امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

بازی زیرکانه دیپلماتیک سید حسن نصرالله/ دبیر کل حزب الله چرا با نماینده سازمان ملل دی

#1
Heart 
سید حسن نصر الله پیام استراتژیک "عدم نیاز به مذاکره" حتی در شرایط فعلی درباره سوریه را به طرف آمریکایی و متحدینش منتقل کرد.
بازی زیرکانه دیپلماتیک سید حسن نصرالله/ دبیر کل حزب الله چرا با نماینده سازمان ملل دیدار نکرد؟
گروه بین الملل جهان نیوز ـ روزنامه الشرق الاوسط به نقل از منابع نزدیک به حزب الله اطلاع داده است که «سید حسن نصرالله» دبیر کل حزب‌الله، هفته گذشته دیدار با «استفان دی‌میستورا» فرستاده ویژه سازمان ملل در امور سوریه را نپذیرفته است.

بر پایه این گزارش دی میستورا پس از ناکامی دیدار با سید حسن نصرالله مجبور به دیدار با شیخ نعیم قاسم، معاون دبیر کل حزب الله شده است.

الشرق الاوسط در این گزارش تاکید کرده که این دیدار می‌توانست به نوعی موفقیت برای دی‌میستورا به شمار برود و به نوعی اقرار بین‌المللی به حجم و نقش او در لبنان و منطقه برای او باشد.

الشرق الاوسط همچنین به نقل از منابع نزدیک به جریان ۸ مارس نوشت که اقدام نماینده سازمان ملل به دیدار با مقامات حزب‌الله در خصوص مسئله سوریه، معنای سیاسی‌ای ندارد جز اینکه پس از سه سال از گذشت بحران سوریه، سیاست حزب‌الله و محور مقاومت در منطقه در خصوص مسئله سوریه پیروز شده و این دیدار اقرار به شکست سیاست بین‌المللی علیه دمشق بود.

اما درباره این اقدام سید حسن نصرالله نکات ذیل قابل تامل است:

الف: تاکنون هم کوفی عنان و هم اخضر ابراهیمی نمایندگان سابق سازمان ملل و اتحادیه عرب در امور سوریه با به بن بست رسیدن تلاش هایشان مجبور به استعفا و کنارگیری شده اند. از سوی دیگر نمایندگان سازمان ملل تاکنون بخشی از نقشه راه آمریکایی ها و متحدینش برای سوریه بوده اند و نقش مستقلی در این باره نداشته اند. در حالی که آمریکا و متحدینش در قالب یک ائتلاف به اصطلاح بین المللی رسما حملات گسترده ای را در خاک سوریه انجام می دهند، ممکن است این تصور از سوی دی‌میستورا ایجاد شده باشد که بدین ترتیب حزب الله در شرایط مذاکره و گفتگو قرار گرفته است. سید حسن نصر الله با عدم دیدار با دی میستورا نه تنها نشان داد این محاسبه غلط است بلکه این پیام را منتقل کرد که چندان تمایلی برای مذاکره نیز در شرایط فعلی ندارد. به تعبیر دیگر سید حسن نصر الله پیام استراتژیک "عدم نیاز به مذاکره" حتی در شرایط فعلی درباره سوریه را به طرف آمریکایی و متحدینش منتقل کرد.

ب: این اقدام سید حسن نصرالله همچنین به ائتلاف علیه داعش این پیام را نیز منتقل کرد که حزب الله به خوبی می داند، طرف آمریکایی و عربی مخالف بشار اسد است که نیازمند مذاکره با حزب الله هستند. در حالی که محور مقاومت طی ماه های اخیر دست برتر را در تحولات میدانی سوریه داشته و از همه کشورهای مدعی حقوق بشر زودتر از همه علیه داعش وارد عمل شد. لذا ائتلاف بین المللی را در موضع پایین تر از خود می بیند.

ج: عدم دیدار سیدحسن نصرالله با نماینده ویژه سازمان ملل در طول "نَه"ی مهم و راهبردی رهبر معظم انقلاب در مشارکت با ائتلاف آمریکا و دوستانش علیه داعش نیز قرار می گیرد. همانطور که در بند الف گفته شد، این ربط زمانی آشکار می کند که نمایندگان سازمان ملل در امور سوریه همواره بخشی از نقشه راه آمریکا و متحدینش در مواجه با دولت قانونی سوریه بوده اند. به همین دلیل دی‌میستورا هماهنگ با تحولات جدید نظامی در سوریه و ورود نظامی آمریکا و متحدنیش به این تحولات نگاه دیپلماسی خود را تنظیم می کند و دبیر کل حزب الله نیز بر اساس همین پازل ترسیم شده بازی آنها را به هم ریخته است. البته دیدار معاون دبیر کل حزب الله با دی‌میستورا نشان می دهد که حزب الله از راه حل دیپلماتیک برای تحولات سوریه همچنان استقبال می کند ولی قبل از ورود به مذاکرات زمین بازی و قواعد دیپلماسی مقاومت را به خوبی رعایت می کند.
بازی زیرکانه دیپلماتیک سید حسن نصرالله/ دبیر کل حزب الله چرا با نماینده سازمان ملل دی 1
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  جزئیات ربوده شدن دختر حاکم دوبی و واکنش سازمان ملل
Heart برهم صالح بر نظارت سازمان ملل در انتخابات عراق تأکید کرد
  کوزوو، حزب‌الله لبنان را "گروه تروریستی" اعلام کرد
Heart سازمان بهداشت جهانی: شیردهی عامل انتقال کرونا نیست
  نماینده زاهدان: عدم همراهی مردم می‌تواند معادله کنترل کرونا را به هم بریزد
  چین از آمریکا خواست بدهی‌هایش را به سازمان ملل بپردازد
  سازمان ملل: بیماری روانی میلیون‌ها نفر را تهدید می‌کند
  سازمان ملل: ویروس کرونا مشکلات یمن را دوچندان خواهد کرد !
  مسکو و دمشق: سازمان بهداشت جهانی همسو با منافع غرب عمل می‌کند
  نصرالله: اسرائیل درباره "پیروزی‌های خیالی بر ایران در سوریه" به مردمش و جهان دروغ می‌

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان