امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

آیا طرفداران سیتی هم مثل باشگاه شان، از خدا ثروتمندتر هستند؟

#1
آیا طرفداران سیتی هم مثل باشگاه شان، از خدا ثروتمندتر هستند؟ 1

همه چیز از شب سه شنبه قبل آغاز شد؛ جایی که سیتی برای دیدار دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
[b]لیگ قهرمانان اروپا[/b]  حساس خود برابر رم، تقریبا 10 هزار نفر کمتر از ظرفیت ممکن تماشاگر جذب کرد. این مساله باعث شد ریو فردیناند این سوال را مطرح کند که وقتی آنها نمی توانند همین ظرفیت خود را پرکنند، "دلیل افزایش 6000 نفری ظرفیت اتحاد چیست؟ برای چه کسی واقعا؟"

سپس پل اسکولز هم در ستون ثابت خود در نشریه ایندیپندنت همین مساله را تکرار نمود. او گفت "طرفداران سیتی بهتر است شروع کنند در بازی های اروپایی هم سروصدایی راه بیندازند."

با این حال، به نظر می رسد شرایط تا حدی پیچیده تر باشد. تمام شواهد موجود در مورد طرفداران جنوب شهری سیتی نشان می دهد دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
[b]لیگ برتر انگلیس[/b]  برایشان با اهمیت تر از لیگ قهرمانان است، ولی باز هم باید در اینکه چرا "باشگاهی حتی ثروتمندتر از خدا" نمی تواند در بازی با رم، بیشتر از 37 هزار تماشاگر به خود ببیند، کاوش کرد؛ این در حالی است که در همین اواخر و برای یک بازی لیگ کاپ مقابل ردینگ، 47 هزار نفر در اتحاد گرد هم آمده بودند.

در همین باب باید اشاره کرد سیتی برای تضمین حضور حداقل 36 هزار نفر در بازی های اروپایی اش، همچون یونایتد و آرسنال، خرید آنها را برای طرفداران خود در کنار بلیط های تمام فصل، اجباری نکرده است. مطرح کردن صحبت هایی همانند فردیناند، راحت است، ولی باید دانست ظرفیت ورزشگاه سیتی در تمام بازی های فصل گذشته به جز یکی، پر شده بود.

آنها همچنین برای تکمیل لیست تماشاگران فصل خود برای 6000 صندلی جدید اتحاد، حدود 7500 نفر را در لیست انتظار می بینند. افزایش ظرفیتی که تعداد صندلی ها را به 55 هزار نفر خواهد رساند و تمام افراد منتظر، بیعانه 100 پوندی پرداخت کرده اند. علاوه بر این، سیتی چهارمین تیم از نظر میانگین تماشاگر در فصل جاری است و فقط یونایتد، آرسنال و نیوکاسل را جلوتر از خود می بیند.

یان لیدی من در یادداشت خود کاملا نشان داد که اوضاع همیشه در اولدترافورد همانند آنچه اسکولز می گوید نیست و تماشاگران آنها هم همیشه پرسروصدا نیستند. اما اتفاقی که باعث شد خشم علیه یونایتد برانگیخته شود، اشاره به ثروت طرفداران سیتی بود که در اشاره به عدم پرداخت قیمت بلیط های 40-35 پوندی بازی با رم بود. هیات مدیره سیتی در جواب پرسید: "مدرک تان کجاست؟" البته کلمات مورد استفاده متفاوت تر بود.

بعضی از شواهد موجود، البته نه تمام آنها، جانب دارانه است. حتی در خود اولدترافورد هم قبول دارند نظر قدیمی در مورد فقیرتر بودن هواداران سیتی، درست است. یونایتدی ها همیشه برای حضور در کنار تیم شان مسافت های طولانی پشت سر گذاشته اند که شامل هزینه های اقامتی هم شده است. آنها حتما باید پولدارتر باشند؛ در هر حال بعضی از آنها حتی از ایرلند و مناطق دورتر به کنار تیم سفر می کنند.


آیا طرفداران سیتی هم مثل باشگاه شان، از خدا ثروتمندتر هستند؟ 1

البته تمام این صحبت ها به معنای آن نیست که تعداد بیشتری از اهل منچستر، از یونایتد طرفداری می کنند. شاید بتوان گفت آمار در حال حاضر، پنجاه-پنجاه است، ولی ادعای یونایتد در مورد درآمد بیشتر طرفدارنشان هم با مدرک و دلیل است. این قضیه براساس تحقیق نهادی به نام YouGov در ماه مارس سال جاری میلادی با شرکت 8551 نفر از هواداران سیتی و یونایتد، انجام شد. نتایج حاکی از آن بود که 28 درصد طرفداران یونایتد در شمال غربی (قسمت نسبتا فقیر شهر) زندگی می کنند در حالی که این آمار برای طرفداران دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
[b]منچسترسیتی[/b] ، 49 درصد است. بیشتر طرفداران یونایتد در بخش جنوبی شهر (طبقه مرفه تر) سکنی دارند که سیتی زن های کمتری به خود می بیند.

یکی دیگر از راه های تشخیص میزان ثروت طرفداران دو تیم، از روی کدپستی خانه های صاحبان بلیط های فصل، می باشد. البته این اطلاعات برای عموم منتشر نمی شود، چون همین هفته در مورد آن تحقیق شده است، ولی یکی از پژوهش های ارزشمند در این زمینه، در سال 2002 توسط دکتر ادم براون در موسسه فرهنگ عامه دانشگاه شهرشناسی منچستر تحت عنوان "آیا شما اهل منچستر هستید؟"، انجام شد.

این تحقیق به بررسی پراکندگی کدهای پستی طرفداران سیتی و یونایتد پرداخته بود و اگر چه تا حدی از آن گذشته است، هنوز قابل اتکا است. تحقیق مورد نظر نشان داد میانگین کدهای پستی طرفداران سیتی شامل مناطقی می شوند که به طور متوسط خانه های 133,301 پوندی بودند. این در حالی است که متوسط منازل تحت سکونت طرفداران شیاطین سرخ، 252,287 پوند قیمت داشتند.

لیگ برتر دیگر آمار و ارقام جزئی باشگاه ها را نگه نمی دارد، ولی قبلا این گونه بوده است. تحقیقی که در سال 2007 انجام شده، به بررسی دستمزد ماهانه طرفداران فوتبال پرداخته است. نتایج نشان داد که طرفداران یونایتد با میانگین درآمد 38 هزار پوند، در این لیست هفتم بودند و سیتی زن ها حقوقی 35 هزار پوندی داشته اند.

البته این اختلاف چندانی نیست و درست بودن فرضیه اولیه یادداشت را نشان نمی دهد، ولی باید دانست 5 باشگاه لندنی در رده های ابتدایی این جدول قرار دارند و ردینگ را در رتبه ششم می توان دید. در حقیقت رتبه ششم لیورپول هم تا حدی ناشی از کانون های هواداری بین المللی آنها است. اطلاعات موجود و صحبت های همیشگی ثابت می کنند که هواداران سیتی، از جامعه فقیرتری می آیند.

چالش بزرگ برای سیتی، چگونگی جذب طرفداران بیشتر است. قیمت بلیط های لیگ قهرمانان باشگاه ها را ملزم می کند برای تطبیق با قانون فیرپلی مالی، همانند سایر باشگاه ها، ورزشگاه های بزرگ تری اتخاذ کنند.  

یکی از طرفداران سیتی به نام اوین مامفورد این هفته در ایندیپندنت گفت هزینه بلیط ها، مساله مهمی است: "قیمت بلیط های فصل امسال 10 درصد بالاتر رفته و 80 پوند شده است. هزینه بلیط در روز بازی رم 40-35 پوند بود. هفته قبل از آن در لیگ کاپ، بلیط بازی شفیلد، 20-14 پوند بود." این مساله بیشتر از سایر هواداران، برای طرفداران سیتی، مهم است.
اکنون گور او را بس است




آنکه جهان اورا کافی نبود
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  بارسا 3-3 سیتی: 6 گل به افتخار اونسوئه
  ذوالفقارنسب: دکترهای زیادی در پرسپولیس هستند!
  مقصر این بحران بازیکنان یوونتوس هستند
Subarrow بیانیه باشگاه پرسپولیس علیه مدیرعامل استقلال
  سیمئونه: می دانستم این باشگاه آینده بزرگی دارد
  پوچتینو: هر دو گل سیتی تصادفی بود
  چاهی که مدیران پرسپولیس برای باشگاه کنده‌اند + سند
  توئیت کنایه‌ای پدیده سیتی در مورد امباپه (عکس)
  اعتراض ستاره‌های دورتموند؛ پنالتی سیتی درست نبود
  لیونل مسی نه، سیتی در مسیر جذب یک ستاره بزرگ (عکس)

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان