امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

اعجاز قرآن در زیست

#1
Smile 
قرآن معجزه جاوید
یکی ازمهمترین اختصاصات پیامبران معجزه است ومردم هرعصری ازپیامبرخود تقاضای معجزه میکردند تا با مشاهده آن به پیامبری وی ایمان پیدا کنند و قرآن کریم معجزه جاویدان خا تم پیامبران است .پیامبران پیشین ازقبیل: ابراهیم وموسی وعیسی که هم کتاب آسما نی داشته اند وهم معجزه،زمینه اعجازشا ن چیزی غیرازکتاب آسمانیشان بوده است . ازقبیل : تبدیل شدن آتش به ((برد وسلام)) یا اژدها شدن چوب خشک و یا زنده شدن مردگان . بدیهی است که هرکدام ازاین معجزات امری موقت و زود گذربوده است ولی معجزه خاتم پیا مبران خود کتاب او است .ازنظرکلی اعجاز قرآن ازدوجهت است:

اعجازلفظی
اعجازمعنوی
اعجاز لفظی قرآن مربوط می شود به مقوله زیبایی و اعجازمعنوی آن مربوط می شود به مقوله معرفتی. دراینجا به دو جنبه ازاعجازمعنوی قرآن می پردازیم :

اعجازقرآن ازدیدگاه علوم طبیعی
تنگی نفس
خداوند در آیه ۱۲۵سوره انعام می فرمایند: (( هرکس را که خدا بخواهد هدایت کند سینه اش را به نوراسلام گشاده می گرداند و هر که را که بخواهد گمراه کند سینه اورا تنگ و سخت می نماید . گویی که درآسمان بالا میرود.))

نکته اعجاب انگیز این آیه آنجا ست که می فرماید سینه او را تنگ وسخت می گردا ند. گویی که درآسمان بالا می رود. پس ازاختراع با لن و هوا پیما بشر متوجه شد که هرچه انسان ازسطح زمین بالاتر می رود احسا س خفگی و تنگی سینه به ا و دست می دهد . درارتفاعات بالاتربقدری این پدیده شدیدتراست که سرانجام انسا ن دچارخونریزی بینی و یا دهان شده و پس ازمدت کوتاهی می میرد و علت این تنگی نفس به دلیل کمبود فشارهوا واکسیژن درارتفاعات بالاحاصل می شود .اکسیژن تقریبا ۲۱درصد هوای موجود در سطح زمین را تشکیل میدهد . هر چه از سطح زمین دورتر شویم هوا رقیق تر و درصد اکسیژن پایینتر است . در ارتفاع ۶۷ مایلی هوا خالی از اکسیژن است .اولین بار دانشمندی بنام ((تور شیلی)) فشارهوا را کشف کرد. او میزان این فشار را معادل فشار عمودهوای دور کره زمین بر یک سانتیمتر مربع از آن تخمین زد که معادل فشار عمودی از جیوه به طول ۷۶سانتیمتر می شود. هر چه از سطح زمین بالاتر برویم ازمیزان این فشار کاسته می شود و این امر باعث اختلال دررسیدن هوا به ریه ها و انبساط گازی، موجود درامعاء و سرانجام باعث مرگ آدمی می گردد.

جنسیت جنین
خداوند کریم در آیات ۴۵و۴۶سوره نجم می فرمایدSad( و او(خداوند) آدمی را به صورت جفت نروماده آفرید، ازنطفه ای که ریخته می شود.))

اگر به این آیه دقت کنید،درمی یابید که خداوند نروماده بودن خلق رابه نطفه نسبت می دهد و می دا نید که نطفه به مرد تعلق دارد نه زن . وعجیب اینجا ست که امروزه علوم زیست شناسی و پزشکی ثابت کرده اند ،که تعیین جنسیت فرزند دربطن مادر یعنی پسر یا دختربودن جنین بستگی به نطفه مرد دارد، نه تخمک زن .تخمک دارای ۲۲ کروموزوم عادی و یک کروموزوم ایکس(X ) است.اما نطفه مرد، ۲۲ کروموزوم عادی و یک کروموزوم (X)و یا (Y) دارد .به عبارت دیگر ، نیمی از نطفه کروموزوم (X) و نیم دیگر کروموزوم (Y)دارد .اگر نطفه (اسپرم) حاوی کروموزوم (X)باتخمک ترکیب شود،فرزند ،دختر خواهدبود واگر نطفه(اسپرم)حاوی کروموزم(Y)با تخمک ترکیب شود،فرزند،پسرخواهد بود.بدین ترتیب،تعیین جنسیت فرزند با نطفه است و این چیزی است که قرآن مجید ،چهارده قرن پیش ،به صراحت بیان فرموده است.

ظلمات سه گانه
خداوند درآیه ۶سوره زمرمی فرماید Sad(وشما رادربطن مادرانتان درسه تاریکی هربارآفرینشی تازه می بخشد .))

دراین آیه ، قرآن مجید حقیقتی رامطرح کرده است که پس از ۱۴ قرن از نزول آن بشرتازه توانسته است آن را کشف کند وآن آفرینش مرحله به مرحله جنین دردرون سه پرده است که قرآن از آن سه پرده به((ظلمات ثلاث))یاد می کند .این پرده ها که ازداخل به خارج همدیگررااحاطه کرده اند عبارتند از:

ـ پرده آمنیون:

این پرده حفره (( آمنیون)) را که پرازمایع زلالی است به نام مایع ((آمنیوتیک)) و جنین درآن شناوراست،احاطه می کند.

ـ پرده کوریون:

که سلولهای سطحی آن به داخل غشاء مخاطی رحم نفوذ می کند.

ـ کیسه زرد یا پرده زرد:

که عبارت است ازغشاء مخاطی جداره رحم که پس ازلانه گزینی

تخمک بعدا جفت را تشکیل خواهد داد.

یک نطفه ازمنی
خداوند درآیه ۳۷سوره قیا مت می فرماید Sad(آ یا انسان درابتدا نطفه ای ازمنی نبود؟))

امروزه پزشکان دریافته اند درمنی مرد حدود ۵۰۰ میلیون اسپرماتوزوئید وجود دارد که پس از مقاربت ،این اسپرمها بلافاصله حرکت به سوی تخمک را آغازمی کنند .درمسیرخود باید رحم و لوله رحم بسوی تخمدان را طی کنند . ازاینهمه اسپرم دهها مورد به تخمدان می رسند و بقیه دروسط راه می میرند. ازبین این اسپرمها فقط یک اسپرم موفق به عبورازدیواره تخمک میشود وتوسط تخمک جذب می گردد .با اتحاد این اسپرم با تخمک ، تعداد کروموزومها برای تشکیل سلول یک انسان کامل ،به حد نصاب می رسد .ازاین پس تخمک لقاح یا فته را((تخم )) می نا مند .

کوتاهترین مدت بارداری
خداوند درآیه ۲۳۳سوره بقره می فرمایندSad(مادران باید دوسال تمام فرزندانشان را شیردهند. هر کس بخواهد فرزند را بطورکامل شیرمی دهد .))

اگربه معنی آیات خوب توجه کنیم، معلوم می شود که طول دوران مقبول حاملگی شش ماه است، چرا که فرموده است مدت حمل و شیرخواری سی ماه تمام است .بعد می فرمایند که مادرباید دو سال فرزند را شیربدهد .اگردوسا ل را ازسی ماه کم کنیم ،شش ماه باقی می ماند که این حداقل زمان لازم برای بارداری است .علم پزشکی امروزه ثابت می کند که کوتاهترین مدت بارداری ،برای زنان شش ماه است یعنی اگر جنین شش ماه تمام دررحم مادرباشد،پس از تولد زنده خواهد ماند .تولد جنین کمتر از شش ماه را ((سقط ))می نامند،زیرا زنده نخواهد ماند . تولد جنین درفاصله شش تا نه ماهگی را زایمان زودرس می نامند. نوزادانی که به صورت زودرس متولد می شوند، با مراقبتهای پزشکی ممکن است زنده بمانند.

ازدواج با محارم
خداوند، درآیه ۲۳سوره نساء می فرمایندSad(بر شما ازدواج با مادرودختروخواهر وعمه وخا له و دختربرادرو دخترخواهر و مادران رضا عی و خواهران رضاعی حرام شد .))

طبق این آیه خداوند ، ازدواج با بستگان نزدیک را حرام کرده اند وتوصیه شده است که بهتراست که ازدواج ازبین فامیل ها نباشد .برمبنای تحقیقات بعمل آمده درعلم پزشکی ،ازدواجهای فا میلی ممکن است باعث ظهور صفات مرضی پنهان و موروثی درفرزندان شود .ازدواج های فامیلی ممکن

است منجربه کاهش نسل وعقیم شدن تمام افراد یک فامیل درطول زمان گردد. چراکه بعضی صفات مرضی ضعیف و پنهان درافراد ،با ازدواج های فامیلی شدت پیدا کرده و با گذشت زمان در نسل آنها ظهور پیدا می کند وادامه این کار باعث فساد نسل خواهد شد.آنچه امروزه به اثبات رسیده است، کثرت بیماریهای وراثتی ازقبیل دیابت ، ناشنوایی ، کری دسته جمعی دریک فامیل، منگولیسم و... درمیان ازدواجهای فامیلی می باشد.

تقدم گوش برچشم
خدا وند در آیه ۷۸ سوره مؤمنون می فرماید: ((و اوست که برای شما شنوایی وبینایی آفرید.))

کلمات گوش و چشم درآیا ت قرآن جمعا ۱۹ باردرکنارهم آمده ا ند و در ۱۷مورد آن کلمه گوش قبل ازچشم قرارگرفته است . تحقیقات علمی نشان میدهد که حس شنوایی درجنین قبل ازبینا یی فعال می شود .یعنی جنین قبل ازبینایی قادراست توسط حس شنوایی ازمحیط خارجی متأثر شود.دانشمندان با ارسا ل فرکانسهای صوتی به طرف یک زن باردار،که آخرین روزهای دوران بارداری را میگذراند، مشاهده کردند که جنین ،با تحریکاتی خاص ،به این صداها ،پاسخ میگوید و شما میدانید که جنین تا قبل از تولد ،از دیدن محیط اطراف خود ناتوان است .

سرانگشتان آدمی
خداوند درآیه ۳و۴ سوره قیا مت می فرماید Sad(آیا انسان گمان می کند که استخوا نها یش را دیگر جمع نخوا هیم کرد؟ آری ما حتی قا دریم سر انگشتان اوراهم دوباره بسازیم .))

چرا خداوند به سرانگشتان آدمی اشاره می کند نه به سایراعضای بدن .دانش بشری درقرن نوزد هم به رازاثرانگشت پی برد ومتوجه شدکه سرانگشتان آدمی ازخطوط بارزوپستی بصورت مارپیچ دربشره پوست تشکیل شده اند . نحوه امتداد این خطوط درافراد متفاوت است به طوری که به راحتی می توان با اثرسرانگشت هرفرد هویت او را تشخیص دهند .اولین تشخیس رسمی که برای شناسایی بزهکاران ازطریق بررسی خطوط انگشتان آنان به عمل آمد درسال ۱۸۹۲ درشهر (لاپلاتا) آرژانتین بود .ازآن تاریخ تاکنون امرانگشت نگاری بصورت علمی مبتنی بر مبانی اساسی درآمده است .

زوجیت گیاهان
خداوند درآیه ۷ سوره ق می فرمایدSad(و زمین راتوسعه دادیم ...و ازهرگیاه زیبا زوجی درآن رویاندیم.))

لینه گیاه شناس معروف سوئدی دراواسط قرن هجدهم میلادی کشف کرد که درگیاهان هم جنس نروماده وجود دارد.لینه این نظریه خود راحدود ۲۵۰سال پیش منتشرکرد .درصورتی که قرآن این حقیقت راحدود ۱۲۰۰سال قبل به صراحت بیان کرده بود .

باد ولقاح
خداوند درآیه ۲۲ سوره حجرمی فرما ید Sad(و ما بادها راآبستن کننده (وسیله لقاح ) فرستادیم . سپس ازآسمان آب فرستادیم و شما راازآن سیراب گردا نیم . درحالیکه شما خزانه دارآن نبودید.))

خداوند دراین آیه باد ها را آبستن کننده می نامد ،با توجه به معلوما تی که علوم جدید دراختیار بشرقرارداده است ،آیه مذکوربا معرفی با د بعنوان ((وسیله لقاح))، پرده ازدو رازبزرگ عالم خلقت برداشته اند .امروزه علوم دریافته اند که ماهیت تولید مثل گیاها ن براثرتلقیح ذرات ذره بینی مخصوصی است به نام گرده .این ذرات توسط با د درهوامنتشرشده وبرمادگی گیاهان قرارمی گیرند، تاعمل لقاح صورت گیرد وازاینجا تولید مثل آن گیاه آغاز می شود .اما اصل دیگرکه درسالهای اخیر و پس ازپیشرفتهایی که درعلم فیزیک صورت گرفته ودرنتیجه آن رشته های جدیدی ازقبیل هواشناسی وارد درمعلومات بشرشده است،موضوع تلقیح ابرها ست .براثرکشفیات جدید دریافته اند که باد ابرها راهم آبستن می کند تاعمل بارش صورت گیرد .

زوجیت درهمه چیز
خداوند در آیه ۴۹ سوره ذاریات می فرمایند Sad(ازهرچیزی زوجی آفریدیم ،شاید که به یاد خدا افتید .))

قرآن بعد ازاینکه زوجیت را درمورد انسان وحیوان یاد آورمی شود وآنرا تا عالم نباتات ساری می دا ند ، موضوع را درسطح وسیعتری بیان کرده و به تمام اجزاء عا لم هستی هم تعمیم میدهد .

اکتشافات علمی جدید در قرون اخیر نشان داده است که عالم ماده درنهایت ، به کوچکترین جزء ساختمانی خود که اتم نامیده می شود منتهی می گردد واین جزء بسیارریزازالکترون با ،بارمنفی واز پروتون با ،بارمثبت تشکیل شده است .با توجه به این می توان به خوبی دریا فت که این دوجزء

اصلی ازموجودیت اتم ، کلیه ویژگیهای لازم برای اطلاق عنوان (زوج) را بطورکامل دارا میباشند.لذا می توان اتم را موجودی ((زوج )) نامید وازطریق تعمیم زوجیت دردل اتمها ،می توان نتیجه گرفت که اساسا عالم ماده براساس زوجیت بنا شده است وهیچ موجود مادی ازاین قاعده مستثنی نیست .
پاسخ
 سپاس شده توسط مهربان ترین دختر دنیا
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  یکی دو آیه از قرآن
  تفسیر های قرآن
Star نکاتی مهم که باید درباره قرآن بدانید
  قرآن و تحریف
  فایل تحت وب کتاب قرآن به ترجمه فارسی
  استفاده از قرآن و سنت در راستای ساخت جامعه قرآنی ضروری است
  ترتیب و چینش سوره های قرآن بر چه اساسی است؟
  برابری زنان و مردان در قرآن کریم
  برده داری در قرآن و اسلام
  چرا خداوند در قرآن كريم به عصر، سوگند ياد كرده است؟

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان