امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

قرار داد انتقال آب ونک مانند قرار داد ترکمنچای است..!!

#1
Heart 
معاون وزیر نیرو گفت: انتقال آب ونک سمیرم به دشت رفسنجان، ۱۸ سال پیش تصویب شده و ما مجبور به اجرای آن هستیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) در سمیرم، رحیم میدانی در نشست با مسئولان و کشاورزان شهرستان سمیرم با اشاره به انتقال آب ونک سمیرم به دشت رفسنجان اظهار کرد: این طرح ۱۸ سال پیش در زمان ریاست جمهوری آقای رفسنجانی تصویب شده و امروز مجبور به اجرای آن هستیم.

وی افزود: دشت رفسنجان رو به نابودی است و برای نجات آن در سفر اخیر هیات دولت به استان چهارمحال و بختیاری، قرارداد آن بین این استان و استان کرمان منعقد شده است.

معاون وزیر نیرو اضافه کرد: در سفر هیات دولت به استان‌های چهارمحال و بختیاری و خوزستان اعلام شد که انتقال آب بین حوضه‌ای ممنوع است و این امکان تنها برای مصارف شرب وجود دارد که اکنون این طرح نیز به همین منظور باید اجرا شود .

میدانی، آب را یک سرمایه ملی دانست و گفت: آب متعلق به یک منطقه خاص نیست و در سفر هیات دولت به استان چهارمحال و بختیاری نیز قرارداد انتقال آب ونک به دشت رفسنجان به تصویب هیات دولت رسیده و اکنون نیز در مرحله تامین اعتبار برای اجرا است.

همچنین شهردار ونک با اشاره به بحث انتقال آب ونک به رفسنجان کرمان گفت: اجازه انتقال آب را نخواهیم داد و حتی حاضریم در این راه سه هزار شهید تقدیم شهرستان کنیم .

علی امیری با بیان اینکه مردم شهر ونک بیش از 100 شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده‌اند، اظهارکرد: در شهر ونک دو رودخانه پر آب وجود دارد، اما مردم ونک حق برداشت یک قطره از آن را ندارند و این در حالی است که بیش از سه هزار هکتار از باغات و زمین‌های زراعی این منطقه خشک شده است.

وی افزود: بسیاری از مناطق شهرستان سمیرم نیز با بحران جدی کم آبی مواجه است و برهمین اساس باید به این مناطق آبرسانی شود .


صحبت‌ها و اظهارنظرهای معاون وزیر نیرو مورد انتقاد شدید علی افشاری، نماینده سمیرم در مجلس هفتم قرارگرفت و این در حالی بود که معاون وزیر نیرو حاضر به پاسخگویی به سوال‌های کشاورزان و خبرنگاران حاضر در جلسه نشد و بلا فاصله جلسه را به همراه معاون عمرانی استاندار اصفهان ترک کرد، اما نماینده سابق سمیرم که هم اکنون مشاور عمرانی استاندار اصفهان است، در ادامه این جلسه به تشریح چگونگی مطالعات و اجرای این طرح برای کشاورزان سمیرمی پرداخت .

نماینده سابق مردم سمیرم در مجلس هفتم گفت: قرارداد انتقال آب ونک به رفسنجان، هم‌چون قرارداد ترکمنچای است .

علی افشاری با بیان اینکه پروژه انتقال آب ونک – سولگان به رفسنجان کرمان از سال 1381 با درخواست شرکت عمران رفسنجان مطرح شده است، گفت: بر خلاف سخنان معاون وزیر نیرو و براساس اسناد موجود این طرح در زمان این دولت و حضور ایشان مجوز تخصیص گرفته است .

وی با بیان اینکه معاون وزیر نیرو که حقیقت را انکار و جلسه را ترک می‌کنند، باید جوابگوی مردم سمیرم باشند، افزود: معاون وزیر از انتقال آب ونک سمیرم به رفسنجان صرفا جهت تامین آب شرب سخن گفتند در حالی که در اسناد موجود علاوه بر تخصیص آب به لردگان، بیش از هفت میلیون مترمکعب آب به بخش صنعت چهارمحال و بختیاری و ۸۴ میلیون متر مکعب آب به بخش کشاورزی دشت خانه میرزا تخصیص یافته است .

مشاور عمرانی استاندار اصفهان با بیان اینکه قرارداد انتقال آب ونک به رفسنجان، هم‌چون قرارداد ترکمنچای است، تصریح کرد: مطابق این قرارداد آب سمیرم به رفسنجان انتقال پیدا می‌کند و آب بهای آن توسط چهارمحال و بختیاری دریافت می‌شود، این کار در حالی انجام می‌شود که کشاورزان سمیرمی شاهد خشک شدن باغ‌های خود هستند.

وی با بیان اینکه بسیاری از مناطق شهرستان سمیرم از جمله بخش وردشت، شهر حنا، پادنا و ونک با بحران جدی کم آبی مواجه است، خاطرنشان کرد: احداث تونل برای انتقال آب از ونک باعث خشک شدن چشمه‌ها و آب‌های سطحی شهرستان می‌شود.

مشاور عمرانی استاندار اصفهان افزود: در بحث انتقال آب سمیرم دست‌هایی پشت پرده است، اما روزی مسؤلان مجبور به پاسخگویی خواهند شد.

به گزارش ایسنا؛ در این جلسه مسؤلان و کشاورزان سمیرمی مخالفت شدید خود را با انتقال آب از این شهرستان اعلام کردند و از مسؤلان استان خواستار توجه هرچه بیشتر به این شهرستان شدند .


منبع: خبر گزاری ایسنا
دختر بودن یعنی  
.
.
.
.
.
.
.
.
.دنیایی پر از ظرافت دخترانگی 
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  ایرانسل بسته اینترنت شبانه نامحدود خود را در اختیار کاربرانش قرار می دهد.
  مرکل:دروضعیت کرونایی بی سابقه قرار داریم
  فضاپیمایی که قرار است ساکنان زمین را میلیاردر کند
  بیش از هشت هزار روستای کشور در معرض خطر سیلاب قرار دارد
Heart مسکو: اطلاعات موثق داریم که شماری جنگجو از سوریه به قره باغ انتقال یافته اند
  انتقال زن 400 کیلویی گیلانی به بیمارستان (عکس)
Heart سازمان بهداشت جهانی: شیردهی عامل انتقال کرونا نیست
  افزایش احتمال انتقال کرونا در محیط‌های بسته
  افزایش احتمال انتشار و انتقال کروناویروس با کولر گازی
  فعالیت پایگاههای انتقال خون هشت شهرستان گیلان در شب های قدر !

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان