امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

دستور جدید زنگنه برای ساخت خطوط لوله گاز

#1
Heart 
وزیر نفت دستور ساخت چندین خط لوله جدید گاز از شمال به جنوب و شرق به غرب ایران را با هزینه چند میلیارد دلاری صادر کرد و اعلام کرد: عرضه روزانه CNG باید به‌منظور مدیریت مصرف بنزین به روزانه ۳۰ میلیون مترمکعب افزایش یابد.
به گزارش جهان به نقل از مهر، بيژن زنگنه در جمع مدیران صنعت گاز در تشریح مهمترین سیاست‌های گازی دولت یازدهم، گفت: اولین بارنامه افزایش پایداری، توسعه و توانمندسازي شبكه اصلي گاز بوده و باید براي شبكه انتقال گاز كشور طوري برنامه‌ريزي شود كه در صورت قطع شدن يكي از خطوط، خط هاي ديگر بتوانند شبكه را پوشش دهند و چنانچه خطي به طور كلي قطع شد از طريق خطوط ديگر بتوانيم روند انتقال گاز را به صورت مستمر ادامه دهيم.

وزیر نفت با اشاره به اينكه اجرای این طرح عظیم گازی مستلزم صرف چند ميليارد دلار هزينه است، تصریح کرد: از این رو باید خطوط ديگري از شمال به جنوب و همچنين از شرق به غرب طراحی، ساخت، نصب و راه‌‎اندازی شود.

این عضو کابینه دولت یازدهم همچنین خواستار رفع مشکلات ساختاری پروژه‌های ذخیره‌سازی گاز طبیعی در کشور شد و افزود: من قبلا از شركت ملي گاز و همكارانم راضي بودم و الان هم راضي هستم.

این مقام مسئول در ادامه به اقدامات خوب انجام گرفته در پالايشگاه هاي گاز كشور اشاره کرد و یادآور شد: در بر اساسا باید اداره پالایشگاه‌های گاز ایران سطح پالايشگاه‌هاي جهاني انجام شود.

وي با اعلام اينكه اداره کردن يك پالايشگاه فوق مدرن با روش‌هاي سنتي امكان پذير نيست، بیان کرد: باید با شناسايي استعدادها، افراد با مهارت را بكارگيري کرده و از توان آنها استفاده كنيم.

وزير نفت در ادامه با اشاره به اهميت توزيع گاز در كشور، بر پيگيري در زمينه گازرساني به حفره‌هاي خالي شهري و همچنين توسعه گازرساني به نيروگاه‌ها و صنايع تاكيد کرد و یادآور شد: باید هدف را بر كاهش مصرف سوخت مايع به خصوص در صنايع و جايگزيني گاز قرار دهيم.

وي با بيان اينكه توسعه گازرساني به جايگاه‌هاي سي.ان.جي نيز از اهميت بالايي برخوردار است، افزود: چنانچه ۳۰ ميليون مترمکعب ديگر نيز مصرف سي.ان.جي را بالا ببريم، صرفه‌جويي خوبي در مصرف بنزين خواهيم داشت و كشور بيمه خواهد شد.

این عضو کابینه دولت در ادامه با یادآوری كمبود و مشكلات مالي نمي‌تواند مانعي باشد براي انجام كاري كه اراده كرده ايم باشد، گفت: با استفاده از روش‌هاي ابتكاري مي توانيم موانع مالي را از سر راه برداريم و روند اجراي پروژه‌ها را شتاب بخشيم.

زنگنه در خصوص گازرساني به روستاها خواستار استفاده روش‌هاي متداول همچون توسعه جايگاه‌هاي ال.ان.جي در روستاها و انرژی‌های تجدید پذیر شد و در مورد اهداف صادرات گاز، توضیح داد: با توجه به اينكه از سال آینده نيازهاي داخلي در زمينه گاز با بهره‌برداری از فازهای جدید پارس جنوبی تامين مي‌شود، باید براي گازهاي مازاد برنامه ريزي کنیم و بخش صاردات گاز را توسعه دهيم.

وزير نفت ضمن تاكيد بر تربيت مديران جوان، خاطرنشان کرد: مسئوليت اداره يك سازمان با تمامي اعضا هيئت مديره است و باید با تدبيرترين و با سابقه ترين افراد اداره صنعت گاز كشور را در دست بگيرند.
دستور جدید زنگنه برای ساخت خطوط لوله گاز 1
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  دستور روحانی به وزیر بهداشت
  ساخت پهپادی که می‌تواند تا ۲۰ کیلوگرم وزن را بلند کند
  ساخت ۲۰ هزار تخت نقاهتگاهی در ایران در اوج کرونا
  دستورالعمل جدید آمریکا برای اجرای سخت‌گیرانه تحریم‌ها علیه ایران !
Thumbs Up منافع کشورها در گرو ساخت واکسن کروناست!
  ساخت خانه‌ای شبیه کاخ سفید روی پشت‌بام
  دستور روحانی به وزیر اطلاعات درباره ماجرای جوجه‌کُشی
  ادعای محققان انگلیسی از ساخت واکسن کووید-۱۹ تا پاییز امسال
  جزئییات قرنطینه جدید: توقیف خودرو و جریمه ۵۰۰ هزار تومانی برای مسافران
  قابلیت جدید اینستاگرام برای کاربران قرنطینه شده؛ لطفا در خانه بمانید

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان