که از اسمش پیدا است، در یک منطقه سنگی قرار گرفته است
مسیر دسترسی به آبشار سنگان
برای دسترسی به آبشار سنگان از سمت کرج و غرب تهران پس از میدان دهکده المپیک به سمت شرق در اتوبان همت حدود 3 کیلومتر طی مسیر می نمایید و از محل میدان دوم شهران که البته دیگر میدان حذف گردیده بسمت کن وارد می شویم.


در ادامه از طریق خیابان کوهسار به سمت امامزاده داوود و پس از حدود 10 کیلومتر در سه راهی به سمت چپ جاده که تابلو جهت سنگان را نشان می دهد حرکت کرده و در مسیر روستای سنگان پایین و آنگاه به روستای سنگان بالا می رسیم. توجه داشته باشید در ایام تعطیل ترافیک ماشین ها زیاد شده و امتداد پارک خودرو به بیرون روستای در کنار جاده خاکی هم می رسد.


از سمت شرق تهران انتهای بزرگراه آبشناسان (ایرانپارس ) در منتهی الیه غرب به ابتدای خیابان کوهسار می رسید و بقیه مسیر و از جنوب هم از طریق خیابان ستاری به ایرانپارس و سپس خیابان کوهسار خواهید رسید.


لوازم مورد نیاز
کفش مناسب کوهپیمایی، کوله پشتی یک روزه، لباس مناسب کوهپیمایی، پانچو (یا لباس ضد باران)ظ¬ بطری آب، زیر انداز، چراغ قوه، کرم ضد آفتاب، عینک و کلاه، غذای قابل حمل در کوله، باتوم (یک جفت)، دستکش، جوراب اضافه، گتر.
پاسخ
آگهی
#2
عکس میزاشتی بهتر بود



آبشاری در میان سنگ‌ها 1آبشاری در میان سنگ‌ها 1




پاسخ


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان