امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

لیست 10 فوتبالیست برتر تاریخ آسیا، حضور 3 ایرانی

#1
لیست 10 فوتبالیست برتر تاریخ آسیا، حضور 3 ایرانی 1

 در زیر لیستی را مشاهده می کنید که بر اساس معیار های فنی و درصد تاثیر گذاری بازیکنان آسیایی توسط نخبگان و کارشناسان فوتبال انتخاب و انتشار یافته است. اگر این لیست بر اساس نظرسنجی از طرفداران فوتبال انتخاب می شد ، قطعا هر 10 نفر ایرانی بودند!
10-علی کریمی / ایران

علی کریمی متولد نوامبر 1978 بازیکن بازنشسته ایرانی است.

او سابقهٔ بازی در لیگ ۴ کشور ایران، امارات، آلمان ، قطر و باشگاه‌های فتح، پرسپولیس، الاهلی، بایرن مونیخ ، القطر، استیل آذین، شالکه 04 و تراکتور سازی را دارد .

کریمی بیش از یک دهه بازیکن تیم ملی ایران بود و با ۱۲۷ بازی و ۳۸ گل ملی، سومین بازیکن تاریخ ایران از نظر تعداد بازی ملی و همچنین سومین گلزن برتر این تیم به شمار می‌رود.

علی کریمی که به عنوان یک بازیساز و دریبل زن شناخته می‌شد، به «جادوگر» و «مارادونای آسیا» ملقب شده‌ است.
9-پائولینو آلکانتارا / فیلیپین

این بازیکن اصالتا اسپانیایی است اما به عنوان شهروند فیلیپین، تنها بازیکن آسیای جنوب شرقی این لیست محسوب می شود.او بیشتر دوران فوتبال خود را یعنی از سال 1912 تا 1927 در بارسلونا گذرانده است.

پائولینو تا الان رکورد جوان ترین بازیکن تاریخ بارسلونا را با 15 سال سن در اختیار دارد. او به عنوان مهاجم گل های بسیاری زده یعنی در مجموع 369 گل در 357 بازی!
8-هونگ میونگ بو / کره جنوبی

میونگ بو یک مدافع وسط کره ایست که به مدت 12 سال رهبر خط دفاعی تیم ملی کره جنوبی بوده است. او کاپیتان تیم رویایی کره در جام جهانی 2002 بود و در همان مسابقات به عنوان سومین بازیکن برتر جام انتخاب شد.

میونگ بو رکورد دار بیشترین بازی ملی برای کره با 132 بازی را در اختیار دارد.
7- شونسوکه ناکامورا / ژاپن

شونسوکه ناکامورا هافبک ژاپنی برای مهارت در زدن ضربات آزاد خود که اغلب به گلهای زیبا منجر شده مشهور است. با توجه به مهارت او، ناکامورا به عنوان آندره پیرلو آسیا شناخته شده است. اوج موفقیت او زمانی بود که برای گلاسکو سلتیک از سال 2005 تا سال 2009 بازی می کرد. در این باشگاه ، ناکامورا موفق به کسب سه عنوان قهرمانی لیگ اسکاتلند شد. در سطح تیم ملی، ناکامورا 24 گل از 98 بازی به ثمر رساند و دو بار با ژاپن برنده جام ملت های آسیا شد.
6- مهدی مهدوی کیا / ایران

مهدوی کیا به عنوان یک هافبک جناح راست بسیار فرز، شناخته شده بود. این بازیکن همچنین به عنوان بهترین بازیکن آسیا در سال 2003 انتخاب شد ، مهدوی کیا همیشه مهارت دریبل زنی خوبی را نشان داد . او سانترهای مرگباری از سمت راست زمین ارسال می کرد که اغلب تبدیل به گل می شد. او هشت سال از زندگی حرفه ای خود را در یک باشگاه آلمانی – هامبورگ – به سر برد و یک جام حذفی و یک جام اینترتوتو به همراه این تیم کسب کرد.
5-سامی الجابر / عربستان سعودی

سامی الجابر یک فوتبالیست سابق آسیایی است که به شدت از سوی جامعه آسیایی ستایش شده است. او عربستان سعودی را برای رسیدن به دور دوم جام جهانی 1994 رهبری کرد.این مهاجم 20 سال اززندگی حرفه ای خود را به عنوان بازیکن در الهلال سپری کرد و برای این تیم 143 گل در 305 حضور به ثمر رساند. سامی 156 بار برای عربستان به میدان رفت و 46 گل برای کشور خودبه ثمر رساند. درست قبل از بازنشستگی، او به طور قرضی برای ولورهمپتون بازی کرد .
4-شینجی کاگاوا / ژاپن

شینجی کاگاوا سزاوار حضور در لیست بهترین بازیکنان آسیا در تمام دوران هست، به خصوص که او به بورسیا دورتموند کمک کرد تا دو بار در فصل 2010 -2011 و 2011- 2012 به مقام قهرمانی بوندسلیگا برسد. در سال 2012 عملکرد درخشان او باعث شد تا با قراردادی سنگین به منچستر یونایتد بپیوندد. در منچستر یونایتد این بازیکن موفق به کسب قهرمانی لیگ برتر 2012-2013 شد. در باشگاه فعلی خود، او معمولا به عنوان یک هافبک مهاجم یا کناری بازی می کند.
3- هیدتوشی ناکاتا / ژاپن

ناکاتا یک هافبک مرکزی بازنشسته ژاپنی است. در پروجا ، ناکاتا 12 گل در 48 حضور به ثمر رساند. با توجه به عملکرد عالی و قانع کننده خود در پروجا ، رم تصمیم به ثبت قرارداد با او گرفت. اگر چه او بیشتر زمان حضور خود در رم را بر روی نیمکت نشست، اما با به ثمر رساندن گل های بسیار مهم، سهم قابل توجهی در قهرمانی رم در سری آ در فصل 2000-2001 داشت.
2- پارک جی سونگ / کره جنوبی

از لحاظ مهارت، پارک جی سونگ در واقع بهترین بازیکن این لیست است. او در خط میانی تقریبا می تواند در هر جایی از زمین بازی کند. پارک می تواند به عنوان یک هافبک ، هافبک دفاعی ، بازیساز و حتی یک مهاجم دوم به کار گرفته شود. پس از یک فصل با شکوه با پی اس وی آیندهوون ، پارک به منچستر یونایتد نقل مکان کرد. او به عنوان بازیکن، هفت فصل برای شیاطین سرخ بازی کرد و موفق به کسب جوایز متعدد و معتبر، از جمله چهار عنوان لیگ برتر و یک جام قهرمانی لیگ قهرمانان شد.
1- علی دایی / ایران

با توجه به دستاوردهای تیمی و انفرادی و همچنین سوابق آماری، به نظر می رسد گزینه مناسب برای عنوان بهترین بازیکن فوتبال آسیا در تمام دوران علی دایی است. او یک مهاجم کامل و یک ماشین گلزنی تمام عیار بود. او109 گل برای تیم ملی فوتبال ایران زد که هنوز هم رکورد شماره یک در جهان است. دایی در سال 1999 به عنوان بهترین بازیکن آسیا انتخاب شد و اغلب به عنوان بزرگترین فوتبالیست ایران در تمام دوران در نظر گرفته می شود. او سابقه بازی در پرسپولیس – پر طرفدار ترین تیم آسیا – و نیز لیگ آلمان در سه باشگاه مختلف بایرن مونیخ ، ارمنیا بیلفلد و هرتا برلین را در کارنامه دارد. در طول زندگی حرفه ای باشگاهی خود، دایی 112 گل در 287 بازی به ثمر رسانده است.

شایان ذکر است که در رتبه 12 این لیست نام خداداد عزیزی نیز به چشم می خورد.
 
اکنون گور او را بس است




آنکه جهان اورا کافی نبود
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  کشتی کج ایرانی (IPW) | شکوه ایرانی ۲
Clocket کشتی کج ایرانی (IPW) | رویداد هرج و مرج بزرگ
  کشتی کج ایرانی (IPW) | شکوه ایرانی ۲۰۲۲
  تاریخ‌سازی وفایی؛ قهرمانی جهان تقدیم به مادربزرگ!
  واکنش آذری جهرمی به آیتم جنجالی فوتبال برتر
  سهمیه سه شطرنجباز ایران در جمع ۱۰۰ نفر برتر جهان
  جدیدترین بازیکن دوملیتی ایرانی در لیگ سوئد
  حضور در لیگ برتر انگلیس؟ ببینیم چه می شود
  نقشه راه صعود تراکتور ایران در آسیا
  درخواست گل‌محمدی برای واکسیناسیون فوتبالیست‌ها

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان