امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

وجود ۲ هزار گونه گیاهان دارویی در ایران

#1
Heart 
وزیر جهادکشاورزی با اشاره به وجود ۱۲۳ گونه انحصاری گیاهان دارویی در کشور، گفت: فراهم کردن بستر تولید مواد خام برای صنعت گیاهان دارویی از برنامه‌های وزارت جهادکشاورزی است.
به گزارش جهان به نقل از مهر، محمود حجتی در مراسم افتتاحیه دومین جشنواره و نمایشگاه ملی گیاهان دارویی، فرآورده های طبیعی و طب سنتی که با حضور معاون اول رئیس جمهور برگزار شد، اظهار کرد: ایران دارای مزیت انحصاری در تولید گیاهان دارویی است، ضمن اینکه فراهم نمودن بستر تولید مواد خام برای صنعت گیاهان دارویی جزو برنامه های وزارت جهادکشاورزی قرار دارد.

محمود حجتی افزود: همچنین بهره برداری از مراتع برای تولید و زراعت گیاهان دارویی به عنوان شیوه ای جدید و اقتصادی در نظام بهره برداری مراتع از برنامه های وزارت جهاد کشاورزی است.

وی با بیان اینکه ۲ هزار گونه گیاهان دارویی در مراتع ایران وجود دارد، اضافه کرد: ۱۲۳ گونه از این گیاهان دارویی در جهان منحصر به فرد هستند، ضمن اینکه خداوند حکیم حجت را بر ما تمام کرده است و زمانی که در گوشه و کنار کشور مقداری تامل کنیم، می بینیم خداوند در جای جای آن امانت‌های زیادی را برای ما قرار داده است که ما باید به شایستگی از این امانت‌ها استفاده کنیم.

وزیر جهادکشاورزی افزود: به اعتقاد بنده ایران منحصر به فردترین کشور در زمینه تولید گیاهان دارویی از نظر گونه ها و تنوع اقلیم است.

وی ادامه داد: خداوند همه آن چیزی را که باید در اختیار ما قرار دهد، به ما داده است. ما در زمینه گیاهان دارویی به رنگ، خواص و بوی این گیاهان احتیاج داریم که همه اینها برای ما مهیا شده است.

وزیر جهادکشاورزی با اشاره به مشکلاتی که در گذشته در زمینه تولید گیاهان دارویی وجود داشته است، اظهار کرد: مشکل در گذشته این بود که به دلیل عدم تقاضا برای این گیاهان کمتر به آثار آنها پی بردیم اما هم اکنون امیدوار هستیم با کارهای حیات بخش معاونت علمی ریاست جمهوری تقاضا در این زمینه روز به روز افزایش پیدا کند.

به گزارش مهر، در پایان این مراسم معاون اول رئیس جمهور، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، وزیر جهادکشاورزی و چند تن دیگر از مسئولان از پیشکسوتان عرصه گیاهان دارویی و فرآورده های طبیعی تقدیر کردند.
وجود ۲ هزار گونه گیاهان دارویی در ایران 1
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  آیا درمان خانگی فیستول با گیاهان دارویی واقعیت دارد؟
  شقاق یا ترک سینه؛ از درمان های خانگی و گیاهی تا درمان های پزشکی و دارویی
  گونه هایتان علامت کمبود پروتئین در بدن دارند اگر ..
  ۵ عمل پزشکی که باید خشنود باشید دیگر وجود ندارند!
  خواص گیاه کاکوتی و کاربرد دارویی آن
  آشنایی با علائم حساسیت دارویی و انواع مختلف آن
Lightbulb تحقیقات در ساختار قارچ-اصطلاح جهانی :ریشی∵_گانودرما__#پادشاه گیاهان
  14 نشانه هشدار دهنده وجود التهاب پنهان در بدن شما
  آیا امکان مجددعمل بینی وجود دارد یا خیر؟
  علت وجود خون در مدفوع نوزادان و بزرگسالان چیست؟علائم و درمان

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان