امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

نتانیاهو از مذاکره میان آمریکا و ایران نفرت دارد نه فقط به خاطر برنامه هسته‌ای ایران

#1
Heart 
وزیر امور خارجه در گفت‌وگو با شبکه خبری سی‌ان‌ان ضمن بی‌شرمانه خواندن اتهام‌زنی‌های مقامات رژیم صهیونیستی به کشورمان، تاکید کرد ایران دست‌یابی به بمب اتم را به‌ نفع خود نمی‌داند.
به گزارش جهان به نقل از فارس، محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان در مصاحبه با «فرید زکریا»، مجری و تحلیل‌گر مشهور سی‌ان‌ان، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی را متهم کرد که با فریب دادن جامعه بین‌المللی به‌دنبال ممانعت از دست‌یابی به توافقی است که به مناقشه هسته‌ای ایران پایان خواهد داد.

بر اساس گزارشی که روزنامه صهیونیستی جروزالم‌پست از این مصاحبه منتشر کرده، ظریف در پاسخ به زکریا عنوان کرد که برای اسرائیل به عنوان رژیمی که دارای برنامه هسته‌ای مخفی است و موافقتنامه ان‌پی‌تی را امضا نکرده است، اتهام‌زنی به‌ایران مبنی بر تولید سلاح هسته‌ای «بی‌شرمانه» است.

وزیر امور خارجه افزود: «ما بمب هسته‌ای نخواهیم داشت، چرا که آن را به نفع خود نمی‌دانیم. نتانیاهو دروغ می‌گوید و به دروغ‌گویی ادامه می‌دهد. وی در واقع در حال سرمایه‌گذاری بر روی ترس است.»

آقای ظریف در ادامه این مصاحبه پرسید: «چرا نتانیاهو از توافقی نگران است که بر اساس آن جامعه بین‌المللی می‌تواند برنامه هسته‌ای ایران را پایش کرده و مطمئن شود که به سوی تولید سلاح نمی‌رود؟»

وزیر امور خارجه کشورمان قبلا نیز در مصاحبه‌ای گفته بود: «رژیم صهیونیستی و حامیانش صدها میلیون دلار برای ارائه تصویر مدنظر خود از جمهوری اسلامی ایران هزینه کرده‌اند اما همه این تلاش‌ها در سفر اخیر [به نیویورک] با شکست مواجه شد.»

دکتر ظریف تاکید کرده بود که نتانیاهو به‌جای تمرکز بر مساله فلسطین قصد دارد تا با راه‌انداختن تبلیغات علیه ایران افکار عمومی را منحرف کند.

وی همچنین از نتانیاهو به‌عنوان کسی یاد کرده بود که در مجمع عمومی سازمان ملل در باتلاق مشکلات خود فرو رفته بود.

بر اساس گزارشی که شبکه خبری پرس‌تی‌وی از مصاحبه ظریف با زکریا منتشر کرده است، وزیر امور خارجه کشورمان همچنین ادبیات رئیس‌جمهور ایالات متحده در خصوص ملت ایران را توهین‌آمیز خواند و از وی خواست تا با جمهوری اسلامی بر اساس احترام متقابل رفتار کند.

وی تاکید کرد: «من فکر می‌کنم رهبران کشورها باید رهبری را تمرین کنند. من از اینکه رئیس‌جمهور اوباما از ادبیات توهین‌آمیز در خصوص مردم ایران استفاده کرد ناامید شدم.»

وزیر امور خارجه افزود: به باور من اوباما باید به هدف اعلام شده خود مبنی بر تعامل با ایران بر اساس احترام متقابل متعهد باشد. این چیزی است که اوباما در نامه خود به رئیس‌جمهور ایران گفته بود. همین مطالب در سخنرانی او خطاب به مجمع عمومی سازمان ملل هم بیان شد.

اشاره دکتر ظریف به سخنان رئیس‌جمهور آمریکا پس از دیدار اخیر وی با نتانیاهو در حاشیه اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل است. اوباما در این سخنان ابراز داشته بود که کشورش هیچ گزینه‌ای را علیه ایران از میز کنار نگذاشته است.

وزیر امور خارجه با رد رویکردهای متناقض رئیس‌جمهور ایالات متحده تصریح کرد که «شما نمی‌توانید با تهدید کشوری دیگر با احترام متقابل با آن رفتار کنید. بالاخص اینکه شما می دانید این تهدیدها مفید نخواهد بود.»

ظریف همچنین تاکید کرد: همان‌طور که گفتم، مردم ایران به زبان تهدید واکنش‌های بسیار منفی نشان می‌دهند.
نتانیاهو از مذاکره میان آمریکا و ایران نفرت دارد نه فقط به خاطر برنامه هسته‌ای ایران 1
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  حمله ایران به اسرائیل
Clocket شایعه یا واقعیت ؟! آندرتیکر به ایران خواهد آمد؟
  سگی ایرانی سوژه جدید در آمریکا شد (+عکس)
Earth آمریکا از اعمال تحریم‌های جدید علیه صادرات نفت ایران خبر داد
  اینستاگرام در ایران فیلتر شد !
  کدام کشور به خاطر چاقی اقامت نمیدهد؟+عکس
Subarrow دعوت پارلمان سوریه از مجلس ایران برای نظارت بر انتخابات ریاست جمهوری این کشور
Subarrow تحلیل رویترز از دلیل تغییر لحن محمد بن‌سلمان در برابر ایران
Subarrow سیاست آمریکا نسبت به ایران به ویژه فعالیت های آن در منطقه چیست
Subarrow برجام چگونه بن سلمان را وادار کرد از موضع پایین، به مذاکره با ایران تن دهد؟

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان