امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

افزایش قیمت حامل‌ انرژی تورم‌زا نیست

#1
Heart 
یک اقتصاددان با بیان این‌که مصوبه مجلس در رابطه با هدفمندی‌ یارانه‌ها پختگی لازم را دارد، تصریح کرد: برای اصلاح شیوه هدفمندی‌ باید در کشور یک وفاق ملی ایجاد شود.
به گزارش جهان به نقل از ایسنا، علی نقی مشایخی در نشست سه کلید اصلاح هدفمندی‌ یارانه‌ها عنوان کرد: دولت پیش از هر چیز باید به اطلاع مردم برساند که چرا ادامه یافتن هدفمندی‌ یارانه‌ها به شیوه کنونی به صلاح نیست و اجرای این قانون در طول چند سال گذشته تا چه میزان باعث آسیب دیدن طرح‌های عمرانی، تولیدی و زیربنایی در کشور شده است.

وی اضافه کرد: در صورتی که مردم این مساله را بپذیرند و یک همدلی ملی در این عرصه ایجاد شود دولت به راحتی می‌تواند نسبت به اصلاح هدفمندی‌ یارانه‌ها قدم بردارد. خوشبختانه طرح مجلس نیز که سابقه چند سال بررسی‌های پیوسته را داشت راهبردی مناسب برای ادامه هدفمندی محسوب می‌شود.

این اقتصاددان درباره نحوه اجرای گام دوم هدفمندی‌ یارانه‌ها بیان کرد: بحث ثبت نام مجدد مردم برای دریافت یارانه‌ها طرحی مناسب است هر چند می توان در راستای اجرای بهتر آن سیاست‌هایی را در نظر گرفت. برای مثال دولت از همان ابتدا اعلام کند اقشار آسیب پذیر که واجد شرایط دریافت یارانه‌ هستند نیازی به ثبت نام مجدد نداشته و به این ترتیب خیال آن ها را راحت کند.البته این مساله می تواند به گروهی از کارگران و کارمندان کم درآمد دولتی نیز اختصاص یابد.

مشایخی درباره نحوه به کارگیری منابع مالی بدست آمده از اجرای هدفمندی‌ یارانه‌ها نیز گفت: قطعا در کنار حمایت از گروه‌های هدف منابع به دست آمده باید به بسیاری از طرح‌های زیربنایی کشور نیز اختصاص یابد که در این عرصه نوسازی و گسترش حمل و نقل عمومی و همچنین توجه به بهداشت و درمان بسیار مهم است.

وی درباره نگرانی‌های بوجود آمده در رابطه با تورم‌زا بودن افزایش نرخ حامل‌های انرژی، نیز گفت: این مساله که در بین افکار عمومی به آن دامن زده شده که هر گاه بنزین گران شود کالاهای دیگر نیز افزایش قیمت خواهند داشت از نظر اقتصادی صحت ندارد.بلکه حتی بنزین می‌تواند با حقیقی شدن قیمتش کمک بسیاری به کنترل شاخص‌های تورمی و منابع پولی کشور کند.
افزایش قیمت حامل‌ انرژی تورم‌زا نیست 1
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  دنیا تا سال ۲۰۲۵ به انرژی نامحدود دسترسی پیدا خواهد کرد
  قیمت لحظه ای سهام امروزشرکت ها دربازار بورس تهران
  افزایش ۱۵۰ هزارتومانی قیمت سکه
  هشدار فرابورس درباره دستکاری قیمت سهام در شبکه‌های اجتماعی
  پیش فرض انتخابات 2020 آمریکا و تاثیر آن بر قیمت ارز، قیمت طلا و سکه و قیمت نقره
  گرانترین لباس دنیا که پوشیدنی نیست ( عکس )
  گرانترین بره جهان با قیمت 11 میلیارد تومان فروش رفت (عکس)
  |مسابقه قیمت‌ها و ستادهای بی‌خاصیت/ چرا تصمیمات دولت در بازار کارساز نیست؟
Heart تصور اینکه بدون مبارزه شوروی علیه نازیسم، چه بر سر جهان می‌آمد، ممکن نیست
  اقدامات کشورهای مختلف در پی افزایش مجدد شیوع کرونا

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان